Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko koskaan alkoholia humalahakuisesti? Tähän lasketaan mukaan myös ”viaton” baarissa juominen, joka usein johtaa krapulaan.

Naisellista? Terveellistä? Kaunista?
22.07.2020 |

Itse olen ollut krapulassa viimeksi 5 vuotta sitten. Sitä ennen olin ollut krapulassa häiden jälkeen.

Huvittaa jotenkin, kun fitnessmuijat ja kovatkin kehonsa kasvattajat painottavat sisällössään ”healthy lifestyle”, mutta sitten käyvät melkein joka viikonloppu vetämässä tajuttomat kännit tyttöporukalla. Nämä samaiset muijat ovat kovia ”ketoilijoita” ja sanovat että kaikki ketkä käyttävät hiilaria tai sokeria tyyliin kuolevat 10 vuotta muita aikaisemmin 😂 Jokainen varmasti tietää mikä on naiselle suositeltu vuorokausiannos alkoholi ja jokainen tietää mitä alkoholi tekee keholle. Tekisi joku kerta mieli linkittää näille muutama fakta pöytään myös tästä.

Olen ”vasta” 30, eli mullakin voisi olla vielä tota ”kreisibailausta” kavereiden kanssa, mutta en pidä krapulasta enkä halua tuhlata aikaani siihen, että makaisin krapulassa edes yhtä päivää. Mulla on myös lapsia ja haluan että olen toimiva ja luotettava vanhempi jokaisena päivänä viikossa.

Joidenkin tuttujen naamastakin on alkanut jo näkyä ennenaikaisen vanhenemisen merkkejä, hitosti ryppyjä, joka varmaan osaltaan johtuu siitä että tykätään dokata viikonloppuisin sekä lomalla. Se on vaan niin helppoa laskea ”viattomaksi tyttöjen väliseksi hullutteluksi”, vaikka oikeasti kaadetaan sitä juomaa kuin isot miehet.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi lapseni ovat saaneet vanhemmat, jotka ovat käytettävissä koko viikonlopun ajan, jolloin olemme molemmat vapailla. Suurin osa vanhemmista taitaa tosiaan pitää normaalina sitä että pe tai la vedetään perseet, eli sitten ollaan la tai su kamalassa krapulassa, haetaan lapset mummilasta tai exältä, tai pahimmassa tapauksessa lapset ovat olleet koko biletyksen ajan kotona paikanpäällä ihastelemassa vanhempien hauskanpitoa.

Ja tosiaan, olen turvattoman lapsuuden kokenut. Äitini on hakattu eteeni alkoholin takia, minut ja äiti on potkittu talvipakkaseen keskellä yötä alkoholin takia, perheeni hajosi alkoholin takia; äitini on kaatunut edessäni alkoholin takia ja murtanut useita paikkoja tuon aineen takia.

Tosiaan, olen poikkeus, koska en menneisyyden takia näe tuossa myrkyssä mitään ”hauskaa”. No, jos ei muut kiitä niin lapset kiittävät, terveys myös ja rahat säilyvät.

Ps. Jos käyn baarissa juon tosiaan yhden juoman, loppuillan juon vettä, vichyä tai muutaman limsan. Minä olen se, joka huolehtii aikuiset ihmiset ehjänä kotiin ja minä olen se, joka herää seuraavana aamuna klo. 7.00 käynnistelemään uutta aamua, kiitollisena siitä että osaan pitää hauskaa myös ilman alkoholia. Osaan tanssia, keskustella, tutustua uusiin ihmisiin jne. En tarvitse siihen alkoholia. Ja seurastani pidetään, vaikken ole kännissä.

Tässä tyyppiesimerkki ihmisestä joka puhuu täyttä sontaa. On jäänyt näkjään päälle vaikea lapsuus.

Taisi kalikka kalahtaa?

Niin mikä kalikka? Ihminen jonka mielestä suurin osa vanhemmista dokaa kaikki viikonloput, on pahasti todellisuudesta vieraantunut.

Vierailija
62/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä minkäänlaisessa ryyppäämisessä ei ole mitään terveellistä. En arvosta ihmisiä, jotka avoimesti mieltävät vielä aikuisenakin kreisibailauksen kivaksi ja siistiksi asiaksi ja pahimillaan vielä näyttävät lapsilleen mallia. Siinä kohtaa ei ole väliä mikä ammatti tai minkälainen ulkokuori alkoholin käyttäjällä on. Se on vaan oksettavaa ja säälittävää.

- alkoholistin aikuinen lapsi

No voi kyynel. Mullapa onkin ihan_kaksi_ alkoholistivanhempaa enkä siltikään tuomitse ihmisiä juomisesta. Ei se ole oksettavaa ja säälittävää vaan hauskaa. Otan itsekin joskus, ja taatusti vedän kännit silloin. So what?

Tuntuu, että alkoholistien lapsia on kahdenlaisia: joko inhotaan alkoholia ja sen käyttäjiä, tai sitten käytetään itse "liberaalisti".

Yksi vanhemmista on alkoholista, mutta perheessä on sen lisäksi ollut paljon alkoholismia ja sen aiheuttamia ongelmia. Siskoistani kahta voitaisiin luonnehtia alkoholisteiksi, ja äitini mielestä minäkin olen juoppo. Juon pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän, nykyisin vähemmän, koska ei vanha jaksa. Vahvan humalan terveysvaikutukset huolettavat myös. Myönnettäköön, että minullakin oli nuorempanana (20-22) kausi, jolloin join päivittäin pullon tai kaksi viiniä. En oikein osaa sanoa, mikä sen aiheutti ja mikä sen päätti. Varmaan masennus. Nykyään, jos lähden baariin ja seurassa vedetään shotteja, saattaa homma mennä överiksi, mutta missään nimessä juominen ei jatku seuraavana päivänä.

Tämä. Ei mun ole mikään pakko jatkaa juomista seuraavana päivänä. Lähinnä ärsyttää nämä "Isi oli alkkis, vihaan kaikkia jotka juo"-tyypit. Jos äitisi oli läski niin vihaatko kaikkia jotka syö? Minä osaan ottaa kohtuudella, vanhempani eivät. Mikä siinä on niin hirveää? Ei alkoholistivanhemmasta saa mitään pisteitä. Sympatiat nolla.

Tässä näkee miten pyhä lehmä alkoholi on Suomalaisille. Ihanko oikeasti joku pitää alkoholistivanhempia ja ylipainoa verrattavissa olevina asioina? rakkaudenkaipuu ja turvattomuus minkä alkoholistivanhempi jättää jälkeensä koko elämään on aivan ymmärrettävä reaktio kokea vastenmielisyyttä ryyppäystä kohtaan. Mutta heti iski monelle defenssit päälle. Hänellä on täysi oikeus tuntea noin. Mikä niinkin turhassa asiassa kuin alkoholi pistää suututtamaan niin paljon kun joku ei siitä pidä, uhkaako se kenties omaa alkoholinkäyttöä

Joo. Just uhkaa mua niin hitokseen joku tissiposki joka tuomitsee alkoholista nauttivat ihmiset. Ei suututa lähinnä naurattaa. Toiset meistä kasvoi normaaleiksi ihmisiksi alkoholistivanhemmista huolimatta, toiset jaksavat vikistä siitä ja hakea sympatiaa ikuisesti. Grow up.

Hae apua ongelmiisi, tuollainen aggressio ei ole tervettä.

Et taida ymmärtää sanan "aggressio" käsitettä. Hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kysyä että miksi juoda alkoholia jos ei tule/halua humalaa?

Minä ainakin juon humalan takia ja pikkuhumalasta ei tule krapulaa.

Asia erikseen on sitten jos vedetään kunnon kännit.

Miksi ei? Ruuan kanssa, rentoutumiseen, tms.

Vierailija
64/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan koskaan juonut humalahakuisesti, ja nykyään en juo ollenkaan kun alkoholi laukaisee migreenin. Joskus olisi kiva juoda lasillinen viiniä, mutta kun ei voi ei voi. Pitää tyytyä puolukkamehuun.

Vierailija
65/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä minkäänlaisessa ryyppäämisessä ei ole mitään terveellistä. En arvosta ihmisiä, jotka avoimesti mieltävät vielä aikuisenakin kreisibailauksen kivaksi ja siistiksi asiaksi ja pahimillaan vielä näyttävät lapsilleen mallia. Siinä kohtaa ei ole väliä mikä ammatti tai minkälainen ulkokuori alkoholin käyttäjällä on. Se on vaan oksettavaa ja säälittävää.

No voi kyynel. Mullapa onkin ihan_kaksi_ alkoholistivanhempaa enkä siltikään tuomitse ihmisiä juomisesta. Ei se ole oksettavaa ja säälittävää vaan hauskaa. Otan itsekin joskus, ja taatusti vedän kännit silloin. So what?

Tuntuu, että alkoholistien lapsia on kahdenlaisia: joko inhotaan alkoholia ja sen käyttäjiä, tai sitten käytetään itse "liberaalisti".

Yksi vanhemmista on alkoholista, mutta perheessä on sen lisäksi ollut paljon alkoholismia ja sen aiheuttamia ongelmia. Siskoistani kahta voitaisiin luonnehtia alkoholisteiksi, ja äitini mielestä minäkin olen juoppo. Juon pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän, nykyisin vähemmän, koska ei vanha jaksa. Vahvan humalan terveysvaikutukset huolettavat myös. Myönnettäköön, että minullakin oli nuorempanana (20-22) kausi, jolloin join päivittäin pullon tai kaksi viiniä. En oikein osaa sanoa, mikä sen aiheutti ja mikä sen päätti. Varmaan masennus. Nykyään, jos lähden baariin ja seurassa vedetään shotteja, saattaa homma mennä överiksi, mutta missään nimessä juominen ei jatku seuraavana päivänä.

Tämä. Ei mun ole mikään pakko jatkaa juomista seuraavana päivänä. Lähinnä ärsyttää nämä "Isi oli alkkis, vihaan kaikkia jotka juo"-tyypit. Jos äitisi oli läski niin vihaatko kaikkia jotka syö? Minä osaan ottaa kohtuudella, vanhempani eivät. Mikä siinä on niin hirveää? Ei alkoholistivanhemmasta saa mitään pisteitä. Sympatiat nolla.

Tässä näkee miten pyhä lehmä alkoholi on Suomalaisille. Ihanko oikeasti joku pitää alkoholistivanhempia ja ylipainoa verrattavissa olevina asioina? rakkaudenkaipuu ja turvattomuus minkä alkoholistivanhempi jättää jälkeensä koko elämään on aivan ymmärrettävä reaktio kokea vastenmielisyyttä ryyppäystä kohtaan. Mutta heti iski monelle defenssit päälle. Hänellä on täysi oikeus tuntea noin. Mikä niinkin turhassa asiassa kuin alkoholi pistää suututtamaan niin paljon kun joku ei siitä pidä, uhkaako se kenties omaa alkoholinkäyttöä

Joo. Just uhkaa mua niin hitokseen joku tissiposki joka tuomitsee alkoholista nauttivat ihmiset. Ei suututa lähinnä naurattaa. Toiset meistä kasvoi normaaleiksi ihmisiksi alkoholistivanhemmista huolimatta, toiset jaksavat vikistä siitä ja hakea sympatiaa ikuisesti. Grow up.

Hoh hoh vaan sullekin.

Rähjäät ja vittuilet ihmiselle, joka kirjoitti täyttä asiaa omista kokemuksistaan käsin.

Sulla todella on ongelma.

Vierailija
66/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi lapseni ovat saaneet vanhemmat, jotka ovat käytettävissä koko viikonlopun ajan, jolloin olemme molemmat vapailla. Suurin osa vanhemmista taitaa tosiaan pitää normaalina sitä että pe tai la vedetään perseet, eli sitten ollaan la tai su kamalassa krapulassa, haetaan lapset mummilasta tai exältä, tai pahimmassa tapauksessa lapset ovat olleet koko biletyksen ajan kotona paikanpäällä ihastelemassa vanhempien hauskanpitoa.

Ja tosiaan, olen turvattoman lapsuuden kokenut. Äitini on hakattu eteeni alkoholin takia, minut ja äiti on potkittu talvipakkaseen keskellä yötä alkoholin takia, perheeni hajosi alkoholin takia; äitini on kaatunut edessäni alkoholin takia ja murtanut useita paikkoja tuon aineen takia.

Tosiaan, olen poikkeus, koska en menneisyyden takia näe tuossa myrkyssä mitään ”hauskaa”. No, jos ei muut kiitä niin lapset kiittävät, terveys myös ja rahat säilyvät.

Ps. Jos käyn baarissa juon tosiaan yhden juoman, loppuillan juon vettä, vichyä tai muutaman limsan. Minä olen se, joka huolehtii aikuiset ihmiset ehjänä kotiin ja minä olen se, joka herää seuraavana aamuna klo. 7.00 käynnistelemään uutta aamua, kiitollisena siitä että osaan pitää hauskaa myös ilman alkoholia. Osaan tanssia, keskustella, tutustua uusiin ihmisiin jne. En tarvitse siihen alkoholia. Ja seurastani pidetään, vaikken ole kännissä.

Tässä tyyppiesimerkki ihmisestä joka puhuu täyttä sontaa. On jäänyt näkjään päälle vaikea lapsuus.

Taisi kalikka kalahtaa?

Niin mikä kalikka? Ihminen jonka mielestä suurin osa vanhemmista dokaa kaikki viikonloput, on pahasti todellisuudesta vieraantunut.

Just...tätä ketjua lukiessa saa tosiaan sen vaikutelman.

Vierailija
67/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoh vaan sullekin.

Rähjäät ja vittuilet ihmiselle, joka kirjoitti täyttä asiaa omista kokemuksistaan käsin.

Sulla todella on ongelma.

Rähjään ja vittuilen? Missä kohtaa? Nauran ääneen :D Varmaan aggression merikki sekin.

Vierailija
68/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa ihmiset jotka juovat alkoholia, mutta eivät humalahakuisesti.

Mikseivät juo sitten alkoholitonta juomaa.

Kyllä sitä kaikenlaisia pölvästejä maa päällään kantaa.

Ei ruokaakaan tarvitse syödä ähkyyn asti.

Olipa huono vertaus, ruoka on elintärkeä asia, alkoholijuoma ei.

Jos et halua humaltua, miksi helvetissä juot alkoholia. Alkoholista tulee humalaan, se on sen vaikutus. Sama kuin sytyttäisi itsensä palamaan, ja sanoisi että "en halua sytyttää itseäni palamaan".

Humala on juuri se ihana tunne jonka esim kaljaa juomalla saa, mikään ei voita nousuhumalaa. Känni on sitten eri asia, sitä on aika mahdoton esim kaljalla saada aikaan, kaljahumala on tasainen, kaljaa voi juoda pari päivääkin olematta kännissä, vodkaa ei voi.

Vierailija
69/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kysyä että miksi juoda alkoholia jos ei tule/halua humalaa?

Minä ainakin juon humalan takia ja pikkuhumalasta ei tule krapulaa.

Asia erikseen on sitten jos vedetään kunnon kännit.

Miksi ei? Ruuan kanssa, rentoutumiseen, tms.

se "rentoutuminen" on juurikin humalaa. Luuletko että esim Jaffa "rentouttaa".

Känni on sitten sitä että ryömitään, naidaan ketä sattuu holtittomasti yms.hassua.

Humala on parasta yksin kotona.

Vierailija
70/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon humaltuakseni. Piste.

Vierailija
71/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina.

Tykkään olla hutikassa. En juuri kärsi krapulasta, toisin oli vielä parikymppisenä, jolloin oli aina "tappokrapulat"

Olen nyt 36

Vierailija
72/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina.

Tykkään olla hutikassa. En juuri kärsi krapulasta, toisin oli vielä parikymppisenä, jolloin oli aina "tappokrapulat"

Olen nyt 36

Miten toisilla menee näin, ja muilla sitten krapulat vain karmistuu iän myötä? Toisaalta, mieluummin otan ne karmeat kapulat, niin ei tee mieli juoda niin paljon.

Vierailija
73/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusievissähän on mukavaa. En tiedä mitä tässä kännillä tarkoitetaan? Mulla tulee eutomaattinen stoppi kun koen ottaneeni sen verran että seuraava kulaus olisi liikaa joko fyysisesti tai henkisesti, joten ei, en ole kännissä enkä sikahumalassa, en puhu mitä sattuu, en kaatuile, tai persoonani muutu. Eli olenko sitten ikinä humalassa? En tiedä.

Vierailija
74/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina.

Olen nyt 36

Miten toisilla menee näin, ja muilla sitten krapulat vain karmistuu iän myötä? Toisaalta, mieluummin otan ne karmeat kapulat, niin ei tee mieli juoda niin paljon.

Olen nyt 38v, eikä ole ollut krapuloita enää varmaan 6 vuoteen. Voisikohna johtua siitä että osaa jo ihan automaattiseti ottaa itselle tarpeeksi, muttei liikaa?

Vierailija
75/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon aina humalahakuisesti. En ole vielä 34 vuoden aikana onnistunut löytämään alkoholijuomaa joka maistuisi yhtä hyvältä kuin jotkin alkoholittomat juomat, esim. tietyt limsat maistuvat. Joten miksipä sitä muuten alkoa juoda. Juon siis humalahakuisesti noin 3-4x vuodessa ja muuten en ollenkaan.

Vierailija
76/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta, monta kertaa olen lähtenyt yhdelle...... ja tullut aamuviideltä kotiin.

Vierailija
77/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä tarkoitetaan nyt "viattomalla" baarissa juomisella, joka johtaa usein krapulaan? Onko baarissa juominen jotenkin oletusarvoisesti vähemmän humalahakuista vai millä tavalla se on viatonta? 

Ja itse kysymykseen, olen juonut paljonkin humalahakuisesti nuorempana. Enää ei ole energiaa, koska se krapula on niin järjetön. Ja minulle tulee se krapula usein pelkästään pitkään valvomisestakin, joten kyllä se vain joskus tulee yllätyksenä, jos ei ihan oikeasti ole mitään edes juonut. 

Vierailija
78/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä tarkoitetaan nyt "viattomalla" baarissa juomisella, joka johtaa usein krapulaan? Onko baarissa juominen jotenkin oletusarvoisesti vähemmän humalahakuista vai millä tavalla se on viatonta? 

Ja itse kysymykseen, olen juonut paljonkin humalahakuisesti nuorempana. Enää ei ole energiaa, koska se krapula on niin järjetön. Ja minulle tulee se krapula usein pelkästään pitkään valvomisestakin, joten kyllä se vain joskus tulee yllätyksenä, jos ei ihan oikeasti ole mitään edes juonut. 

Viattomalla tarkoitetaan sitä, kun ihmiset lähtevät baariin melkein joka viikonloppu, dokaavat pe-la ihan täysillä ja juovat, koska baarissa juominen on ok ja kreisibailaamista ei lasketa tai ainakaan myönnetä viralliseksi kännäämiseksi tai kännäämisen tavoitteluksikaan, koska humalatilaan johtava kreisibailaus on vaan nuorekasta eli ”viatonta”, vähän niinkuin vahingossa illan mittaan tapahtuvaa humaltumista, vaikka jokainen voisi halutessaan vaihtaa sen snapsin vaikka limsaan. Itse ajattelen, että se on vaan asian oikeuttamista ja asian oikean nimen piilottelemista eli ei puhuta asiasta sen oikealla nimellä, koska ei haluta myöntää että oikeasti käytetään alkoholia viikonloppuisin ja paljonkin.

Muutama kaveri ja siskoni vaikuttaisivat olevan oikeasti lähellä alkoholiongelmaa. Jutut ovat just sen mukaisia. Siskoni on esim. sanonut, että ”jos juo joka päivä yhden siiderin tai viinilasillisen, se on ongelma, mutta ei se, jos menee vaikka joka viikonloppu baariin ja kerralla paljon juomaa, koska sitä juomaa ei juo joka päivä” —> ”alkoholistit juovat joka päivä”. Öööh, sittenhän voi juoda niinkuin perjantaina koko viikon edestä juomaa ja jokainen tietää, että kännääminen ei ole terveellistä. Naisilla alkoholi vaikuttaa myös hormoneihin. Mutta, itselleen voi valehdella monella eri tavalla.

- ap

Vierailija
79/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin joku sanoo ”en polta tupakkaa”, mutta sitten kun lähtee nimenomaan sinne baariin niin siellä poltetaan, koska ollaan viihteellä ja sitä ei lasketa.

Tiedän myös näitä hieman jo elähtäneen näköisiä vähän päälle kolmekymppisiä muutamalle eri isälle lapsia tehneitä mammoja, jotka epätoivoisesti tissimekoissaan bailaavat baareissa melkein joka viikonloppu. He ovat ikuisesti nuoria omasta mielestään, mutten tiedä koska viimeksi ovat katsoneet itseään peilistä. He ovat lähteneet ratamammoiksi jo vähän lastensa syntymisen jälkeen ja siellä ollaan myös viattomasti petetty tuoreimman lapsen isää, koska hey, ”en mä petä, mutta koska ollaan viihteellä niin..”.

Ja tästä kun mennään vielä alemmas tulee vastaan huumeiden viihdekäyttäjät, jotka hokevat tuota samaa mantraa ”vain viihteellä käytän, en mä muuten”.

Ihminen on jännä olento.

Vierailija
80/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin joku sanoo ”en polta tupakkaa”, mutta sitten kun lähtee nimenomaan sinne baariin niin siellä poltetaan, koska ollaan viihteellä ja sitä ei lasketa.

Tiedän myös näitä hieman jo elähtäneen näköisiä vähän päälle kolmekymppisiä muutamalle eri isälle lapsia tehneitä mammoja, jotka epätoivoisesti tissimekoissaan bailaavat baareissa melkein joka viikonloppu. He ovat ikuisesti nuoria omasta mielestään, mutten tiedä koska viimeksi ovat katsoneet itseään peilistä. He ovat lähteneet ratamammoiksi jo vähän lastensa syntymisen jälkeen ja siellä ollaan myös viattomasti petetty tuoreimman lapsen isää, koska hey, ”en mä petä, mutta koska ollaan viihteellä niin..”.

Ja tästä kun mennään vielä alemmas tulee vastaan huumeiden viihdekäyttäjät, jotka hokevat tuota samaa mantraa ”vain viihteellä käytän, en mä muuten”.

Ihminen on jännä olento.

Jeeeep, näin just kuvan miehen exästä jossakin tissimekossa, jossa viiletellyt pitkin baareja viime viikonloppuna. Mikäköhän siinä on, ettei ole tarvinut koskaan omia ryntäitä pistää tiskille ja silti on seuraa ollut tarjolla (ja fiksua ja hyvännäköistä seuraa). Tuonkin takia baarit oksettaa. Lauma epätoivoisia ihmisiä kerääntyy yhteen ja suurin osa just jotain piilojuoppoja tai itsensä esittelijöitä. Baarissa menee myös hitosti rahaa. Laitan mieluummin nekin hiluset lasten rahastoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme