Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko koskaan alkoholia humalahakuisesti? Tähän lasketaan mukaan myös ”viaton” baarissa juominen, joka usein johtaa krapulaan.

Naisellista? Terveellistä? Kaunista?
22.07.2020 |

Itse olen ollut krapulassa viimeksi 5 vuotta sitten. Sitä ennen olin ollut krapulassa häiden jälkeen.

Huvittaa jotenkin, kun fitnessmuijat ja kovatkin kehonsa kasvattajat painottavat sisällössään ”healthy lifestyle”, mutta sitten käyvät melkein joka viikonloppu vetämässä tajuttomat kännit tyttöporukalla. Nämä samaiset muijat ovat kovia ”ketoilijoita” ja sanovat että kaikki ketkä käyttävät hiilaria tai sokeria tyyliin kuolevat 10 vuotta muita aikaisemmin 😂 Jokainen varmasti tietää mikä on naiselle suositeltu vuorokausiannos alkoholi ja jokainen tietää mitä alkoholi tekee keholle. Tekisi joku kerta mieli linkittää näille muutama fakta pöytään myös tästä.

Olen ”vasta” 30, eli mullakin voisi olla vielä tota ”kreisibailausta” kavereiden kanssa, mutta en pidä krapulasta enkä halua tuhlata aikaani siihen, että makaisin krapulassa edes yhtä päivää. Mulla on myös lapsia ja haluan että olen toimiva ja luotettava vanhempi jokaisena päivänä viikossa.

Joidenkin tuttujen naamastakin on alkanut jo näkyä ennenaikaisen vanhenemisen merkkejä, hitosti ryppyjä, joka varmaan osaltaan johtuu siitä että tykätään dokata viikonloppuisin sekä lomalla. Se on vaan niin helppoa laskea ”viattomaksi tyttöjen väliseksi hullutteluksi”, vaikka oikeasti kaadetaan sitä juomaa kuin isot miehet.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan juonut humalahakuisesti, en ymmärrä sitä kulttuuria. 

Vierailija
122/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tulla humalaan koska en tykkää siitä enää. Nuorempana tuli kännättyä kun ei paremmasta tiennyt ja sehän nyt vaan kuului asiaan. Sittemmin olen löytänyt parempia asioita millä päänsä sekoittaa joista ei tule krapulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun alkoholia juon, juon humalahakuisesti. Kerran tai kaksi vuodessa. En harrasta mitään tissuttelua

Vierailija
124/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Alkoholista ei tule millään lailla hyvä olo missään vaiheessa. Ja krapula olisi kuin hankkisi oksennustaudin tahallaan, mulle jolla on oksentamiskammo aivan järjetön painajainen.

En keksi yhtään syytä miksi joisin alkoholia edes vähän, se on niin pahan makuistakin.

Vierailija
125/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 123 lisää vielä, en harrasta mitään överikännejä.

Vierailija
126/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ja vain humalanhakuisesti, kun en näe dokaamiselle muuta pointtia. Se on eskapismia parhaillaan.

Ravintolassa en ole juonut nyt neljään vuoteen. Syömässä lähinnä käynnyt ja vettä silloin juonut, kun mukuloita sivistän.

Krapulaoireista kärsin vain väsymyksestä. Näillä ikälisillä väsystä pääsee vasta muutaman päivän kuluttua.

N48

Vierailija
127/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana joten en juo tällä hetkellä. Jos mietitään aikaa ennen raskautta niin muutama kerta vuodessa tuli lähdettyä viihteelle ja silloin juotua enemmän kuin pari lasia, eli tätä kai aloituksella tarkoitetaan kun puhutaan humalahakuisuudesta. Pari lasia taas otin ennen raskautta harva se viikonloppu, tykkään viinistä. En nyt ehkä laskisi sitä kuitenkaan humalahakuiseksi juomiseksi.

Minua kiinnostaisi tietää, mistä ap tietää näiden tuttujensa juovan itsensä kunnon känniin? Jos on kuvia baarista niin ei kai se tarkoita että on kännissä? Jos on kuva vaikka drinkkilasin kanssa niin mistä ap tietää ettei nämä fitnesstyypit juo vaan sitä yhtä drinkkiä tai ettei se drinkki peräti ole alkoholiton?

Vierailija
128/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enää humalahakuisesti, koska vihaan laskuhumalaa ja krapulaa. Mutta tissuttelen muutaman lasin melkein päivittäin, rentoutuakseni, ja tiedän kyllä, että todella epäterveellistä. Ihan maksimi on sellaiset 4 lasia (harvoin) ja tod. hitaasti, sopiva määrä 1-3.

Vierailija
129/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen sivistyksen tason huomaa muutamasta omastakin kollegasta. Varmaan se baarissa käyminen on jo vioittanut aivoja. On vielä sosiaali- ja terveysalalla virassa, muttei osaa keskustella kuin salilla käymisestä ja ketoilusta tai juoruilla muiden asioista. Kerran tuli puhetta juurikin tuosta lapselle säästämisestä ja osakkeista ja asenne oli ”en ymmärrä noista mitään, tossa tulee vaan kaiken häviämään ja lapselle tekee vaan karhunpalveluksen”.

No, kaikki tuntemani ihmiset, jotka ovat saaneet 18-vuotiaana ison summan rahaa, ajokortin, oman auton ja asunnon ovat olleet hyvin menestyviä ja hyvästä suvusta. Nämä, joille ole annettu juuri mitään pesämunaa ovat kituuttaneet itseään pelkällä nuudelilla viikkokausia ja ovat opiskelujen aikana olleet stressaantuneita, kärsineet univaikeuksista ja masennuksesta. Onhan se aika kivempi opiskella huolettomana ja sekä ilman jatkuvaa nälästä johtuvaa mahanmurinaa, joka varmasti haittaa lukurauhaa.

Varmaan miehen exä 👌 Ei osannut edes mennä omalle lapselleen käyttötiliä perustamaan ja jouduin hänelle huutelemaan ohjeita ohimennen. Talouskasvatus selvästi 0 hänen perheessään.

No miksei se suurenmoinen miehesi perustanut käyttötiliä lapselleen, kun se exä kerran on ihan onneton tunari ja juoppo???

Vierailija
130/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aina humalahakuisesti, muutenhan alkoholin juomisessa ei ole järkeä vaan voisi yhtä hyvin juoda jotain halvempaa alkoholitonta.

Vierailija
131/131 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan