Juotko koskaan alkoholia humalahakuisesti? Tähän lasketaan mukaan myös ”viaton” baarissa juominen, joka usein johtaa krapulaan.
Itse olen ollut krapulassa viimeksi 5 vuotta sitten. Sitä ennen olin ollut krapulassa häiden jälkeen.
Huvittaa jotenkin, kun fitnessmuijat ja kovatkin kehonsa kasvattajat painottavat sisällössään ”healthy lifestyle”, mutta sitten käyvät melkein joka viikonloppu vetämässä tajuttomat kännit tyttöporukalla. Nämä samaiset muijat ovat kovia ”ketoilijoita” ja sanovat että kaikki ketkä käyttävät hiilaria tai sokeria tyyliin kuolevat 10 vuotta muita aikaisemmin 😂 Jokainen varmasti tietää mikä on naiselle suositeltu vuorokausiannos alkoholi ja jokainen tietää mitä alkoholi tekee keholle. Tekisi joku kerta mieli linkittää näille muutama fakta pöytään myös tästä.
Olen ”vasta” 30, eli mullakin voisi olla vielä tota ”kreisibailausta” kavereiden kanssa, mutta en pidä krapulasta enkä halua tuhlata aikaani siihen, että makaisin krapulassa edes yhtä päivää. Mulla on myös lapsia ja haluan että olen toimiva ja luotettava vanhempi jokaisena päivänä viikossa.
Joidenkin tuttujen naamastakin on alkanut jo näkyä ennenaikaisen vanhenemisen merkkejä, hitosti ryppyjä, joka varmaan osaltaan johtuu siitä että tykätään dokata viikonloppuisin sekä lomalla. Se on vaan niin helppoa laskea ”viattomaksi tyttöjen väliseksi hullutteluksi”, vaikka oikeasti kaadetaan sitä juomaa kuin isot miehet.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 30. Olen juonut krapulan itselleni viimeksi 11 vuotta sitten. Juon silloin tällöin muutaman. En kuitenkaan vieläkään ymmärrä miksi ihmiset haluavat humalaan ja maksaa siitä krapulalla ja sitten onkin seuraavan päivän ihan toimintakyvytön?
Se humala ja krapula on eri ihmisille erilaisia. Sinulle humalan miellyttävyys ei ole riittävä että kuittaisi siitä sinulle tulevan krapulan inhottavuuden. Monella muulla on aivan toisin, riippuen joko siitä että humalatila on euforisempi, tai krapulatila lievempi, tai molemmista yhdessä. Itselleni humala on taivaallisin olo mitä tiedän, ei orgasmikaan pääse edes lähelle, ja krapula varsin lievä ja harmiton. Kyllä siis maistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä minkäänlaisessa ryyppäämisessä ei ole mitään terveellistä. En arvosta ihmisiä, jotka avoimesti mieltävät vielä aikuisenakin kreisibailauksen kivaksi ja siistiksi asiaksi ja pahimillaan vielä näyttävät lapsilleen mallia. Siinä kohtaa ei ole väliä mikä ammatti tai minkälainen ulkokuori alkoholin käyttäjällä on. Se on vaan oksettavaa ja säälittävää.
- alkoholistin aikuinen lapsi
No voi kyynel. Mullapa onkin ihan_kaksi_ alkoholistivanhempaa enkä siltikään tuomitse ihmisiä juomisesta. Ei se ole oksettavaa ja säälittävää vaan hauskaa. Otan itsekin joskus, ja taatusti vedän kännit silloin. So what?
Tuntuu, että alkoholistien lapsia on kahdenlaisia: joko inhotaan alkoholia ja sen käyttäjiä, tai sitten käytetään itse "liberaalisti".
Yksi vanhemmista on alkoholista, mutta perheessä on sen lisäksi ollut paljon alkoholismia ja sen aiheuttamia ongelmia. Siskoistani kahta voitaisiin luonnehtia alkoholisteiksi, ja äitini mielestä minäkin olen juoppo. Juon pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän, nykyisin vähemmän, koska ei vanha jaksa. Vahvan humalan terveysvaikutukset huolettavat myös. Myönnettäköön, että minullakin oli nuorempanana (20-22) kausi, jolloin join päivittäin pullon tai kaksi viiniä. En oikein osaa sanoa, mikä sen aiheutti ja mikä sen päätti. Varmaan masennus. Nykyään, jos lähden baariin ja seurassa vedetään shotteja, saattaa homma mennä överiksi, mutta missään nimessä juominen ei jatku seuraavana päivänä.
Tämä. Ei mun ole mikään pakko jatkaa juomista seuraavana päivänä. Lähinnä ärsyttää nämä "Isi oli alkkis, vihaan kaikkia jotka juo"-tyypit. Jos äitisi oli läski niin vihaatko kaikkia jotka syö? Minä osaan ottaa kohtuudella, vanhempani eivät. Mikä siinä on niin hirveää? Ei alkoholistivanhemmasta saa mitään pisteitä. Sympatiat nolla.
Tässä näkee miten pyhä lehmä alkoholi on Suomalaisille. Ihanko oikeasti joku pitää alkoholistivanhempia ja ylipainoa verrattavissa olevina asioina? rakkaudenkaipuu ja turvattomuus minkä alkoholistivanhempi jättää jälkeensä koko elämään on aivan ymmärrettävä reaktio kokea vastenmielisyyttä ryyppäystä kohtaan. Mutta heti iski monelle defenssit päälle. Hänellä on täysi oikeus tuntea noin. Mikä niinkin turhassa asiassa kuin alkoholi pistää suututtamaan niin paljon kun joku ei siitä pidä, uhkaako se kenties omaa alkoholinkäyttöä
Vierailija kirjoitti:
Toinen muuten mikä huvittaa on joidenkin salatupakointi. Tiedän yhdenkin naisen, joka aloitti aktiivisen salilla käymisen ja kokoajan nimenomaan painottaa kuvissaan terveellistä elämää ja ketoilua, mutta silti tupakoi. Tääkin kyllä käyttää alkoholia varsinkin viikonloppuisin. Nytkin oli lisännyt 3 päivää sitten kuvan, jossa oli kyllä ihan kunnon kännissä kavereidensa kanssa. Itseäni lähinnä naurattaa enkä ota tätä naista mitenkään todesta.
Ei ollenkaan. Terveellinen ruoka on pahaa ja tupakka mausteen lisäksi hillitseee nälkää. Ehkä siksi lähes kaikki tuntemani vegaanit polttavat tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä minkäänlaisessa ryyppäämisessä ei ole mitään terveellistä. En arvosta ihmisiä, jotka avoimesti mieltävät vielä aikuisenakin kreisibailauksen kivaksi ja siistiksi asiaksi ja pahimillaan vielä näyttävät lapsilleen mallia. Siinä kohtaa ei ole väliä mikä ammatti tai minkälainen ulkokuori alkoholin käyttäjällä on. Se on vaan oksettavaa ja säälittävää.
No voi kyynel. Mullapa onkin ihan_kaksi_ alkoholistivanhempaa enkä siltikään tuomitse ihmisiä juomisesta. Ei se ole oksettavaa ja säälittävää vaan hauskaa. Otan itsekin joskus, ja taatusti vedän kännit silloin. So what?
Tuntuu, että alkoholistien lapsia on kahdenlaisia: joko inhotaan alkoholia ja sen käyttäjiä, tai sitten käytetään itse "liberaalisti".
Yksi vanhemmista on alkoholista, mutta perheessä on sen lisäksi ollut paljon alkoholismia ja sen aiheuttamia ongelmia. Siskoistani kahta voitaisiin luonnehtia alkoholisteiksi, ja äitini mielestä minäkin olen juoppo. Juon pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän, nykyisin vähemmän, koska ei vanha jaksa. Vahvan humalan terveysvaikutukset huolettavat myös. Myönnettäköön, että minullakin oli nuorempanana (20-22) kausi, jolloin join päivittäin pullon tai kaksi viiniä. En oikein osaa sanoa, mikä sen aiheutti ja mikä sen päätti. Varmaan masennus. Nykyään, jos lähden baariin ja seurassa vedetään shotteja, saattaa homma mennä överiksi, mutta missään nimessä juominen ei jatku seuraavana päivänä.
Tämä. Ei mun ole mikään pakko jatkaa juomista seuraavana päivänä. Lähinnä ärsyttää nämä "Isi oli alkkis, vihaan kaikkia jotka juo"-tyypit. Jos äitisi oli läski niin vihaatko kaikkia jotka syö? Minä osaan ottaa kohtuudella, vanhempani eivät. Mikä siinä on niin hirveää? Ei alkoholistivanhemmasta saa mitään pisteitä. Sympatiat nolla.
Tässä näkee miten pyhä lehmä alkoholi on Suomalaisille. Ihanko oikeasti joku pitää alkoholistivanhempia ja ylipainoa verrattavissa olevina asioina? rakkaudenkaipuu ja turvattomuus minkä alkoholistivanhempi jättää jälkeensä koko elämään on aivan ymmärrettävä reaktio kokea vastenmielisyyttä ryyppäystä kohtaan. Mutta heti iski monelle defenssit päälle. Hänellä on täysi oikeus tuntea noin. Mikä niinkin turhassa asiassa kuin alkoholi pistää suututtamaan niin paljon kun joku ei siitä pidä, uhkaako se kenties omaa alkoholinkäyttöä
Joo. Just uhkaa mua niin hitokseen joku tissiposki joka tuomitsee alkoholista nauttivat ihmiset. Ei suututa lähinnä naurattaa. Toiset meistä kasvoi normaaleiksi ihmisiksi alkoholistivanhemmista huolimatta, toiset jaksavat vikistä siitä ja hakea sympatiaa ikuisesti. Grow up.
Juu, kyllähän sitä välillä tulee oltua "tuubassa" niin sanotusti, kuitenkin vain joitain kertoja vuodessa. Baarissa bailaaminen hyvän ystävän kanssa on vaan niin käsittämättömän hauskaa ja välillä tulee tarve irrotella ihan kunnolla. Toki voi olla että iän myötä viehätys katoaa tuostakin touhusta ja kyllähän sitä kuitenkin tiedostaa, ettei se alkon kittaaminen mitään kovin terveellistä tai järkevää puuhaa ole :D
N21
No, onneksi lapseni ovat saaneet vanhemmat, jotka ovat käytettävissä koko viikonlopun ajan, jolloin olemme molemmat vapailla. Suurin osa vanhemmista taitaa tosiaan pitää normaalina sitä että pe tai la vedetään perseet, eli sitten ollaan la tai su kamalassa krapulassa, haetaan lapset mummilasta tai exältä, tai pahimmassa tapauksessa lapset ovat olleet koko biletyksen ajan kotona paikanpäällä ihastelemassa vanhempien hauskanpitoa.
Ja tosiaan, olen turvattoman lapsuuden kokenut. Äitini on hakattu eteeni alkoholin takia, minut ja äiti on potkittu talvipakkaseen keskellä yötä alkoholin takia, perheeni hajosi alkoholin takia; äitini on kaatunut edessäni alkoholin takia ja murtanut useita paikkoja tuon aineen takia.
Tosiaan, olen poikkeus, koska en menneisyyden takia näe tuossa myrkyssä mitään ”hauskaa”. No, jos ei muut kiitä niin lapset kiittävät, terveys myös ja rahat säilyvät.
Ps. Jos käyn baarissa juon tosiaan yhden juoman, loppuillan juon vettä, vichyä tai muutaman limsan. Minä olen se, joka huolehtii aikuiset ihmiset ehjänä kotiin ja minä olen se, joka herää seuraavana aamuna klo. 7.00 käynnistelemään uutta aamua, kiitollisena siitä että osaan pitää hauskaa myös ilman alkoholia. Osaan tanssia, keskustella, tutustua uusiin ihmisiin jne. En tarvitse siihen alkoholia. Ja seurastani pidetään, vaikken ole kännissä.
Vierailija kirjoitti:
No, onneksi lapseni ovat saaneet vanhemmat, jotka ovat käytettävissä koko viikonlopun ajan, jolloin olemme molemmat vapailla. Suurin osa vanhemmista taitaa tosiaan pitää normaalina sitä että pe tai la vedetään perseet, eli sitten ollaan la tai su kamalassa krapulassa, haetaan lapset mummilasta tai exältä, tai pahimmassa tapauksessa lapset ovat olleet koko biletyksen ajan kotona paikanpäällä ihastelemassa vanhempien hauskanpitoa.
Ja tosiaan, olen turvattoman lapsuuden kokenut. Äitini on hakattu eteeni alkoholin takia, minut ja äiti on potkittu talvipakkaseen keskellä yötä alkoholin takia, perheeni hajosi alkoholin takia; äitini on kaatunut edessäni alkoholin takia ja murtanut useita paikkoja tuon aineen takia.
Tosiaan, olen poikkeus, koska en menneisyyden takia näe tuossa myrkyssä mitään ”hauskaa”. No, jos ei muut kiitä niin lapset kiittävät, terveys myös ja rahat säilyvät.
Ps. Jos käyn baarissa juon tosiaan yhden juoman, loppuillan juon vettä, vichyä tai muutaman limsan. Minä olen se, joka huolehtii aikuiset ihmiset ehjänä kotiin ja minä olen se, joka herää seuraavana aamuna klo. 7.00 käynnistelemään uutta aamua, kiitollisena siitä että osaan pitää hauskaa myös ilman alkoholia. Osaan tanssia, keskustella, tutustua uusiin ihmisiin jne. En tarvitse siihen alkoholia. Ja seurastani pidetään, vaikken ole kännissä.
Tässä tyyppiesimerkki ihmisestä joka puhuu täyttä sontaa. On jäänyt näkjään päälle vaikea lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Jo otsikko oli lapsellinen, ja koko muu teksti myös. Se on ihan oma asiasi juotko vai et. Yritä kumminkin toipua siitä sokista ettei muiden tarvitse elää sinun elämääsi, he elävät omia.
Tämä oma asia sitoo yhteiskunnan ja läheisten voimavaroja ja maksaa hemmetisti.
Jos juo liikaa, vaivojen hoito pitäisi maksaa omasta kukkarostaan.
Ap nauroi joidenkin ihmisten pintakiillolle ja tekopyhyydelle eikä kieltänyt ketään juomasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tyyppiesimerkki ihmisestä joka puhuu täyttä sontaa. On jäänyt näkjään päälle vaikea lapsuus.
Taisi kalikka kalahtaa?
Olen juonut kännit elämässäni tasan yhden kerran, 17-vuotiaana kun teiniporukalla vietettiin valvomatonta juhannusta kaverin luona. Totesin tuolloin ettei minulla ole humalassa sen hauskempaa kuin selvin päin, ja kun se känniin pääseminen on vielä aika työlästä koska viinapää näyttää olevan luontaisesti aika hyvä ja alkoholi on pahaa, niin päätin että antaapa olla.
En ole ollut absolutisti missään vaiheessa ja juon mm. viiniä jos jossain tilaisuudessa tarjoillaan, mutta se yksi lasillinen on riittävä työmaa yhdelle illalle. Raittiudellani ei myöskään ole kerrassaan mitään tekemistä naisellisuuden tai terveellisyyden kanssa, vaan juontaa juurensa samaan syyhyn minkä vuoksi en juo kahvia: en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllähän sitä välillä tulee oltua "tuubassa" niin sanotusti, kuitenkin vain joitain kertoja vuodessa. Baarissa bailaaminen hyvän ystävän kanssa on vaan niin käsittämättömän hauskaa ja välillä tulee tarve irrotella ihan kunnolla. Toki voi olla että iän myötä viehätys katoaa tuostakin touhusta ja kyllähän sitä kuitenkin tiedostaa, ettei se alkon kittaaminen mitään kovin terveellistä tai järkevää puuhaa ole :D
N21
Sun iässä tuo on vielä normaalia.
En tiedä yhtään fitness-naista omassa kaveriporukassa, jotka joisivat useasti. Itseasiassa heistä lähes kukaan ei juo lainkaan aloholia tai jos juovat, niin se on lasillinen viiniä jos käyvät ulkona syömässä.
Minua huvittaa ihmiset jotka juovat alkoholia, mutta eivät humalahakuisesti.
Mikseivät juo sitten alkoholitonta juomaa.
Kyllä sitä kaikenlaisia pölvästejä maa päällään kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa paljon alkoholiin meneviä täällä.
Niin, mutta vastapainoksi alkoholi menee välillä minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Just uhkaa mua niin hitokseen joku tissiposki joka tuomitsee alkoholista nauttivat ihmiset. Ei suututa lähinnä naurattaa. Toiset meistä kasvoi normaaleiksi ihmisiksi alkoholistivanhemmista huolimatta, toiset jaksavat vikistä siitä ja hakea sympatiaa ikuisesti. Grow up.
Hae apua ongelmiisi, tuollainen aggressio ei ole tervettä.
En, en ole koskaan juonut itseni humalaan. En näe siihen mitään syytä, ja todellakin epänaisellista käytöstä. En myös pidä miehistä jotka juovat itsensä humalatilaan. Juon kyllä toisinaan alkoholia, en ole absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa ihmiset jotka juovat alkoholia, mutta eivät humalahakuisesti.
Mikseivät juo sitten alkoholitonta juomaa.
Kyllä sitä kaikenlaisia pölvästejä maa päällään kantaa.
Ei ruokaakaan tarvitse syödä ähkyyn asti.
En juo koskaan alkoholia humaltuakseni, pidän vain esim. Leijonaviinan mausta. En edes sammu joka kerta ja monien kavereiden mielestä olenki melkoinen neiti juomatavoiltani, mutta rhkä parempi näin. Tunnen kyllä miehen joka on ihan julkisesti tunnustanut lempi alkoholijuomakseen punkun ja sekin on ihan tolkun isämmaallinen tekijä mies. En siis lähde suoralta kädeltä arvostelemaan vaikka ei joiskaan kuin mies että siitä vois päätellä jotain kovinkaan paljon, saattaapa joku olla ihan raitiskin vaikka epäilyttäväähän se on ja tuleekin mieleen eräs tamperelainen kaveri joka on raitis ja kakenlaista kavallustahan sillä on tilillä. Sitte tunnen yhden tosi homomaisen tyypin joka on absolutisti eli juo vain raakaa Absolut-vodkaa, mutta ihan niin kuin miehet mutta ruotsalaistaviinaa ei sopis juoda vaikka kuinka olis pohjoismaisen yhteistyön nimiin vannova.
Nyt täytyy kysyä että miksi juoda alkoholia jos ei tule/halua humalaa?
Minä ainakin juon humalan takia ja pikkuhumalasta ei tule krapulaa.
Asia erikseen on sitten jos vedetään kunnon kännit.
Ei aina tarvitse juoda itseään sikahumalaan niin että seuraava päivä menee krapulan kourissa. Humalahakuisesti voi juoda hillitymminkin.