Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotko koskaan alkoholia humalahakuisesti? Tähän lasketaan mukaan myös ”viaton” baarissa juominen, joka usein johtaa krapulaan.

Naisellista? Terveellistä? Kaunista?
22.07.2020 |

Itse olen ollut krapulassa viimeksi 5 vuotta sitten. Sitä ennen olin ollut krapulassa häiden jälkeen.

Huvittaa jotenkin, kun fitnessmuijat ja kovatkin kehonsa kasvattajat painottavat sisällössään ”healthy lifestyle”, mutta sitten käyvät melkein joka viikonloppu vetämässä tajuttomat kännit tyttöporukalla. Nämä samaiset muijat ovat kovia ”ketoilijoita” ja sanovat että kaikki ketkä käyttävät hiilaria tai sokeria tyyliin kuolevat 10 vuotta muita aikaisemmin 😂 Jokainen varmasti tietää mikä on naiselle suositeltu vuorokausiannos alkoholi ja jokainen tietää mitä alkoholi tekee keholle. Tekisi joku kerta mieli linkittää näille muutama fakta pöytään myös tästä.

Olen ”vasta” 30, eli mullakin voisi olla vielä tota ”kreisibailausta” kavereiden kanssa, mutta en pidä krapulasta enkä halua tuhlata aikaani siihen, että makaisin krapulassa edes yhtä päivää. Mulla on myös lapsia ja haluan että olen toimiva ja luotettava vanhempi jokaisena päivänä viikossa.

Joidenkin tuttujen naamastakin on alkanut jo näkyä ennenaikaisen vanhenemisen merkkejä, hitosti ryppyjä, joka varmaan osaltaan johtuu siitä että tykätään dokata viikonloppuisin sekä lomalla. Se on vaan niin helppoa laskea ”viattomaksi tyttöjen väliseksi hullutteluksi”, vaikka oikeasti kaadetaan sitä juomaa kuin isot miehet.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä keskustelu!

Vierailija
82/131 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juon. Se on hauskaa, virkistävää ja rentouttavaa. Minulla on töissä muutama hyvä kaveri, joiden kanssa käydään vähän väliä töiden jälkeen läheisessä pubissa. Jos menemme viikolla, pidämme toki huolen, että tämä ei haittaa seuraavaa työpäivää. Silloin tällöin joku meistä kysyy "hei, mennäänkö töiden jälkeen aftereille?" sen kummempia häpeilemättä, ja muut ovat yleensä samalla aaltopituudella. Muut ystäväni taas eivät juo juuri yhtään, kuten ei myöskään aviomieheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tiesitko-nain-rajusti-humalahakuine…

Dddaaamn! Siinä ois fitnessmuijille ajateltavaa.

Vierailija
84/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo humalahakuisesti. Mun mielestä humalahakuisesti juominen kertoo ihmisen itsekontrollin puutteesta sekä lievästä / kohtalaisesta addiktiosta. Ihan sama onko kyseessä tyttöjen kanssa bilettäminen tai ei.

Vierailija
85/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva myöntää alkoholin olevan ongelma. Minun mielestä ongelma voi olla myös muutamana päivänä kuukaudessa silloin juuri, kun lähdetään radalle eikä osata lopettaa juomista ajoissa.

Vierailija
86/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi, jos en osaisi juoda sivistyneesti. Tulisi kyllä aika spurgu olo, jos joisin känniin asti? Mietin mistä oloista tällaiset aikuiset yli 30 vuotta täyttäneet baaripirkot oikein tulevat, kun kokevat että kännissä baarissa hilluminen tissimekoissa on jotenkin kaunista ja älykästä toimintaa.

Muutaman virkanaisenkin tiedän, jotka kokevat olevansa kovinkin älykkäitä, mutta aina kun törmään näihin bailauskuviin, niin en vaan osaa arvostaa enää. Mun mielestä kaikenlainen dokaaminen on vaan merkki heikkoudesta ja se on sivistymätöntä, koska jokainen tietää että alkoholi on liikaa nautittuna myrkyllistä.

Vierailija
87/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Alkoholi on yleisin kuolemaan johtavan myrkytyksen aiheuttaja Suomessa. Erilaisten alkoholien aiheuttamiin myrkytyksiin menehtyy maassamme vuosittain 400–450 ihmistä. Noin 90 % heistä kuolee etanolimyrkytykseen. Korvikealkoholeista erityisesti metanolin osuus on lisääntynyt viime vuosina (Vuori ym. 1999). Alkoholi on mukana noin kahdessa kolmasosassa myrkytyksistä, jotka on hoidettu sairaalassa. Alkoholimyrkytyksen aiheuttama kuolleisuus on Suomessa edelleen suuri verrattuna muihin maihin, ja alkoholimyrkytykseen menehtyvät ovat nykyisin useammin nuoria kuin aikaisemmin. Sillanaukeen ym. (1996) tutkimuksessa kaikkien alkoholimyrkytyksen vuoksi sairaalassa hoidettujen keski-ikä oli alhaisempi (noin 31 v) kuin muista alkoholin aiheuttamista syistä hoidetuilla (40–51 v). Alkoholimyrkytyspotilaiden joukossa oli lähes yhtä paljon naisia kuin miehiä.”

Lähde: https://www.duodecimlehti.fi/duo91681

Kukaan baaripirkoista ei taida tietää mikä on metabolinen asidoosi.

Vierailija
88/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
89/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enää ollenkaan, olen 39 v. Nuorempana join paljon, joka viikonloppu. Mutta yli 30-vuotiaana krapulat alkoi olla sitä luokkaa, ettei ollut enää mitään järkeä. Nykyään jo pieni määrä (pari annosta) tuo huonon olon, joten parempi olla kokonaan ilman. En kaipaa alkoholia.

Vierailija
90/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten ärsyttää ne, jotka käyvät baareissa jatkuvasti ja valittavat rahanpuutteesta. Kyllähän sinne baariin sitä rahaa vaan menee. Ja samalla saa tuhottua omaa terveyttä. Itse olen säästänyt lapsilleni heidän syntymästään lähtien rahaa tileille, rahastoon ja osakkeisiin, kun taas ikäiseni kaverit, joilla ollut samanikäisiä lapsia ovat mieluummin tuhlanneet rahaa baarissa juoksemiseen sekä kalliisin kenkiin ja urheiluvaatteisiin.

Toivon, että lapseni ovat tyytyväisiä sitten vanhempana kun on ajokorttirahat ja ensiasuntokäsirahat valmiiksi säästettynä.

Vierailija
91/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eniten ärsyttää ne, jotka käyvät baareissa jatkuvasti ja valittavat rahanpuutteesta. Kyllähän sinne baariin sitä rahaa vaan menee. Ja samalla saa tuhottua omaa terveyttä. Itse olen säästänyt lapsilleni heidän syntymästään lähtien rahaa tileille, rahastoon ja osakkeisiin, kun taas ikäiseni kaverit, joilla ollut samanikäisiä lapsia ovat mieluummin tuhlanneet rahaa baarissa juoksemiseen sekä kalliisin kenkiin ja urheiluvaatteisiin.

Toivon, että lapseni ovat tyytyväisiä sitten vanhempana kun on ajokorttirahat ja ensiasuntokäsirahat valmiiksi säästettynä.

No jaa, kuinkas paljon olet säästänyt ja mistä lähtien?

Vierailija
92/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan joillekin se, että on humalassa tai kännissä, tarkoittaa oksentelua, konttausta, muistkatkoksia ja estojen häviämistä. Mä ajattelen lähinnä, että olen humalassa, jos olen selvästi alkoholin vaikutuksen alaisena.

T. Ekan sivun appiukon kanssa kännäävä

Vierailija
93/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, kuinkas paljon olet säästänyt ja mistä lähtien?

Tulin 20-vuotiaana äidiksi, välissä olen ollut yksinhuoltajanakin, mutta aina olen lapsille säästänyt. Keskiarvo n. 95 e / kk kummallekin lapselle erikseen. Välillä teen isompia osakeostoja, jolloin summat tietysti isommat. Olen aina ollut järkevä rahankäyttäjä ja osaan myös erottaa syy-seuraussuhteita toisinkuin nuo ratakanat, jotka eivät ymmärrä, että ryyppääminen vain tuhoaa terveyttä ja vie rahaa ja sen rahan voisi käyttää järkevämminkin.

Vierailija
94/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon harvoin, mutta kunnolla.

Meen pari kertaa vuodessa bailaamaan ja silloin juon kunnolla ja humalanhakuisesti.

Vierailija
95/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut alkoholin käytön. Sitä ei varmasti uskoisi moni, joka minut tuntee.

Koronan aikana tuli kiloja aivan liikaa. Hyvää ruokaa ja alkoholia lisäksi.

Nyt olen ihan tyytyväinen nykyiseen raittiiseen elämään. Juon vain alkoholittomia virvoitusjuomia. Psinokäyrän trendi on alaspäin. Aamuisin on pirteä. Liikunta on tullut elämääni mukaan yhä enemmän. Myös mies on raitistunut. Rahaa säästyy paljon. Säästyneet rahat olen käyttänyt lapsiini. Olen shoppsillut heille uusia vaatteita, leluja ja lastenkirjoja.

Vierailija
96/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen sivistyksen tason huomaa muutamasta omastakin kollegasta. Varmaan se baarissa käyminen on jo vioittanut aivoja. On vielä sosiaali- ja terveysalalla virassa, muttei osaa keskustella kuin salilla käymisestä ja ketoilusta tai juoruilla muiden asioista. Kerran tuli puhetta juurikin tuosta lapselle säästämisestä ja osakkeista ja asenne oli ”en ymmärrä noista mitään, tossa tulee vaan kaiken häviämään ja lapselle tekee vaan karhunpalveluksen”.

No, kaikki tuntemani ihmiset, jotka ovat saaneet 18-vuotiaana ison summan rahaa, ajokortin, oman auton ja asunnon ovat olleet hyvin menestyviä ja hyvästä suvusta. Nämä, joille ole annettu juuri mitään pesämunaa ovat kituuttaneet itseään pelkällä nuudelilla viikkokausia ja ovat opiskelujen aikana olleet stressaantuneita, kärsineet univaikeuksista ja masennuksesta. Onhan se aika kivempi opiskella huolettomana ja sekä ilman jatkuvaa nälästä johtuvaa mahanmurinaa, joka varmasti haittaa lukurauhaa.

Vierailija
97/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen sivistyksen tason huomaa muutamasta omastakin kollegasta. Varmaan se baarissa käyminen on jo vioittanut aivoja. On vielä sosiaali- ja terveysalalla virassa, muttei osaa keskustella kuin salilla käymisestä ja ketoilusta tai juoruilla muiden asioista. Kerran tuli puhetta juurikin tuosta lapselle säästämisestä ja osakkeista ja asenne oli ”en ymmärrä noista mitään, tossa tulee vaan kaiken häviämään ja lapselle tekee vaan karhunpalveluksen”.

No, kaikki tuntemani ihmiset, jotka ovat saaneet 18-vuotiaana ison summan rahaa, ajokortin, oman auton ja asunnon ovat olleet hyvin menestyviä ja hyvästä suvusta. Nämä, joille ole annettu juuri mitään pesämunaa ovat kituuttaneet itseään pelkällä nuudelilla viikkokausia ja ovat opiskelujen aikana olleet stressaantuneita, kärsineet univaikeuksista ja masennuksesta. Onhan se aika kivempi opiskella huolettomana ja sekä ilman jatkuvaa nälästä johtuvaa mahanmurinaa, joka varmasti haittaa lukurauhaa.

Varmaan miehen exä 👌 Ei osannut edes mennä omalle lapselleen käyttötiliä perustamaan ja jouduin hänelle huutelemaan ohjeita ohimennen. Talouskasvatus selvästi 0 hänen perheessään.

Vierailija
98/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on suomessa niin kallista, että mikään hienostunut makuelämys ei saa ottamaan paria siideriä. Kyllä sitten kun otetaan, niin otetaan reippaasti ja humalahakuisesti. Jos maun takia haluan juoda, niin juon sitten tylsästi limua tai mehua. Alkoholi paitsi että on sikahintaista, niin yleisesti maistuu myös pahalle. Itsessään sehän siis maistuu liuottimelle. Että vaikea sitä on mitenkään fiilistellä.

Vierailija
99/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset, joilla on jyrkkä asenne kaikkeen uuteen eivät yleensä kehity missään. He myös ajattelevat aina itse olevansa oikeassa kaikessa, kun he pitävät aina kaikessa asiassa oman päänsä ja hokevat tilanteessa kuin tilanteessa itselleen mantraa ”minä olen oikeassa, minä teen tässä oikein.”.

Vierailija
100/131 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain ja ainoastaan humalahakuisesti, pikku pöhnä on epämiellyttävä tunne. Nykyään tosin melko harvoin, kun krapulat kestää jo yhden illan juomisella sen kaksi päivää ja baareihin meni helposti 400-600 euroa kuukaudessa. Eikä single maltilla ryyppääminen kotioloissakaan halpaa ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän