Juotko koskaan alkoholia humalahakuisesti? Tähän lasketaan mukaan myös ”viaton” baarissa juominen, joka usein johtaa krapulaan.
Itse olen ollut krapulassa viimeksi 5 vuotta sitten. Sitä ennen olin ollut krapulassa häiden jälkeen.
Huvittaa jotenkin, kun fitnessmuijat ja kovatkin kehonsa kasvattajat painottavat sisällössään ”healthy lifestyle”, mutta sitten käyvät melkein joka viikonloppu vetämässä tajuttomat kännit tyttöporukalla. Nämä samaiset muijat ovat kovia ”ketoilijoita” ja sanovat että kaikki ketkä käyttävät hiilaria tai sokeria tyyliin kuolevat 10 vuotta muita aikaisemmin 😂 Jokainen varmasti tietää mikä on naiselle suositeltu vuorokausiannos alkoholi ja jokainen tietää mitä alkoholi tekee keholle. Tekisi joku kerta mieli linkittää näille muutama fakta pöytään myös tästä.
Olen ”vasta” 30, eli mullakin voisi olla vielä tota ”kreisibailausta” kavereiden kanssa, mutta en pidä krapulasta enkä halua tuhlata aikaani siihen, että makaisin krapulassa edes yhtä päivää. Mulla on myös lapsia ja haluan että olen toimiva ja luotettava vanhempi jokaisena päivänä viikossa.
Joidenkin tuttujen naamastakin on alkanut jo näkyä ennenaikaisen vanhenemisen merkkejä, hitosti ryppyjä, joka varmaan osaltaan johtuu siitä että tykätään dokata viikonloppuisin sekä lomalla. Se on vaan niin helppoa laskea ”viattomaksi tyttöjen väliseksi hullutteluksi”, vaikka oikeasti kaadetaan sitä juomaa kuin isot miehet.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Tietysti juon. En häpeä lainkaan tunnustaa, että joskus on mukavan rentouttavaa vetää pikku kännit ja puhua ummet ja lammet.
Ensimmäinen askel alkoholismiin: ”puhua voi vain humalassa, vain humalassa voi näyttää tunteensa tai ylipäätään Tuntea jotain, olla sosiaalinen, olla viehättävä ja estoton”. Minäkin olen alkoholistin lapsi, joten olen nähnyt paljon ja tiedän jopa alkoholistin monet vaiheet.
Juon humalahakuisesti. Mielestäni on kiva olla kännissä. Juon itseni känniin noin kerran kuukaudessa, joskus toki useammin kuten nyt kun olen lomalla ja on paljon ollut erilaisia mökkireissuja ja kavereiden kanssa kokoontumista.
Voin myös pitää hauskaa ilman alkoholia, mutta en näe syytä miksi en joisi. Tykkään myös monen alkoholin mausta. Olutta grillatessa, sitten vähän punaviiniä ruoan kanssa, illalla skumppaa, saunassa vähän salmaria, sitten taas olutta. Ai-ai.
Miksi kukaan joisi muuta kuin humalahakuisesti? Sehän olisi alkoholin väärinkäyttöä.
Silloin kun vielä join, niin join koska kännissä on kiva olla. Näin varmaan kaikki muutkin, vaikka aivan kaikki eivät sitä ehkä myönnä.
Juon välillä. So what? Syön välillä myös leivonnaisia, pitsaa, hamppareita, jäätelöä. En yritä olla fittnespimu, mutta kohtuus kaikessa. Elämää voi elää nautiskellen, nipottaminen on todella kuluttavaa, ja se jos mikä näkyy ennenpitkää naamasta. Koko aikuisikäni olen ollut silti normaalipainoinen ja terve.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan joisi muuta kuin humalahakuisesti? Sehän olisi alkoholin väärinkäyttöä.
Silloin kun vielä join, niin join koska kännissä on kiva olla. Näin varmaan kaikki muutkin, vaikka aivan kaikki eivät sitä ehkä myönnä.
No kyllä aika moni juo ihan vaan siksikin, että moni alkohollillinen juoma maistuu todella hyvältä tai täydentää ruoan makua. Onhan niitä alkoholittomiakin viinejä, oluita yms. Viininmaistelijathan vain purskuttelee suussa ja sylkee viinin sitten pois, jotta saisivat vain maun suuhunsa, muttei humalaa. Ja esim ylioppilasjuhlissa vieraille tarjotaan se yksi skumppalasi, koska halutaan juhlistaa ylioppilasta, ei siksi että ihmiset humaltuisivat.
En juo humalaan ikinä, enkä kyllä ihan helposti tulisikaan känniin, jotain etua sentään ylipainostakin. Krapulan olen kokenut kerran eläissäni, ja se kerta riitti. Oli kauhea kokemus. Vuosia siitäkin kun olen juonut edes paria juomaa.
Aina. En ole tissuttelija enkä pidä alkoholin mausta, eli silloin harvakseltaan kun juodaan niin juodaan kunnolla ja mielellään aamuyöhön saakka.
Ööö, juon nimenomaan kännin takia. Tosin jos minun kotoani löytää alkoholia, on maailman seitsemäs ihme tapahtunut. En näe mitään järkeä alkoholin säilömisessä enkä halua ottaa tavaksi jotain turhaa siemailua. Ajokunnossa pitää muutenkin olla suurimman osan ajasta.
Öööö mutta niin, kännin takia juon.
Juon yleensä kännit joka viikko työviikon päätteeksi. 45 v iässä ja introverttinä bailaaminen ja baarit ei kiinnosta, ihan kalsarikännityyliin tietokoneella pelatessa ja nettisurffatessa juon ja nautin puhtaasta nousuhumalan tunteesta. Yleensä juon 8-14 isoa tölkkiä kolmosolutta.
Krapuloita minulle tuli vain nuorena. Silloin se oli kamalaa, oksentaminen ja ihan kauhea päänsärky ja morkkis. Nykyään korkeintaan joskus harvoin päätä särkee, ja se menee ohi lääkkeellä. Yleensä ei siitäkään vaan krapula on vain raukea, mukavan veltto olo joka ei häiritse ollenkaan jos ei ole pakko tehdä mitään vaan saa kölliä kotona. Enkä juo ennen työpäiviä tai menoja, joten tuota ongelmaa ei ole.
En kyllä ole muutenkaan pätkääkään terveysintoilija. Nautiskelija enemmänkin. Hassua kyllä, juuri viimeksi kun kävin kampaajalla, kampaaja yllättyi iästänii kun olen kuulemma niin nuoren näköinen. Olin kommentoinut hänen ehdotusta mustasta hiusväristä, ettei sitä enää tässä iässä varmaan mustaa, voi olla aika kovan näköinen. Ei ollut kuulemma ajatellut ollenkaan että olisin yli nelikymppinen. Ryppyjä ei kyllä tosiaan juuri ole, johtuu ehkä siitä että olen aina ollut ulkoilua välttävä tietokonenörtti, joten eipä ole uv-säteitä iho juuri saanut.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä minkäänlaisessa ryyppäämisessä ei ole mitään terveellistä. En arvosta ihmisiä, jotka avoimesti mieltävät vielä aikuisenakin kreisibailauksen kivaksi ja siistiksi asiaksi ja pahimillaan vielä näyttävät lapsilleen mallia. Siinä kohtaa ei ole väliä mikä ammatti tai minkälainen ulkokuori alkoholin käyttäjällä on. Se on vaan oksettavaa ja säälittävää.
- alkoholistin aikuinen lapsi
No voi kyynel. Mullapa onkin ihan_kaksi_ alkoholistivanhempaa enkä siltikään tuomitse ihmisiä juomisesta. Ei se ole oksettavaa ja säälittävää vaan hauskaa. Otan itsekin joskus, ja taatusti vedän kännit silloin. So what?
En juo alkoholia humalahakuisesti. En muista koska olisin viimeksi ollut krapulassa, tosin juonkin vain pari annosta maksimissaan alkoholia kerralla enkä edes kuukausittain.
Aloituksessa haiskahti paremmuudentunne.
Juon humalahakuisesti, mutta ennemmin maun takia. Minulle on tullut huono tapa ostaa viikonlopulle kolme tiettyä olutta, jotka nautin kun on kämppä siivottu, ruoka laitettu ja käyty hikilenkillä. Ei välttämättä kerralla, vaan pitkin viikonloppua. Saunaa mulla ei nyt ole, mutta sen korvike on kylmä kalja ja kuuma suihku!
Masennuksen aikana lähti kyllä alkon kanssa käsistä, ja tuntui että "onnellisuus" on vain sen nousuhumalan aikainen tila. Onneksi nykyään onnellisuutta on muulloinkin, ja mukavat hetket kesäyössä hupijuoman kera ovat vain pieni lisä siihen.
En ole ketoilija enkä fitnessmuija.
Alkoholi on päihde siinä missä muutkin. En arvosta.
Minullakin kaksi alkoholistia vanhempina. Toinen kuoli ollessaan 50. Hän oli kova kuntoilemaan, pelasi ennen jääkiekkoa eräässä seurassa ja hän pelasi harrastusryhmässä vielä kuukausi ennen kuolemaansa ja eli muutenkin tosi terveellisesti, mutta viina vei ja se vie aina, jos ei hae apua. Toinen vanhemmistani on meinannut kuolla jo 5 kertaa, on ollut maksatulehdusta ja muuta kivaa alkoholismin tuomaa lisää.
Itse olen 30. Olen juonut krapulan itselleni viimeksi 11 vuotta sitten. Juon silloin tällöin muutaman. En kuitenkaan vieläkään ymmärrä miksi ihmiset haluavat humalaan ja maksaa siitä krapulalla ja sitten onkin seuraavan päivän ihan toimintakyvytön?
Onpa paljon alkoholiin meneviä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä minkäänlaisessa ryyppäämisessä ei ole mitään terveellistä. En arvosta ihmisiä, jotka avoimesti mieltävät vielä aikuisenakin kreisibailauksen kivaksi ja siistiksi asiaksi ja pahimillaan vielä näyttävät lapsilleen mallia. Siinä kohtaa ei ole väliä mikä ammatti tai minkälainen ulkokuori alkoholin käyttäjällä on. Se on vaan oksettavaa ja säälittävää.
No voi kyynel. Mullapa onkin ihan_kaksi_ alkoholistivanhempaa enkä siltikään tuomitse ihmisiä juomisesta. Ei se ole oksettavaa ja säälittävää vaan hauskaa. Otan itsekin joskus, ja taatusti vedän kännit silloin. So what?
Tuntuu, että alkoholistien lapsia on kahdenlaisia: joko inhotaan alkoholia ja sen käyttäjiä, tai sitten käytetään itse "liberaalisti".
Yksi vanhemmista on alkoholista, mutta perheessä on sen lisäksi ollut paljon alkoholismia ja sen aiheuttamia ongelmia. Siskoistani kahta voitaisiin luonnehtia alkoholisteiksi, ja äitini mielestä minäkin olen juoppo. Juon pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän, nykyisin vähemmän, koska ei vanha jaksa. Vahvan humalan terveysvaikutukset huolettavat myös. Myönnettäköön, että minullakin oli nuorempanana (20-22) kausi, jolloin join päivittäin pullon tai kaksi viiniä. En oikein osaa sanoa, mikä sen aiheutti ja mikä sen päätti. Varmaan masennus. Nykyään, jos lähden baariin ja seurassa vedetään shotteja, saattaa homma mennä överiksi, mutta missään nimessä juominen ei jatku seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että alkoholistien lapsia on kahdenlaisia: joko inhotaan alkoholia ja sen käyttäjiä, tai sitten käytetään itse "liberaalisti".
Yksi vanhemmista on alkoholista, mutta perheessä on sen lisäksi ollut paljon alkoholismia ja sen aiheuttamia ongelmia. Siskoistani kahta voitaisiin luonnehtia alkoholisteiksi, ja äitini mielestä minäkin olen juoppo. Juon pari kertaa kuussa, joskus enemmän ja joskus vähemmän, nykyisin vähemmän, koska ei vanha jaksa. Vahvan humalan terveysvaikutukset huolettavat myös. Myönnettäköön, että minullakin oli nuorempanana (20-22) kausi, jolloin join päivittäin pullon tai kaksi viiniä. En oikein osaa sanoa, mikä sen aiheutti ja mikä sen päätti. Varmaan masennus. Nykyään, jos lähden baariin ja seurassa vedetään shotteja, saattaa homma mennä överiksi, mutta missään nimessä juominen ei jatku seuraavana päivänä.
Tämä. Ei mun ole mikään pakko jatkaa juomista seuraavana päivänä. Lähinnä ärsyttää nämä "Isi oli alkkis, vihaan kaikkia jotka juo"-tyypit. Jos äitisi oli läski niin vihaatko kaikkia jotka syö? Minä osaan ottaa kohtuudella, vanhempani eivät. Mikä siinä on niin hirveää? Ei alkoholistivanhemmasta saa mitään pisteitä. Sympatiat nolla.
Aina. Miksi ihmeessä joisin alkoholia, ellen haluaisi humaltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä aika moni juo ihan vaan siksikin, että moni alkohollillinen juoma maistuu todella hyvältä tai täydentää ruoan makua. Onhan niitä alkoholittomiakin viinejä, oluita yms. Viininmaistelijathan vain purskuttelee suussa ja sylkee viinin sitten pois, jotta saisivat vain maun suuhunsa, muttei humalaa. Ja esim ylioppilasjuhlissa vieraille tarjotaan se yksi skumppalasi, koska halutaan juhlistaa ylioppilasta, ei siksi että ihmiset humaltuisivat.
Kuten alkoholiton koskenkorva meille jotka juomme maun vuoksi.
Mitä on "viaton" baarissa juominen :D ? Mikä siinä on viatonta?
Nousuhiprakkaa koen kuukausittain, mutta krapulaa en enää ole kokenut pitkään aikaan.