Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin laihtuminen alkaa näkyä?

Vierailija
22.07.2020 |

Aloitin 85:stä kilosta, nyt tänä aamuna vaaka näytti 81. Omasta mielestäni vaatteissa jo hieman tuntuu, vai onko toiveajattelua?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kukaan ei ole kommentoinut mitään, vaikka vyötärönympärykseni on kaventunut kymmenen senttiä (en omista vaakaa). Yksi työkaveri tosin totesi kun tapasimme pitkästä aikaa koronaeristyksen päätyttyä, jolloin olin tästä noin puolivälissä, että näytänpä jotenkin terveeltä ja raikkaalta. Kiitin iloisesti. Ehkäpä se laihtuminen tuollakin lailla näkyy.

Vierailija
22/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laihtunut 75-65 eli 10 kg, mutta kukaan ei ole sanonut mitään.

Monet ovat arkoja kommentoimaan toisen ulkonäköä/painoa kasvotusten. Jotkut saattavat myös olla sellaisia, etteivät halua sanoa toiselle mitään positiivista.

Kun kerroin ystävälleni, miten tapasin hurjasti laihtuneen vanhan tutun kaupassa ja kysyin häneltä, miten hän oli tehnyt sen, ystäväni paheksui kauheasti sitä että olin kehdannut ottaa asian puheeksi. Olin hämmästynyt: minähän kehuin tätä ihmistä ja onnittelin hienosta muutoksesta. Kuulemma on epähienoa kommentoida noin ja se antaa mukamas ymmärtää, että tuo tuttu oli ennen ruma l*ski ja vasta nyt hoikkana nätti.

Olen sen jälkeen ollut varovaisempi sanomaan mitään ääneen.

Ulkonäköä ei tosiaan kannata kommentoida. Minusta on aika moukkamaista sekin, että työkaverit jauhavat koko ajan painostani. Olen siis ainut normaalipainoinen. Kehuiksi he toki tarkoittavat kommenttinsa, mutta ei heidän tarvitsisi puhua kropastani mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korrektia kommentoida muiden painoa, joten useimmat eivät sano mitään vaikka olisitkin laihtunut kuinka paljon.

Vierailija
24/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanoisi? Ei ainakaan minulla ole tapana kommentoida kenenkään lihomisia tai laihtumisia. Jotenkin omasta mielestä se on tökeröä, vaikka olisi tarkoitettukin positiivisessa mielessä.

Vierailija
25/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon huomannut sen, että muoto ei muutu hirveästi vaikka laihtuu. Se luo sen illuusion, ettei mitään muutosta näy.

Vierailija
26/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä laihdutin 15 kg, niin kukaan ei muka huomannut mitään tai eivät ainakaan sanoneet mitään. Vaatekoko oli kuitenkin muuttunut 44:stä jopa 38:i8n eli jotain oli kyllä oikeesti tapahtunut. Silloin kun paino oli korkeimmillaan, oli kyllä uhdelläkin työkaverilla pokkaa tulla sanomaan, että laihduttaisit, niin voisit näyttää kauniilta. Sitten kun laihduin, niin oltiin ihan hiljaa.

Vierailija
27/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kenenkään edes pitäisi sanoa siitä yhtään mitään?

Vierailija
28/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kilon jälkeen reidet ei enää hangannut yhteen.

Riippuu tietysti lähtöpainosta ja normaalipainosta. Itsellä kun lähti 8kg, en huomannut vielä mitään.

Vierailija
29/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehu laihtuneita, vaikka näkisin eron. Just tuon takia, ettei ole joku joka loukkaantuu joko siitä että kommentoin hänen ulkonäköään tai siitä että kuulostin siltä, että hän oli ruma läski ennen. :D 

Vierailija
30/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen päättänyt, etten kommentoi ihmisten ulkomuotoa. Ei vaan ole asiallista.

Jos joku näyttää hyvinvoivalta tai hyväkuntoiselta, niin voin sanoa. Muuten en enää kommentoi.

Hieno homma, jos olet ja sulla on hyvä olo.

Itse en saa edes paria kiloa laihdutettua.

Vierailija
31/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen ns laihaläski eli kaikki vatsassa ja jenkkikahvat.Otin jälleen kerran itseäni niskasta kiinni .Lisäsin liikuntaa ja katsoin mitä suuhuni laitan.Tiedän ,että painoa voisi pudota sen 5-7 kg.Nyt olen huomannut ,että turvotus lähtennyt vatsan seudulta ja housut ei kiristä.Täytyis vaan pitää itseään niskasta kiinni jotta tuloksia syntyy.

Vierailija
32/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pudottanut painoa 12kg, eikä näy missään :(

Lihaksia hävittämällä ei näykään. Sitä ne pikadieetit on.

Vierailija
33/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut työkavereita ym, vaan ihan lähipiiriäni. Laihdutan "salaa" eli en halunnut puhua mitään kenellekään, vaan odottaa kommentteja, joita he kyllä taatusti tekevät, kun laihtuminen näkyy :)

Odotan innolla, milloin alkaa näkyä muille, koska vaatteissa tunnen itse jo selvästi. Alkupaino siis 85kg ja painan nyt 81. Haluan päästä alle 70 kilon, se on siis tavoitteenani nyt, voi muuttua kyllä vielä alemmaksikin. Nyt olisin alle 70:stä ikionnellinen.

Ap

Vierailija
34/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut työkavereita ym, vaan ihan lähipiiriäni. Laihdutan "salaa" eli en halunnut puhua mitään kenellekään, vaan odottaa kommentteja, joita he kyllä taatusti tekevät, kun laihtuminen näkyy :)

Odotan innolla, milloin alkaa näkyä muille, koska vaatteissa tunnen itse jo selvästi. Alkupaino siis 85kg ja painan nyt 81. Haluan päästä alle 70 kilon, se on siis tavoitteenani nyt, voi muuttua kyllä vielä alemmaksikin. Nyt olisin alle 70:stä ikionnellinen.

Ap

Jos he näkevät sinut joka päivä, he eivät välttämättä huomaa muutosta.

Ei paino ole läheskään kaikille ihmisille elämän merkittävin asia.

Vierailija
35/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon pudottanut painoa 12kg, eikä näy missään :(

Lihaksia hävittämällä ei näykään. Sitä ne pikadieetit on.

82-vuotias mummini, jolla on vielä hyvä liikuntakyky, muttei silti liiku yhtään roskakatosta pidemmälle ja istuu päivät pitkät, tekee vain ihan vähän kevyitä taloustöitä ja lämpimällä säällä menee ulos penkille istumaan. Hän on laihtunut kovasti ukin kuoltua, kun ei oikein ruoka maistu, eikä itselle huvita laittaa kunnolla ruokaa. Ja laihtumisen todella näkee! Varmaan on lähtenyt lihaksetkin olemattomiin. On kohta luuta ja nahkaa.

Vierailija
36/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaisena kokemuksena, kun painoa oli lähtenyt 5 %:a, sen alkoi itse huomaamaan väljempinä vaatteina. Kun painoa oli lähtenyt 10 %:a, töissä sai kuulla näitä ”ootsä laihtunut”-kommentteja.

Vierailija
37/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos he näkevät sinut joka päivä, he eivät välttämättä huomaa muutosta.

Ei paino ole läheskään kaikille ihmisille elämän merkittävin asia.

Näemme kerran, pari kuussa ja paino on kyllä esim. vanhemmilleni elämän toiseksi suurin asia, ellei suurin. Niinkuin ihmeen monille heidän ikäisilleen jostain syystä.

Ap

Vierailija
38/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa se neljä kiloa hyvinkin tuntua vaatteissa. Itse huomasin 6 kiloa laihdutettuani tulleeni työvaatteissa kokonaisen koon alaspäin, vaikka ns. siviilivaatteissa en eroa huomannut. Sanoo varmaan jotain siitä minkätyylisiä vaatteita suosin, mutta kuitenkin.

Vierailija
39/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 80->75 kg ja itse huomaan kasvoista ja yksistä housuista, jotka on olleet tiukat. Muut ei ole kommentoineet.

Vierailija
40/43 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön kommentointi ei ole koin kohteliasta. Moni ei halua kuulla laihtumisestaan, kun haluaa laihduttaa salassa eikä halua kuulla "Et oo enää niin läski ku aiemmin" -huomioita kenenkään suusta. Eihän lihomistakaan saa kommentoida ja lihomisesta huomautella.

Kaverini on laihtunut ketolla + liikunnalla kymmeniä kiloja. Koskaan ei ole snonut laihduttavansa, mutta joka puolella on ketoruokaohjeita ja keto-purkkeja (esim. elektrolyyttejä) eikä käytä mitään muuta kuin luomua. Sokeri jäänyt ruokavaliosta kokonaan pois.

Ei ole sanallakaan maininnut laihtumistaan eikä halua mainostaa sitä. Enkä ole kommentoinut mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi