mies ei antanut kukkia synnytyksen jälkeen
Oletteko saaneet mieheltänne kukkia synnytyksen jälkeen? Pitäisikö loukkaantua, kun en saanut.
Kommentit (49)
En saanut kukkia enkä lahjaa, mutta koko isyysloman ajan oli koti siisti, ruoka aina lämmintä ja yhdesti taisin vaipan vaihtaa. En olisi vaihtanut täysihoitoa kukkiin tai koruihin :)
En saanut, enkä kaivannut. Mulle riitti hymy ja kyyneleet miehen silmissä, kun katsoi lasta ensimmäistä kertaa...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 13:45"]
Häh?
No en todellakaan saanut kukkia mieheltäni. Mistä se olisi niitä kukkia lähtenyt hakemaan kun oli koko ajan meidän kanssa laitoksella?
[/quote]
Eikö kaikkien sairaaloiden aulassa tai läheisyydessä ole kukkakauppa? Useimpien on. Ja voihan ne kukat ostaa sitten kotiinkin vasta.
[/quote]
Miksi siihen tarvitsisi mitään sellaisia ylimääräisiä härpäkkeitä kun joka tapauksessa on jatkuvasti kädet täynnä?
Mies passasi minua laitoksella ja kotona täysin moitteettomasti ja hoiti vauvaa tosi hyvin. Mitä enempää olisin voinut tarvita?
Kukkia en kaivannut, mutta olisin kaivannut että mies olisi kehunut kuinka hienosti pärjäsin synnytyksestä ja olisi kysellyt enemmän mitä hän voisi tehdä, ja mitä haluaisin kotiin kun olimme kotoutumassa. Itse sain kirjoittaa listan, mitä kaikkea pitää kaupasta ostaa, jääkaappin täydeltä ruokaa ja juomaa, jäätelöä jne.... Itse olin esikoisen kohdalla niin puulla päähän lyöty, hormonihuuruissa ja univajeessa, etten todellakaan halunnut mitään ruokaa ruveta laittamaan tai siivoamaan. Eli hellyyttä, huomaavaisuutta ja huomiointia kaipasin, mutten välttämättä kukkien tai lahjojen muodossa. Mieheni on kyllä hyvä mies ja hyvä isä, muttei ihan täydellinen kuitenkaan, niin kuin en minäkään.
Kuopuksen syntymä oli jo niin helppo juttu että kaikki muukin meni siinä sivussa ihan luontevasti.
En saanut,mutta kolme ihanaa tyttöä olemme yhdessä saaneet laitoksella ja ihailla yhdessä heitä!! :)
Sitä "kuukkia" tuli jo silloin kun tulit raskaaksi, etkä ois itsekään tykännyt jos mies olisi heti laitoksella ruvennut antamaan lisää.
Minäkin sain kukkia mieheltäni, työkavereilta, siskolta, kavereilta, isovanhemmilta jne. Tosi kiva juttu. Mielestäni kaikissa sairaaloissa, joissa olen käynyt, myydään kanttiinissa kukkia, suklaarasioita, ilmapalloja, yms muistoesineitä. Perhehuoneesta ei siis tarvitse kovin kauas lähteä, jos haluaa tuoretta äitiä jotenkin muistaa. Kukkia voi myös tilata puhelimitse ja netissä suoraan osastolle.
Se, että mies antaa kukkia synnytyksen jälkeen saa asian tuntumaan jotenkin siltä, että mies on ulkopuolinen eikä se, joka myös on tullut vanhemmaksi.
Eli kukkien saaminen mieheltä vaikuttaisi siltä, että mies ulkokohtaistaisi vanhemmuutta. "Minä tässä vaan vähän auttelen ja lahjon mammaa jo etukäteenkin että sitten jaksaa korjata paskoja kun minä käyn humputtelemassa." Jatkossa sitten tietty vien kukkia aina kun olen mokannut.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 14:45"]
Perhehuoneesta ei siis tarvitse kovin kauas lähteä, jos haluaa tuoretta äitiä jotenkin muistaa. Kukkia voi myös tilata puhelimitse ja netissä suoraan osastolle.
[/quote]
No, kukas sitten muistaa isäksi tullutta miestä? Vai onko se yhä edelleen sitä, että äiti on se varsinainen vanhempi ja isä sellainen kummallinen apuäiti..?
Tutkimusten mukaan isäksi tuleminen saattaa aiheuttaa miehessä hyvinkin suuria hormonireaktioita. Miksi vain äitiä pitäisi muistaa? Kompensoivatko ne kukat jotenkin pillun tilannetta? Muutenhan tilanne on miehelle ja naiselle sama. Esim. orkideahan symboloi pillua ja tämä johtopäätös on mahdollista vetää.
terv. 2 lapsen äiti
Edelleen, kuten aiemmin ketjussa kirjoitin, mutta kukaan ei kommentoinut: mä muistin miestä lahjalla, mutta hän ei muistanut minua.
En saanut. Mies oli niin järkyttynyt synnytyksestä. Synnytykseni oli vaikea ja verta lensi sen verran paljon että siinä oli itse kukin pyörryksissä tapahtumista. Onnellisia oltiin kuin selvisin hengissä ja mies jaksoi minua auttaa toipumisessa. Teki minulle ensimmäiset kaksi kk ihania ruokia, hoiti vauvan ja kodin kun itse en pystynyt liikkumaan pahojen repeytymien vuoksi + jälkitulehdusten vuoksi. Tuo hoito ja hellyys korvasi 100 kertaisesti kukat. Nyt poika täytti juuri 4 V ja ainokaiseksi jää tuon synnytyskokemuksen jälkeen. (Äidille ja isälle jäi niin pahat traumat)
Mieheni ei antanut kukkia, koska inhoan leikkokukkia ja mieheni tietää sen. Anopilta tuli sitten kukkia senkin edestä... En ole kehdannut anopille sanoa, että mulle ihan oikeasti ei tarvitse ostaa kukkia.
Minun mies antoi kukkia ja lahjan ja ja piti mua erikoisen hyvänä laitoksella sekä kotona.koti oli valmisteltu viimeistä myöten,uuttakin ostettu.eli kyllä tämä kaikki hyvänä pito,lahjat,koti voi mahtua samaankin pakettiin:-)
Siinä vaiheessa, kun jostakin tulee hyvä tapa jota pitäisi noudattaa sosiaalisen paineen vuoksi on siitä kaikki spontaanius ja aitous poissa.
Jaa,no me ei kyllä tiedetty että orkidea symboloi pillua....sori jos sua vaivaa mun ihanan miehen kohteliaisuus. Minäkin annoin muuten miehelleni lahjan:-)
Apua, en oo koskaan kuullutkaan tuollaisesta tavasta, että mies tuo äidille jotain "palkinnoksi" synnyttämisestä! Mies oli synnytyksessä mukana ja perhehuoneessa oltiin kolme yötä, eipä se ois missään välissä kyllä malttanu kukkia lähtee hakemaan, eikä ois kumpikaa haluttu.
Mä en kyllä kukkia halua koskaan muutenkaan ja koean lähinnä rasitteeksi jos joku niitä joskus tuo esim. synttärilahjaksi..
Apua, en oo koskaan kuullutkaan tuollaisesta tavasta, että mies tuo äidille jotain "palkinnoksi" synnyttämisestä! Mies oli synnytyksessä mukana ja perhehuoneessa oltiin kolme yötä, eipä se ois missään välissä kyllä malttanu kukkia lähtee hakemaan, eikä ois kumpikaa haluttu.
Mä en kyllä kukkia halua koskaan muutenkaan ja koean lähinnä rasitteeksi jos joku niitä joskus tuo esim. synttärilahjaksi..
Eipä tuonout kukkia munkaan mies kuopuksen synnyttyä, vaika esikoisen synnytyä kyllä toi ja muutenkin tapaa tuoda kukkia. Tuo kyllä harmitti itseäni, mutta en jaksanut siitä isommin pahoittaa mieltäni.
Sen sijaan olisin toivonut ettei huonekaverin mies olisi tuonut vaimolleen sitä järkyttävän hajuista puutarhasta kerättyä kukkakimppua, jossa oli jokin kukka joka haisi suoraan sanottua pers**ltä :( Kiva nauttia omasta pikkuisesta kun koko huone löyhkäsi ihan järkyltä...
Minulle mies toi esikoisen synnyttyä synnytyslaitokselle kauniin hopeisen kaulakorun. Ruusut osti kotiin ja niitä oli yhtä monta kuin minulla ikävuosia. Koko suku muisti kukin ja meillä oli olohuone täynnä kukkia ekan kuukauden :D Kuopuksen synnyttyä mies toi minulle timanttisormuksen, jonka sisälle oli kaiverrettu molempien lasten nimet ja syntymäjat. Se istuu kauniisti kihla- ja vihkisormuksen pariksi. Kotona odotti orkidea ja taas oli koti täynnä suvulta saatuja kukkia koko seuraavan kuukauden. :D
Yhtä onnellinen olisin lapsistani ja miehestäni ilman noita korujakin. Mieheni on aivan upea isä ja pitää meistä kaikista huolen.. Se on kaikista tärkeintä.
En saanut. Olimme perheehuoneessa melkein koko ajan ja miltei samanlaisessa, uudessa tilanteessa molemmat. Tottakai kukat olis ollu kiva juttu, mutten osannut niitä edes kaivata höbeltä. Muut toivat kukkia siitäkin edestä.