Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmiset pese enää nykyään pyykkiä kuudessa kympissä?!

Vierailija
21.07.2020 |

Pöyristyneenä luen toisesta ketjusta, kuinka ihmiset pyöräyttävät kolmenkympin pikapesulla pyykkinsä kun muu on niin vaivalloista.
Ettekö tiedä että pöpöt kuolevat vasta kuudessakympissä? Eikö vaatteet ala haista jos niitä pesee jatkuvasti haaleassa vedessä?

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen kaiken 60c. Ostan sellaisia vaatteita jotka kestää sen, vaikka pesulapussa lukee ettei kestä. Eli esim.puuvillavaatteita!

Vierailija
242/245 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 40 astetta 20 min pikapesu ohjelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen kaikki muut paitsi villavaatteet 60° eikä ne ole pilalle menneet. Petivaatteet ja pyyhkeet yleensä 60° välillä 90° ja siivousliinat aina 90°. Miehellä on paljon paitoja joissa on kuminen painatus eikä nekään ole pilalle menneet 60° pesussa.

Ja sitten ihmetellään miksi ilmasto lämpenee. Ihan turhaan kuumennetaan vettä noin paljon puoliksi puhtaan pyykin pesua varten. 

Ja tässä on taas aivopesty pelle!

Vierailija
244/245 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvään pesukoneeseen kannattaa lapsiperheessä satsata kun se on kuitenkin jatkuvalla käytöllä. Meillä Miele pesee 60 asteen puuvillaohjelman 2 - 2,5 tunnissa. Puhdasta ja raikasta tulee. Mutta kyllä korjattavaa on asenteissa. Tiedän monta vanhempaa, jotka käyttää illat pitkät lastenvaatteiden verkkokauppojen surffailuun ja on sitten ihan neuroottisia siitä, ettei heidän ostamansa kalliit lastenvaatteet kulu pesussa. Näitä sitten pestään supervarovaisilla ohjelmilla ja pesuaineilla, alhaisilla lämpötiloilla. Ettei vaan kulu. Ja eihän näillä menetelmillä täit, kihomadot ja räkä lähde vaatteista. Todellisuudessahan melkein kaikki vaatteet kestää 60 asteessa pesun. Ja mä oon ainakin asennoitunut siten, että lastenvaatteet on käyttöä varten ja niissä saa näkyä myös tehokkaan pesun jäljet -  jos nyt sattumalta vanish oxi action tai kuuma pesu vie jonkun painatuksen mennessään tms.

Vierailija
245/245 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja edelliseen vielä, että enemmän rumpukuivaus tai vastaava tekstiilejä kuluttaa kuin pesu 60 asteessa 40 sijaan. Sitä voi moni pesutornien nimeen vannova miettiä.

Vanhat kulutti, uudet ilmalämpöpumppuun perustuvat ei. Koska uudet käyttävät matalampia lämpöjä ja tiivistävät kosteuden aivan eri tavalla vanhoihin verrattuna. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi