Onko miehenne käskenyt laihtua synnytyksen jäleen?
Itsellä 3,5 vk synnytyksestä ja tänään mies sanoi aamulla, että mun pitää laihtua. Ja että ei muutakuin vaunujen kans tänään lenkille!!
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.. Että ihan pitäis laihtua?
Loukkaa tuollainen, varsinkin kun ei ole itsekkään mikään kukkakeppi ja en ole koskaan pahaa sanaa sanonut hänen ulkonäöstään!
Mitat tällähetkellä 168/69,5 ja yhteen väliin paino oli 67, mutta lähtenyt nousuun.. :/ Maha oli iso raskausaikana ja siitä on kuitenkin jäänyt semmonen pömppömaha, eikä se nyt niin mikään ihmekkään ole!
Kommentit (25)
Sinulta taisi tuossa pointti mennä hieman ohi? Kerrataan: on erittäin hyvä pitää itsestään huolta myös raskaus-ja imetysaikana, eikä tietenkään kannata päästää itseään lihomaan valtavasti vain siksi, että on "oikeus". Raskausaikana erittäin monelle kuitenkin ylimääräisiä kiloja tulee, ja oli syy sitten mikä tahansa niin on selvää että kaikki raskaana olevat naiset eivät syö vain huvikseen. Joillain esim hormonit aiheuttavat ylitsepääsemättömiä mielitekoja, toisten taas on pakko syödä estääkseen pahoinvointia, joku kerää paljon turvotusta, syitä löytyy.
Puritaani voi toki väistää kaikki nämä asiat, mutta olemme inhimillisiä olentoja ja suurin osa ymmärtää että on ihan normaalia hieman lihoa tuollaisessa poikkeustilanteessa ja jos kilot ärsyttävät ne ehtii sitten laihduttaa myöhemminkin kuin välittömästi synnytyksen jälkeen. Voisin jotenkin ymmärtää ap:n miestä jos synnytyksestä olisi vuosi ja painoa edelleen 10kg liikaa (vaikka mielestäni painosta tai muutenkaan ulkonäöstä huomauttelu ei yleensä ottaen kuulu parisuhteeseen), mutta jos mies on 3,5 viikkoa sitten todistanut yhden elämänsä suurimmista ja mullistavimmista ihmeistä ja silti jaksaa huomautella jostain noin toisarvoisesta asiasta naiselle, joka tämän ihmeen on mahdollistanut, niin surulliseksi vetää.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:42"]
Täydelliset mammat taas liikenteessä.. Kiiltää, kiiltää niin pirusti.
[/quote]
Minusta terveydestään, hyvinvoinnistaan ja ulkonäöstään huolehtiminen ei tee kenestäkään vielä täydellistä. Kyse on arvovalinnoista. Toivottavasti jokainen voi tehdä elämässään sellaisia valintoja, joihin on itse tyytyväinen.
Ja kukaan ei todellakaan liho "hormonaalisista syistä". On totta, että rasvan kerääntyminen tehostuu, mutta sellainen energia ei varastoidu, jota ei koskaan nauti. t. 9
[/quote]
Ei ole käskenyt. Eihän imetysaikana edes saa laihduttaa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 11:02"]
Kyllä laihduttamisen ja itsestä huolehtimisen pitää lähteä ihan omasta motivaatiosta!
[/quote]
Jokainen voi tietenkin valita laiminlyödä oman ulkonäkönsä ja hyvinvointinsa, jos haluaa. Tästä täytyy sitten olla myös valmis kantamaan seuraukset. Kyllä minua ainakin alkaisi kovasti närkästyttää, jos mies muuttuisi keski-ikäisenä kaljamahaiseksi plösöksi. Olen mennyt naimisiin urheilullisen miehen kanssa sillä oletuksella, että hän myös säilyy sellaisena myös avioliiton aikana. Muuhan olisi petosta. t. 9