Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehenne käskenyt laihtua synnytyksen jäleen?

Vierailija
10.06.2013 |

Itsellä 3,5 vk synnytyksestä ja tänään mies sanoi aamulla, että mun pitää laihtua. Ja että ei muutakuin vaunujen kans tänään lenkille!! 
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.. Että ihan pitäis laihtua?
Loukkaa tuollainen, varsinkin kun ei ole itsekkään mikään kukkakeppi ja en ole koskaan pahaa sanaa sanonut hänen ulkonäöstään!

Mitat tällähetkellä 168/69,5 ja yhteen väliin paino oli 67, mutta lähtenyt nousuun.. :/ Maha oli iso raskausaikana ja siitä on kuitenkin jäänyt semmonen pömppömaha, eikä se nyt niin mikään ihmekkään ole!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sun omasta mielestäsi pitäisi laihtua?

Vierailija
2/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ite tajua, täytyy jonkun toisen se sanoa ääneen. ja onhan sen vauvankin hyvä saada raitista ilmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on nyt tasan 4 viikkoa synnytyksestä ja mitat 168cm/84kg. Ennen raskautta lähtöpaino oli 65kg.. Miehelle olen valitellut painoani ja häpeillyt löllöä mahaa, mutta hän jaksaa kehua kuinka kauniilta näytän ja että ei ole mitään kiirettä, paino lähtee sitten aikanaan kun jaksan asiaan paremmin panostaa ja että hänen takiaan ei tarvitse laihduttaa.

Eli törppö mies sulla, ei toisen painoa tarvi kommentoida yleensäkään (varsinkin kun sullakin on sitä noin vähän) eikä varsinkaan heti synnytyksen jälkeen!

Vierailija
4/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:18"]

No eikö sun omasta mielestäsi pitäisi laihtua?

[/quote]

No siis joo, sitä en kiellä etteikö olis hyvä päästä samoihin mittoihin kun ennen raskautta. Mut tympäsee että mies olettaa että se laihtuminen tapahtuu hetkessä ja käskyttää.. Haluan siis itsekkin kyllä laihtua, mut kaikki aikanaan! 
Toi mee lenkille- juttu alko jo heti sairaalasta tultua! Ihan kun olis pitäny lähtä suoraa synnytyksestä juoksemaan että pömppömaha lähtee varmasti pois!

Vierailija
5/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kommentti mieheltäsi. 

Vierailija
6/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sanonut. Vauva on 3,5 viikkoa, sulla on nyt vähän tärkeämpiäkin asioita mihin keskittyä kuin kaihtuminen. Toki, terveellinen syöminen ja oman voinnin ja jaksamisen mukaan liikkuminen on ihan hyvä juttu, mutta toisen laihduttamiseen painostaminen on törkeää.

Toivon sinulle jaksamisia! <3 Itselle tulisi erittäin paha mieli vastaavanlaisesta kommentista, mutta kannattaa vain yrittää nauraa ja sisuuntua eikä ottaa itseensä liikaa. Silloin kokisin melkein miehen saaneen mitä haluaa.

Vierailija
7/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti on miehesi. Ja näille "eikö omasta mielestäsi pitäisi laihtua" -tyypeille tiedoksi että on todellakin aivan täysin eri asia ajatella itse laihtumista kuin huomautella siitä toiselle, ERITYISESTI a) heti synnytyksen jälkeen b) koska "yli"painoa on niin vähän c) ei itsekään ole hoikka. 

Tsemppiä ap, jätä miehes jutut omaan arvoonsa ja keskity uuteen tulokkaaseen. Laihduttamiseen sulla on kyllä runsaasti aikaa kun olet ehtinyt palautua synnytyksestä ja muusta härdellistä. Onnea vauvasta! :) 

Vierailija
8/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut käskeä, kun ymmärsin itse jo etukäteen, että raskaudesta voi tulla ylimääräistä. Olimme molemmat sitä mieltä, että raskaus ei ole mikään tekosyy läskistyä. Onneksi nautin liikunnasta, ja oudot syömismieliteotkin katosivat synnytyksen jälkeen. Lapsenkin kannalta on hyvä alusta alkaen "näyttää esimerkkiä" terveellisestä ja säännöllisestä syömisestä ja päivittäisestä liikunnasta, ja muutahan laihtumseen ei tarvitakaan.

Martina Aitolehti ei lihonut raskausaikana. Rasvakudoksen kerääminen ei ole mitenkään välttämätöntä. Ylimääräistä energiaa tarvitsee vain sen verran, mitä sikiö kuluttaa.

Vierailija
9/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole käskenyt, eikä olis kyllä ollut syytäkään. Ennen raskauksia painoin 50kg (pituutta 169cm), nyt 2 lapsen jälkeen 51kg (painoa oli enimmillään 64kg ja niistä 6kg jäi sairaalaan ja loput katosivat 6kk imetyksen aikana).

Vierailija
10/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydelliset mammat taas liikenteessä.. Kiiltää, kiiltää niin pirusti. 

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:36"]

Ei tarvinnut käskeä, kun ymmärsin itse jo etukäteen, että raskaudesta voi tulla ylimääräistä. Olimme molemmat sitä mieltä, että raskaus ei ole mikään tekosyy läskistyä. Onneksi nautin liikunnasta, ja oudot syömismieliteotkin katosivat synnytyksen jälkeen. Lapsenkin kannalta on hyvä alusta alkaen "näyttää esimerkkiä" terveellisestä ja säännöllisestä syömisestä ja päivittäisestä liikunnasta, ja muutahan laihtumseen ei tarvitakaan.

Martina Aitolehti ei lihonut raskausaikana. Rasvakudoksen kerääminen ei ole mitenkään välttämätöntä. Ylimääräistä energiaa tarvitsee vain sen verran, mitä sikiö kuluttaa.

[/quote]

Vierailija
11/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan ole käskenyt, meillä ei muutenkaan ole tapana käskeä toisiamme missään asioissa, ollaa aikuisia ihmisiä eikä käskyttäminen kuulu tasa-arvoiseen parisuhteeseen.

En juurikaan lihonut raskausaikana enkä laihduttanut sen jälkeen, palasin vain liikunnan pariin (miehen tuella ja kannustuksella) ja normaalilla ruokavaliolla ja kilot karisivat itsekseen muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
12/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysille tiedoksi, että jotkut lihovat ihan hormonaalisista syistä, eivät mässäilyn takia! Sitäpaitsi raskaus muuttaa vartaloa lopullisesti, vaikka kuinka laihduttaisi ja treenaisi raskauden jälkeen!

Ap:lle lohdutuksen sana: Miehesi on ajattelematon törppö, jolta on tärkein pointti kadoksissa. Olette saaneet ihanan lapsen, sinun painosi on aivan toissijainen asia tässä kohtaa. Ehdit varmasti laihtua vielä moneen kertaan. Minua ainakin ärsyttäisi miehen kommentti.

Minun mieheni on myös kehottanut mua ulkoilemaan ja syömään terveellisesti - ihan vauvan ja oman jaksamiseni takia. Onneksi raskauskilot lähtivät ensimmäisen 1,5 kk aikana. Ylimääräistä oli 5 kg ennen raskauttakin, niitä nyt tässä karistelen pikkuhiljaa. Lapsi on nyt 2,5 kk ja edelleen vatsassa on löysää ja saa ollakin. Hiljaa hyvä tulee. Kesästä pitää myös nauttia ja yksi nautinto ihmiselle on herkuttelu kohtuudella :)

Tsemppiä sinne ja onnittelut vauvasta!

Vierailija
13/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:44"]

Ysille tiedoksi, että jotkut lihovat ihan hormonaalisista syistä, eivät mässäilyn takia! 

[/quote]

Ihminen lihoo, jos syö enemmän kuin kuluttaa. On matemaattinen mahdottomuus lihoa muodottomaksi, jos syö vähemmän kuin kuluttaa.

Vierailija
14/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus taas noita kommentoijia. Ei todellakaan ole ap mitään kiirettä stressata laihduttamiseta vasta 3,5 vk:n kuluttua synnytyksestä, eiköhän sulla oo jotain tärkeämpääkin mietittävää :) Ja törkeää miehen kommentoida tuollaista, mitä se oikein kuvitteli?!?

Itse olin niin onnekas, että kilot lähtivät itsestään n. kuukauden sisällä synnytyksestä, mutta ei se vartalo silti ollut samanlainen kuin ennen - vasta n. vuoden kuluttua voi olettaa, että ois palautunut entiselleen ja kaikki ei koskaan. Mun mies ei oo ikinä kommentoinut mun painoa tai muutakaan ulkonäköä negatiivisesti (normaalisti n. 58-62 kg, 162 cm).

Vierailija
15/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän itsestään ja ulkonäöstään kannata mitään huolta pitää. Ei muuta kuin röllivaihde päälle, näytät sille miehelle, että sinä päätät ja lihotat itsesi 100-kiloiseksi, selluliittia kaikki paikat täyteen, mojova kaksoisleuka ja aamupalaksi uppopaistettua Marssia pari patukka. 

Vierailija
16/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:36"]

[/quote]

No, minä tarviin ekstra rasvavaraston. Lähtömitat ennen raskautta olivat 171/54 ja sain kerättyä hieman yli 20kg raskauden aikana (itseasiassa jokaisen 3 raskauden aikana). Nyt 2kk synnytyksestä painan enää n. 56kg ja vauva kasvaa kuin kaali (nyt yli 5kg ja hieman yli 60cm). Arvelen, ettei maidontuotantoni olisi ollut tarpeeksi hyvää jos ollisin ollut ihan ruikula jo heti vauvan syntymän jälkeen.

Vierailija
17/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:42"]

Täydelliset mammat taas liikenteessä.. Kiiltää, kiiltää niin pirusti. 

[/quote]

Minusta terveydestään, hyvinvoinnistaan ja ulkonäöstään huolehtiminen ei tee kenestäkään vielä täydellistä. Kyse on arvovalinnoista. Toivottavasti jokainen voi tehdä elämässään sellaisia valintoja, joihin on itse tyytyväinen.

Ja kukaan ei todellakaan liho "hormonaalisista syistä". On totta, että rasvan kerääntyminen tehostuu, mutta sellainen energia ei varastoidu, jota ei koskaan nauti.  t. 9

Vierailija
18/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 10:58"]

Niin eihän itsestään ja ulkonäöstään kannata mitään huolta pitää. Ei muuta kuin röllivaihde päälle, näytät sille miehelle, että sinä päätät ja lihotat itsesi 100-kiloiseksi, selluliittia kaikki paikat täyteen, mojova kaksoisleuka ja aamupalaksi uppopaistettua Marssia pari patukka. 

[/quote]

Niin no, se on varmaan vähän eri asia, että haluaa pitää itsestään huolta kuin että toinen harjoittaa henkistä väkivaltaa arvostelemalle juuri synnyttäneen ulkonäköä... Kyllä laihduttamisen ja itsestä huolehtimisen pitää lähteä ihan omasta motivaatiosta!

Vierailija
19/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, Martina Aitolehti lihoi 16 kiloa raskausaikana.

Vierailija
20/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen törppö ukko! Sektiosta 5 viikkoa ja antoi jo painon mihin pitäisi nyt päästä ja heti. Eli ei muuta kuin juoksulenkille kohdunlaskeumaa hankkimaan... Ja ukko ei todellakaan ole itse täydellinen. Jos laittaisi takaisin kiertoon viestin kera, että etsiköön sellaisen Barbaran mikä miellyttää silmää enemmän!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi