Pk-seudulla asujat, veikatkaa paljon huomenna kuvataan lainaa
Huomenna aika pankkiin ja laittakaa arvauksia paljon luvataan kun mennään kysymään mikö mahdollista. :)
Tulot miehellä 3700e/kk brutto (vakkari)minä äitiyslomalla (kaksi lasta) ja vakituinen paikka siis josta tienaan keskimäärin 1900e/kk brutto
Asp-tilillä (asuntosäästö) 10 000e ja säästössä 22 000e.
Saa kysyä lisätietoja jos jotain tulee mieleen mikä vaikuttaisi. :)
Kerron sitten mitä luvattiin/luvattiinko mitään. :D
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 22:07"]
Tuo Nordean laskuri on ihan vitsi. Eihän siinä kysellä perheen koosta tms. yhtään mitään. AP ei sitä paitsi tainnut laittaa tuohon nettotulojaan, vaan bruttotulot.
[/quote]
Laitoin nettotulot laskuriin, mutta joo ei kauhean vakuuttava laskuri. Jää nähtäväksi saadaanko sellainen laina mitä toivotaan. :)
ap
280t oli maksimimäärä lainalle minkä lupasivat.
minä en ottaisi noilla tuloilla yli kahdensadantuhannen olevaa lainaa
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 12:54"]
minä en ottaisi noilla tuloilla yli kahdensadantuhannen olevaa lainaa
[/quote]
Siinähän elelisit sitten kaksiossa nelihenkisen perheen kanssa. :D Tai saat jonkun ikivanhan rupualueen paskan alle 200t täältä. ;)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 21:21"]
Huomenna aika pankkiin ja laittakaa arvauksia paljon luvataan kun mennään kysymään mikö mahdollista. :)
Tulot miehellä 3700e/kk brutto (vakkari)minä äitiyslomalla (kaksi lasta) ja vakituinen paikka siis josta tienaan keskimäärin 1900e/kk brutto
Asp-tilillä (asuntosäästö) 10 000e ja säästössä 22 000e.
Saa kysyä lisätietoja jos jotain tulee mieleen mikä vaikuttaisi. :)
Kerron sitten mitä luvattiin/luvattiinko mitään. :D
[/quote]
Jos omarahoitusosuutta on 30 k€ ja otatte lisäksi vaikka valtion takauksen 15 prosentille saatte lainaa n 140k€ - asunnon arvo n 200k€ mikäli on ensiasunto
No kyllä Helsingistä saa 200 000 ihan ok asuntoja. Ihmisistä on mielestäni tullut aika pöhköjä kun alueella pitäisi olla täydellinen maine ja kaikki puitteet kunnossa. Kukin oikeasti varojen mukaan. Itse asutaan tällaisella edullisella alueella ja monia tyytyväisiä perheitä tunnetaan. Yllättävän monet ovat myös esim. hyvin koulutettuja yms. eivät todellakaan vastaa niitä mielikuvia, mitä näissä keskusteluissa huonoista asioista viljellään.
Mutta minä en kyllä arvaile paljonko lainaa tarjottiin, toivottavasti sen verran, että ap on tyytyväinen saa heille sopivan asunnon.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 22:14"]
Asp:ssahan on valtion takaama korkokatto, että jos korot nousevat yli 5%-yksikön niin valtio maksaa sen ylittävästä osasta kai 75%. Mutta tuo on siis vain sille 120k(?) summalle.
[/quote]
Ei kun yli 3,8% valtio maksaa siitä sen osan. :)
ap