Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammatti sopisi add-ihmiselle?

Vierailija
21.07.2020 |

Näitä on varmasti ollut täällä ennenkin, mutta aloitetaan uusi! Kammoan kaikenlaisia vastuullisia tehtäviä, koska unohdan ja mokailen paljon. Ei esimerkiksi pankkiin töihin, lastenhoitoa tai mitään, missä deadlineja on ehdottoman tärkeää noudattaa tarkkaan. Mikähän ala olisi sellainen, joka kestäisi tällaista katkonaista ajattelua?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnanohjaaja sopii itselle,osa-aikatyö.

Vierailija
2/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut kaksi add ihmistä. Molemmat halusi pummiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen add ja nuorisotyötä teen, ei ongelmia 👍

Vierailija
4/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse addi ja mielestäni olisi tärkeää päästä tekemään jotain mielenkiintoista. Minulle ei mielenkiintoista duunia ole keksittykään, joten pelaan nettipokeria. Voisin kyllä suoriutua kaikista ns. hanttihommista, joissa ei tarvitse liikoja aivoja vaivata, mutta ahdistuisin elämän uhraamisesta johonkin epäkiinnostavaan työhön.

Vierailija
5/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, olen add ja sairaanhoitajana olen, kaikki on mahdollista kun haluaa...

Vierailija
6/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut kaksi add ihmistä. Molemmat halusi pummiksi.

Ai halusi? Ei varmaan vaan pärjänneet missään mitä yritti ensin.

Vierailija
7/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostoimistoista noita löytyy. Muistakin markkinointihommista, kunhan ei tarvitse sopimusteknisiin yksityiskohtiin paneutua.

Vierailija
8/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse addi ja mielestäni olisi tärkeää päästä tekemään jotain mielenkiintoista. Minulle ei mielenkiintoista duunia ole keksittykään, joten pelaan nettipokeria. Voisin kyllä suoriutua kaikista ns. hanttihommista, joissa ei tarvitse liikoja aivoja vaivata, mutta ahdistuisin elämän uhraamisesta johonkin epäkiinnostavaan työhön.

Eli siis elät tuilla ja pelaat nettipokeria oheen, vai millä elät? Kyllä mun mielestä on tehtävä hanttihommaakin, jos on fyysisesti kykyä. Ennenkuin selviää, mikä se mielenkiintoinen ala on. Ap

Vierailija
9/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa tai älkää, olen add ja sairaanhoitajana olen, kaikki on mahdollista kun haluaa...

Etkö pelkää, että jaat lääkkeet väärin tai unohdat syöttää jonkun...? Vai minkälaista sairaanhoitajan työtä teet, jos saan tarkennusta kysyä? Ap

Vierailija
10/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon koodari. Ehkä periaatteessa pahin mahdollinen työ ADD:lle, mutta mulle se on ollut kiinnostavaa jatkuvaa itseni haaastamista. Kunnolla sain hommat sujumaan tosin lähemmäs nelikymppisenä, sain siis ADD:ni jotenkin kontrolliin meditaation yms avulla. Sitä ennen oli sitä että ei saanut aikaiseksi ennen kuin just ennen deadlinea jolloin sitten tehtiin viinan voimin yötä päivää viikko-pari.

Vierailija
11/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon koodari. Ehkä periaatteessa pahin mahdollinen työ ADD:lle, mutta mulle se on ollut kiinnostavaa jatkuvaa itseni haaastamista. Kunnolla sain hommat sujumaan tosin lähemmäs nelikymppisenä, sain siis ADD:ni jotenkin kontrolliin meditaation yms avulla. Sitä ennen oli sitä että ei saanut aikaiseksi ennen kuin just ennen deadlinea jolloin sitten tehtiin viinan voimin yötä päivää viikko-pari.

Kiva kuulla, että nyt sujuu. Koodaamisesta en tiedä juuri mitään ennestään mut pitää tutustua vähän

Ap

Vierailija
12/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua kiinnostaa? Jaksatko opiskella? Oletko jossakin lahjakas?

Taksikuski, portsari, puhelinmyyntityö tai -asiakaspalvelija, lähihoitaja, myyjä.

Isommalla vaivannäöllä ja ok opiskeluvalmiuksilla tietysti melkein mikä vain on mahdollista jos vain älyllistä kapasiteettiä riittää.

Itsellä jäänyt moni koulu kesken. Nyt esimieshommeleissa AMK-pohjalta. Hyvin pärjään, vaikka kuormittuneisuutta välillä. Käytön muistutuksia, kalenteria ja muistilistoja.

Vierailija
13/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö pelkää, että jaat lääkkeet väärin tai unohdat syöttää jonkun...? Vai minkälaista sairaanhoitajan työtä teet, jos saan tarkennusta kysyä? Ap

Ei pelota. Kirjoitan työpäivän alussa hommat paperille ja rasti ruutuun kun tehty. :) kirurgisella

Vierailija
14/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen add ja sosiaalityöntekijä. Itselleni sopii kun on monta rautaa tulessa eikä aivot ns. ehdi tylsistymään.

Vierailija
15/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis elät tuilla ja pelaat nettipokeria oheen, vai millä elät? Kyllä mun mielestä on tehtävä hanttihommaakin, jos on fyysisesti kykyä. Ennenkuin selviää, mikä se mielenkiintoinen ala on. Ap

Kyllä. Elän tuilla ja pelaan, urheilen ja huolehdin itsestäni. Nettipokeritulot ovat vieläpä verottomia. Olen minä tehnyt jos jonkinlaista hanttihommaakin varastohommista autokuskiin ja tehdastyöläisestä raksahommiin, mutta se ahdistus mikä epäkiinnostavien töiden tekemisestä syntyy ei ole sen arvoista. Ahkera olen ollut kaikissa duuneissa, joissa olen ollut. Olen onnellisempi näin.

Vierailija
16/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi.

Vierailija
17/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rallikuski tai sotilas etulinjaan, nuita minulle psykologi suositteli.

olen työtön add.

Vierailija
18/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen add ja sosiaalityöntekijä. Itselleni sopii kun on monta rautaa tulessa eikä aivot ns. ehdi tylsistymään.

Lohdullista kuulla t. samoin oireileva opiskelija

Noin muuten luulen että etua siitä ei ole mihinkään töihin.

Vierailija
19/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä todettu ADHD ja sopii sellaiset työt jossa saa olla liikkeessä. Pahinta ei ole tarkkuutta vaativat vaan yksitoikkoiset tehtävät ja paikallaan istuminen. Tähän on ihan turha ehdottaa nyt jotain yhtä ammattia, kuten että "ala taiteilijaksi" koska kuitenkin loppujen lopuksi on kyse ihan siitä mikä sinua kiinnostaa. Itse en pysty keskittymään asioihin jotka eivät aidosti kiinnosta, mutta sitten toisaalta edes ADHD ei ole tiellä niissä skarppiutta vaativissa tehtävissä jotka ovat omaa sydäntä lähellä. Helpompi keskittyä joko ihan täysillä tai sitten ei juuri ollenkaan. Valitse työ sen mukaan ja opettele niihin tylsiin vaiheisiin (joita myös kaikki unelmatyöt sisältävät jonkin verran) kikkoja jotka sopivat sinulle, esim. rutiinit ja muistutukset.

Vierailija
20/33 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut sairaanhoitajaksi, pyskologin torppasi sen heti, kun add tuli esille. Ei mitään mielenkiintoa hänellä selvittää olisinko selviytynyt työstäni, minut vain tyrmättiin välittömästi. oikeasti tuntui oikeusmurhalta. ymmärrän, että joku epätasapainossa oleva adhd taiadd voisi olla huono valinta tuossa työssä, mutta ihmistä ei saisi tuomita pelkkien kirjainten perusteella ja jos jossain, niin vähintään ammatinvalinnssa pitäisi perehtyä tarkemmin ja yksilöllisemmin addeihin. silä jos meillä on mielenkiintoa jotain asiaa kohtaan, niin me olemme niitä, jotka sen asian hallitsevat.

oikeasti minulla ei koskaan ole ollut ongelmia työelämässä selvityä töistäni, en unohtele, minut tunnetaan siitä, että "kaikki on hallussa" ja että muistan kaiken. jos jotain mokia olen töissäni tehnyt, niin ne liittyvät  tilanteisiin, joissa on ensin sovittu, että ryhmässä sovitaan joku juttu ja sitten kaksi henkilöä ryhmästä ovatkin alkneet keskustella keskenään ja sopineet jotain toista ja sitten vain esittäneet asian ryhmässä suurimmalle osalle ihmisistä. minulle on sanottu, että "tehtäisiinkö kuitenkin näin, mitä mieltä olet". kun olen vastannut siihen, on se kai ok, noin teoriassa ja tietenkinolenolettanut, että minulta kysyttiin se mitä sanottiin ääneen eikä jotain mitä ei sanottu ääneen. Sitten oletettiin, että ymmärsin, että sanottiin: "olemme keskustelleet suurimman osan kanssa ryhmästä ja sopineet, että tehdäänkin näin". Niinpä olen sitten ollut hoomoilasena, kun tuleekin ilmi, että onkin sovittu jotain muuta mitä alunperin kokouksessa sovittiin. eli petraamista on tuollaisessa, mutta tuokin on ollut helppoa, kun olen ymmärtänyt, etät ihmiset ovat suurimmalta osin jänishousuja eivätkä uskalla kysyä suoraan sitä mitä pitäisi kysyä, koska pelkäävät, jos joku sanookin ei.... näin olen itse alkanut kyselemään aina, että "onko tästä sovittu kaikkien kanssa" jne.

ja sitten kun teen työtä, josta tykkään ja jota kohtaan tunnen mielenkiintoa, menen tosi syvälle siihen ja oikeasti hallitsen sen alan ja hommani.

tätä ei näemmä edes ammatinvalintapsykologit tajua kun kohtaavat add:n. tuntuu oikeusmurhalta, että siinä missä suomessa on erikseen kielletty syrjimästä ihmistä jonkun hänen ominiasuutensa perusteella, niin sitten saa syrjiä tuolla lailla. En vain jaksa alkaa valitusrupeamiin näiden juttujen suhteen, mutta voi olla, että jos joskus menen soveltuvuuskokeeseen tuolle alalle uudelleen otan lakimiehen mukaan.

tämänhetkistä ammattiani enkerro, kun on vähän harvinaisempija haluan säilyttää yksilöllisyydensuojani, mutta siinäkin olen vastuussa ihmishengistä ja koko ajan pitää olla valppaana. se sopii mulle tosi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän