Uusperhe asioita..
Minulla siis myös 15- vuotias tyttö ja meidän säännöt hänelle ovat ihan erilaiset kuin äidin laatimat säännöt omalle tytölleen. Meillä arki on sujunut lähes ongelmitta ja säännöt toimivat hyvin ja kumpikin on niihin tyytyväinen.
nyt miehen lapsi huutaa äidilleen että haluaa muuttaa meille ja mies käy kovaa keskustelua äidin kanssa ja äiti syyttää minua että minä ja sääntöni saavat hänet näyttämään kurjalta äidiltä. Tekisi mieleni sanoa että oletko koskaan harkinnut tai miettinyt että ehkä olet, mutta en viitsi puuttua.
nyt ollaan siinä pisteessä että todella mietitään josko tyttö muuttaisi meille, harmittaa vaan huonot välit äidin kanssa ja se että on sekoittanut minut ja tyttöni tähän, kun itse ei voi joustaa..
kiitos kun sain avautua.
Kommentit (23)
Meillä varmaan edessä sama. Meillä on ihan eri säännöt kotona kuin etäkodissa. Kunhan murkku alkaa kunnolla, niin varmaan etäkodin säännöt on mukavammat.
Meillä pitää kotona siivota huone kerran viikossa, viedä roskat ja tyttö saa viikkorahaa 8 euroa. Etäkodissa ei tarvitse siivota huonetta, äitipuoli siivoaa sen. Kotitöitä ei tarvitse tehdä ja rahaa saa isältään aina kun pyytää ja jos pyytää vaikka kaverin kanssa pitsalle käyntiin ja saa 50 euroa, niin kun pitsoihin menee 20 euroa, niin loput 30 euroa saa pitää itse. Lisäksi saa kaikki laitteet mitä toivoo eli on esim. uusin Iphone.
Meillä lisäksi syödään perinteistä kotiruokaa eli ruualla on lihaa, perunaa ja salaattia ja syödään välipalaksi hedelmiä, toki viikonloppuisin on aina herkkkuruokaakin, mutta ei siis joka arki pääivänä. Etäkodissa syödään vain pitsa ja hampurilaisia tai ranskanperunoita ja nakkeja. Limpparia saa käydä ostamassa kerralla vaikka 6 litraa lähikaupasta. Tyttö on kyllä valittanut kotona sitä, että etäkodissa ei ole koskaan vihenneksia tai hedelmiä.
Meillä saa olla koneella rajoitetun ajan, yleensä maksimi 1h kerrallaan ja sen kolme kertaa päivässä. Etäkodissa saa istua tietokoneella vaikka koko 15 tuntia päivässä ja tietokoneen voi jättää yöksikin päälle. Ruokailutkin voi hoitaa omassa tahdissaan, jos vaikka hakee huoneeseensa hampurilaista ja colaa. Meillä syödään vähintään 2 kertaa päivässä koko perhe yhdessä pöydän ääressä.
Arvata saattaa, että minun pitää katsoa peiliin, kun olen näin joustamaton.
ap,
15 tyttösi saa tulla kotiin kun olet jo nukkumassa, etkö todellakaan odota? Entä jos ei tule, saako jäädä rauhassa niilleen? tai tulee humalassa? Onko tuo rajoja ja rakkautta?
Edelleenkin mietin, onko 15v turvallista värjätä (itse) hiuksiaan jatkuvasti. Oletko miettinut asiaa? Vai onko tämä sinulle vain helpointa näin?
Etkö seuraa tyttösi rahankäyttöä? Millaisia määriä 15v voi käyttää valvomatta?
Ehkäpä oikeasti miehesi ex onkin se vastuullinen vanhempi?
Lähtekää eri teille. Ei tuohon ole ratkaisua.