Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe asioita..

Vierailija
09.06.2013 |

Minulla siis myös 15- vuotias tyttö ja meidän säännöt hänelle ovat ihan erilaiset kuin äidin laatimat säännöt omalle tytölleen. Meillä arki on sujunut lähes ongelmitta ja säännöt toimivat hyvin ja kumpikin on niihin tyytyväinen.

nyt miehen lapsi huutaa äidilleen että haluaa muuttaa meille ja mies käy kovaa keskustelua äidin kanssa ja äiti syyttää minua että minä ja sääntöni saavat hänet näyttämään kurjalta äidiltä. Tekisi mieleni sanoa että oletko koskaan harkinnut tai miettinyt että ehkä olet, mutta en viitsi puuttua.

nyt ollaan siinä pisteessä että todella mietitään josko tyttö muuttaisi meille, harmittaa vaan huonot välit äidin kanssa ja se että on sekoittanut minut ja tyttöni tähän, kun itse ei voi joustaa..

kiitos kun sain avautua.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho jouduin muokkaamaan otsikkoa koska oli liian pitäkää eli alussa piti lukea että

miehen 15.v lapsi haluaa muuttaa meille koska minun säännöt reilummat kuin äitinsä

ap

Vierailija
2/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun säännöt vs. äidin säännöt ja mitä isä sanoo?

Olethan sopan keittänyt eli vastaa huutoosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro konkreettisia esimerkkejä siitä miten säätönne eroavat toisistaan.

Vierailija
4/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroja teillä sitten on säännöissä? Onhan se päivänselvää että jokaisella on kodissaan omat sääntönsä.

Vierailija
5/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole lapseni isä joten ihan oman lapseni kanssa olen säännöt laatinut. Äiti taas määrää omalle lapselleen omat sääntönsä ja mies on niitä yrittänyt noudattaa oman tyttärensä kohdalla. 

Minä en ole mitään soppaa keittänyt edelleenkin mulla ja  tytölläni hyvät välit ja molempien mielestä säännöt on reilut Molemmin puolin.

ap

Vierailija
6/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:13"]

[/quote]

Idiootti.  Sinunko sääntösi päättää joku muu kuin sinä? Kuka?

Vierailija
7/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluu noudattaa ex:nsä kanssa laatimiaan sääntöjä, mutta sinä omiasi. Ja vielä heidän lapseensa. Et ap. nyt näe sitä malkaa omassa silmässäsi. Toki ne tytölle käy, jos ovat lepsummat kuin varsinaisten kasvattajien säännöt.

Vierailija
8/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvähän se, että teillä on omat säännöt ja toisessa kodissa omat säännöt. Mikäli sinun sääntösi ovat järkevät, johdonmukaiset ja oikeudenmukaiset, sinun ei ainakaan tarvitse tinkiä niistä. Ehkä nyt olisikin miehesi entisen vaimon aika katsoa peiliin ja miettiä, miten HÄN on päätynyt moiseen tilanteeseen. Olisiko hänen sittenkin aika tarkistaa omia sääntöjään? Sen sanominen ei kuitenkaan ole sinun asiasi. Oletkin fiksu, kun olet pysynyt erillään käynnissä olevasta riidasta. 

Voisiko eksä toimia tyttärensä ja tämän välisenä sovittelijana? On ikävää, että äidin ja tyttären välit rakoilevat äidin epäoikeudenmukaisuuden vuoksi. Mikä olisi tarpeeksi neutraali taho, jota tyttären äiti suostuisi kuuntelemaan? Olisiko se perheneuvola?

Vierailija
9/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:19"]

[/quote]

[/quote]

Unohdat sen isän kokonaan, kai silläkin on sanottavansa lapsensa kasvatuksessa.

Vierailija
10/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt esimerkkejä säännöistä ja miten ne eroavat!!

Vierailija
11/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä isukki on sun säännöistä? Mitä ne on ne säännöt? Onko sulla tiukka linja?

Vierailija
12/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kotiintuloaika on klo 22 mutta kotipihalla saa olla ja istuskella kaverien kanssa Näin kesäaikaTyömiehen lapsen kotiintuloaika 21.30 ja tultava sisälle samantien ja nukkumaan koska äiti menee aamulla kuudeksi töihin. Ei lipsumisia kuten meillä jos asiasta sovitaan.

meikkaus ja hiustenvärjäys, tytön äiti ei hyväksy, minä hyväksyn.

viikkoraha ja puheaika meillä isommat. 

Myös poikia saa tulla kylään, äiti ei hyväksy seurustelua. Tämä ei kuitenkaan vielä ajankohtainen asia kummankaan lapsen kohdalla, ovat lähinnä ihastuneet kuuluisuuksiin ja fanittavat niitä:)

ap

Vierailija
13/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tässähän puhuttiin uusperheen äidin säännöistä omalle tyttärelle, ei sen miehen tyttärelle.

Vierailija
14/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa. 

Ja juu. Jos tilanne on sellainen, että sinä kasvatat omaa lastasi omilla säännöilläsi ja miehesi kasvattaa omaa tytärtään oman eksänsä laatimilla säännöillä, jotka eivät tunnu olevan kovinkaan oikeudenmukaisia, koska tytär kapinoi niitä vastaan, olisi entistä suurempi syy mennä perheneuvolaan, koko porukan: miehesi, tyttärensä ja tyttären äiti. 

Vierailija
15/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi mä inhoan tätä ennakoivaa kännykässä.. Toiv. Saatte selvää

ap

Vierailija
16/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exälle ei kuulu sinun tyttäresi säännöt millään lailla. Pitäisi olla jokaiselle selvä asia

Vierailija
17/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tässähän puhuttiin uusperheen äidin säännöistä omalle tyttärelle, ei sen miehen tyttärelle.

[/quote]

Lainaan ap:ta

Oho jouduin muokkaamaan otsikkoa koska oli liian pitäkää eli alussa piti lukea että

miehen 15.v lapsi haluaa muuttaa meille koska minun säännöt reilummat kuin äitinsä

ap

Musta aika selkeä kestä puhutaan, mutta voinhan olla väärässä, kun alkuperäistekstissä puhuttiin eri tytöstä.

Vierailija
18/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap noissa säännöissä ei ole kysymys reiluudesta.

Nukkumaanmenoajan ymmärrän aika hyvin, koska outoa, jos perhe elää aivan eri rytmissä. Itse herään 5 töihin ja menen nukkumaan klo 22. En halua, että kouluaiset valvovat pitkään sen jälkeen, kun olen jo nukahtanut. Tuossa olisi varmaan jotain kompromissiakin löydettävissä.

Meikkaus ja hiustenvärjäys: voisin antaa 15v joskus ottaa raitoja, mutta en haluaisi jatkuvaa värjäystä, koska pelkäisin ongelmia väriaineiden kanssa. Olisi myös turhan kallista hoitaa homma siististi kampaamossa 6 viikon välein... Meikkiä voisin antaa jos osaa kevyesti korostaa, mutta ei 15v ikäisille kuulu sotamaali.

Viikkorahat - näissä on eroja. On myös eroja, mitä niistä kuuluu maksaa jne. Ja jos koko perheen käyttörahat ovat niukemmat, niin tottai kai se näkyy. Ei olisi reilua, että teinillä on käyttörahaa ostaa jatkuvasti limua sun muuta, ja muu perhe elää vedellä ja näkkärillä. Miksi miehesi ei isänä maksa erotusta, niin ei tunnu niin epäreilulta teineistä?

Vierailija
19/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan minäkin mennä nukkumaan ennen kuin teini on kotona, koska saattaa kavereiden kanssa istuskella terassilla vielä pitkään ja ei se minulta ole pois. Kesälomalla saa nukkua niin pitkään kuin haluaa.

me ollaan yhdessä opeteltu tytön kanssa sopivaa meikkausta ja katsottu värikarttoja, ainakin minun mielestäni meikkaa ihan nätisti. Sama värjäyksessä, tytöllä pitkä tukka joten tarvii minun apua värjäämisessä, saa itse päättää värin.

raha-asioihin en puutu, meillä tyttö saa ostaa rahalla mitä haluaa..

ap

Vierailija
20/23 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te loisitte teidän perheen omat ja yhteiset säännöt, se äiti tuskin teillä asuu. Istutte sinä, miehesi ja tyttönne pöydän ääreen ja sovitte. Se on teidän yhteinen koti ja teidän elämä. 

Ja eihän se voi jatkua niin, että sinä yksin vastaat vain omasta tytöstäsi ja miehesi omastaan, herrajesta! 

Toivon sydämestäni että teille löytyy sopuratkaisu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän