Työhaastattelu, kättely- korona?
Miten tämä hyvin tärkeä ensikohtaaminen ohitetaan haastattelijan kanssa? Vai onko nyt jo ihan vakio, ettei ketään kätellä missään tilanteessa.
Ihan kiva tietää etukäteen, ettei heti torpedoi mahdollisuuksia tämän ratkaisevan kolme minuuttisen aikana.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua yritetään kätellä niin sanot että Hei! Kokeillaanpas tätä korona-kyynärpää-tervehdystä ja kurotat kyynärpäätä häntä päin, ja sitten naurahdat päälle. Tilanne pelastettu, eikä kellään jää kömpelöä oloa
En koskaan palkkaa sinun kaltaista hakijaa.
Ihan hyvä vaan, jos et siinä tilanteessa skannaisi läpi omaa toimintatapaasi ja pohtia olisiko sittenkin jotain perää siinä, että pyritään virallistamaan uusi toimintatapa uudessa maailmassa jossa myös riskiryhmäläisiä riittää
Vai oikein uudessa maailmassa :D Kaikkea te hysteerikot keksittekin
En lukisi itseäni hysteerikoksi sentään. Itse en kulje ympäriinsä ajattelemassa että saisin taudin ja voi kauhiaa, ihan vaan kanssaihmisiäni ajattelen sillä tiedostan, että se ei näy ulospäin kenellä voi elämä mennä pahasti raiteiltaan jos olisin tietämättäni kantajana. Se on ihan peruskohteliaisuutta että ajatellaan toistemme hyvinvointia ja terveyttä, eikös.
Mutta kättelit kuitenkin ennen korona-aikaa eikö niin? Vaikka oli liikkeellä noroa, influenssaa ja vaikka mitä muutakin virusta. Jokainen on ihan itse vastuussa käsihygieniastaan.
Kieltäydy kohteliaasti vedoten tekosyyhyn että molemmat kätesi onhalvaantuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua yritetään kätellä niin sanot että Hei! Kokeillaanpas tätä korona-kyynärpää-tervehdystä ja kurotat kyynärpäätä häntä päin, ja sitten naurahdat päälle. Tilanne pelastettu, eikä kellään jää kömpelöä oloa
En koskaan palkkaa sinun kaltaista hakijaa.
Ihan hyvä vaan, jos et siinä tilanteessa skannaisi läpi omaa toimintatapaasi ja pohtia olisiko sittenkin jotain perää siinä, että pyritään virallistamaan uusi toimintatapa uudessa maailmassa jossa myös riskiryhmäläisiä riittää
Vai oikein uudessa maailmassa :D Kaikkea te hysteerikot keksittekin
En lukisi itseäni hysteerikoksi sentään. Itse en kulje ympäriinsä ajattelemassa että saisin taudin ja voi kauhiaa, ihan vaan kanssaihmisiäni ajattelen sillä tiedostan, että se ei näy ulospäin kenellä voi elämä mennä pahasti raiteiltaan jos olisin tietämättäni kantajana. Se on ihan peruskohteliaisuutta että ajatellaan toistemme hyvinvointia ja terveyttä, eikös.
Mutta kättelit kuitenkin ennen korona-aikaa eikö niin? Vaikka oli liikkeellä noroa, influenssaa ja vaikka mitä muutakin virusta. Jokainen on ihan itse vastuussa käsihygieniastaan.
Nykyään on sosiaalisesti hyväksyttävää olla kättelemättä, vihdoinkin. AP:lle vaan, että älä stressaa, hyvin se tulee menemään! Ennen tilannetta jännittää aina, mutta siinä ollessasi tiedät kyllä miten toimia.
Minä kävin työhaastattelussa noin kuukausi sitten. Jännittyneenä ja hermostuneena kättelin, ja haastattelija tarttui kättelyyn ihan normaalisti. Jälkeenpäin vasta tajusin, ettei olisi ehkä pitänyt kätellä tällaisena aikana. 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just olin ristiäisissä jossa pappi kätteli kaikki läpi. Mitäs tästä olette mieltä? Oikeasti... tähän päivään mennessä kaikki ihmiset ketä olen tavannut on vältelleet kättelyä, ja sitten tulee pappi. Olin hämmentynyt. Siis tilanne paheksutti, ja samalla en pysty olla tuntematta kuinka mustaa huumoria alkaa pyrkiä ulos suusta.
Varmaankin siinä juhlassa olivat läsnä ihmiset, jotka ovat muutenkin paljon tekemisissä toistensa kanssa, ja ne ikäloput sukulaiset oli jätetty turvaan kotiin, kuten korona-aikaan kuuluukin. Jos jotakuta ahdistaa kätellä pappia, pesköön kätensä kättelyn jälkeen. Varmaan kuitenkin kaikki koskivat samoihin ovenkahvoihin, vessanuppiin, kakkuottimeen jne.
Mitä jos kaikista ihmisistä vain papilla sattuikin se korona olemaan? Jos tilaisuuden jälkeen se olisi levinnyt vieraisiin, niin mitä luulet mitä tilannetta voisi palata jälkeenpäin miettimään? Oletko sä niitä ihmisiä jotka nuolee ovenkahvatkin varalta koska "kyllähän niihin muutenkin kosketaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just olin ristiäisissä jossa pappi kätteli kaikki läpi. Mitäs tästä olette mieltä? Oikeasti... tähän päivään mennessä kaikki ihmiset ketä olen tavannut on vältelleet kättelyä, ja sitten tulee pappi. Olin hämmentynyt. Siis tilanne paheksutti, ja samalla en pysty olla tuntematta kuinka mustaa huumoria alkaa pyrkiä ulos suusta.
Varmaankin siinä juhlassa olivat läsnä ihmiset, jotka ovat muutenkin paljon tekemisissä toistensa kanssa, ja ne ikäloput sukulaiset oli jätetty turvaan kotiin, kuten korona-aikaan kuuluukin. Jos jotakuta ahdistaa kätellä pappia, pesköön kätensä kättelyn jälkeen. Varmaan kuitenkin kaikki koskivat samoihin ovenkahvoihin, vessanuppiin, kakkuottimeen jne.
Mitä jos kaikista ihmisistä vain papilla sattuikin se korona olemaan? Jos tilaisuuden jälkeen se olisi levinnyt vieraisiin, niin mitä luulet mitä tilannetta voisi palata jälkeenpäin miettimään? Oletko sä niitä ihmisiä jotka nuolee ovenkahvatkin varalta koska "kyllähän niihin muutenkin kosketaan"?
En nuole ovenkahvoja. Osaan kylläkin pestä käsiäni. Varmaan se pappikin osasi.
Ajattelepa, että hän valeli vettä vauvan päähän ja teki otsalle ristinmerkin. Kauheaa!
Ehkä sinä et koskaan ole missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa, ja jos jostain syystä kotiisi eksyy joku, jolle menet tarjoamaan kahvikupposen, siirrät sen saastuneen kupin siivoushanskat kädessä tiskikoneeseen ja sen jälkeen poltat ne hanskat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne muut vieraat ovat niin typeriä, että eivät pese käsiään vaan nuolevat papin kourahiet, niin sittenpä sairastuvat. Sitä paitsi nyt tiedetään, että koronavirus ei tarvitse edes aivastuksen tai yskäisyn voimaa levitäkseen, vaan virus pystyy kulkeutumaan ihan tavallisen puheen aiheuttaman hengityksen kosteuden mukana. Laulu on vielä ponnekkaampaa, ja ristiäisissähän lauletaan useita virsiä. Se saattoikin olla se isotäti, joka veisasi täydellä sydämellä Ystävää sä lapsien ja aiheutti kaikille tartunnan, eikä suinkaan kättelevä pappi.
Vierailija kirjoitti:
Et kättele vaan pidät luennon siitä kuinka tärkeää korona-aikana on huolehtia turvaetäisyyksistä ja hygieniasta. Luennon jälkeen ehdotat vaikka fist bumpia kättelyn sijaan.
Fist bump ei ole turvallinen.
Itse ojennan käden ilmaan ja sanon että normitilassa kättelisin. Näin olen siis tehnyt kiinteistönvälittäjien kanssa, niitä kun olen viime aikoina paljon tavannut. Työhaastattelussa kai tekisin samoin. Käsi ojoon, "normaalisti kättelisin nyt, mutta hei olen Ninni Nönnönen." Joten jää on jo murtunut, toiselle osapuolelle on yhtä outoa olla kättelemättä niin hyvä hoitaa virtahepo pois neuvotteluhuoneesta heti kättelyn puuttessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne muut vieraat ovat niin typeriä, että eivät pese käsiään vaan nuolevat papin kourahiet, niin sittenpä sairastuvat. Sitä paitsi nyt tiedetään, että koronavirus ei tarvitse edes aivastuksen tai yskäisyn voimaa levitäkseen, vaan virus pystyy kulkeutumaan ihan tavallisen puheen aiheuttaman hengityksen kosteuden mukana. Laulu on vielä ponnekkaampaa, ja ristiäisissähän lauletaan useita virsiä. Se saattoikin olla se isotäti, joka veisasi täydellä sydämellä Ystävää sä lapsien ja aiheutti kaikille tartunnan, eikä suinkaan kättelevä pappi.
Minkähän takia siihen kättelyyn on viime aikoina tapahtunut aika radikaali muutos? Kaikki vaan saattuvat olemaan harhaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän takia siihen kättelyyn on viime aikoina tapahtunut aika radikaali muutos? Kaikki vaan saattuvat olemaan harhaisia?
Minkähän takia aiemmin ei ole pelätty kättelemistä, vaikka käsiinsä juuri aivastanut on saattanut levittää käsikontaktissa influenssaa tai noroa tai rs-virusta, jotka nekin voivat riskiryhmille olla tappavia, tai vaikka kihomatoja?
En kättelisi enää.
Se aika meni nyt.
Pitää vaan hymyillä ja esitellä itsensä suullisesti mutta ei sitäkään sylki roiskuen.