Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelu, kättely- korona?

Vierailija
21.07.2020 |

Miten tämä hyvin tärkeä ensikohtaaminen ohitetaan haastattelijan kanssa? Vai onko nyt jo ihan vakio, ettei ketään kätellä missään tilanteessa.
Ihan kiva tietää etukäteen, ettei heti torpedoi mahdollisuuksia tämän ratkaisevan kolme minuuttisen aikana.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kätellä. Jos yrittävät, nosta kädet pystyyn ja naurahdat että ”ei kätellä”.

Vierailija
2/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika idiootti työnantaja, jos näinä aikoina yrittää kätellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsot ihmistä silmiin, pidät normaalia reilumman hajuraon ja toteat ystävällisesti, että "Hei, olen Mauri Makkonen, mukava tavata. Pidättäydyn kättelemisestä toistaiseksi." Kyllä muillakin on vielä vähän järkeä päässä.

Vierailija
4/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä kätellä ja olla sen haastattelun ajan kaivamatta nenää tai imemättä sormia. Peset sitten kädet.

Vierailija
5/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättelet sitä. Jos ei ole etähaastattelu, ei millään ole enään merkitystä.

Vierailija
6/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua yritetään kätellä niin sanot että Hei! Kokeillaanpas tätä korona-kyynärpää-tervehdystä ja kurotat kyynärpäätä häntä päin, ja sitten naurahdat päälle. Tilanne pelastettu, eikä kellään jää kömpelöä oloa

Vierailija
7/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sua yritetään kätellä niin sanot että Hei! Kokeillaanpas tätä korona-kyynärpää-tervehdystä ja kurotat kyynärpäätä häntä päin, ja sitten naurahdat päälle. Tilanne pelastettu, eikä kellään jää kömpelöä oloa

:D :D :D En taida olla riittävän humoristinen tähän.

Eikö kukaan ole ollut haastattelussa fyysisesti viimeaikoina?? Vai pitääkö varautua pelkkään puhelinhaastatteluun.

Ap

Vierailija
8/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kättele vaan pidät luennon siitä kuinka tärkeää korona-aikana on huolehtia turvaetäisyyksistä ja hygieniasta. Luennon jälkeen ehdotat vaikka fist bumpia kättelyn sijaan.

Vierailija
9/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ole ollut haastattelussa fyysisesti viimeaikoina?? Vai pitääkö varautua pelkkään puhelinhaastatteluun.

Ap

Jos huumorintajusi ei riitä hoitamaan asioita kuten itse parhaaksi koet, elämäsi tulee olemaan melko epämukavaa. Mitäpä jos vain ottaisit vastuun omasta hyvinvoinnistasi? Toki voit sanoa tuon saman asian asiallisen vakavalla otteella, kuten aiemmin ehdotin, mutta taidat pelätä hysteerikoksi leimaantumista liikaa.

Vierailija
10/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot ihmistä silmiin, pidät normaalia reilumman hajuraon ja toteat ystävällisesti, että "Hei, olen Mauri Makkonen, mukava tavata. Pidättäydyn kättelemisestä toistaiseksi." Kyllä muillakin on vielä vähän järkeä päässä.

*lopullisesti*

Vierailija
11/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkäise kunnon klimppi käteen ja tarjoa sitten käsi työnantajalle käteltäväksi.

Vierailija
12/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan palkkaa sinun kaltaista hakijaa.

Vierailija
13/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olin ristiäisissä jossa pappi kätteli kaikki läpi. Mitäs tästä olette mieltä? Oikeasti... tähän päivään mennessä kaikki ihmiset ketä olen tavannut on vältelleet kättelyä, ja sitten tulee pappi. Olin hämmentynyt. Siis tilanne paheksutti, ja samalla en pysty olla tuntematta kuinka mustaa huumoria alkaa pyrkiä ulos suusta.

Vierailija
14/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättelet tietysti reilusti, jos työnantaja ojentaa kätensä. Sen jälkeen voit kaivaa taskusta minikokoisen käsidesin ja muitta mutkitta tahkota ainetta käsiisi. Tai sitten voit olla olematta hysteerikko ja odottaa tilaisuuden jälkeen vessakäyntiä päästäksesi pesemään tassusi. Tuollainen kättelyhetki voi todellakin olla ratkaiseva. 

Se kättely on "vaarallista" vain, jos sen jälkeen hankaa naamaansa niillä käsillä. Ei korona kämmenten ihon läpi imeydy.

Vierailija
15/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan, jos et siinä tilanteessa skannaisi läpi omaa toimintatapaasi ja pohtia olisiko sittenkin jotain perää siinä, että pyritään virallistamaan uusi toimintatapa uudessa maailmassa jossa myös riskiryhmäläisiä riittää

Vierailija
16/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just olin ristiäisissä jossa pappi kätteli kaikki läpi. Mitäs tästä olette mieltä? Oikeasti... tähän päivään mennessä kaikki ihmiset ketä olen tavannut on vältelleet kättelyä, ja sitten tulee pappi. Olin hämmentynyt. Siis tilanne paheksutti, ja samalla en pysty olla tuntematta kuinka mustaa huumoria alkaa pyrkiä ulos suusta.

Varmaankin siinä juhlassa olivat läsnä ihmiset, jotka ovat muutenkin paljon tekemisissä toistensa kanssa, ja ne ikäloput sukulaiset oli jätetty turvaan kotiin, kuten korona-aikaan kuuluukin. Jos jotakuta ahdistaa kätellä pappia, pesköön kätensä kättelyn jälkeen. Varmaan kuitenkin kaikki koskivat samoihin ovenkahvoihin, vessanuppiin, kakkuottimeen jne. 

Vierailija
17/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei siihen huumoria tarvita. Ihan tuolla EU-kokouksessakin "kättelivät" noin. Ei ole mikään vitsi. 

Vierailija
18/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme toi kättelyvimma on? Mä en ainakaan halua koskea kehenkään vieraaseen muuta kuin tikulla. Älä kättele, kyllä kunnioittavasti voi tervehtiä muutenkin.

Vierailija
19/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee esimotervehdys, jos kättely pelottaa. 

Vierailija
20/34 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä vaan, jos et siinä tilanteessa skannaisi läpi omaa toimintatapaasi ja pohtia olisiko sittenkin jotain perää siinä, että pyritään virallistamaan uusi toimintatapa uudessa maailmassa jossa myös riskiryhmäläisiä riittää

Vai oikein uudessa maailmassa :D Kaikkea te hysteerikot keksittekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme