Miehen lapset raivostuivat raskaudestani (edellinen poistui????)
Siis edellinen keskusteluni aiheesta ilmeisesti poistui? Teen nyt uuden, koska todella kaipaisin tilanteita.
Mutta lyhyesti tilanne uudelleen: Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, jotka asuvat meidän kanssamme. Olen nyt raskaana ja viikko sitten kerroimme tästä teineille. Teinit kohtelevat minua nyt huonosti, mm. haukkuvat vauvaa parasiitiksi ja vaativat, että pysyn heidän "tieltään" poissa. Esimerkiksi toinen lapsista saattaa vaikkapa kattaa pöydän vain kolmelle ja totaalisesti esimerkiksi ignooraa puheeni ja keskeyttelee :(. On sanonut myös mm. että maha ei saa sitten näkyä, koska häntä ällöttää yms.
Lasten isä on puuttunut käytökseen, mutta tuntuu, että se on vain pahentunut.
Ja edellisessä ketjussa minut haukuttiin ja näille haukkujille tiedoksi: emme tätä vauvaa tekemällä tehneet, tarkoituksena oli laittaa alulle sitten, kun nuorempi lapsi olisi 17-18v. Nyt kuitenkin kävi näin ja enkä halunnut aborttia tehdä sen takia, että vauva sai alkunsa vähän liian aikaisin. Ilmeisesti av:n mukaan lasten vanhemmilla ei ole oikeutta harrastaa seksiä.
Tänään aion puhua miehen kanssa, kun hän tulee kotiin. Jos tilanne ei korjaannu, niin sitten joko lapset tai minä lähden talosta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teinien vanhemmat ovat eronneet,
äitiään, jolla on muita lapsia, näkevät kerran kuukaudessa,
Isänsä joutuu olemaan päiviä poissa työn takia ja nyt isälle on tulossa uusi lapsi.
Murrosikä ketuttaa vähemmälläkin stressillä, joten onko ihme, jos teineillä on hankalaa?Isä normaalisti tekee kyllä ihan 8-16 päivää eli työmatkat ovat poikkeus ennemmin kuin sääntö. Nyt vain osui inhottavaan aikaan tämä työmatka ja tulipa vielä lyhyellä varoitusajalla.
Mietin sitä, että jos nyt päätän muuttaa omaan asuntoon, niin helpottaisiko se sitten tuota teinien mahdollista mustasukkaisuutta. Tällöinhän mies kuitenkin viettäisi todennäköisesti kanssani osan ajasta aina töiden päälle ja mahdollisesti joitakin öitäkin. Tosin kun ei noista teinien motiiveista tiedä niin paha sanoa taas. ap
Älä anna teinien voittaa, älä luiki pakoon heitä. Vaaditte miehen kanssa heiltä parempaa käytöstä. Jokaisesta piikistä pitää laittaa vastuuseen, esim miksi kehtasi haukkua raskaana olevaa naista läskiksi? Jos on poika niin pakko oppia kunnioittavampaa käytöstä naisia kohtaan. Jos taas tyttö kysy miksi haukkuu raskaana olevaa naista noin, eikö arvosta omaa sukupuoltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan olen siis tällä hetkellä kaksin kotona nuoremman teinin kanssa, joka on se pahempi. Hän on tälläkin hetkellä olohuoneessa tietokoneella, joten sen takia olen täällä makuuhuoneessa, kun en halua jatkuvasti kuunnella sitä haukkumista. Pari tuntia sitten, kun hain ruokaa keittiöstä niin teini totesi, että turhaa minä ruokaa haen, kun läski minusta kohta muutenkin tulee:(. Mitä tuohonkin sitten olisin sanonut... Harmittaa niin vietävästi jatkuvalla syötöllä kuunnella tuota kiukuttelua. ap
Ihana :D Teiniangstia
Hups olipas jännästi kirjoitettu minulta. Teini sanoi siis minulle: turhaa sinä ruokaa haet, kun läski sinusta kohta muutenkin tulee. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan olen siis tällä hetkellä kaksin kotona nuoremman teinin kanssa, joka on se pahempi. Hän on tälläkin hetkellä olohuoneessa tietokoneella, joten sen takia olen täällä makuuhuoneessa, kun en halua jatkuvasti kuunnella sitä haukkumista. Pari tuntia sitten, kun hain ruokaa keittiöstä niin teini totesi, että turhaa minä ruokaa haen, kun läski minusta kohta muutenkin tulee:(. Mitä tuohonkin sitten olisin sanonut... Harmittaa niin vietävästi jatkuvalla syötöllä kuunnella tuota kiukuttelua. ap
Ihmisten ulkonäön solvaamisessa ei ole mitään ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vanhempi teini on? Voisiko hän vähitellen alkaa muuttaa kotoa pois? Olisi sitten vain yksi kiukuttelija talossa.
Hän täyttää 17 ensi kuussa. Tämä vanhempi ei ole niin paha suustaan kuin tuo nuorempi, itse asiassa kaksin ollessamme on ollut ihan perusmukava, mutta jotenkin sitten lähtee aina nuoremman juttuihin mukaan. ap
Joku perheneuvola voisi olla nyt hyvä juttu. Että teinarit joutuisivat jonkun ulkopuolisenkin kanssa käsittelemään tuota mitä oikein päästävät suustaan ulos. Luulen että siinä kohtaa voi äitipuolen läskittely hävettää ja kovasti, saati sisaruspuolen haukkuminen parasiitiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hups olipas jännästi kirjoitettu minulta. Teini sanoi siis minulle: turhaa sinä ruokaa haet, kun läski sinusta kohta muutenkin tulee. ap
Olisit sanonut: "Olipas sulta ajattelemattomasti sanottu. Etkö tiedä että kaikki tarvii ruokaa, raskaana olevat vielä enemmän. Sitäpaitsi läski nimitys on ilkeä, ei nykyaikana enää ole hyväksyttävää kutsua ketään sillälailla, etkö tiedä että kaikenkokoiset ihmiset ovat ok. Kannattais sun opetella olemaan kommentoimatta ihmisten ulkonäköä, sellaista pidetään yleensä moukkamaisena".
Pyydä jotain kavereitasi kylään ja syökää oikein rauhassa ja perusteellisesti. En usko että teini kehtaa läskitellä muiden seurassa. Näytä että nautit elämästä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ulkonäön solvaamisessa ei ole mitään ihanaa.
Ei sekään ole ok, että leski valitsee omavaltaisesti jonkun toisen isän hautakiven.
Vaikea tilanne se tämäkin. Itse raskaana ollessa todellakin halusin, että maha erottuu ja pidin vatsasta ihonmyötäisiä vaatteita. Halusin myös, että turvonneet rinnat pääsee edukseen ja muutenkin nautin naiseudesta. En todellakaan olisi antanut kenenkään (miehen lasten) pilata nautintoani. Mies kovilel ja laittakoot lapsensa ruotuun. Järkevää keskustelua ja ehdottomasti sinua tulee kunnioittaa. Tottakai myös lapsia, mutta heidän on myös ymmärrettävä, miten käyttäydytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit sanonut: "Olipas sulta ajattelemattomasti sanottu. Etkö tiedä että kaikki tarvii ruokaa, raskaana olevat vielä enemmän. Sitäpaitsi läski nimitys on ilkeä, ei nykyaikana enää ole hyväksyttävää kutsua ketään sillälailla, etkö tiedä että kaikenkokoiset ihmiset ovat ok. Kannattais sun opetella olemaan kommentoimatta ihmisten ulkonäköä, sellaista pidetään yleensä moukkamaisena".
Sano näin ja olisit nolo boomer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vanhempi teini on? Voisiko hän vähitellen alkaa muuttaa kotoa pois? Olisi sitten vain yksi kiukuttelija talossa.
Hän täyttää 17 ensi kuussa. Tämä vanhempi ei ole niin paha suustaan kuin tuo nuorempi, itse asiassa kaksin ollessamme on ollut ihan perusmukava, mutta jotenkin sitten lähtee aina nuoremman juttuihin mukaan. ap
Joku perheneuvola voisi olla nyt hyvä juttu. Että teinarit joutuisivat jonkun ulkopuolisenkin kanssa käsittelemään tuota mitä oikein päästävät suustaan ulos. Luulen että siinä kohtaa voi äitipuolen läskittely hävettää ja kovasti, saati sisaruspuolen haukkuminen parasiitiksi.
Tai sitten vaativat ymmärrystä tunteilleen, jota eivät nyt vissiin saa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne se tämäkin. Itse raskaana ollessa todellakin halusin, että maha erottuu ja pidin vatsasta ihonmyötäisiä vaatteita. Halusin myös, että turvonneet rinnat pääsee edukseen ja muutenkin nautin naiseudesta. En todellakaan olisi antanut kenenkään (miehen lasten) pilata nautintoani. Mies kovilel ja laittakoot lapsensa ruotuun. Järkevää keskustelua ja ehdottomasti sinua tulee kunnioittaa. Tottakai myös lapsia, mutta heidän on myös ymmärrettävä, miten käyttäydytään.
Yhhyh
Mitä "yhhyh"? Onko naiseuden korostaminen ja nauttiminen sinulle aivan vieras käsite?
Miten ois kunnon keskustelu teinien kanssa, jossa jokainen saisi kertoa, miltä tämä tilanne itsestä tuntuu? Tarvittaessa joku ulkopuolinen perheneuvoja tms. avuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaisin perheneuvolaan aivan ehdottomasti. Toisekseen vastaisin tuommoisiin solvauksiin aina jotain. Älä jätä vastaamatta. Muuten lapsi luulee että hän on niskan päällä, jos vain hiljenet. Itse olisin vetänyt virtajohdon pois ja sanonut kuin pikkulapselle, että pyydä anteeksi. Tietokoneella olemiset jatkuisi vasta anteeksi pyynnön jälkeen. Vaatisin ihmisarvoista kohtelua, mutta painottaisin ettei minusta tarvi juuri nyt tykätä. Se ei kuitenkaan tarkoita että saa kohdella miten sattuu. Käyttäytyisin viileästi, mutta napakasti. Älä missään nimessä raivostu tai surkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis teinien vanhemmat ovat eronneet,
äitiään, jolla on muita lapsia, näkevät kerran kuukaudessa,
Isänsä joutuu olemaan päiviä poissa työn takia ja nyt isälle on tulossa uusi lapsi.
Murrosikä ketuttaa vähemmälläkin stressillä, joten onko ihme, jos teineillä on hankalaa?Isä normaalisti tekee kyllä ihan 8-16 päivää eli työmatkat ovat poikkeus ennemmin kuin sääntö. Nyt vain osui inhottavaan aikaan tämä työmatka ja tulipa vielä lyhyellä varoitusajalla.
Mietin sitä, että jos nyt päätän muuttaa omaan asuntoon, niin helpottaisiko se sitten tuota teinien mahdollista mustasukkaisuutta. Tällöinhän mies kuitenkin viettäisi todennäköisesti kanssani osan ajasta aina töiden päälle ja mahdollisesti joitakin öitäkin. Tosin kun ei noista teinien motiiveista tiedä niin paha sanoa taas. ap
Mihin ajattelit sitten muuttaa, kun oma lapsesi on kiukutteleva teini? Kyllä, sekin aika koittaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla oli samoin, hän hehkutti äitiyden onnea ja havaitsi, että kun vauva oli 4 vko ikäinen, niin hän oli enemmän yksin kuin koskaan ennen. Mies oli töissä (isyysloma pidetty), teinit ilmoitti, että se ei ole heidän vauvansa, heidän ei tarvitse hyssytellä, vaihtaa vaippaa tai auttaa mitenkään. Lapsellahan on äiti, totta kai äiti hoitaa, ei alaikäiset ole mikään turvaverkko. Lasten isä ihmetteli, että mikä voi olla noin raskasta, isompien lastensa äiti ei ikinä ollut noin homssuinen, vaikka oli 2 pientä lasta.
Isä ja isommat jatkoivat elämäänsä kuin vauvaa ei olisi ja tuore äiti ihmetteli, miksi pyykkivuori kasvaa (teinit pesi vain omat pyykkinsä, ei vauvan).
Siis miksi teinien olisi pitänyt pestä vauvan pyykit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä, eli vaikka teini sanoisi mitä, aikuisen on määrä kasvattaa. Teini, joka saa kiukuttelulla aikaan, että äitipuoli piilottelee ja syö makuuhuoneessa, ei ole homma nyt perheen aikuisilla hanskassa ja lapset tuntee turvattomuutta. Jämäkkyyttä ap! Jos lapset sanoo, että oot nolo, sun pitää silti pitää pääsi käytöstapojen vaatimisessa. Jämäkkyys ei tarkoita sun osalta itkupotkuraivareita, eli suunnittele etenemisesi. Ehkä tilanne nyt niin tulehtunut että odotat miehen paluuta ennen isompia keskusteluja, mutta sitä odotellessani toimi normaalisti eli ei mitään ”piileskelen makkarissa ja mietin oman asunnon hommaamista”-juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ilman mitään kokemusta uusperheestä, että teinejä hävettää,ällöttää, nolottaa,jokin kovempi ilmaisu, että te olette todistettavasti harrastaneet seksiä.
Ihan sama onko ne teinit omia vai varastettuja.
Lisäksi pelkäävät tms.miten heidän elämsä muuttuu kun samaan tilaan tulee 24/7 huomiota vaativa huutava olio. Oma rauha mennyttä, ei kai joudu hoitamaan, tekemään enemmän kotitöitä jne.
Ja ennen kaikkea heidän pitää kestää kaverien v*ttuilu.Kaverien v*ttuilu? Mistä?
Kyllä teinit heittää läppää vanhempien seksielämästä, tulevasta vauvasta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näinpä, eli vaikka teini sanoisi mitä, aikuisen on määrä kasvattaa. Teini, joka saa kiukuttelulla aikaan, että äitipuoli piilottelee ja syö makuuhuoneessa, ei ole homma nyt perheen aikuisilla hanskassa ja lapset tuntee turvattomuutta. Jämäkkyyttä ap! Jos lapset sanoo, että oot nolo, sun pitää silti pitää pääsi käytöstapojen vaatimisessa. Jämäkkyys ei tarkoita sun osalta itkupotkuraivareita, eli suunnittele etenemisesi. Ehkä tilanne nyt niin tulehtunut että odotat miehen paluuta ennen isompia keskusteluja, mutta sitä odotellessani toimi normaalisti eli ei mitään ”piileskelen makkarissa ja mietin oman asunnon hommaamista”-juttuja.
Olet varmaan oikeassa, että en ole tarpeeksi jämäkkä. Olen aina ollut sellainen tyyliin "kiva täti" näille lapsille, joten tuntuu luonnottomalta yhtäkkiä komentaa heitä, vaikka syytähän siihen olisi. Onneksi mies tulee kotiin muutaman tunnin päästä niin ehkä saisimme jonkin ratkaisun. ap
Provooo