Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapset raivostuivat raskaudestani (edellinen poistui????)

Vierailija
21.07.2020 |

Siis edellinen keskusteluni aiheesta ilmeisesti poistui? Teen nyt uuden, koska todella kaipaisin tilanteita.

Mutta lyhyesti tilanne uudelleen: Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, jotka asuvat meidän kanssamme. Olen nyt raskaana ja viikko sitten kerroimme tästä teineille. Teinit kohtelevat minua nyt huonosti, mm. haukkuvat vauvaa parasiitiksi ja vaativat, että pysyn heidän "tieltään" poissa. Esimerkiksi toinen lapsista saattaa vaikkapa kattaa pöydän vain kolmelle ja totaalisesti esimerkiksi ignooraa puheeni ja keskeyttelee :(. On sanonut myös mm. että maha ei saa sitten näkyä, koska häntä ällöttää yms.

Lasten isä on puuttunut käytökseen, mutta tuntuu, että se on vain pahentunut.

Ja edellisessä ketjussa minut haukuttiin ja näille haukkujille tiedoksi: emme tätä vauvaa tekemällä tehneet, tarkoituksena oli laittaa alulle sitten, kun nuorempi lapsi olisi 17-18v. Nyt kuitenkin kävi näin ja enkä halunnut aborttia tehdä sen takia, että vauva sai alkunsa vähän liian aikaisin. Ilmeisesti av:n mukaan lasten vanhemmilla ei ole oikeutta harrastaa seksiä.

Tänään aion puhua miehen kanssa, kun hän tulee kotiin. Jos tilanne ei korjaannu, niin sitten joko lapset tai minä lähden talosta.

Kommentit (675)

Vierailija
661/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä ap, teini saa nyt rauhassa äidillään tuumailla asiaa ja sopeutua tilanteeseen ihan rauhassa. Ei varmaan maailma vaikuta ihan niin synkältä parin viikon tai kuukauden päästä.

Vierailija
662/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi yksi sekopää on kivikissa, sillä on persoonallisuushäiriö (vähintään). Kannattaa ihan vain ignoorata, yrittää jatkuvasti siirtää keskustelua itseensä ja omaan pahaan oloonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä ilmeisesti olet työtön ja aina kotona?

En ole työtön, olen tällä hetkellä lomalla :) ap

Anteeksi vaativuuteni, mutta kun kerta selkeästikin tällä hetkellä seuraat ketjua niin miksi et vastaa mitään teinien äitiin liittyviin viesteihin? Tietääkö äiti riehunnasta ja onko halukas auttamaan? Miksei nuorempi voisi mennä jäähylle äitinsä luo? Kyseessä ei edes olisi poisheitto vaan kesäloman viettäminen äitinsä kanssa.

Äiti ei tiedä ainakaan vielä lapsensa riehunnasta, mutta miehellä on aikomus hänelle kyllä siitä kertoa. Puhetta on nyt ollut siitä, että tuo nuorempi tosiaan lähtisi koulun alkuun asti äidilleen, mutta en tiedä pahentaisiko se vain tilannetta, kun teini heitettäisi periaatteessa ulos. Tai sitten täytyy vaihtaa päittäin, että teini asuu äidillään suurimman osan ajasta ja vaihtaa koulua, jos tämä äidille käy. ap

Se oot sinä, joka lähdet. Ite levittelit etkä osaa käyttää ehkäsyä. Kasva aikuiseksi. Jos olisit mun tytär tai miniä, saisit huutia. Laittasin peilin eteen seisomaan ja kattomaan, missä vika. 😡

Ja sitten ihmetellään, miksi tyttärillä on huono suhde äitiinsä tai miniöillä anoppiin. 

Vierailija
664/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot ap oikeassa ja ymmärrän täysin, vaikka meidän uusioperheeseen ei yhteisiä lapsia tullutkaan niin silti teinit hyppi silmille. Laitoin hommaan stopin heti alkuunsa ja oppivat siitä, että myös minua kunnioitetaan jos asuntooni haluavat tulla. En sietäisi moista edes omilta lapsiltani.

Millä tavalla teinien ja heidän isänsä koti on ensisijaisesti sinun kotisi, ja sinua täytyy kohdella tietyllä tavalla jotta voivat tulla omaan kotiinsa, johon itse olet tullut uutena? Ei kodinrikkojaa tarvitse kenenkään muutenkaan kunnioittaa, hyppivät silmille juuri niin paljon kuin lystäävät. Todellisuudessa kun itse olet se pahin silmillehyppijä, jota kukaan ei pyytänyt sekoittamaan elämäänsä.

Kun kyseessä ei ollut mikään teinien ja heidän isänsä koti, vaan isän ja uuden puolison yhteinen asunto. Lue nyt edes ennen kuin alat riehua kodinrikkojista yms. 

Vierailija
665/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä lähdet, jos joku lähtee. Teini-ikäisiäkään lapsia ei ajeta kotoaan siksi, ettet tule heidän kanssaan toimeen.

Eli teini-ikäiset saa perseillä miten haluaa vaikka voisivat mennä asuamaan toiselle vanhemmalleen? Kyllä mä laittaisin ne apinat pihalle!

Ei. Teinit eivät perseile, teinit pistetään ruotuun. He ovat kuitenkin kotonaan, emmekä me lukijat tiedä, mikseivät he asu äitinsä luona. He ovat kuitenkin olleet isänsä elämässä syntymästään lähtien, ap vasta muutaman vuoden. Isän ja lasten välejä ei pyritä rikkomaan. Aikuisena ap osaa suhtautua asiaan, ja poistuu samasta talosta, ellei saa teinejä kuriin (isä hoi, hoida hommasi!) ja/tai opi tulemaan heidän kanssaan asiallisesti toimeen. Samaa huushollia voi miettiä sitten, kun teinit ovat maailmalla. Kaikki voittavat.

Terveisin hommansa jo hoitanut uusperheen äiti

Nyt meni överiksi.

Ap on teinien isän puoliso ja tulevan lapsen äiti.

Teinien on EHDOTTOMASTI kunnioitettava häntä. Lapset ovat tehtävä, puoliso elämänkumppani.

Sanktio teineille, eikä asiaa yhteiseen ryokapöytään ennen kuin osaavat käyttäytyä asiallisesti ap.ta ja syntymätöntä vauvaa ja samalla isäänsä kohtaan.

Vilja Eerikankin olisi pitänyt EHDOTTOMASTI kunnioittaa isänsä puolisoa, kun tämä juoksutti tyttöä pihalla. Lapsethan ovat tehtävä, puoliso elämänkumppani.

Raskaaksi tuleminhan on tosiaan ihan sama asia kuin lapsen juoksuttaminen pihalla. Eiku...

Jaahas, että yhtäkkiä ehdottomalla onkin sitten ehtoja...

Väitteestä "Ap:n lapsipuolten on ehdottomasti kunnioitettava häntä" ei millään logiikan säännöillä seuraa "Vilja Eerikan olisi ehdottomasti pitänyt kunnioittaa äitipuoltaan"

Miksi ap:n ei muka tarvitsi ansaita teinien kunnioitusta, vaan häntä kuuluu kunnioittaa vain, koska panee heidän isäänsä? Eikö todella ap:lta saa vaatia mitään?

Kaikkia ihmisiä pitää kohdella asiallisesti. On ihan absurdia ajatella että ensin tuon toisen pitää ansaita minun kunnioitukseni, siihen saakka saan käyttäytyä häntä kohtaan miten huvittaa.

Eli teinien ei ole ehdottomasti kunnioitettava ap:ta, vaan myös ap:n kuuluu kunnioittaa teinejä.

Pitäiskö ap:n oikeen mennä polvilleen niiden teinien eteen, jotta varmasti kunnioittaa tarpeeksi? Vai riittäiskö ehkä ihan se normaali tapa, jolla ap tähänkin mennessä on näitä pentuja kohdellut. Vaikka ei nyt sitten saakaan vastakaikua takaisin. 

Kysymys on siitä, pitääkö vanhemman uutta puolisoa kunnioittaa vain koska tämä on vanhemman puoliso.

Ei. Koska hän ei kuulu perheeseen.

Elikkäs ketään, joka ei kuulu perheeseen, ei tarvitse kunnioittaa? No tämä kasvatussääntö selittääkin aika paljon siitä, mitä nykyään teinien näkee tekevän. He eivät tosiaan kunnioita ketään eikä mitään. 

Vierailija
666/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ne teinit on ollu kauheita? En löydä muutakuin että ap haukkuu ja kiukuttelee. Lieneekö itekään vielä edes 20vee. Teinit on yleensäki outoja. Ja me ollaan kaikki oltu joskus teinejä.

Tällä perusteella pitäisi sit sallia kaikki mahdollinen käytös, kun me kaikki ollaan oltu joskus teinejä. Vaikka nyt vähän käyttäisivät väkivaltaa tai tekevät näpistyksiä, niin eihän siinä mitään kun kaikki ollaan oltu teinejä..  

Vierailija
667/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse siitä, että teinit eivät halua vauvoja samaan asuntoon. Kuka väkisin niitä haluaa?? Minä en halunnut lapsia, joten niitä ei ole. Mutta ei kukaan voi pakottaa minua asumaan omassa kotonani jonkun toisen rääkyvän lapsen kanssa.

Jos olet aikuinen ja asut omillasi, niin ei voikaan. Mutta jos olet teinipentu ja asut isäsi ja isän puolison talossa, niin tasan varmaan voi. Lapsen, myös teinilapsen, asioista päättää huoltaja (tai huoltajat) täysi-ikäisyyteen asti. 

Vierailija
668/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normisettiä, kun talossa on teinejä. Kylläpä on taas otettu nokkiin mitättömistä asioista. Paita edusti jotain oksettavaa, joten sen takia tuhosi. Ei mitään kummallista.

Tavaroita saa tuhota, jos perustelee sen sillä, että ne "edustavat jotain oksettavaa". Mikä ihmeen ajatusmaailma tämäkin nyt on?

Vierailija
669/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo 0/5

Nyt olit pahasti myöhässä, provo-kirjoittaja. Ehdit vasta 24. sivulle. Mikä sua vaivaa? 

Vierailija
670/675 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille ketkä täällä pyöritte ettekä elämää paljoa kokeneet kysymys:

Ottaisitteko rahanne pois talosta ja sijoittaitte lasten tulevaisuuteen vai antaisitteko miehen asustaa taloa että saa sillä ylpeillä pissiksille..Aivan. Eri juttu jos joku järkevä esim.kolmekymppinen. En halua pissistä lasteni elämään mitenkään mutta en ainakaan minun maksamaan taloon.

Itse en kyseenalaistaisi lasteni isän puolisovalintaa iän perusteella. Enkä todellakaan toisi lapsille hallaa sillä, että vaikeuttaisin heidän isäsuhdettaan. 

Kylläpä olet katkera, vaikka yrität valehdella että ero oli sun päätös. Hae vaikka ammattiapua, että et pilaa lastesi elämää tuolla katkeruudellasi. Rahaahan sulla on maksaa se apu ihan itse, joten et joudu edes jonottamaan. 

Vierailija
671/675 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälläisiin tapauksiin olemassa jotain perheterapiaa tms?

Sitähän tässä on kaikki yrittäneet ehdottaa noin viisikymmentä kertaa...

Vierailija
672/675 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teinit asuivat ensin äitinsä kanssa, sitten muuttivat isänsä luokse kun äiti tuli raskaaksi? Eikö se juurikin ilmaise sitä että äidin uudet lapset olivat ongelma jo silloin? Asiaa vain ei käsitelty silloin, niin nyt se purkautuu taas isän uusien lapsien kanssa. Koko perhe (siis myös teinien äiti mukaan lukien) tarvitsee terapiaa. Uudet puolisot ja uudet lapset lienee paras jättää aluksi tilanteesta pois, niin teinit pääsevät purkautumaan omille vanhemmilleen ensin.

Vierailija
673/675 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teinit asuivat ensin äitinsä kanssa, sitten muuttivat isänsä luokse kun äiti tuli raskaaksi? Eikö se juurikin ilmaise sitä että äidin uudet lapset olivat ongelma jo silloin? Asiaa vain ei käsitelty silloin, niin nyt se purkautuu taas isän uusien lapsien kanssa. Koko perhe (siis myös teinien äiti mukaan lukien) tarvitsee terapiaa. Uudet puolisot ja uudet lapset lienee paras jättää aluksi tilanteesta pois, niin teinit pääsevät purkautumaan omille vanhemmilleen ensin.

Kyllä, teinit asuivat äidillään ennen hänen raskaaksi tulemistaan ja sen jälkeen muuttivat isälleen. Kyseessä oli myös äidillä tilaongelmat (pieni talo, ei kolmelle lapselle omaa huonetta) sekä hänen raskautensa oli melko vaikea. En tiedä sen tarkemmin, että kuinka teinit reagoivat äitinsä raskauteen. ap

Vierailija
674/675 |
30.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee?

Vierailija
675/675 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ap:llä menee?