Miehen lapset raivostuivat raskaudestani (edellinen poistui????)
Siis edellinen keskusteluni aiheesta ilmeisesti poistui? Teen nyt uuden, koska todella kaipaisin tilanteita.
Mutta lyhyesti tilanne uudelleen: Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, jotka asuvat meidän kanssamme. Olen nyt raskaana ja viikko sitten kerroimme tästä teineille. Teinit kohtelevat minua nyt huonosti, mm. haukkuvat vauvaa parasiitiksi ja vaativat, että pysyn heidän "tieltään" poissa. Esimerkiksi toinen lapsista saattaa vaikkapa kattaa pöydän vain kolmelle ja totaalisesti esimerkiksi ignooraa puheeni ja keskeyttelee :(. On sanonut myös mm. että maha ei saa sitten näkyä, koska häntä ällöttää yms.
Lasten isä on puuttunut käytökseen, mutta tuntuu, että se on vain pahentunut.
Ja edellisessä ketjussa minut haukuttiin ja näille haukkujille tiedoksi: emme tätä vauvaa tekemällä tehneet, tarkoituksena oli laittaa alulle sitten, kun nuorempi lapsi olisi 17-18v. Nyt kuitenkin kävi näin ja enkä halunnut aborttia tehdä sen takia, että vauva sai alkunsa vähän liian aikaisin. Ilmeisesti av:n mukaan lasten vanhemmilla ei ole oikeutta harrastaa seksiä.
Tänään aion puhua miehen kanssa, kun hän tulee kotiin. Jos tilanne ei korjaannu, niin sitten joko lapset tai minä lähden talosta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä nämä ilkeät ja törkeät kommentit ap:ta kohtaan? Herranjestas miten kamalaa väkeä täällä pyörii
Ap, itse en ole ollut vastaavassa tilanteessa, mutta voisin kuvitella että teinit kärsii vain alkujärkytyksestä. Älä pakene makuuhuoneeseen, älä anna heidän ottaa valtaa koska se on tuhoon tuomittu tie. Yritä toimia ja kohdella heitä kuten ennenkin. Jos teini alkaa puhua päällesi, sano tiukasti että oli sinun vuorosi puhua mutta älä tee tuosta käytöksestä mitään isoa numeroa. Kyllä ne tottuu ajatukseen ja arki palaa entiselleen eikä kenenkään tarvitse muuttaa minnekään. Isänsä täytyy tottakai olla sinun rinnallasi ja toimia samalla tavalla kuin sinä, yhteisten mielellään teinien kanssa sovittujen pelisääntöjen mukaan. Istukaa vaikka koko perhe alas ja sopikaa toimintatavoista. Kerro että vauva ei ollut suunniteltu vaikka haluttu onkin ja että kaikkien täytyy nyt vaan sopeutua
Teinit on vaan hämmentyneitä, anna ajan kulua niin kyllä se siitä. Onnea odotukseesi!
Ei se kuuluu teineille onko vauva suunniteltu vai ei!
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä Luoja, taas tuo ap höpöttäjä on keksinyt uuden kertomuksen
Olet monipuolinen nainen ap, sulle sitten tapahtuu kaikenlaista yhtäaikaa.
Kurjuutta ja eroja ja raskautta ja vaikka mitä...
Etkö ole missään töissä, kun päivät pitkät vain rustailet näitä juttuja tänne?
Olet sairas ihminen.
Mistä muka tiedät ap:sta nämä asiat? Oletpa outo.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla pitää olla varmuus, ettei heitä koskaan hylätä.
Sinä olet viikon kiukkuilun jälkeen heittämässä ulos. Selvä merkki ettet välitä.
Ainoa keino olisi rakkaus ja ymmärtys. Ja sitä simulla ei ole.
Amen. Viikkon on todella lyhyt aika sopeutua noin suureen asiaan. Varsinkin kun teinejä ei ole yhtään varoitettu etukäteen, että harkitsette lisääntymistä -kun kerran ette ole harkinneet.
Mutta tosiaan, ratkaisu EI ole se, että isä rähjää teineille tai joku lähtee vaan se, että aikuiset käyttäytyy fiksusti ja aikuisesti ja antaa teinien kiukutella sen aikaa kun kiukututtaa. Voi olla, että kahden viikon päästä ne ovat jo innoissaan uudesta sisaruksesta -jos saatte ne uskomaan, että rakkautta riittää kaikille.
Tosiaan olen siis tällä hetkellä kaksin kotona nuoremman teinin kanssa, joka on se pahempi. Hän on tälläkin hetkellä olohuoneessa tietokoneella, joten sen takia olen täällä makuuhuoneessa, kun en halua jatkuvasti kuunnella sitä haukkumista. Pari tuntia sitten, kun hain ruokaa keittiöstä niin teini totesi, että turhaa minä ruokaa haen, kun läski minusta kohta muutenkin tulee:(. Mitä tuohonkin sitten olisin sanonut... Harmittaa niin vietävästi jatkuvalla syötöllä kuunnella tuota kiukuttelua. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ap ole syrjinyt teinejä
Vielä. Sitähän teinit pelkäävät, että vauvan tultua tuo syrjintä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
vaan teinit ovat kiusanneet ap:ta ja sellainen pitää loppua. Tilanteeseen pitää puuttua
Keskustelemalla, ei rankaisemalla. Miten iloinen itse olisit jos kuulisit että puolisosi on saanut toisen naisen kanssa lapsen sinulle mitään asiasta sanomatta? (Ja kyllä, tiedän, isä eikä puoliso, mutta sama asia psyykkisesti.)
Vierailija kirjoitti:
ja jos perseily jatkuu vaan niin kyllä teinin voi laittaa äidilleen tai sijoitukseen.
Eli opetetaan teinille että uuden lapsen tulo tarkoittaa että HÄNET revitään tutusta ja turvallisesta kodista, joutuu vaihtamaan koulua, jne. Kuinka se muka parantaa asiaa? Hänellä kuitenkin olisi vierailuoikeus isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ydinperheissäkin teinin voi joutua sijoittamaan muualle jos vanhemmat ei saa rajoja laitettua ja teini terrorisoi perhettä.
Mitä perhettä? Teinit (huom. enemmän kuin yksi) "terrorisoivat" vain yhtä, sitä uusinta, perheenjäsentä. Isä ja teinit ovat perhe, teinien mielestä tämä uusi vaimo terrorisoi heitä hankkimalla lapsen ilman mitään varoitusta. Tuskin mikään lastensuojelupiiri hyväksyisi sitä että teinit olisivat ne jotka "sijoitettaisiin pois".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevalla lapsella on oikeus saada kasvaa turvallisessa ja hyvässä kasvuympäristössä.
Ap voi lähteä jos haluaa, mutta ilmeisesti ei halua. Teineillä on sama oikeus hyvään ja turvalliseen kotiin. Jos ap lukittautuu huoneeseensa kun isä on poissa, miten koti muka on heille turvallinen jos ainoa läsnäoleva aikuinen ei ole läsnä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta toivottavasti isä saa teinit järkiinsä ja näin rajuihin toimenpiteisiin ei tarvitse ryhtyä.
Se keskustelu mitä kaikki ovat sanoneet. Ei rankaisu. Rankaisemalla ei saada teineiltä haluttua käytöstä, kai nyt jokainen muistaa sen omasta teini-iästään?
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan olen siis tällä hetkellä kaksin kotona nuoremman teinin kanssa, joka on se pahempi. Hän on tälläkin hetkellä olohuoneessa tietokoneella, joten sen takia olen täällä makuuhuoneessa, kun en halua jatkuvasti kuunnella sitä haukkumista. Pari tuntia sitten, kun hain ruokaa keittiöstä niin teini totesi, että turhaa minä ruokaa haen, kun läski minusta kohta muutenkin tulee:(. Mitä tuohonkin sitten olisin sanonut... Harmittaa niin vietävästi jatkuvalla syötöllä kuunnella tuota kiukuttelua. ap
Laita kuulokkeet tai korvatulpat korviin, esität kuin et kuulisikaan, älä eristäydy huoneeseesi, mene olohuoneeseen katsomaan televisiota tai jotain. Ole läsnä kiukuttelusta huolimatta (jos tilaisuus tulee, kysy teiniltä (äänensävy on tärkeä) miksi hän on niin vihainen, mutta älä pakota tilannetta jos hän ei halua kommunikoida). Kai sinä olet se aikuinen tässä tilanteessa kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin teinejä, ei muakaan olis kiinnostanu joku ihq uusperhe elämä jossa saa kuunnella rääkymistä ja haistella paskan katkua.
Sellaista se elämä joskus on. Onneksi ei kestä montaa vuotta kun ovat täysi-ikäisiä ja voivat muuttaa omilleen jos ei perhe-elämä miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Alat toimimaan teinille peilinä. Ei se muuten ymmärrä. Vaadi se vastaamaan miksi heittää ikävää kommenttia? Olisit voinut toki tähänkin sanoa, ettei kahden edestä syöminen ole ollenkaan turhaa, sen sijaan tuo sinun sanomisesi oli oikeastaan maailman turhinta, miksi haluat pahoittaa mieleni?
Vaadi se vastaamaan, miksi haluaa loukata sinua. Osoita, että sanat koskevat. Teinien empatiakyky todistetusti on erittäin alhaalla tietyn ikäisenä, mutta kyllä sen voi sieltä kaivaa esiin helposti.
Siis teinien vanhemmat ovat eronneet,
äitiään, jolla on muita lapsia, näkevät kerran kuukaudessa,
Isänsä joutuu olemaan päiviä poissa työn takia ja nyt isälle on tulossa uusi lapsi.
Murrosikä ketuttaa vähemmälläkin stressillä, joten onko ihme, jos teineillä on hankalaa?
Jos äidillä on jo uusia penikoita ja äidin perhe sittemmin jäänyt etäiseksi, niin vähemmästäkin sitä olettaa oman asemansa huojuvan myös isän perheessä.
Ap puhuu, että miten on ollut "mukava" teineille ja miten teinit ovat olleet "kohteliaita" hänelle. Ei kuulosta aidolta kiintymykseltä tai välittämiseltä. Sitä suuremmalla syyllä en ihmettele teinien ensireaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ap ole syrjinyt teinejä
Vielä. Sitähän teinit pelkäävät, että vauvan tultua tuo syrjintä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
vaan teinit ovat kiusanneet ap:ta ja sellainen pitää loppua. Tilanteeseen pitää puuttua
Keskustelemalla, ei rankaisemalla. Miten iloinen itse olisit jos kuulisit että puolisosi on saanut toisen naisen kanssa lapsen sinulle mitään asiasta sanomatta? (Ja kyllä, tiedän, isä eikä puoliso, mutta sama asia psyykkisesti.)
Vierailija kirjoitti:
ja jos perseily jatkuu vaan niin kyllä teinin voi laittaa äidilleen tai sijoitukseen.
Eli opetetaan teinille että uuden lapsen tulo tarkoittaa että HÄNET revitään tutusta ja turvallisesta kodista, joutuu vaihtamaan koulua, jne. Kuinka se muka parantaa asiaa? Hänellä kuitenkin olisi vierailuoikeus isälleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ydinperheissäkin teinin voi joutua sijoittamaan muualle jos vanhemmat ei saa rajoja laitettua ja teini terrorisoi perhettä.
Mitä perhettä? Teinit (huom. enemmän kuin yksi) "terrorisoivat" vain yhtä, sitä uusinta, perheenjäsentä. Isä ja teinit ovat perhe, teinien mielestä tämä uusi vaimo terrorisoi heitä hankkimalla lapsen ilman mitään varoitusta. Tuskin mikään lastensuojelupiiri hyväksyisi sitä että teinit olisivat ne jotka "sijoitettaisiin pois".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevalla lapsella on oikeus saada kasvaa turvallisessa ja hyvässä kasvuympäristössä.
Ap voi lähteä jos haluaa, mutta ilmeisesti ei halua. Teineillä on sama oikeus hyvään ja turvalliseen kotiin. Jos ap lukittautuu huoneeseensa kun isä on poissa, miten koti muka on heille turvallinen jos ainoa läsnäoleva aikuinen ei ole läsnä?
Vierailija kirjoitti:
Mutta toivottavasti isä saa teinit järkiinsä ja näin rajuihin toimenpiteisiin ei tarvitse ryhtyä.
Se keskustelu mitä kaikki ovat sanoneet. Ei rankaisu. Rankaisemalla ei saada teineiltä haluttua käytöstä, kai nyt jokainen muistaa sen omasta teini-iästään?
Ei lapsille tarvitse antaa mitään "varoitusta" tulevasta lapsesta ennen raskautta. Eivät he päätä milloin raskaus on ok perheeseen, siitä päättää vain vanhemmat. Ja että "ap terrorisoi perhettä raskaudellaan", huh huh mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian suuri ikäero, i told you so.
Ja nyt jo vaadit isää päättämään sinä ja vauva vai teinit. Aikuismaista.
Ymmärrän hyvin teinejä.
En oikeasti KESTÄ olla teinien kanssa saman katon alla, jos tämä jatkuu. Joudun olemaan oikeasti jatkuvassa stressissä kotona ja kuuntelemaan jatkuvasti haukkumista teineiltä. Nytkin mies on ollut viikonlopun yli työmatkalla ja itse vietän aikani mahdollisimman paljon makuuhuoneessamme paossa teinejä. En oikeasti jaksa. ap
Miten sinä ajattelit sen oman vauvasi kanssa pärjätä, jos viikossa hermot menee kiukutteleviin teineihin -jotka ovat yleensä suurimman osan ajasta pois kotoa? Entä, jos sinulla on kolme kuukautta huutava koliikkivauva koko ajan sylissä?
Tässä on sinulla nyt tuhannen taalan paikka opetella aikuisuutta, itsekuria ja itsehillintää. Pärjäät sen oman lapsesi kanssakin paremmin.
Teinit eivät ole millään tavalla voineet vaikuttaa nykyiseen elämäntilanteeseensa. Vanhemmat erosivat, sitten asuttiin iskän kanssa, sitten tuli iskän uusi nainen ja nyt vauva, eikä mitään ole heiltä kysytty. Sinä taas olet VALINNUT IHAN KAIKEN ITSE, MYÖS TÄMÄN LAPSEN.
Joten nyt se pää pois persiistä ja makaat kuten olet pedannut. Eli olet aikuinen vanhempi niille teineille ja lopetat tuon kitinän ja itsesäälin.
Ap, miten tämä aloitus voi olla totta? Olen nähnyt tosi karuja, sieluttomia teini-ikäisiä, mutta kuvailemasi keissit on vielä siitä ihan jotain muuta. Jos kaikki sanomasi on totta, kasvata hampaat ja äkkiä. Tuollaisilla käärmeensikiöillä ei ole mitään sanomista sinun asioihisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis teinien vanhemmat ovat eronneet,
äitiään, jolla on muita lapsia, näkevät kerran kuukaudessa,
Isänsä joutuu olemaan päiviä poissa työn takia ja nyt isälle on tulossa uusi lapsi.
Murrosikä ketuttaa vähemmälläkin stressillä, joten onko ihme, jos teineillä on hankalaa?
Isä normaalisti tekee kyllä ihan 8-16 päivää eli työmatkat ovat poikkeus ennemmin kuin sääntö. Nyt vain osui inhottavaan aikaan tämä työmatka ja tulipa vielä lyhyellä varoitusajalla.
Mietin sitä, että jos nyt päätän muuttaa omaan asuntoon, niin helpottaisiko se sitten tuota teinien mahdollista mustasukkaisuutta. Tällöinhän mies kuitenkin viettäisi todennäköisesti kanssani osan ajasta aina töiden päälle ja mahdollisesti joitakin öitäkin. Tosin kun ei noista teinien motiiveista tiedä niin paha sanoa taas. ap
Minkä ikäinen vanhempi teini on? Voisiko hän vähitellen alkaa muuttaa kotoa pois? Olisi sitten vain yksi kiukuttelija talossa.
Isä laittaa teinit kuriin ja tämä tätyy toteuttaa heti. Ei tuollaista käytöstä tarvitse kenenkään kodissaan sietää.
Eli teineille teette selväksi, että vaikka saatte vauvan, he eivät ole yhtään vähemmän arvokkaita ja tärkeitä kuin uusi tulokas, mutta käytöstapoja vaaditaan ja ketään ei haistatella. Ja vaikka tilanne näyttää alkuun teineille "kuolemaakin kauhemmalta kohtalolta" niin se ei sitä oikeasti ole vaan teidän on kaikkien sopeuduttava uuteen tilanteeseen ajan kanssa.
Lisäksi painottaisin, ettei teinien tarvitse todellakaan pelätä sitä, että joutuisivat jotenkin vauvasta huolehtimaan, vaan te hoidatte hänet miehenne kanssa, mutta teinejä koskevat samat velvollisuudet ja oikeudet kuin ennenkin.
Ja älä anna teinien päästä niskan päälle, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, toivon mukaan tuo ajan kanssa tasoittuu.
On aika olennaista onko teinit jotain 13-v vai 19-v siihen että kauanko tuota joutuu kestämään...
Vierailija kirjoitti:
Ihana :D Teiniangstia
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen vanhempi teini on? Voisiko hän vähitellen alkaa muuttaa kotoa pois? Olisi sitten vain yksi kiukuttelija talossa.
Hän täyttää 17 ensi kuussa. Tämä vanhempi ei ole niin paha suustaan kuin tuo nuorempi, itse asiassa kaksin ollessamme on ollut ihan perusmukava, mutta jotenkin sitten lähtee aina nuoremman juttuihin mukaan. ap
Voi hyvä Luoja, taas tuo ap höpöttäjä on keksinyt uuden kertomuksen
Olet monipuolinen nainen ap, sulle sitten tapahtuu kaikenlaista yhtäaikaa.
Kurjuutta ja eroja ja raskautta ja vaikka mitä...
Etkö ole missään töissä, kun päivät pitkät vain rustailet näitä juttuja tänne?
Olet sairas ihminen.