Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset käyttää meikkiä miellyttääkseen miehiä, kun todellisuudessa miehet eivät tykkää naisten meikeistä?

Vierailija
21.07.2020 |

Esim. meikkivoiteet ovat miesten inhokki. Naiset meikkaa ihonsa meikkivoiteella eivätkä kehtaa näyttää paljaita kasvojaan uudelle kumppanilleen, vaikka oikeasti mies tykkäisi enemmän siitä, ettei nainen paklaisi ihoaan.

Tämä on vähän sama ilmiö kuin se, että miehet luulee naisten olevan kiinnostuneita miehistä, joilla on pumpatut lihakset ja valtava miehinen varustus. Toki tuollaisista tykkääviäkin on, mutta he ovat pieni vähemmistö.

Yksikään mies ei ole sanonut minulle, että voi kun ihanaa että käytän meikkivoidetta vaan päinvastoin ihmetelty miksi käytän, mutta silloin kun en ole käyttänyt, niin on kehuttu kauniiksi, eikä minulla edes ole hyvä iho. Ymmärrän kyllä hyvin miehiä, sillä en itsekään tykkäisi olla miehen kanssa, jonka oma iho on peitetty meikillä.

Enää en käytä ihomeikkiä itsekään. Paljon helpompaa elämä nyt, kun ei tarvitse varoa sotkemasta vaatteita ja mieheni naamaa sillä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV:llä haukuttiin viimeksi kaikki meikittömät tytöt kun kuvia laitettiin meikeillä ja ilman

https://ask.fm/jjennnaaaa/answers/121126466333

Hirveä huuto miksi naiset ovat niin rumia (meikittömät) ja miksi naiset eivät ole "luonnonkauniita" (meikilliset).

Vierailija
22/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen luonnostaan vaalea ja kulmakarvani ovat blondit. Vain yksi mies on pitänyt luonnollista väriä kauniina :D Ei sillä, että perustaisin kauneuskäsitykseni miesten mielipiteisiin, mutta muistutan kulmakarvat on oltava -jankkauksesta, Onhan ne, mutta ne eivät näy :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen on varmaan aika harvinaista ja lähinnä nuorten juttu (tai sitten erityisen rajun näköisistä ihosairauksista kärsivien) että ei uskaltaisi näyttäytyä ilman meikkiä. Useimmat meikkaavat kyllä ihan ongelmitta uskaltaa. 

En ymmärrä myös miksi siinä nähdään jotain pahaa, jos tekeekin jotain miesten huomion takia, olipa ne persehousut, meikki tai korkkarit. Ihminenkin on eläin, ja eläinkunnassakin komeillaan ja halutaan vastakkaisen sukupuolen huomiota. On osa lisääntymiseen liittyvää käyttäytymistä. Ja osin myös muun sosiaalisen aseman ylläpitoon.

Mä veikkaan että itse toimenpiteet ei ärsytä, vaan se että valhedellaan että ne eivät muka olisi miesten takia.

Vierailija
24/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa miesten vuoksi, mutta olen huomannut, että miehet ovat aivan kujalla mitä meikattuun ulkonäköön tulee. He tunnistavat useimmiten vain todella räikeän meikin.

Heidän mielestään meikkaamattomat ja luonnollisen kauniit naiset ovat todellisuudessa kaikkea muuta.

Vierailija
25/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo miehet rakastais mun luonnollista punoittavaa ihoa ja isoja ihohuokosia. Enpä usko.

En tiedä miehistä monikossa, mutta se oma mies kyllä rakastaisi sun ihoa osana sua, näytti se miltä tahansa.

Vierailija
26/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienessä vähemmistössä taitaa olla ne naiset, jotka meikkaavat "miestä miellyttääkseen".

Minulla on mies, enkä siitä huolimatta meikkaa kotona hänen mielikseen, enkä oikeastaan arkena muutenkaan (työskentelen yksin), mutta silti jos menemme esimerkiksi juhliin tai muutoin ihmisten ilmoille, minä meikkaan. Veikkaan kuulivani enemmistöön tämän toimintatavan suhteen, millä logiikalla tässä meikataan miesten mieliksi?

Uskallan myös väittää, että pääsääntöisesti miehet pitävät meikatuista naisista, joskin siinä lienee paljon eroja, kuinka meikatusta. Tämä ei silti tarkoita, että fiksu mies "vaatisi" kumppanilta pakkelikerrosta. Kuulun itse siihen harvoin meikkaavien ryhmään, ja kyllä mies muistaa aina tällöin todeta että wau. Silti muistaa myös arkena kertoa, että olen kaunis ihan ilman meikkiäkin. Eivät nämä ole mitään toisensa poissulkevia asioita.

Vierailija
27/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jossain vanhemmassa keskustelussa täällä joku mies oli sanonut tykkäävänsä eniten meikittömistä naisista ja antanut tämän kuvan esimerkkinä:

https://aijaa.com/T78YfP

Että se siitä "meikittömyydestä" :D

Vierailija
28/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä jossain vanhemmassa keskustelussa täällä joku mies oli sanonut tykkäävänsä eniten meikittömistä naisista ja antanut tämän kuvan esimerkkinä:

https://aijaa.com/T78YfP

Että se siitä "meikittömyydestä" :D

Sorry, linkki on kai poistettu. Mutta siis tämä

https://www.google.fi/search?q=natural+makeup&source=lnms&tbm=isch&sa=X…

Vierailija
29/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikin tarkoitus on saattaa vaimon tietoon, että hänen reviirilleen on tunkeuduttu.

Vierailija
30/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten itserakkautta väittää, että heitä varten meikattaisiin. Olen kuullut miehen myös sanovan, että naiset pukeutuisivat miehiä varten. Miesten logiikalla varmaan koko muoti- ja kosmetiikkateollisuuskin on vain heitä varten.

Taas kuvastaa miesten narsistista ajattelua, että kaiken pitäisi olla heitä varten.

Jokainen nainen on kauniimpi meikattuna, myös huippumallit, joten ei huiputeta itseämme tästä asiasta. Ilman meikkiä on seinästä repäistyn näköinen.

Vierailija
31/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus tulee lasten suusta.

”Äiti. Miksi sinä meikkaat?”

”Että näyttäisin paremmalta.”

”Miksi et sitten näytä?”

Vierailija
32/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, voisi olla mielenkiintoista kokeilla olisiko vientiä enemmän ja laadukkaammilta miehiltä jos alkaisi meikkaamaan. Tuntuu että meikitön lookkini vetoaa vain kaikkein epämiellyttävimpään osaan miehiä.

Vierailija
33/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä miestä ärsyttää vain se että, meikkaamiseen ja hiustenlaittoon kuluu aikaa,vaikka olenkin varmasti viehettävempi laitettuna kuin naturel. Miestä ärsyttää myös jatkuva siivoamiseni,mutta ärsyyntyy kuitenkin sotkusta. Pitäisi olla siistä ja puhdasta,mutta ilman työpanosta. Sama juttu kauneuden kanssa.

Mikä vìțțù on MEILLÄMIES????

Vierailija
34/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoinen on varmaan aika harvinaista ja lähinnä nuorten juttu (tai sitten erityisen rajun näköisistä ihosairauksista kärsivien) että ei uskaltaisi näyttäytyä ilman meikkiä. Useimmat meikkaavat kyllä ihan ongelmitta uskaltaa. 

En ymmärrä myös miksi siinä nähdään jotain pahaa, jos tekeekin jotain miesten huomion takia, olipa ne persehousut, meikki tai korkkarit. Ihminenkin on eläin, ja eläinkunnassakin komeillaan ja halutaan vastakkaisen sukupuolen huomiota. On osa lisääntymiseen liittyvää käyttäytymistä. Ja osin myös muun sosiaalisen aseman ylläpitoon.

Mä veikkaan että itse toimenpiteet ei ärsytä, vaan se että valhedellaan että ne eivät muka olisi miesten takia.

No ei ne ole miesten takia.  Mä ihan itse tykkään enemmän naamastani meikattuna kuin ilman meikkiä. Silloin on ryhdikkäämpi olo. Myöskään ystäväni, joka seurustelee naisen kanssa, ja tykkää meikata aina,tuskin tekee sitä miesten takia.

Vierailija
35/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavat kenen kanssa olen jutellut eivät kuulemma juuri meikkaa miesten takia jo senkään seikan takia että jo seurustelevat? Kuulemma iltamissa ja yökerhoissa tulee nopeasti toisilta naisilta kommenttia, jos ei ole juuri hiuksia ja kasvoja laittanut. "Tuonko näköisenä sinä aina liikut?" Kuulemma harmittaa kun uimaralla miehet käy polskimassa järvessä ja sitten vain vaatteet päälle ja baariin. Kun taas itse saa laittaa pienen peilin kanssa kasvot uudelleen ja hiukset. Miehille riittää deodorantti kainaloon ja ehkä pikkuisen lakkaa etutukkaan.

Vierailija
36/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

~Meri~ kirjoitti:

Naiset ei meikkaa miesten takia en ainakaan itse. Jotkut miehet tykkää meikatuista naisista jotkut enemmän naturelleista. Meikkivoidetta käytin aiemmin että iho olis hiukan tummempi kuin oma ihon väri kun ei jaksa kuunnella negatiivisia kommentteja ihon valkoisuudesta. Nyt en o käyttänyt meikkivoidetta ja kesällä laitan aurinkovoidetta.

Miksi tälläkin palstalla on niin paljon keskusteluja siitä, kuinka selvitä ensimmäisestä yhteisestä yöstä uuden miehen kanssa, kun joutuu olemaan ilman meikkiä, jos kerran naiset eivät meikkaa miesten vuoksi?

Se nyt ei koske meikkaamista vaan sitä, että toisella on ollut naamio koko ajan ja se pitää riisua. Onko sinulla aina vaikeuksia tajuta asioiden merkityksiä?

Olen eri mutta aukaisetko vähän vastaustasi? (joka sisälsi luonnollisesti solvauksen kysyjälle).

Vierailija
37/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain hiljattain lahjakortin kauneushoitolaan ja minulle tehtiin vahva contour-meikki. Menin siitä suoraan tapaamaan yhtä tinder-äijää ja tämä ylisti kuinka olen niiiin kaunis ilman meikkiä :D Luulisi sokeankin nähneen että naamassa oli vahva pohjustus ja muutenkin. Lisäksi haukkui naiset jotka käyttävät "pellemeikkiä" ja osoitti esimerkkinä yhtä naista jolla oli tummaa huulipunaa ja luomiväriä... Joo, ei tullut toisia treffejä.

Vierailija
38/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on se mies jonka takia minä muka meikkaan? Oma mies, naapurin Pena vai kaikki maailman miehet? Oman miehen takia ei tarvitse vaivautua kun tietää kyllä miltä näytän joka tapauksessa. Ja naapurin Penan ja random ukkojen mielipide minusta ja ulkonäöstäni ei voisi vähempää kiinnostaa.

Meikkaan jos huvittaa ja en itse jaksa katsella peilistä tätä jo vähän kulahtanutta naamaa.

Vierailija
39/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä punaista ja arpista ihoa on nyt vähän pakko peitellä. Silmätkin näkyvät päästä edes jotenkin kun laittaa ripsiväriä.

Vierailija
40/60 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain hiljattain lahjakortin kauneushoitolaan ja minulle tehtiin vahva contour-meikki. Menin siitä suoraan tapaamaan yhtä tinder-äijää ja tämä ylisti kuinka olen niiiin kaunis ilman meikkiä :D Luulisi sokeankin nähneen että naamassa oli vahva pohjustus ja muutenkin. Lisäksi haukkui naiset jotka käyttävät "pellemeikkiä" ja osoitti esimerkkinä yhtä naista jolla oli tummaa huulipunaa ja luomiväriä... Joo, ei tullut toisia treffejä.

Kuuliko tuo nainen?? Olisin valunut maan alle myötähäpeästä.