Miksi naiset käyttää meikkiä miellyttääkseen miehiä, kun todellisuudessa miehet eivät tykkää naisten meikeistä?
Esim. meikkivoiteet ovat miesten inhokki. Naiset meikkaa ihonsa meikkivoiteella eivätkä kehtaa näyttää paljaita kasvojaan uudelle kumppanilleen, vaikka oikeasti mies tykkäisi enemmän siitä, ettei nainen paklaisi ihoaan.
Tämä on vähän sama ilmiö kuin se, että miehet luulee naisten olevan kiinnostuneita miehistä, joilla on pumpatut lihakset ja valtava miehinen varustus. Toki tuollaisista tykkääviäkin on, mutta he ovat pieni vähemmistö.
Yksikään mies ei ole sanonut minulle, että voi kun ihanaa että käytän meikkivoidetta vaan päinvastoin ihmetelty miksi käytän, mutta silloin kun en ole käyttänyt, niin on kehuttu kauniiksi, eikä minulla edes ole hyvä iho. Ymmärrän kyllä hyvin miehiä, sillä en itsekään tykkäisi olla miehen kanssa, jonka oma iho on peitetty meikillä.
Enää en käytä ihomeikkiä itsekään. Paljon helpompaa elämä nyt, kun ei tarvitse varoa sotkemasta vaatteita ja mieheni naamaa sillä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo miehet rakastais mun luonnollista punoittavaa ihoa ja isoja ihohuokosia. Enpä usko.
En tiedä miehistä monikossa, mutta se oma mies kyllä rakastaisi sun ihoa osana sua, näytti se miltä tahansa.
Pistää vihaks tälläset valehtelijat.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavat kenen kanssa olen jutellut eivät kuulemma juuri meikkaa miesten takia jo senkään seikan takia että jo seurustelevat? Kuulemma iltamissa ja yökerhoissa tulee nopeasti toisilta naisilta kommenttia, jos ei ole juuri hiuksia ja kasvoja laittanut. "Tuonko näköisenä sinä aina liikut?" Kuulemma harmittaa kun uimaralla miehet käy polskimassa järvessä ja sitten vain vaatteet päälle ja baariin. Kun taas itse saa laittaa pienen peilin kanssa kasvot uudelleen ja hiukset. Miehille riittää deodorantti kainaloon ja ehkä pikkuisen lakkaa etutukkaan.
Ai että kuka mies muka menee järvestä suoraan baariin? No ehkä jos on jo valmiiksi kännissä?
Siis naistahan pitää kehua aina, teki mitä teki eli meikkasi tai ei. Kerran erehdyin kovasti laittautuneelle tyttöystävälleni kertomaan rehellisen mielipiteeni meikeistä ja kampauksesta. Sanotaanko näin, että tietenkin mielipiteeni oli väärä ja sain siitä maksaa.
Millasilla sottameikillä ap on meikannut? Ihomeikkini ei tahri, on sen verran kevyt ja ihoon sulautuva. Meikkaan monesti pelkästään kotona ollessanikin ja asun yksin. Samoin kampaan ja taivutan hiukseni ja pukeudun siisti. Pysyn paremmalla tuulella, kun peilistä ei katso kirjavanaamainen peikko rönttövaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavat kenen kanssa olen jutellut eivät kuulemma juuri meikkaa miesten takia jo senkään seikan takia että jo seurustelevat? Kuulemma iltamissa ja yökerhoissa tulee nopeasti toisilta naisilta kommenttia, jos ei ole juuri hiuksia ja kasvoja laittanut. "Tuonko näköisenä sinä aina liikut?" Kuulemma harmittaa kun uimaralla miehet käy polskimassa järvessä ja sitten vain vaatteet päälle ja baariin. Kun taas itse saa laittaa pienen peilin kanssa kasvot uudelleen ja hiukset. Miehille riittää deodorantti kainaloon ja ehkä pikkuisen lakkaa etutukkaan.
Ai että kuka mies muka menee järvestä suoraan baariin? No ehkä jos on jo valmiiksi kännissä?
Aika monesti ollaan menty. Kuivaa itsensä pyyhkeeseen ja kamat niskaan ja taksia tilaamaan. Sama on saunailloissa.
Joo, miehet ei erota meikattua naamaa vaikka olis paljonkin meikkiä, se on tullut huomattua. Sitten ilman meikkiä näyttää sairaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain hiljattain lahjakortin kauneushoitolaan ja minulle tehtiin vahva contour-meikki. Menin siitä suoraan tapaamaan yhtä tinder-äijää ja tämä ylisti kuinka olen niiiin kaunis ilman meikkiä :D Luulisi sokeankin nähneen että naamassa oli vahva pohjustus ja muutenkin. Lisäksi haukkui naiset jotka käyttävät "pellemeikkiä" ja osoitti esimerkkinä yhtä naista jolla oli tummaa huulipunaa ja luomiväriä... Joo, ei tullut toisia treffejä.
Kuuliko tuo nainen?? Olisin valunut maan alle myötähäpeästä.
Ei onneksi, olisin minäkin valunut.
Johan se tässä on tullut selväksi. Miehet eivät näe meikkiä. Heille joku kirkkaanpunainen huulipuna on "meikkiä", mutta paksu meikkivoide ei ole. Ja kyllä, miehet tykkäävät meikatusta ulkonäöstä, eivät vaan tajua mitä katsovat.
Minä olen aina meikannut, mutten koskaan kovin vahvasti (sitten teinivuosien). Nykyään lähes viisikymppisenä olen vähentänyt meikkaamista entisestään, enkä arkena jaksa aina vaivautua. Käytän sävytettyä kosteusvoidetta (kesällä aurinkovoidetta) ja vähän puuteria, joka poistaa kiillon. Vahvistan kulmia vähän kynällä, ja laitan ripsaria. Uskallan veikata, että tämä look menisi useimmilla miehillä täysin läpi "meikittömänä".
Vierailija kirjoitti:
Joo miehet rakastais mun luonnollista punoittavaa ihoa ja isoja ihohuokosia. Enpä usko.
Surullista jos ei tule tai usko tulevansa rakastetuksi omana itsenään. Silloin pitäisi vaihtaa miestä tai hankkia apua itsetunto-ongelmaan :(
Ainoat kerrat kun olen saanut kehuja ulkonäöstäni, olen meikannut. En ole ruma kasvonpiirteiltäni, mutta olen väritön. Meikkaaminen korostaa kasvonpiirteitä, koska se tuo ne värittömät ripset esiin ja sipaisu aurinkopuuteria tai poskipunaa tuo vähän väriä kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monesti ollaan menty. Kuivaa itsensä pyyhkeeseen ja kamat niskaan ja taksia tilaamaan. Sama on saunailloissa.
No eipä se järvisyyhy ja hiekka munissa vaivaa, jos kerran iho on kuiva. 😂
Saan usein miehiltä kehuja siitä etten ole meikannut niinkuin muut naiset. Mutta onhan minulla kevyt meikki. Sävyttävä kosteusvoide, peitevoidetta silmien alla, aavistus irtopuuteria, joskus kevyesti poskipunaa ja aina ripsiväriä(ruskeata tai mustaa) muttei paakkuja eikä klönttejä. Mahdollisimman kevyt ja luonnollinen ehostus. Mutta kai minua pidetään meikittömänä. Olisinpa tämän näköinen ilman meikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miestä ärsyttää vain se että, meikkaamiseen ja hiustenlaittoon kuluu aikaa,vaikka olenkin varmasti viehettävempi laitettuna kuin naturel. Miestä ärsyttää myös jatkuva siivoamiseni,mutta ärsyyntyy kuitenkin sotkusta. Pitäisi olla siistä ja puhdasta,mutta ilman työpanosta. Sama juttu kauneuden kanssa.
Tämä kuvaa hyvin suomalaista kauneusihannetta ja suomalaisten suhtautumista (naisten) ulkonäköön: pitää olla nätti ja siisti, mutta sitten kuitenkaan ulkonäköön ei saisi panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä jossain vanhemmassa keskustelussa täällä joku mies oli sanonut tykkäävänsä eniten meikittömistä naisista ja antanut tämän kuvan esimerkkinä:
Että se siitä "meikittömyydestä" :D
Sorry, linkki on kai poistettu. Mutta siis tämä
https://www.google.fi/search?q=natural+makeup&source=lnms&tbm=isch&sa=X…
Aika hurjia kuvia saa nähtäväkseen hakusanoilla "natural makeup". Haku "no makeup" on vielä hurjempi. Ilmeisesti paksu, ruskeansävyinen contour ei ole meikkiä ollenkaan.
Minusta meikki on naisilla ihan ok. Meikki on vähän niin kuin vaatteiden jatke, asuste. Joten ei kannata huudella kaikkien miesten suulla jos et ole kaikki miehet.
Miehet eivät tajua myöskään sitä, että luonnollinen meikki vaatii todella paljon enemmän osaamista. Itse meikkaan niin vähän ja harvoin, että en osaa tehdä luonnollista meikkiä. Mulla on ripset paakussa ja huonosti meikatut kulmakarvat, joten näytän varmaan ylimeikatulta, vaikka oikeasti mulla on huomattavasti vähemmän meikkiä kuin taitavilla meikkaajilla.
En kiinnitä juuri koskaan mitään huomiota naisten (kasvo)meikkeihin tai meikkaamattomuuteen.
Mutta pidän kyllä siitä, kun naisella on kauniit kynnet. Kauniilla tarkoitan, että ne ovat esim. kivan muotoiset/pituiset tai sitten käyttää jotain hillityn väristä kynsilakkaa. Se on minusta tosi viehättävää.
Vierailija kirjoitti:
En kiinnitä juuri koskaan mitään huomiota naisten (kasvo)meikkeihin tai meikkaamattomuuteen.
Mutta pidän kyllä siitä, kun naisella on kauniit kynnet. Kauniilla tarkoitan, että ne ovat esim. kivan muotoiset/pituiset tai sitten käyttää jotain hillityn väristä kynsilakkaa. Se on minusta tosi viehättävää.
Ja vielä unohtui sanoa; olen sillä tavalla outo, että pidän jotenkin alitajuisesti/automaattisesti sellaisia naisia paljon viehättävämpinä, joilla on sievät kädet ja etenkin kynnet. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi olen tällainen.
T: sama
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei varmaan usko kukaan, enkä meinaa uskoa itsekään, mutta eksäni taisi oikeasti tykätä punoittavasta ja epätasaisesta ihostani tai piti minusta huonosta ihosta huolimatta. Kun olin meikannut, hän kehui kauniiksi. Kun en ollut meikannut, hän kehui silloinkin. Kerran harmittelin kasvojeni punoittavaa ihottumaa, ja hän vain totesi jotenkin lempeän lämpimästi "anna vain punoittaa" tms. Kun pohdin aknearpien poistattamista laserilla, hän totesi ettei haluaisi muuttaa minussa mitään ja että arvetkin ovat osa minua.
Taisin päästää käsistäni todellisen helmen. :(
Meikkaamaton nainen jouttuu muiden naisten silmätikuksi.