Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yhtä pietistisesti pyykkääjiä?

Vierailija
21.07.2020 |

Pyykinpesu on bravuurini. Silitän ja mankeloin, poistan nukan nukkaleikkurilla, käytän teippirullaa poistamaan irtokarvat ja viikkaan kaappiin tai ripustan henkariin. Viikottain aikaa tähän kaikkeen kuluu n 6-7 tuntia. Rakastan huollettuja vaatteita ja mankeloituja lakanoita ja pyyhkeitä. En voisi kuvitellakaan huolettomasti viskovani pyykkiä koneeseen ja narulle. Olen oikea pyykkihifistelijä, muita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, en nyt sanoisi pyykkääväni pietistisesti, se tarkoittaa uskonsuuntausta ja hurskautta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pietismi

Pieteettinen taas tarkoittaa yksityiskohtaista, tarkkaa. Älä käytä sivistyssanoja, jos et tunne niiden merkitystä.

Pyykinpesussa olen kyllä aika tarkka. Silitän kaiken alusvaatteita lukuunottamatta. Nukanpoistoa en tee, koska se ei kunnolla yleensä onnistu, vaan pyrin ostamaan sen verran laadukkaita vaatteita, että ne kestävät nukkaantumatta - ja heitän pois nukkaantuneet.

Vierailija
2/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyykkään satanistisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet pesupähkinöistä, kolmenkympin hajusteettomasta pyykistä?

Vierailija
4/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, en nyt sanoisi pyykkääväni pietistisesti, se tarkoittaa uskonsuuntausta ja hurskautta.

Pieteettinen taas tarkoittaa yksityiskohtaista, tarkkaa. Älä käytä sivistyssanoja, jos et tunne niiden merkitystä.

Pyykinpesussa olen kyllä aika tarkka. Silitän kaiken alusvaatteita lukuunottamatta. Nukanpoistoa en tee, koska se ei kunnolla yleensä onnistu, vaan pyrin ostamaan sen verran laadukkaita vaatteita, että ne kestävät nukkaantumatta - ja heitän pois nukkaantuneet.

Minusta pietistisesti pyykkääminen kuulostaa ihan järkeenkäyvältä. Uskonnollisella hartaudella, ja pietistit taitavat arvostaa elämäntavassa sellaista yksinkertaisuutta ja työteliäisyyttä, johon hartaudella pyykkääminen hyvin sopii. Pahoittelen etten jaksa perehtyä pietismiin nyt tarkemmin. Ohis.

Vierailija
5/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Itsekin avasin ketjun vain katsoakseni, millainen on pietistien pyykkäystapa. Että onko jotain uskon hurskauteen liittyvää pyykinpesutapaa heillä.

Asiaan: en todellakaan käytä aikaa lakanoiden mankeloimiseen tai silittämiseen. Vaatteet silitän aina ennen käyttöä.

Vierailija
6/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet pesupähkinöistä, kolmenkympin hajusteettomasta pyykistä?

Hajusteettomuuden ymmärrän, jos on esim hajuherkkä, mutta itse pesen mahdollisimman kuumassa ja ihan oikealla pesuaineella. Turha pyöritellä likaa ympäriinsä koneessa.

Vierailija
7/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIen täysi vastakohtasi enkä edes tiennyt teikäläisiä olevan :D Hauska kuvaus.

Vierailija
8/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan pyykinpesua. Se ei lopu ikinä.

Vierailija
9/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä silitän ja mankeloin myös, mutta en siksi että pitäisin siitä, vaan siksi etten pidä ryppyisestä pyykistä. Silittäminen on siis ”pienempi paha”.

Vierailija
10/10 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä