Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden puoliso/ seurustelukumppani ei tykkää ollenkaan nauttia alkoholia, mutta itse haluaisitte silloin tällöin?

Vierailija
21.07.2020 |

Meillä se tilanne, että mies ei halua juoda kuin ehkä pari kertaa vuodessa ja itse taas haluaisin nauttia alkoholia jopa kaksi kertaa kuussa joko kotona tai lähteä vähän jonnekin.
Miten olette ratkaisseet tällaisen "ongelman", jos sitä nyt ongelmaksi voi sanoa. Meillä se on ratkaistu niin, etten minäkään juo, mutta elämä on jotenkin liian tylsää kun ei koskaan melkein.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä haluat juopotella ja mies ei halua, niin olisiko aika lähteä eri suuntiin? Sinä voit keskenäsi sitten vetää sitä viinaa vaikka kaksin käsin ja mies harrastaa muita asioita. En minä ainakaan haluaisi katsoa jotain täysin vieraaksi osoittautunutta muijaa kodissani ja kuunnella hänen jatkuvaa louskutustaan alkoholin ihanuudesta.

Olet aikuinen ihminen ap, mene ja tee mitä haluat, mutta älä vedä miestäsi harrastukseesi mukaan.

Vierailija
2/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kai sulla kavereita, joiden kanssa lähteä ryyppäämään. Sitähän tuo juominen tässä kai tarkoittaa, eikä mitään kahta viinilasillista sohvan nurkassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä haluat juopotella ja mies ei halua, niin olisiko aika lähteä eri suuntiin? Sinä voit keskenäsi sitten vetää sitä viinaa vaikka kaksin käsin ja mies harrastaa muita asioita. En minä ainakaan haluaisi katsoa jotain täysin vieraaksi osoittautunutta muijaa kodissani ja kuunnella hänen jatkuvaa louskutustaan alkoholin ihanuudesta.

Olet aikuinen ihminen ap, mene ja tee mitä haluat, mutta älä vedä miestäsi harrastukseesi mukaan.

Nonniin...mistään kännien vetämisestähän ei ollut puhe vaan ihan vaan muutamasta, mitä nyt suurin osa ihmisistä' kai harrastaa? ap.

Vierailija
4/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei juo enää ollenkaan, mutta minä saatan juoda joskus, tosin harvoin. Voin ostaa kotiin viinipullon ja ottaa siitä lasillisen ruuan kanssa tai saunalonkeron ja mies ei sano siitä mitään. Hänelle se on ihan ok. En kuitenkaan tarvitse alkoholia mihinkään ja pystyn olemaan ihan ongelmitta ja sitä ajattelematta vaikka puoli vuotta. En siis tekisi asiasta isoa numeroa, vaan menisin tilanteen mukaan.

Vierailija
5/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo ollenkaan. Ei minua haittaa jos mies ottaa, mutta hänkään ei ota humalatilaa.  Käy välillä kaljalla. En muista milloin olen nähnyt hänet humalasssa viimeksi, mutta siitä on vuosia.

Vierailija
6/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nonniin...mistään kännien vetämisestähän ei ollut puhe vaan ihan vaan muutamasta, mitä nyt suurin osa ihmisistä' kai harrastaa? ap.

Eli mikä on ongelmasi ap? Pitäisikö miehen ostaa sinulle viinat? Voit oikein mainiosti aikuisena ihmisenä juoda sen muutaman lasillisen ja sinun ei tarvitse selitellä asiaa ollenkaan kenellekään. Voit mennä sinne terassille kavereiden kanssa miehen jäädessä mielellään kotiin ja sinun ei tarvitse raahata miestä mukaasi.

Vierailija
7/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon pari kertaa vuodessa ja mies viikottain. Ei ongelmaa. Siis mies ei järvellä pitkin kaupunkia vaan menee veljelleen juomaan pari olutta tai joskus jopa pullon punaviiniä. Mikäs siinä kunhan ei ole ongelma ja asiat hoituvat. Minusta alkoholi maistuu pahalta ja saan kamala krapulan jos juon yli 2 juomaa. Jos mennään baariin juon sen yhden juoman ja sitten Colaa tai vettä. Hauskaa on vaikka en juo eikä mieskään valita koska osaan pitää hauskaa selvänäkin. Plus ajokuntoinen kuski joka kerta on kaikille vaan plussaa.

Vierailija
8/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en juo ollenkaan. Ei minua haittaa jos mies ottaa, mutta hänkään ei ota humalatilaa.  Käy välillä kaljalla. En muista milloin olen nähnyt hänet humalasssa viimeksi, mutta siitä on vuosia.

Näin se on normaaleissa perheissä ja parisuhteissa.

Vierailija
9/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on absolutisti, itse otan harvoin ja silloinkin omien ystävieni seurassa. Kieltämättä joskus on ollut sellainen tunne, että tähän tilanteeseen sopisi pari lasillista, mutta toisaalta olemme molemmat urheilullisia ja urheilulliseen elämäntapaan alkoholi sopii huonosti. Ehkä siis rajoitan omaa alkoholinkäyttöäni hieman enemmän kuin rajoittaisin jos mies ei olisi absolutisti, mutta yleensä se tuntuu myöhemmin vain hyvältä ratkaisulta.

Vierailija
10/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä juon pari kertaa vuodessa ja mies viikottain. Ei ongelmaa. Siis mies ei järvellä pitkin kaupunkia vaan menee veljelleen juomaan pari olutta tai joskus jopa pullon punaviiniä. Mikäs siinä kunhan ei ole ongelma ja asiat hoituvat. Minusta alkoholi maistuu pahalta ja saan kamala krapulan jos juon yli 2 juomaa. Jos mennään baariin juon sen yhden juoman ja sitten Colaa tai vettä. Hauskaa on vaikka en juo eikä mieskään valita koska osaan pitää hauskaa selvänäkin. Plus ajokuntoinen kuski joka kerta on kaikille vaan plussaa.

Viikottainen juonti kuulostaa jo alkkiksen touhulta. En katselisi sellaista miestä ollenkaan. En ainakaan tekisi sellaisen kanssa lapsia.

Vierailija
11/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on absolutisti, itse otan harvoin ja silloinkin omien ystävieni seurassa. Kieltämättä joskus on ollut sellainen tunne, että tähän tilanteeseen sopisi pari lasillista, mutta toisaalta olemme molemmat urheilullisia ja urheilulliseen elämäntapaan alkoholi sopii huonosti. Ehkä siis rajoitan omaa alkoholinkäyttöäni hieman enemmän kuin rajoittaisin jos mies ei olisi absolutisti, mutta yleensä se tuntuu myöhemmin vain hyvältä ratkaisulta.

Meillä sama. En juonut lomallakaan yhtään mitään alkoholia ja loppujen lopuksi en edes kaivannut sitä, vaikka todella hyviä siihen sopivia tilanteita olisi ollut.

Vierailija
12/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottainen alkoholin nauttiminen ei todellakaan ole alkoholismia.

Useissa perheissä juodaan vkonloppu aterialla viiniä ruuan kanssa ja vielä pullo hyvää olutta saunan päälle.

Suomessa on vääristynyt käsitys alkoholista ja alkoholin käytöstä.

Vierailija
13/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää päivää näitä vastauksia. "Ryypätä, vetää viinaa, alkkis". Vain suomalaiset moukat voi vastata näin ap:n täysin asialliseen kysymykseen.

Vierailija
14/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se olen minä joka ei juo. Ja mies juo ja eikä edes mitään paria lasillista vaan ihan sössötyskuntoon. Onnistuu sekä kotona että baarissa/ravintolassa, joissa minäkin mielelläni käyn, vaikka alkoholia en juokaan.

Eikä ne pari lasillista mitään haittaakaan, mutta se sössötys ei kyllä enää ole kovin seksikästä.

Vierailija
15/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikottainen juonti kuulostaa jo alkkiksen touhulta. En katselisi sellaista miestä ollenkaan. En ainakaan tekisi sellaisen kanssa lapsia.

Taas ollaan asenteilta aika suomalaisen mustavalkoisia. Jos ihminen juo vaikka joka viikonloppu aterioiden kanssa viinilasillisen, niin ei se tee hänestä alkkista. Näin tekee aika suuri osa ylemmästä keskiluokasta länsimaisessa yhteiskunnassa.

Vierailija
16/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu lähti kummille urille. Porukka selittää jalona, kuinka heitä ei haittaa jos puoliso juo joskus alkoholia, eli viettää ihan normaalia elämää. Miten se voisi haitata. Oikeat alkoholisit sitten tietysti erikseen.

Vierailija
17/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee alkoholin juomisen määrästä. Pari lasia viiniä tai pullo olutta tuskin haittaa kuin tiukimpia uskovaisia. Känni taas jo haittaa monia varsinkin jos toinen kännää kotona. 

Vierailija
18/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ollaan asenteilta aika suomalaisen mustavalkoisia. Jos ihminen juo vaikka joka viikonloppu aterioiden kanssa viinilasillisen, niin ei se tee hänestä alkkista. Näin tekee aika suuri osa ylemmästä keskiluokasta länsimaisessa yhteiskunnassa.

Selittely kuuluu asiaan. Muut sen näkevät selkeästi, mutta riippuvainen ei näe. Raitistuneet alkoholistit ovat rummuttaneet tätäkin asiaa kauan, mutta yhä vieläkin riippuvaiset selittelevät juomistaan "länsimaisissa tavoissa" tai sillä kuinka jossakin Italiassakin juodaan. Seliseli vaan. Minulle asia on ihan sama, juokaa vain, mutta älkää sotkeko perhettänne juomiseenne millään tavoin.

Vierailija
19/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei uskonnollisen vakaumuksen takia juo alkoholia ollenkaan, itse olen tissutteleva suurkuluttaja. Ei ole koskaan ollut miitään ongelmaa tästä, ei mies yritä minulta juomista kieltää. 

Vierailija
20/29 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen se harvoin juova.

Mies ottaa muutaman kotona, jos hän haluaa. Hän menee muutaman kerran vuodessa omien kaverien kanssa iltaa viettämään. Joskus mennään kaksin iltaa istumaan tai isommalla porukalla (voin hyvin olla baarissa ja juoda vettä, limsaa tai moctaileja, joskus otan itsekin yhden tai kaksi alkoholiannosta). Joskus mies on saattanut käydä ihan yksin yksillä baarissa.

Hänkään ei juo humalahakuisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme