Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liityin työttömyyskassaan ensimmäistä kertaa eläessäni

Vierailija
21.07.2020 |

Olen 43 vuotias ja olen 17- vuotiaasta asti tehnyt säännöllisesti jotain työtä. Myös opintojeni aikana. Ensimmäistä kertaa ikinä olen huolissani työpaikkani pysyvyydestä Koronasta johtuen. Toimin tiiminvetäjänä IT- alalla. Yritykseeni ei ole vielä kohdistunut lomautuksia eikä irtisanomisista ole päätetty. On kuitenkin todennäköistä että toisen aallon tullen yrityksemme joutuu irtisanomaan kymmeniä työntekijöitä. Oma tiimini on eräänlainen bonustiimi. Emme tuota yritykselle rahaa tilille suoraan vaan työpanoksemme näkyy kyllä säästöinä muilla tiimeillä. Näen että olen ensimmäistä kertaa koskaan irtisanomisuhan alla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan AY-toimintaan.

Vierailija
2/7 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se työttömyyskassa mitään auta,liity liittoon,sieltä saat lakimiehen neuvot sun muun tuen kun ja jos tarviit.

Tietoala,erto...onhan noita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good for You.

Vierailija
4/7 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

dummlexx kirjoitti:

ei se työttömyyskassa mitään auta,liity liittoon,sieltä saat lakimiehen neuvot sun muun tuen kun ja jos tarviit.

Tietoala,erto...onhan noita

Mutta jos ei kaipaa neuvoja, vaan pelkän ansiosidonnaisen?

Vierailija
5/7 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niillä laki-ihmisten neuvoilla tuoda ruokaa pöytään tai makseta laskuja. Ansiosidonnaisella kylläkin paitsi, että sekin on melkoinen vitsi. Vieläkö pitää ruksia arkipäiviä, jolloin et tehnyt töitä vaikka olit pysyvästi lomautettu ja jos kuukaudessa oli paljon arkipyhiä sait käteen vähemmän? Ensimmäisiä rahoja sait odotella vajaat 3kk. Kaiken kukkuraksi "korvaus" jää puoleen nettotuloista esim. 2000€ nettotuloilla kk-korvaus pyörii n.950 - 1100€ välillä.

Ja tätä pitäisi oikeiston mukaan vielä heikentää? Eivät ole vaan itse joutuneet maksamaat tonnista asuntolainoja, vastikkeita, ruoka- ja sähkölaskuja yms. pakollisia menoja.

Vierailija
6/7 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ehdit saada viikkoja tarpeeksi täyteen ennen kuin lomautukset ja irtisanomiset alkavat.

Vierailija
7/7 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa mukaan AY-toimintaan.

Ap kertoi liittyneenä kassaan. Mahdollisesti siis pelkkään kassaan.

Ei liittoon eli ay-liikkeeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän