Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä. Joku ei osaa silittää miesten kauluspaitoja?

Vierailija
07.06.2013 |

Siis ei osaa, ei tiedä miten. Minä en ymmärrä, miten joku ei voi osata. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei halua ja selittää sitä niinpäin, ettei muka osaa...

No joo, tiedän minä ihan keski-ikäisiäkin naisihmisiä, jotka eivät ole vuosiin silittäneet mitään.

Vierailija
2/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokeillut. Mutta ei kai se mitään ruudinkeksintää ole. Meillä mies silittää omat paitansa ja pojan paidat myös. Minä silitän omat vaatteeni ja pöytäliinat. Eikä meillä siis silitetä kuin sitä ihan ehdottomasti vaativat asiat. Yhtään trikoovaatetta ei silitetä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi huono silittäjä. Miesten kauluspaitoja en todellakaan edes yritä, en silitä omistakaan vaatteista muuta kuin juuri sen pakollisen. Ja jälki on yleensä aika kehnoa. En ole viime vuosina edes ostanut enää silitettäviä vaatteita, kun jäävät sitten pitämättä. Mies saa ihan rauhassa silittää omat vaatteensa.

Vierailija
4/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi opettelisin kun en käytä miesten kauluspaitoja? olen nainen ja käytän naisten vaatteita.

Vierailija
5/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen ymmärrän erittäin hyvin, ettei joku jaksa silittää. Tai että turhauttaa silittää jotain rypytystä ja hankalia saumoja tai muuta. Mutta siis en voi käsittää, ettei joku osaa. Mikä siinä on sellaista, ettei joku osaa? 

Ei siinä ole mitään, mitä pitäisi "osata". 

ap

Vierailija
6/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 19:24"]

Siis ei osaa, ei tiedä miten. Minä en ymmärrä, miten joku ei voi osata. 

[/quote]

Minä en osaa enkä haluakaan osata. Pesula pesee ja silittää muutamalla eurolla, minä nautin sillä aikaa elämästä.

Vierailija
7/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä silittänyt mitään - en käytä vaatteita joita pitäisi silittää. Olen siis aika varma, etten osaisi silittää kauluspaitaa.

Vierailija
8/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 19:30"]

No sen ymmärrän erittäin hyvin, ettei joku jaksa silittää. Tai että turhauttaa silittää jotain rypytystä ja hankalia saumoja tai muuta. Mutta siis en voi käsittää, ettei joku osaa. Mikä siinä on sellaista, ettei joku osaa? 

ap

[/quote]

No ei vaan rypyt suoristu, ja esimerkiksi hihat on tosi vaikea silittää ilman että toiselta puolelta menee uudestaan ruttuun. Ihan sama naisten paitapuseroissa.

Vierailija
9/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi opettelisin kun en käytä miesten kauluspaitoja? olen nainen ja käytän naisten vaatteita.

[/quote]

En minäkään silitä suomalaisena naisena ruotsalaisia kansallisvaatteita, vaikka ovatkin naistenvaatteita, mutta kyse olikin osaamisesta. Silittäminen voi olla turhauttavaa ja monen mielestä ajanhukkaa. Meillä silitetään ainoastaan juhlavaatteet, kauluspaidat ja paidat, jotka ryppyyntyvät pesussa niin pahasti, ettei niitä voi silittämättä käyttää. Trikoovaatteet ja farkut ym. menee silittämättä kaappiin.

Edelleen kysyn, mitä OSAAMISTA nimenomaan miesten kauluspaitoihin tarvitaan. Mitä erillisosaamista tarvitaan juuri niihin kauluspaitoihin, jos esimerkiksi osaa kuitenkin silittää vaikkapa tyynyliinan? Eihän siinä ole mitään eri tekniikoita tai ihmeellisiä silitettäviä halkioita tms.

ap

Vierailija
10/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ ymmärrän ihan hyvin, jos kaikki eivät osaa silittää miesten kauluspaitaa oikein, saahan sen tehtyä jotenkin ok, mutta jos oikein pitää silittää, niin ei mikään ihme, jos kaikki eivät osaa.

Niin, mun lapset eivät osaa silittää miesten kauluspaitoja oikein, vaikka ovat jo teinejä.

Vierailija
11/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis en voi käsittää, ettei joku osaa. Mikä siinä on sellaista, ettei joku osaa? 

ap

[/quote]

Kyllä siinä jotain osaamista tarvitaan kun tässäkin eräs äiti on kirjoittanut 1000 sanaa pitkän ohjeen kuinka vaatteita silitellään. Vai tiedätkö sinä miten samettia silitetään?

http://kysymammalta.blogspot.fi/2009/10/vaatteiden-silittaminen-vinkkeja-ja.html

Vierailija
12/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu eittämättä naisen perustaitoihin. 

Useimmille taito on toki suotu luonnostaan. Aivan kuin lasten hoivaaminenkin. 

Vierailija
13/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 19:39"]

Kuuluu eittämättä naisen perustaitoihin. 

Useimmille taito on toki suotu luonnostaan. Aivan kuin lasten hoivaaminenkin. 

[/quote]

Unohtamatta suihinottoa.

Vierailija
14/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 19:38"]

Mutta siis en voi käsittää, ettei joku osaa. Mikä siinä on sellaista, ettei joku osaa? 

ap

[/quote]

Kyllä siinä jotain osaamista tarvitaan kun tässäkin eräs äiti on kirjoittanut 1000 sanaa pitkän ohjeen kuinka vaatteita silitellään. Vai tiedätkö sinä miten samettia silitetään?

http://kysymammalta.blogspot.fi/2009/10/vaatteiden-silittaminen-vinkkeja-ja.html

[/quote]

Kiitos tästä! Nyt ymmärrän. Ja itse asiassa tajuan nyt, etten osaa silittää ollenkaan. Menen nurkkaan häpeämään. 

ap

Vierailija
15/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se taulukko oli kätevä. Vain 159-179 cm pitkien tarvitsee silittää. Itse olen alle tuon, joten jippii, voin ulkoistaa silityksen muille :D. Oi onnea!

Vierailija
16/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan silitin kyllästymiseen asti miehen kauluspaitoja. Ei oo miestä nyt. Ihan hyvä näin. Nyt silitän pojan paitoja mutta ei ole niin vastenmielistä kun silittää miehen paidat. Pojillahan on muotia raitapaidat. Poika 16 vee.

Vierailija
17/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittäminen on mun mielipuuhaa!:D Silitän kaiken paitsi alusvaatteita ja sukkia.

Vierailija
18/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 19:54"]

Silittäminen on mun mielipuuhaa!:D Silitän kaiken paitsi alusvaatteita ja sukkia.

[/quote]Ei pahalla mutta mua alkoi naurattamaan että alusvaatteetkin silität. Itse huiskutan ilmassa pari kertaa ja se on siinä

Vierailija
19/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 19:54"]

[/quote]Ei pahalla mutta mua alkoi naurattamaan että alusvaatteetkin silität. Itse huiskutan ilmassa pari kertaa ja se on siinä

[/quote]Luettuani uudelleen , et silitä alkkareita etkä sukkia. Joku nainen kertoi että hänen miehensä silittää alusvaatteet

Vierailija
20/25 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

[/quote]

Siis voi hyvänen aika, kylläpä on uus-avuttomille tehty nuo ohjeet :D Eiköhän jokainen päätä ite, millä korkeudella sitä silityslautaa pitää :'D