Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset rupsahtaa lasten saannin jälkeen?

Vierailija
07.06.2013 |

En ymmärrä, kun jotkut sanovat, että ei ole muka aikaa enää laittautua ja pukeutua nätisti yms. Kyllä mä ainakin ehdin ja haluan. Mä en vissiin sitten ole superäiti, joka elää vain lapsilleen...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoo miehen perheeseen? No mutta mitäs kun se mieskin lasten ja parisuhteen myötä "rupsahtaa"?! Hiukset alkaa harventua ja hiusraja nousta. Timmi vatsa alkaa pullottaa. Työ verottaa, ja lapset, ei jää enää aikaa samalla lailla urheilla ja pitää huolta itsestään. Onko silloin itsestään selvä asia, että nainen lähtee parempaa etsimään?

Siis aivan absurdi kirjoitus sulla. Siis jumankauta, senkö takia ihmiset on yhdessä vain, että näytetään hyviltä? Mitä jos on jo naimisiin mennessään rupsahtanut?! Rakastaa voi toista vaikka olisikin raskausarpia tai kaljuuntuva päälaki. Ihmiset muuttuu kun ikää tulee, jos on sairautta tai uupumusta, mitä tahansa. Ei kukaan voi olla niin typerä, että kuvittelee että puoliso pysyy samannäköisenä nuoresta neitsyestä hautaan saakka. Kenelläkään tuskin lienee tavoitteena tarkoituksenmukaisesti turvottaa itseään satakiloiseksi tai hankkia karseaa aknea, kaljua päälakea tai pömppömahaa. Mutta mitä sitten jos niin käy. Ketä se haittaa? Puolisoa vai toista av-mammaa?! Voin kertoa että jälkimmäisen mielipiteellä ei ole niin mitään merkitystä. 

Ja kyllä, mekin ollaan jo 15 vuotta eletty kiihkeässä suhteessa, eikä mulla ole ikää sentään kuin 32 vuotta. Vielä ollaan "nuoria ja nättejä", mutta ihan olen realisti sen suhteen, että jonain päivänä mulla voi olla toinen rinta vähemmän kuten rintasyövän sairastaneellä mummollani ja äidilläni, tai avanne vatsallani pitkäaikaissairauteni seurauksena. Ja silti mulla on luottamus, että vaikken täydellinen enää olisikaan (kuten en ole nytkään - todellakaan) ei mieheni minua hylkäisi. Sillä me ihmiset ollaan erilaisia. Toisille se kuori merkitsee enemmän kuin toisille. Toiset rakastaa ihan sitä ihmistä siellä alla. Suosittelen opettelemaan tämän taidon.

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 14:01"]

He kuvittelevat että lapsi/papin aamen sitoo miehen perheeseen eikä heidän tarvitse enää vaivautua.

Omassa elämässäni en ole halunnut enkä pitänyt miestä ikinä itsestäänselvyytenä (eikä hänkään minua). Arvostamme toisiamme niin paljon että haluamme rakastua ja ihastua toisiimme uudelleen joka päivä ja myös näyttää arvostuksemme toista kohtaan sillä että pdämme itsestämme huolta! 17 vuotta menty näin kiihkeässä ihanassa rakkaussuhteessa.

4 lasta ikääkin jo 50+/-

[/quote]

Vierailija
42/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksistentiaalinen huoli, stressi ajen pyörittämisestä, unen puute, oman hyvinvoinnin laiminlyöminen näkyvät kaikki sekä naisessa että miehessä. Huolittelemattoman olemuksen, liikakilojen ja huonon ihon lisäksi kasvon lihasten kiristyminen saa ihmiset näyttämään rumalta. Muistan lukeneeni tutkimuksesta, jonka mukaan ihmiset ovat kauniinmillaan pitkän ja rentouttavan loman jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:50"]

Toisille se kuori merkitsee enemmän kuin toisille. Toiset rakastaa ihan sitä ihmistä siellä alla. Suosittelen opettelemaan tämän taidon.

[/quote]Kivasti onnistut tässä halveeraamaan ihmisiä, joiden arvot poikkeavat omistasi. Minä kuuluun näihin ihmisiin, joille kauneus, seksikkyys, itsestä huolehtiminen ja hyvä kunto  ovat tärkeitä asioita. Kyseessä ei ole mikään ihmisestä erillinen "kuori" vaan tärkeä ihmisenä olemisen ulottuvuus. Olemme esteettisiä olentoja, jotka saavat paljon nautintoa aistein havaittavasta todellisuudesta. Kyse ei ole pinnallisuudesta. Kauneus on useimmille mahdollista minkä ikäisenä tahansa. 

Vierailija
44/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olet varmasti valinnut sitten puolisoksesi samanlaisen ihmisen. Ja tiedostat sen, että jos oma kauneutesi joskus syystä x joskus murenee, hän voi sen vuoksi lähteä pois. Silloinhan siinä ei ole ongelmaa. Mutta se, että tullaan paasaamaan että "kannattaisi pitää itsestään huolta ettei mies lähde menemään" on taas oikeasti todellinen aivopieru niiden ihmisten mielestä, joille yhteinen menneisyys, jaettu elämä, luottamus ja rakkaus on ne suhdetta koossapitävät elementit. Tiedostan kyllä että on paljon pariskuntia jotka ei kestä esim. puolison sairautta tms, mutta on niitä toisenkinlaisia perheitä. Ja hyvä niin. Onneksi ollaan kaikki erilaisia. Toivon vaan, että ne joille se ulkoinen on tärkeää löytävät toisensa, ja ne joille se ei ole suhdetta koossa pitävä voima, lyöttäytyvät puolestaan yhteen.

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:55"]

Toisille se kuori merkitsee enemmän kuin toisille. Toiset rakastaa ihan sitä ihmistä siellä alla. Suosittelen opettelemaan tämän taidon.

[/quote]Kivasti onnistut tässä halveeraamaan ihmisiä, joiden arvot poikkeavat omistasi. Minä kuuluun näihin ihmisiin, joille kauneus, seksikkyys, itsestä huolehtiminen ja hyvä kunto  ovat tärkeitä asioita. Kyseessä ei ole mikään ihmisestä erillinen "kuori" vaan tärkeä ihmisenä olemisen ulottuvuus. Olemme esteettisiä olentoja, jotka saavat paljon nautintoa aistein havaittavasta todellisuudesta. Kyse ei ole pinnallisuudesta. Kauneus on useimmille mahdollista minkä ikäisenä tahansa. 

[/quote]

Vierailija
45/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 15:55"]

[/quote]

Aattele, jos sulle tulee vaikka rintasyöpä. Tukka lähtee sytostaattihoitojen takia. Hyh hyh, taisi olla entinen mies siinä vaiheessa. Ja varmaan sun kaveritkin kaikkoavat, sillä ethän sinä nyt voi muiden kanssa olla kaveri kuin sellaisten, jotka asettavat ulkonäön kaiken edelle.

Suosittelen sinua ottamaan mahdollisimman kattavan vakuutusturvan ja aivan erityisesti vakuuttamaan ulkonäkösi.

Vierailija
46/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen voi pistää hoitoon tai työntää kaappiin siksi aikaa kun äiti antaa aikaa itselleen.

Vierailija
47/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut miehet rupsahtaa lasten saannin jälkeen?

En ymmärrä, kun jotkut sanovat, että ei ole muka aikaa enää hoitaa ulkonäköään ja pukeutua tyylikkäästi yms. Kyllä mä ainakin ehdin ja haluan. Mä en vissiin sitten ole superisä, joka elää vain lapsilleen...

Vierailija
48/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 16:04"]

niiden ihmisten mielestä, joille yhteinen menneisyys, jaettu elämä, luottamus ja rakkaus on ne suhdetta koossapitävät elementit[/quote]

Hoh hoijaa. Miksi pitää ajatella näin mustavalkoisesti? Se, että arvostaa kumppanissa (ja elämässä ylipäätään) kauneutta, seksikkyyttä ja muita esteettisiä arvoja, ei mitenkään sulje pois, etteikö voisi arvostaa myös noita mainisemiasi asioita. Ei mikään yksittäinen elementti riitä yksinään suhteen koossapitäväksi voimaksi, vaan kyllä se on lukuisten asioiden summa. -43- 

Vierailija
49/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljuus, iän tuomat muutokset, rinnattomuus jne. eivät ole mikään este kauneudelle. Katsokaa esimerkiksi viime vuonna vakavaan onnettomuuten joutunutta F1-testikuski Maria de Villottaa: http://www.crash.net/f1/news/191119/1/maria_de_villota_back_in_the_paddock_at_barcelona.html Upea, kaunis nainen, joka saa silmälapunkin näyttämään seksikkäältä. 

Viimeistään kolmenkympin puolenvälin jälkeen kauneudesta tulee lahjakkuuslajin sijaan taitolaji. Tämän voi huomata tarkkailemalla naisia Pariisin kaltaisessa paikassa, jossa kauneutta arvostetaan. Uskon, että kuka tahansa voi olla kaunis, kun vain osaa ja viitsii. -43-

Vierailija
50/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:53"]

Siis oikeesti! Kyllä jokaisella on se 5-10 minuuttia  aikaa, että ehtii hiukset kammata ja vähän meikkiä laittaa. Ja voi välillä pukeutua muuhunkin kuin siihen maitotahraiseen imetyspaitaan. Mutta hyvä pitihän ei välitä kuin lapsistaan..

[/quote]

Niinpä, mutta nykyaikana "äidit" ovat niin väsyneitä pelkästä lasten hoidosta, ennen siinä sivulla tehtiin vielä jopa koko päivä töitä.

Mies

PS. Ja kyllä, jaksan itse olla lasten kanssa työpäivän jälkeen, siivota kotia, tehdä kaikkea muutakin, lasten kera tai ilman. 

Vierailija
51/63 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen miettinyt itsekin. Usein näkee näitä mammoja, jotka kulkevat rumissa vaatteissa, hiukset sekaisin ja meikittä naama punaisena.

Vierailija
52/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mutta kyse onkin sitä mikä on kellekin TÄRKEINTÄ. Kyllä minäkin arvostan kauneutta, kukapa ei. Mutta ei ole tavatonta, että ihminen rakastuu toisessa sisimpään. Älykkyyteen, huumoriin, sosiaalisiin taitoihin. Henkilö voi ulkoisesti näyttää mursulta, mutta jos kemiat toimii niin sillä ei ole väliä. KAIKILLE. Joillekin ulkonäkö voi muodostua kynnyskysymykseksi. 

Luonnollisesti sinun kumppanisi on sekä jumalaisen komea, että fiksu, empaattinen, huumorintajuinen, lapsirakas, toimii supersankarina ja aivokirurgina. Mutta kun katsot tätä suomalaista katukuvaa, niin näet siellä vähemmän edustavaa väkeä jotka eivät välttämättä ole muuta kuin oman elämänsä sankareita. He toimivat kenties vähemmän seksikkäissä ammateissa, kuten sähkömiehinä, sairaanhoitajina, opettajina ja atk-nörtteinä. Ja hekin ovat parisuhteessa, ihme kyllä. 

Onko sinulla lapsia? Montako? Minkä ikäinen olet?

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 16:04"]

niiden ihmisten mielestä, joille yhteinen menneisyys, jaettu elämä, luottamus ja rakkaus on ne suhdetta koossapitävät elementit[/quote]

Hoh hoijaa. Miksi pitää ajatella näin mustavalkoisesti? Se, että arvostaa kumppanissa (ja elämässä ylipäätään) kauneutta, seksikkyyttä ja muita esteettisiä arvoja, ei mitenkään sulje pois, etteikö voisi arvostaa myös noita mainisemiasi asioita. Ei mikään yksittäinen elementti riitä yksinään suhteen koossapitäväksi voimaksi, vaan kyllä se on lukuisten asioiden summa. -43- 

[/quote]

Vierailija
53/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 13:53"]

Siis oikeesti! Kyllä jokaisella on se 5-10 minuuttia  aikaa, että ehtii hiukset kammata ja vähän meikkiä laittaa. Ja voi välillä pukeutua muuhunkin kuin siihen maitotahraiseen imetyspaitaan. Mutta hyvä pitihän ei välitä kuin lapsistaan..

[/quote]

Niinpä, mutta nykyaikana "äidit" ovat niin väsyneitä pelkästä lasten hoidosta, ennen siinä sivulla tehtiin vielä jopa koko päivä töitä.

Mies

PS. Ja kyllä, jaksan itse olla lasten kanssa työpäivän jälkeen, siivota kotia, tehdä kaikkea muutakin, lasten kera tai ilman. 

[/quote]

Mä voin vakuuttaa sulle, "mies", että esim. mun isoäitini, joka hoiti lapset ja maatalon, ei meikannut aamulla edes sitä viittä-kymmentä minuuttia, ei käyttänyt aikaansa karvojenpoistoon, pimppilihasten trimmaamiseen, seksikkäisiin alusvaatteisiin, pyllyjumppaan tai muuhunkaan kauneudenhoitoon (saati sitten sen miettimiseen, jättääkö mies hänet, jos hän rupsahtaa), vaikka hänellä oli oma äitinsä hoitamassa lapsia (kuten tuohon aikaan oli yleistä).

Vierailija
54/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisointikysymys lienee. Itse en ole ollut mikään laittautuja ennenkään (eli varmaan sitten jo valmiiksi rupsahtanut :D), ja kyllä itseen laitettu aika entisestään väheni lapsen myötä.Nyt kun on kaksi pientä joista toinen on uhmaiässä ja toinen viihtyy huonosti itsekseen, on luksusta jos ehtii vaikka kynnet itseltään leikata ilman kiirettä. Taidankin mennä leikkaamaan ne nyt, kun toinen katsoo lastenohjelmia ja toinen vasta heräilee hetken unien jälkeen :D.

Vierailija
55/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"PS. Ja kyllä, jaksan itse olla lasten kanssa työpäivän jälkeen, siivota kotia, tehdä kaikkea muutakin, lasten kera tai ilman. "

Tähän täytyy todeta, että niin jaksaa minunkin puolisoni joka ihan suoraan sanoo että kotonaolopäivät on paljon rankempia kuin töissä olo. Itsekin jaksan lapsia ja kotihommia paljon paremmin jos vaikka pariksi tunniksi saa siitä taukoa välillä.Mutta usein ne äidit on työvuorossa 24/7..

Vierailija
56/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä millainen itsetunto ihmisellä on ja laittautuuko, ei mun mielestä ole pelkästään verrannollinen lapsien saantiin. Itse olin tosi hoikka heti synnytyksen jälkeen ja ehostauduin ja kävin kampaajalla kerran kk. Mutta mies silti jätti. Vaikka sai seksiä joka päivä jne jne.

nyt minulla on erilainen mies, hän palvoo minua vaikken laittautuisi ja olisin kotona tukka sekaisin. nykyään olen aina ilman meikkiä,olen lihonut pari kiloa ja kampaajalla käyn ehkä kerran vuodessa. olen huomannut ettei sitä miestä ulkonäöllä pidetä.

Vierailija
57/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPad ja ennustava tekstinkorjaus hah t,56

Vierailija
58/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPad ja ennustava tekstinkorjaus hah t,56

Vierailija
59/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tilanne on tietysti yksilöllinen. Kyse on varmaankin siitä minkä kokee tärkeäksi. Kaikki eivät ole ns laittautujatyyppejä. Aikaa kaikilla järjestyy taatusti se 5 minuuttia että ehtii harjata tukan ja hampaat sekä vaihtaa puhtaan puseron. Ja jos mies löytyy, niin joskus pääsee kampaajalle / ehtii lakata kynnet / meikata. Meillä on 2 lasta kahden vuoden ikäerolla. Ei koliikkia tms haasteellisempaa. Olen ehtinyt hoitaa itseäni tarpeellisen määrän ja urheilla. Kyllähän tuosta naamasta silti valvomiset ja vuodet näkyy. Elämä jättää jälkensä. Jos jokainen lopulta kuitenkin keskittyisi huolehtimaan siitä omasta pärstästä, annetaan kaikille oikeus olla sellaisia kuin ovat. Minua ei ainakaan jaksa mietityttää naapurin rouvan silmäpussit tai jenkkakahvat. Live and let live.

Vierailija
60/63 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta minä en usko, että kaikilla rupsahtaneilla on niin helvetin hankalaa ettei ehdi itselleen mitään tehdä! Esim. koliikkikaan ei kestä kovin kauaa, eli ei kyllä kovin pitkään selitä rupsahtanutta olemusta... Ulkoisen kauneuden arvostaminen ei myöskään sulje pois sitä, että voi arvostaa myös sisäistä kauneutta. Itselleni on tärkeää näyttää hyvältä ja tuntea itseni kauniiksi. Kun minusta tuntuu hyvältä, olen myös iloinen ja energinen! Ja jos mies on ottanut itselleen iloisen, energisen ja itsestään huolehtivan naisen, niin onko kumma jos miehen on vaikea tottua puolisoonsa kun hän muuttuu täysin toiseksi ihmiseksi, niin ulkoisesti kuin tod.näk. samalla myös sisäisesti? Ymmärrän kyllä, että joillain on OIKEASTI niin rankkaa, ettei pysty/jaksa, mutta yleensä se on kyllä ihan valinnoista kiinni! Tiesittekö muuten, että rumien vaatteiden pukemiseen menee ihan yhtä kauan aikaa kuin kauniiden vaatteiden! :) Ja kyllä, itselläni on lapsi, ikää viisi viikkoa. On kyllä erittäin tyytyväinen ja helppo tapaus, myönnetään, mutta en silti tykkää pitää pitkiä aikoja yksikseen missään sitterissä kun olen itse jossain meikkaamassa! Siinä minä istun olkkarin lattialla, vauva köllii leikkimatolla vieressä ja meikkailen ja juttelen samalla vaaville. Näin saan meikattua aamuisinkin, kun mies on töissä! :D Kun näytän hyvältä, minusta tuntuu hyvältä ja tällöin jaksan olla myös hyvä äiti lapselleni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi