Vituttaa NIIN paljon kun koira herättää vauvan koko ajan!!!
Tekisi mieli nakata hurtta parvekkeelta alas! Vauva ei nuku muutenkaan juuri yhtään ja sitten kun nukahtaa niin eiköhän piski ala haukkumaan jotain turhaa asiaa,ihan jatkuvasti pitää räkyttää enkä saa itsekään yhtään levätä ikinä.
Kommentit (22)
Koira tarvitsee myös lenkkeilyä, laita se sinappikonees vaunuihin ja lähde lenkille: Vauva nukkuu vaunuissa ja syötyään jatkaa kotona, koirakin saattaisi olla pyytämättä ulos ja itsekkin voisit levätä.
No en osaa kouluttaa sitä olemaan haukkumatta,se myönnettäköön.Lenkkeily ei tuohon vaikuta pätkän vertaa,ja vauvakin herää heti kun kärryt pysähtyy.ap
Auta koiraa purkamaan oma hermostuneisuutensa tai sitten lopeta oma hermostuneisuutesi, jos se saa koiran kierroksille. Sitruunapantaa en suosittele, se voi viedä koiran käytöksen paljon pahemmaksi (toinen koiristani ei piittaa pannasta vaikka naamalla olisi sitruunapilvi ja toinen alkaa sen jälkeen pelätä ihan kaikkea ja kaikkialla, koska pelkää että se sitruuna voi hyökätä koska vaan ja mistä vaan).
Koirat vaistoavat kireydet ja väsymykset ja reagoivat niihin usein herkästi. Eli olemalla itse rento ja rauhallinen, rauhoitat koiraa. Ja jos alat karjua tai tiuskia haukkumisesta, se vaan yllyttää eikä helpota tilannetta. Jos vaan mitään sanomatta kannat sen hetkeksi vessaan haukun alkaessa? Tai sitten ohjaat sen huomion johonkin muuhun juttuun?
Taitaa olla/on hieman huomiotta sitten tuo koiruus, toivottavasti vauvalla ei ole mitään vakavampaa ongelmaa.
Lita vauva parvekkeelle/pihalle nukkumaan.
tai voisit olla tyytyväinen, että koira haukkuu silloin tällöin. Pikkuhiljaa vauvakin tottuu siihen, eikä teidän tarvitse hiipiä iltaisin, kun vauva osaa nukkua myös hetkellisessä melussakin. Ehkä vaan purat omaa turhautumista/väsymistäsi koiraan (yllättävän moni pienen vauvan äiti tekee niin)
Voisiko koira mennä kesälomalle hetkeksi mummolaan tai jollekin muulle tutulle? Vaikka viikoksi tai pariksi?
Hei mulla täällä sama ongelma ollut ja on väliillä vieläkin. Aluksi suututti ihan järkyttävästi- en enää ihmetellyt miksi jengi luopuu koiristaan vauvan tultua...samoin se karvaaminen yms..ärsytti. No, oon tullut siihen tulokseen, että oma hormonitoiminta vetää pinnan kireäksi vielä pitkään vauvan syntymän jälkeen, kaikki ulkopuolinen häsäys ärsyttää.
Puutuin vain aina päättäväisesti koiran louskutukseen ja kyllä se nyt on alkanut tottelemaan+ katsoin cesar milanin ohjeita ahkerasti- myös toteuttaen niitä. No ei tässä kaikki, meillä asuu neljä raivokkaasti räksyttävää koiraa naapurissa ja jos oma koira ei enää herätä, niin vauvani herää sitten näihin naapurin louskuttajiin. Niitä ei ole tapakoulutettu vissiin lainkaan.
Taitaa olla sellainen rotu, joka räksyttää kaikkea ja kaikkia? Tuskin on tullut yllärinä? Ainahan sen on täytynyt haukkua ennen vauvaakin jo. Pelkkä vauvan tulo ei tee koiraa haukkuherkäksi. Toisaalta, taitaa olla aika herkkäuninen se vauvakin, kun vaatii hiljaisuutta.
Tuon takia ei pitäisi mitään koiria hommata. Me päästiin onneksi kissasta eroon vauvan synnyttyä (muutettiin pois talosta, kissa jäi sinne). Se oli pelkkä rasite.
Minulla oli ap sama ongelma kun esikoinen syntyi. Se helpottaa kyllä ajan kanssa. Vauva tosiaan tottuu koiran haukkumiseen, ja kun oma hormonitoimintasi tasoittuu ja vauvan kanssa helpottaa, niin koiran haukkuminen ei enää ärsytä.
Meillä koira on herättänyt lapset varmaan satoja kertoja. Jos puhelin soi/ovikello soi/ohi ajaa hälytysajoneuvo, niin koira ulvoo ja lapset heräävät aina siihen. Koiralla on myös tapana tulla itsekin nukkumaan kun olen nukuttanut lapsia. Se saa oven auki, ja oven kolahdus ja sieltä tuleva valo on saanut lapset heräämään. Kyllä se vaan harmittaa, vaikka ei koiran vika olekaan.
Sotkut joita koira aiheuttaa, on sitten toinen juttu ja niihin en totu ikinä. Ärsyttää, kun usein saan aamulla ensimmäisenä imuroida koiran tassuissa tulleet hiekat, ja karvaa on aina ja kaikkialla.
Mun koira on mun neljäs koira eikä mikään näistä neljästä ole haukkunut turhia. Antakaa koiralle aikaa ja rakkautta ja liikuntaa -älkääkä ostako mitään terrierejä räkyttämään nurkkiinne-
Miksi ihmiset ottavat koiria etenkään lapsiperheeseen? Kauhea vaiva vain. Siinä on yksi lapsi lisää, ellei enemmänkin. Sotkeekin älyttömästi, pitää lenkittää koko ajan ja vielä viihdyttääkin pitäisi. Kertokaa, MIKSI? Miksi joku haluaa koiran?
Varmaan aika monilla koira on ollut talossa jo ennen lasta.
Meillä on 2 koiraa ihan oman terveyden vuoksi.
Sitä en kiellä, etteikö nuo rekut välillä ottaisi päähän ja rankasti, mutta enemmän ne kuitenkin antaa kuin ottaa.
Niiden kanssa kun on PAKKO lenkkeillä päivittäin, muutaman kerran. Välillä vituttaa lähteä ovesta ulos jos sataa tms, mutta hetken päästä jo nauttii omasta ajasta ja raikkaasta ilmasta. Tulee hyvä mieli kun näkee miten koirakin nauttii.
Välillä vituttaa jatkuvat karvakasat, mutta niihin tottuu.
Välillä vituttaa pennun (7kk) tuhoamat tavarat ja niistä aiheutuvat sotkut, mutta usein se on itse aiheutettua kun en ole nostanut niitä ylös saatika jos on jäänyt aktvivointi väliin ennenkuin koira on jäänyt yksin.
Käytän paljon aikaa tämän nuoren koiran kouluttamiseen ja se on minulle rakas harrastus. Saan hyvän olon kun näen jatkuvasti koirassa kehittymistä ja tiedän sen nauttivan siitä.
Kun minulla on huono olla, tulee karvaiset kamut lohduttamaan. Myös iltaisin on aina karvaiset kamut vieressä lämmittämässä ja katsomassa tv:tä.
Eikä liion tosiaan iltaisin jumitu sisälle kun molemmat vaativat lenkkeilyä. Parempi olo siitä tulee kun kotona makaamisesta.
Lapset rakastavat karvaisia seuralaisia, koululainen ei joudu olemaan yksin kotona koulun jälkeen kun on turret pitämässä seuraa.
Tässäpä nyt syitä miksi koirat välillä vituttaa, mutta enemmän löytyy niitä syitä MIKSI meillä on koiria.
nro17 MIKSI; OI MIKSI sinä haluat harrastaa sinulle rakasta harrastusta?
PERUSTELE valintasi. MINÄ en ymmärrä muuta kuin MINUN elämäntapani!
Te jotka ette osaa tai edes viitsi kouluttaa koiraa, ei teidän pitäisi koiraa myöskään hankkia. Jos koira kuitenkin on pakko hommata kaikesta huolimatta, niin koiran rotua olisi voinut miettiä ja valita parhaiten itselle ja omiin tapoihin/elämänrytmiin sopiva rotu, eikä mitään pientä räksyttäjää, jos lapsikin on ollut kerran haaveissa.
Oiskohan pitänyt kouluttaa koira ennen vauvan saamista?