Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyin ihmisten tyhmyyttä, asiaa häistä

Vierailija
07.06.2013 |

Kyselin tulevalta sulhaselta, kuka on hänen bestman? Ei tiennyt, mikä se sellainen on ja ihmetteli, pitääkö sellainen muka olla? Kerroin sitten lyhyesti bestmanin roolin häissä. Ilme oli hämmästynyt.

Sitten kyselin, miten ovat järjestäneet ohjelmaa. Että hoitaako tuo bestman (jota ei siis ollut) juontamisen ja muun ohjelman? 

Ja mitä vastaa sulhanen: ohjelmaa ei kuulemma tarvitse olla, kun pitopalvelusta kaiken hoitavat :D (eli ruuat ja pöytiin ohjaaminen= koko hääohjelma) Harva pitopalvelun väki varmaan kulkee mikki kädessä ja juontaa ventovieraiden ihmisten häitä. 

Jännityksellä odotan tulevia häitä, jotka alle kuukauden päästä ;)

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä ikinä menen naimisiin:

-Meille ei tule mitään hääohjelmaa

-Ei mitään bestmaneja, morsiusneitoja, turhaa hässäkkää...

-Ei muutenkaan mitään sellaista mikä itseni mielestä on ihan kamalaa

Omissa häissä olisi varmaankin: vihkiminen kirkossa, ruokailu tasokkaassa ravintolassa ja sit vaikka jatkoille johonkin yökerhoon 

Vierailija
22/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse aloittajaa pitää typeränä, jos kyselee ohjelman tai bestamanin perään. Siinähän on sitten hääpari ihmeissään, kun mitään ei tapahdukaan, kukaan ei kerro vieraille illan kulusta (tuskin ovat tehneet ohjelmaa pöytiin) ja pitopalvelunko pitäisi tulla vieraita pöytäkerrallaan pyytämään hakemaan ruokaa?

Hyvin järjestetyissä häissä ajankulua ei huomaa mietityn aikataulua ansiosta ja vieraat tietävät mitä seuraavaksi tapahtuu, on se sitten perinteinen kakun leikkaus tai hääparin valssi. Seremoniamestarin rooli, oli se sitten bestmanin tai kaason tai kenen vaan hartailla, kuuluu olennaisesti hääjuhliin. Toki jos ei välitä vieraiden viihtyvyydestä ja hääparille on ihan sama se, että vieraat pitkästyneinä odottavat jotain tapahtuvaksi niin mikäs siinä (sellaista se on jos ei ole mitään tietoa illan kulusta eikä kukaan kerro mitään, kokemusta on). Turha motkottaa jälkikäteen miten hääfiilis ei jostain jännästä syystä ihan onnistunut.

Tule AP kertomaan sitten miten juhlat menivät :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rakkaan ystävän häissä ei ollut mitään juontoja ja ohjelmia. Häät olivat ihanassa villassa, jossa ihmiset saivat olla sisä- ja ulkotiloissa vapaasti. Ruoka oli pikkupurtavaa ja jossain vaiheessa sitten porukka koottiin hääkakkua syömään. Kauniit ja onnistuneet häät.

Vierailija
24/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne vieraat esim. ymmärrä hakea sitä ruokaa hääparin jälkeen vaan jonkun pitää pyytää ja hääpari heittäytyy mykäksi siinä vaiheessa, kun sanovat tahdon etteivät kykene ilmoittamaan, että seurustelkaa ja nauttikaan rauhassa, illlan ohjelma on avoin.

Vierailija
25/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:37"]

Jos mä ikinä menen naimisiin:

-Meille ei tule mitään hääohjelmaa

-Ei mitään bestmaneja, morsiusneitoja, turhaa hässäkkää...

-Ei muutenkaan mitään sellaista mikä itseni mielestä on ihan kamalaa

Omissa häissä olisi varmaankin: vihkiminen kirkossa, ruokailu tasokkaassa ravintolassa ja sit vaikka jatkoille johonkin yökerhoon 

[/quote]

Teidän tilaisuudessa ei kukaan myöskään ole ohjaamassa vieraita tai kertomassa mitä tapahtuu? Kerrotte itse koko ajan kaiken? Uskoakseni siitä aloittajan kohdalla oli kyse. Bestman yleensä hoitaa "juonnon" vaikkei se kummempaa olisi kuin "seuraavaksi hääpari tanssii häävalssin" -tyylisiä asioita. Menette ilmeisesti teidän juhlissa leikkaamaan kakun vähin äänin vai toinen teistä huutaa puuheen sorinan yli "hei me leikataan nyt se kakku!" :) Jos teillä on alle 20 viereasta niin kyllähän se sitten toimii.

Vierailija
26/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:43"]

Mun rakkaan ystävän häissä ei ollut mitään juontoja ja ohjelmia. Häät olivat ihanassa villassa, jossa ihmiset saivat olla sisä- ja ulkotiloissa vapaasti. Ruoka oli pikkupurtavaa ja jossain vaiheessa sitten porukka koottiin hääkakkua syömään. Kauniit ja onnistuneet häät.

[/quote]

Varmasti toimii tuollaisissa rennoissa häissä, mutta jos kyseessä on perinteisen kaavan mukaan menevät, joissa on 80+ vierasta, niin kyllä siellä jotain ohjeistusta vieraana kaipaa ettei esim. juuri lähde käymään vessassa kun hääpari aloittaa tanssinsa tms.

Vierailija
27/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala, miten kaavoihin kangistuneita monet ovat :D

Vierailija
28/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tyhmyytesi kyllä hieman hämmästyttää. Et siis tiedä, että mitä tahansa juhlia saa järjestää kuten itse haluaa? Luulitko että on olemassa laki siitä, että on oltava bestman? Kauanko arvelet suomalaiseen perinteeseen sellaisen kuuluneen sitäpaitsi? Arvelitko sen sanan olevan hyvinkin vanhaa suomea?

Vierailija
29/29 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:54"]

Bestman yleensä hoitaa "juonnon" vaikkei se kummempaa olisi kuin "seuraavaksi hääpari tanssii häävalssin" -tyylisiä asioita.

[/quote]

VOI HITTO!! Pitää vissiin mennä uuestaan naimisiin, tai pitää ainakin hääjuhla uudestaan, kun meillä ei ollut ollenkaan bestmania!! Onko kovinkin paha virhe jos ei ollut juontajaa ollenkaan, vaan välillä mikkiin kävi puhumassa mun veli, välillä mun isä??  

Eikä ollut kaasoa, eikä morsiusneitoja! Ois pitäny lukea täältä palstalta ohjeet häihin :(