Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?

Vierailija
20.07.2020 |

Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?

Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?

Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?

Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?

Entä niiden syrjityimpien?

Kommentit (892)

Vierailija
581/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen luokalta varmaan minä - olen fm ja lukion lehtori. Ylä-asteen luokalta (sikäli kuin tiedän) niin minä tai minun silloinen kaveri, josta tuli pappi. Mikä sitten on menestystä - se on monisyinen juttu. Jos löytää itselleen sopivan ammatin ja on tyytyväinen elämäänsä niin minusta se on menestystä sekin.

Vierailija
582/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään havaintoa kenestäkään lukion jälkeen kun lähdin maailmalle. Nyt 30v ei ole ainakaan mediassa tullut tuttuja naamoja vastaan ja minulla ei ole ketään heistä somessakaan joten en tiedä. En tiedä kyllä tunnistaisinko edes!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä tuli näyttelijä, näytellyt mainoksissa ja Rantabaarissa. Yksi on tuplamaisteri ja tekee väitöskirjaa. Sitten on amk-insinööriä ja urallaan hyvin edennyttä esimiestä amk-tutkinnolla. Ei mitään suuria kuuluisuuksia ole tässä joukossa, mutta kaikki 8 lukioryhmästä pärjänneet kohtuullisen hyvin.

Vierailija
584/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin täällä stadissa vois tietää, mitä kenestäkin on tullut.

Stadi kirjoitetaan isolla, muuten ok. Kiitos hei.

Ai stadiko?

Vierailija
585/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Useista tuli lääkäreitä, mitä arvostan. Joku laulaa, ohjaa ja näyttelee.

Useimmista en tiedä mitään, mutta huippuluokka, joten monet varmasti menestyivät.

Vierailija
586/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menestys määritellään? Kerran pidettiin missikisat, joissa luokkamme pojat olivat pukeutuneet tytöiksi. En tiedä, mitä voittajalle nykyään kuuluu.

Vierailija
587/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyvä kirurgi näyttää pikku pas ki aisesta tulleen

Vierailija
588/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman kuuluisa kanteleen soittaja.

Vierailija
589/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yks myy Dubaissa ökyautoja, miljonääri.

Vierailija
590/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt siitä että lukioaikaiset tekemiset kyllä korreloivat työelämässä menestymisen myötä, mutta vähemmilläkin edesottamuksilla voi pärjätä hyvion tai erinomaisesti. Eräs päihteisiin mieltynyt hulttiopoika oli ensimmäinen josta tuli miljonääri omilla ansioillaan. Peräpenkistä tuli muitakin keskivertoa paremmin menestyneitä, mutta ei kaikista. Yllättäen useammastakin hyvästä oppilaasta tuli keskiluokkaisia rimpuilijoita. Varmaan kaikki ovat saaneet potkut töistänsä 30 vuoden aikana. Aikuisiällä potkut saaneissa jyvät erottuu akanoista. Jotkut pääsevät takaisin hyvään työpaikkaan ja toiset jäävät rimpuilemaan silppu- ja pätkätöiden pariin.

Vierailija
591/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Millä se menestys mitataan? Tuloilla? Sometykkäyksillä?

Vierailija
592/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herrajestas. Ainoastaan joku joka ei ole pärjännyt millään saralla, voi ihmetellä mitä menestys oikein on. 

Sanakirjasta: menestys on mm onnistumista, onnea, saavutuksia, tuloksia. 

Onko saavuttanut mitään? Jos ei, niin ei varmaan pidetä menestyjänäkään. 

https://www.suomisanakirja.fi/menestys

Vierailija
593/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteluokkalaisesta tuli huippukokki, joka on perustanut yhden Suomen top10-ravintoloista.

Samalta luokalta kouluttautui pari lääkäriä ja muutama dippa-inssi, jotka kaikki tekevät aika keskitasoista työuraa koulutukseen nähden (olen yksi heistä). Eli tuota kokkia pitäisin menestyneimpänä, kun on löytänyt oman juttunsa ja päässyt siinä todella huipulle!

594/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'näitä sairaanhoitajia' , nämä sairaanhoitajat saattavat olla niitä jotka pitävät sinut ja läheisesi hengissä...

Vierailija
595/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin täällä stadissa vois tietää, mitä kenestäkin on tullut.

Stadi kirjoitetaan isolla, muuten ok. Kiitos hei.

Ai stadiko?

Kuten näet, voi stadin kirjoittaa pienelläkin, vaikka ennakoiva vääntää sen isolla alkavaksi.

Vierailija
596/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oma koululuokka yläasteelta on niin maalaista kuin vain voi olla. Itse olen varmaan se menestynein, diplomi-insinööri. Muutamia amk-inssejä on joukossa myös. Muuten on kaikenlaista lähihoitajaa, parturi-kampaajaa, kotiäitejäkin ja yksi sairaanhoitaja. Pikkukylissä on yleensä älyllisten lahjojen pooli aika heikkoa eikä sieltä kovin paljoa menestyjiä tule. 

Dippainssiksi pääsee aikas keskikertaisilla papereilla.

Vierailija
597/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaverini oli korkeimman oikeuden presidentti.

Vierailija
598/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä tulla proffa ja yliopistonsa vararehtori, toisesta dosentti ja ylilääkäri, kolmannesta miljonääriliikemies, hikarista kieltenopettaja, joka pingottaa edelleen. .

Kieltenopettaja menestynyt?

Ennemminkin teinien käyttäytymisestä stressaantunut alanvaihtoa suunnitteleva.

Vierailija
599/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkani menestynein oli myös ylimielinen koulukiusaaja. Nykyisin on psykiatri.

Vierailija
600/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouva neljälle lapselleen. Näin hän itse halusi, mutta uskon että lopulta uskonto määräsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän