Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?

Vierailija
20.07.2020 |

Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?

Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?

Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?

Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?

Entä niiden syrjityimpien?

Kommentit (892)

Vierailija
541/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, miten sitä menestystä sitten mittaiskaan... Koulitus, raha, muu menestys...

Minun lisäkseni korkeakouluun ei mennyt monikaan, ylempi kk-tutkinto löytyy vielä harvemmalta. Yks on tohtoriopiskelija, ei ole kuitenkaan väitellyt. Itse olen jonkin sortin virkamies asiantuntijatehtävissä, yks on lääkäri, yks ulkomailla tiiminvetäjä. Sillä lääkärillä on varmaan kovimmat tulot.

Yrittäjiä ei tietääkseni löydy.

Mut yks sai kyllä takavuosina hopeisen olympia-mitalin.

Yhdellä on rutkasti lapsia.

Vierailija
542/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä tuli kansainvälinen malli ja toisesta EM-tason urheilija. Nuo kai yleisesti määriteltäisiin menestyneeksi, vaikka toisaalta joku lääkäri varmasti ansaitsee enemmän. Ei mitään kiinnostusta selvittää miten kenenkään muun elämä on mennyt, nuo kaksi nyt sattuivat näkymään lehdissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestymisestä en nyt niin tiedä, mutta lukioluokaltani valmistui kaksi lääkäriä, yksi juristi, yksi rockmuusikko, yksi näyttelijä ja yksi kuvataitelija.

Vierailija
544/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteen luokka oli latinanluokka ja sieltä on tullut lääkäreitä, hammaslääkäri, dipl.inssi. Nämä tunnen ja olen ollut yhden luokkakaverini vastaanotollakin. 

Kovaa porukkaa me kaikki. Itse luokanope eli KM.

Oliko Norssin latinanluokka? Latinanopettaja aivan ihana, pieni mies. Nyt jo edesmennyt.

Vierailija
545/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 luvulla "tuppukylässä" asuneilla koulumenestys ei tietääkseni ole ollut kummoista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Samalla luokalla oli tajuton hikari, ja tyttö oli myös kaunis kuin mikä. Muistaakseni lähti Ressuun opiskelemaan? Huhu kertoi, että hänestä tuli sisustusarkkitehti tms.

Suurin yllätys oli, kun luokan kiusatusta ja hädin tuskin peruskoulun läpäiseestä tuli kuulemma maisteri ja toimii johtavassa roolissa isossa yrityksessä. Tämä viimeistään sen todistaa, että ihmiset muuttuu ja kasvaa täysin erilaiseksi ihmiseksi aikuistuttua.

Vierailija
546/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olen FM&KTM sen tiedän että on myös toinen tuplamaisteri meidän yläasteen luokalta.

Vierailija
547/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lukioluokalta 3 toimitusjohtajaa ja yksi EU-virkamies. Vähän levottomia kaikki koulussa ('eliitti' sellainen), kalja ja tytöt kiinnosti kovasti.

Toimitusjohtajiakin on monenlaisia, parin henkilön firmasta aina kymmenien tuhansien työnantajaksi.

Tähän täytyy todeta, että esim. pörssi- tai ison valtionyhtiön toimitusjohtaja ei varsinaisesti ole mikään työnantaja. Palkkarenki, ja monesti kallis sellainen.

Vierailija
548/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen menestyksestä en tiedä, mutta yhdestä tuli tälläkin hetkellä melko suosittu laulaja, toinen on töissä tavaratalon päällikkönä ja kolmas näkyy aika usein iltauutisissa, kun on milloin missäkin päin maailmaa ulkomaan uutistoimittajana.

Vierailija
549/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuule en tiedä eikä oikeammin edes kiinnosta.

Vierailija
550/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli näillä mittareilla aika onnetaon luokka. Luulen että minä ja kaksi muuta virkamiestä rivarinpätkissämme olemme menestyneimmät. Kukaan muu ei varmasti ajattelisi meitä erityisen menestyneinä. Kaikki muut ovat nyt ammattikoulun käyneitä palkansaajia tai kouluttamattomia työttömiä. Mutta joku saattaa vielä perustaa vaikka jonkun firman ja voittaa tämän kilvan, ollaan nyt vasta keski-iän alkupuolella.

3 virkamiestä rivarinpätkässä ei kuulosta kovinkaan pahalle.

Mutta oliko se teidän koulunne siinä rivitalossa, vai joku pikkuinen kylä, jossa oli vain yksi rivitalo?

Vierailija
551/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nallen kanssa olin samalla luokalla.

Tarkoitat  varmaan Nalle Virolaista???

Vierailija
552/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 luvulla "tuppukylässä" asuneilla koulumenestys ei tietääkseni ole ollut kummoista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Samalla luokalla oli tajuton hikari, ja tyttö oli myös kaunis kuin mikä. Muistaakseni lähti Ressuun opiskelemaan? Huhu kertoi, että hänestä tuli sisustusarkkitehti tms.

Suurin yllätys oli, kun luokan kiusatusta ja hädin tuskin peruskoulun läpäiseestä tuli kuulemma maisteri ja toimii johtavassa roolissa isossa yrityksessä. Tämä viimeistään sen todistaa, että ihmiset muuttuu ja kasvaa täysin erilaiseksi ihmiseksi aikuistuttua.

Eli heti kun pääsi teistä kiusaajista eroon, onnistui muuttumaan ja kasvamaan menestyneeksi ihmiseksi?

553/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pari mun entistä luokkakaveria on kirjoittanut romaanin ja yhdestä tuli toimittaja.

Ja yksi on juristi ja hän meni naimisiin amerikkalaisen miehen kanssa.

Muutaman sairaanhoitajan tiedän myös.

Vierailija
554/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa kuka olisi menestynein. Puolet luokasta diplomi-insinöörejä, insinöörejä, tradenomeja, lentäjä, KTM, lääkäri.

Sanoisin varmaan että lääkäri on menestynein sillä meriitillä että on minusta "tärkein" ammatti johon on vaikea päästä opiskelemaan.

Rahaa en pidä menestyksen mittana, sitä on monilla noista perintönä jo, eli ulkoinen menestys ei kerro välttämättä muusta kuin rikkaasta lapsuudenperheestä.

Et pidä rahaa menestymisen mittana?!

Tuo on aika jännää, pidät siis menestyneimpänä lääkäriksi kouluttautuneita, kuten kerroit. Pitäisikö lääkärien vastaanoton olla siis esim.ilmaisia, niin ne olisi silloin ainakin yhtä menestyneitä?!

Tuo on tavallaan todella hienoa, jos ajattelet noin, sillä on paljon korkeasti koulutettuja, jotka nimenomaan haluaa menestyä, koska menestys tuottaa usein vaurautta. Eikä tässäkään ketjussa olla juurikaan pohdittu esim.sitä miten päteviä pätevillä papereilla ulkoisesti valmistuneet "menestyjät" loputa työssään ovat :)

Vierailija
555/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä lukemattomista luokista, joissa olen ollut oppilaana, ainakin yksi henkilö löytyi iltapäivälehden veroäyrilistauksesta useamman miljoonan äyri-kirjauksella. Todella moni entisistä luokkalaisistani on hiippakuntaa vaihtanut, tämä ex-miljonääri ainoana oman käden kautta.

Vierailija
556/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa.

Tiedän, että ala-asteen luokkakavereista yksi on juristi ja yksi ekonomi. Varmaan he ovat sitten menestyneimmät. Ekonomi oli jo pienenä sellainen oman edun tavoittelija ja mielistelijä. Itki usein ja halusi päästä aina mahdollisimman helpolla. Juristi oli koulukiusattu. Luokan hikarista tuli opettaja (tämäkin oli nähtävissä jo aikoinaan).

Yläasteen luokkakavereista korkeimmalle kouluttanut on niinikään ekonomi. Hän saattaa olla itse asiassa ainut maisteri koko luokalta. Suurimmasta osasta tuli duunareita, insinöörejä ja sairaanhoitajia.

Itse olen taidealalla ja odottelen, että minusta tulee se menestynein ;)

Vierailija
557/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä enää kenenkään kanssa, enkä seuraa somea, eli ei hajuakaan :D. Toivoin, että heillä menee hyvin!

Vierailija
558/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin täällä stadissa vois tietää, mitä kenestäkin on tullut.

Stadi kirjoitetaan isolla, muuten ok. Kiitos hei.

Hei, kielipoliisi. Ei tämä ole mikään oikeinkirjoitus kilpailu.

Minkä siis pitää olla iso, jotta voi kirjoitaa Tsadiin?!

En minä kirjoita kun näppäimistöllä, mutta en olekaan kai siinä suhteessa kovinkaan menestynyt?!

Vierailija
559/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta fiksuimmasta tuli matematiikan tohtori ja masentunut fysiikan maisteri eläkkeellä. Heikoimmasta kahdesta tuli tarjoilija ja kotiäiti. Loput 16 sijoittuivat kaikkialle sille välille.

Vierailija
560/892 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain mitä oman yläluokan tytöille tapahtui. Kaksi syrjäytyi lukion ja amiksen jälkeen. Yhdestä tuli luokanopettaja, naimisissa, kallis, uusi omakotitalo ja lapsi. Yksi tyttö teki kandin ulkomailla, ja meni jälkeenpäin Suomeen tekemään maisterin kun ei oikein työllistynyt. Itsellä tuli muutamia välivuosia ja vääriä alanvalintoja, nyt aloittelen maisteria laskentatoimen puolella. Sanoisin että luokanopettajalla menee parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän