Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?
Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?
Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?
Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?
Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?
Entä niiden syrjityimpien?
Kommentit (892)
Koulutetuimmat ja `hienoimmissa" töissä olleet kuolleet reilu 50v, yksi puhuu tiedotusvälineissä jonkun luonnonsuojelujärjestön asiantuntijana usein, loput, jotka tiedän ovat tavallisia inssejä ja sairaanhoitajia.
Erään naistenlehden päätoimittaja, laivanrakennusinsinööri, ison firman toimitusjohtaja, hammaslääkäri...
Yo-todistuksen perusteella menestynein - lääketiet.tohtori, erikoissairaalan ylilääkäri
Matemaattisesti menestynyt - ekonomi ja myöhemmin lähihoitaja
Sosiaalisesti menestynyt, suosittu seurassa - kuoli ennen 40 v
Vaikea sanoa kuka olisi menestynein. Puolet luokasta diplomi-insinöörejä, insinöörejä, tradenomeja, lentäjä, KTM, lääkäri.
Sanoisin varmaan että lääkäri on menestynein sillä meriitillä että on minusta "tärkein" ammatti johon on vaikea päästä opiskelemaan.
Rahaa en pidä menestyksen mittana, sitä on monilla noista perintönä jo, eli ulkoinen menestys ei kerro välttämättä muusta kuin rikkaasta lapsuudenperheestä.
No mun parhaasta kaverista tuli ison ketjun ostopäällikkö
toisesta tuli mun sukulainen ja ylilääkäri
kolmannesta tuli radiofirman toimitusjohtaja
neljännestä tanssija kansallisoopperaan, on jo tosin eläkkeellä
Olin oman peruskoulun yläasteen menestynein arvosanojen osalta, mutta en ole elämässä toistaiseksi menestynyt. Väittelin aikoinaan tohtoriksi, ja sain TkT:n papyrykset ja olen kirjoittanut tiedekirjoja, tieteellisiä artikkeleita ja tutkimusraportteja, mutta menestystä ei ole tullut. Olen tehnyt perustieteellisen keksinnön, josta toki olen ylpeä, mutta olen aikaani edellä oleva ihminen, joten luulen, että saan menestystä tästä vasta kuolemani jälkeen.
Ylellä toimittajana,lähti yläasteelta liki kympin keskiarvolla.
Menestynein on lentäjä Lähi-Idässä. Jos siis palkasta puhutaan. Ihmisenä muuttunut täysin, raha kai muuttaa. Eikä parempaan suuntaan.
Lukioluokilta yksi yliopiston opettaja, yksi lakimiestä, yksi edesmennyt lääkäri (kuoli nuorena), pari yläkoulun ja lukion aineopettajaa, pankinjohtaja merkonomipohjalta ja pari insinööriä. Eräästä piti tulla jotakin suurta (oli kertomansa mukaan suhteita, ja yritteli politiikassakin), opiskeli alaa, josta on noussut Suomen nykyisiä ja tulevia talouselämän vaikuttajia ja valmistui, mutta on tehnyt vain oman alansa hanttihommia pätkittäin.
Vainaja on. Turposi ja kupsahti.
Tuommoinen näköjään.
Hiljainen hiirulainen, ei kovin sosiaalinen.
Arvostettu Lääkäri kaunis nainen, taitaa olla lapseton ja yksin asuva.
Toisista hikareista en ole kuullut, suurin osa kait tavallisia duunareita. Osa on kuollut jo :(
Yksi on lääkäri, toinen on lentäjä, kolmas kuuluisassa rock-bändissä, neljäs käsikirjoittaa kotimaisia draamasarjoja, viides väitellyt tohtoriksi.
Kuka heistä on menestynein? En osaa sanoa.
Ei pienintäkään aavistusta. Eikä voisi vähempää kiinnostaa. Ja jos maailmassa on yhtään oikeudenmukaisuutta, on osa jo haudassa
En tiedä. Yksi on sairaanhoitaja ja yksi erikoissairaanhoitaja. Muista ei mitään tietoa. Tai on yksi elintarvikealalla yrittäjänä. Peruskoulun jälkeiseltä opiskelulta yksi luokaltani on miljoonia takova maanrakennusalan yrittäjä (nainen). Koulutuksemme ei ollut tuota alaa vaan aivan eri alaa.
Yksi yläaste- ja lukioluokkakaveri tekee uraa Piilaaksossa, kävi Suomessa vähän aikaa yliopistoa, teki jonkun keksinnön, josta en ymmärrä mitään, lähti Jenkkeihin, oli vähän aikaa isolla IT-firmalla hommissa, laittoi pystyyn oman firman ja on nyt yrittäjänä. Oma miljoonalukaali, vaimona joku osavaltiotason missikilpailuissa mukana ollut missi ja muutama oma lapsi. Säännöllisesti kuvia somessa urheiluautoista ja purjelentoharrastuksesta.
Taidan itse olla ainakin akateemisesti menestynein, mutta en tiedä kuka rahallisesti. Meidän musiikkiluokan ystäväporukastani moni väitteli tohtoriksi omilta aloiltaan, muista tuli mm. lääkäreitä, ekonomeja ja muusikoita.
Miten menestyneisyys nyt sitten katsotaan - mutta yhdestä tuli juristi (mies), toisesta kuvajournalisti (nainen) ja itsestäni viestinnän asiantuntija ja kirjailija. Ihan hyvin tullaan kaikki toimeen, itse olen tyytyväinen elämääni ja nämä kaksi muutakin vaikuttivat olevan. Yllättävän paljon luokkalaisissamme on työttömyyttä ja päihdeongelmia, ja moni tuntuu olevan tyytymätön omaan elämäänsä. Yhdelläkään entisellä kiusaajalla ei mene erityisen hyvin.
Nämä tiedän, koska meillä oli viime vuonna luokkakokous. Some tietysti kertoo myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olin oman peruskoulun yläasteen menestynein arvosanojen osalta, mutta en ole elämässä toistaiseksi menestynyt. Väittelin aikoinaan tohtoriksi, ja sain TkT:n papyrykset ja olen kirjoittanut tiedekirjoja, tieteellisiä artikkeleita ja tutkimusraportteja, mutta menestystä ei ole tullut. Olen tehnyt perustieteellisen keksinnön, josta toki olen ylpeä, mutta olen aikaani edellä oleva ihminen, joten luulen, että saan menestystä tästä vasta kuolemani jälkeen.
Kylläpä olet melkoisen menestynyt, kun vertaa kenen tahansa, ainakin 99,99%: iin paltalaisista. Itse haaveilen väitöskirjan tekoa, mutta kun pitäisi elääkin ja selviytyä lainoista. Ehkä sitten, kun jään eläkkeelle.
Menestynein eteni eräässä valtion virastossa ylitarkastajaksi.