Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut saa pidettyä syödyt kcl/pv. 1200-1500 ??

Vierailija
06.06.2013 |

En ymmärrä. Syön 2 lämmintä tai ylipäätään isompaa ateriaa päivässä, ja näistä kertyy keskimäärin jo 1400 kcl. Siihen välipalat ja maitokahvit, niin johan on jo tullut 2000-2200 kcl. Painoa pitäisi tiputtaa, mutta tuntuu että voisi syödä vain porkkanoita, koska nytkään en syö kastikkeita, perunaa enkä mitään pastaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun en kaloreita laske, mutta hoikka olen, enkä laihduta enkä lihota; tässä mun päivän syömiset:

- maitoon keitetty kaurapuuro, jossa hieman seassa appelsiinimarmeladia

- teetä maidon kanssa (monta kupillista päivän aikana)

- tuoreita herneitä

- kana-kaali-salaatti, iso lasi maitoa

- kaksi kourallista cashew-pähkinöitä

- kupillinen vesimelonia

edessä vielä:

- riisi-kana-omena-kookosmaito-"sössö" (lapsen herkkua, ja syön itse samaa)

Ei mitään hajua, kuinka paljon noista tulee kaloreita...! Osaisiko joku muu laskea, suunnilleen?

Vierailija
22/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin esim. eilen näin:

aamupala: ruisleipä, margariinia, kevytmeetwurstia, tomaattiviipaleita, 200 g puoliksi laimennettua appelsiinituoremehua, kuppi kahvia

päiväruoka: hesen kreikkalainen salaatti, puolet kevyt talon salaattikastikepussista, cola light

välipala: kauraleipä, margariinia, kevyt oltermannia, kurkkua, kuppi kahvia

iltaruoka: fetatäytteisiä karitsanlihapullia 6 kpl, lohkoperunoita 100g, runsaasti salaattia, kuppi kahvia

iltapala: pro feel proteiinirahka

Noista tuli yhteensä 1100 kcal eli ihan huoletta olis voinut syödä 1200 kaloriinkin vaikka jonkun hedelmän tai jotain muuta.

Niin ja mainittakoon, että tuo oli siis yhden päivän esimerkkipäivä, ei mikään mun jatkuva dietti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 18:10"]

13, oletko miettinyt ikinä ruokavaliosi hiilihydraattien ja proteiinin välistä suhdetta? Paahtoleipä, murot ja mysli ovat kaikki aika moisia hiilihydraattipommeja, joten muista pitää huolta myös proteiinin saannista.

En ole ap, mutta voin silti antaa pari vinkkiä miten saat lisää kaloreita kehiin. Ihan ensimmäiseksi älä skippaa ruokailuja. Jos päivällä ei tee mieli raskasta lounasta niin syö salaattia ja siihen jos lisäät oliiviöljyä, kalaa, pähkinöitä, tms. saat myös hyviä rasvoja. Syö illalla yhden leivän sijasta kaksi ja valitse leiväksi joku kuitupitoinen. Syö välillä vaikka rahkaa ja marjoja tms. niiden murojen sijasta. No okei, kaloreita ei välttämättä tule kauheasti lisää, mutta vähemmän tyhjää höttöä.

[/quote]

Kiitos kommentista! Täytynee tsempata proteiinien suhteen. Välillä tekee mieli kanasalaattia ja sitä mussutankin sitten monta päivää putkeen. Kalaa ja lihaa, joita kyllä normaalisti syön, on mennyt kyllä hävettävän vähän raskauden aikana. Kalaa pakottaudun sen kerran tai kaksi viikossa syömään, mutta lihan hajukin sen sijaan vain oksettaa. Oliiviöljyäkin lorauttelin ennen raskautta sinne sun tänne, mutta sitäkään en ole voinut sietää enää.

Vierailija
24/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no useinhan siinä käy niin että 1000-1500 kcal on aivan liian vähän normaalille naiselle. laihtumiseen tarvitaan järkevä suunnitelma eikä kitukuureja ja sitten rotkahdus jolloin jojoilu on valmis. jos aloittaisit syömään nyt niin kuin olisit hoikka?? kalorimäärä ei myöskään kerro kaikkea, parempi saada proteiineja ja kuituja paljon kuin höttöä samalla määrällä kaloreita. säännöllisyys on kaiken a ja o jos haluaa aineenvaihduntansa vilkkaaksi. kyllä laihallakin voi olla selluliittia ja huono aineenvaihdunta. 3-4 tunnin välein ruokailu pitää elimistön aktiivisena.  liikunta on toinen juttu ja et jaksa liikkua jos et syö kunnolla. kunnolla ei ole sama kuin liikaa. järkeä peliin mukaan!

Vierailija
25/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no useinhan siinä käy niin että 1000-1500 kcal on aivan liian vähän normaalille naiselle. laihtumiseen tarvitaan järkevä suunnitelma eikä kitukuureja ja sitten rotkahdus jolloin jojoilu on valmis. jos aloittaisit syömään nyt niin kuin olisit hoikka?? kalorimäärä ei myöskään kerro kaikkea, parempi saada proteiineja ja kuituja paljon kuin höttöä samalla määrällä kaloreita. säännöllisyys on kaiken a ja o jos haluaa aineenvaihduntansa vilkkaaksi. kyllä laihallakin voi olla selluliittia ja huono aineenvaihdunta. 3-4 tunnin välein ruokailu pitää elimistön aktiivisena.  liikunta on toinen juttu ja et jaksa liikkua jos et syö kunnolla. kunnolla ei ole sama kuin liikaa. järkeä peliin mukaan!

Vierailija
26/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä raskaana oleva, melkoista höttöä syöt, vaikka olet raskaana. Muroja, mysliä, valmiskastiketta, paahtoleipää... Huh huh. Itsellä teki raskaana ollessa mieli kunnollista, oikeaa ruokaa. Ja olisin niin syönyt, vaikka ei olisi mieli tehnytkään. Katsopa vaikka huvikseni, paljonko noissa muroissa ja mysleissä on sokeria.

ja joka ei osaa laskea kaloreitaan, syötä syömisesi vaikka tänne: www.fineli.fi/ruokakori

Vierailija
27/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.fineli.fi/foodbasket.php

Tässä toimiva linkki, sori.

Vierailija
28/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 17:47"]

Ja 13 jatkaa, vauva on ainakin kasvanut normaalisti ja viime ultrassa sitä jopa hämmästeltiin viikkoihin nähden isoksi. Painoa on viikolle 20 mennessä tullut 3 kg lisää, eikä siitäkään ole mitään sanottu.

Annapa sä mulle aloittaja vinkkejä, että mitä sitä söisi, että saisi 2000 kaloria päivässä täyteen!?

[/quote]

Ap. Vaikka pari pienehköä grillimakkaraa ja toisella aterialla 200g. grillilihaa, niin siinä on jo 880 kcl. Sit paketti viinirypäleitä ja kaks lasia maitoa, niin kasassa 1445 kcl.+ 200g pakastevihanneksia, 200g raejuustoa+ 100 grammaa karkkeja, niin siinähän se on.

Vierailija
29/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 helposti mutta sillä minä en vielä laihdu. Mun pitää pudottaa max 1200 kaloriin että jotain tapahtuisi... Syön 2 lämmintä ateriaa tai ruokaisa salaatti lounaaksi ja lämmintä kotona. Aamulla marjasmoothie, välipalaksi muutama pähkinä ja illalla maitokahvi ja ruisleipäpala (1) juustolla tai rahkaa ja mehukeittoa. Lähes päivittäin tuohon 1500 kaloriin sisältyy jäätelöäkin:) Karkkia en syö kuin palan tummaa suklaata kahvin kanssa.

Salilla käyn 1-2x vkossa ja hyötyliikunta päälle, mikään himourheilija en ole!

bmi alle 25

Vierailija
30/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 taas: kun niin moititte, niin teinpä sitten ison "maalaissalaatin" illalliseksi keiton sijasta. Kananmunia, salaattia, perunaa, höyrystettyjä porkkanoita, reippaasti juustokuutioita, krutonkeja ja maissia. (Miehen lautaselle lisukkeeksi vielä vähän rapeaa pekonia.) Söin kaksi lautasellista ja vielä jäi rippeet huomiselle.

Kiitos pienestä herätyksestä! 

Ja AP:lle sanoisin, että taidat itsekin tietää ettei grillimakkarat ja -lihat taida kuulua laihduttajan ruokavalioon. :) Laitapa grilliin vaikka maissia, kasvis- ja sienivartaita seuraavalla kerralla! Lisukkeeksi vaikka mozzarellasalaatti.

Vierailija
31/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiselle, joka ei tee raskasta työtä, riittää yksi lämmin ateria päivässä. Valikoimalla kevyitä kasviksia ja täyttämällä lautasen niillä onnistuu kyllä. Mulla, jos en syö hiilareita on vaikeuksia edes jaksaa syödä tarpeeksi. Kalaa, kanaa, kalkkunaa, tomaattia, kurkkua, vihreää salaattia, paprikaa, näitä voi syödä kyllä ihan jo kohtuullisen annoksen. 

Vierailija
32/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:45"]

13 taas: kun niin moititte, niin teinpä sitten ison "maalaissalaatin" illalliseksi keiton sijasta. Kananmunia, salaattia, perunaa, höyrystettyjä porkkanoita, reippaasti juustokuutioita, krutonkeja ja maissia. (Miehen lautaselle lisukkeeksi vielä vähän rapeaa pekonia.) Söin kaksi lautasellista ja vielä jäi rippeet huomiselle.

Kiitos pienestä herätyksestä! 

Ja AP:lle sanoisin, että taidat itsekin tietää ettei grillimakkarat ja -lihat taida kuulua laihduttajan ruokavalioon. :) Laitapa grilliin vaikka maissia, kasvis- ja sienivartaita seuraavalla kerralla! Lisukkeeksi vaikka mozzarellasalaatti.

[/quote]

Ap. Toki tiedän, mutta mua milteipä kuvottaa, jos syön jotain pelkkää tuorekurkkua ja vihanneksia. Jos en laita niiden lisäksi jotain rasvaista/suolaista, niin sorrun suklaaseen ja vastaavaan. Monesti menee fetaa, ja sehän kanssa melkoinen kaloripommi, jos öljyssä lilluvat.

Vierailija
33/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula vähän enemmän (1400-1700, pituutta 165 ja vaatekoko 36) mutta menee helpoasti. syön aamiaisen, lounaan, välipalan ja iltaruuan. Tyyppillistä mun syömisille

-aamiainen: 2 palaa leipää TAI muumikulhollinen muroja banaanin aj maidon kanssa, teetä. Viikonloppuisin myös mehua lasillinen.

-lounas: hyvin vaihteleva, voi olla esim lohibagel, nuudeleita, pastaa ja kasviksia, kasviskeitto ja leipä tai mitä tahansa mitä on jäänyt edellisillalta.

-välipala: hedelmä ja leipä/jogurtti, joskus myös pari palaa suklaata tai pari keksiä

-iltaruoka: vaihtelee paljon, usein lounasta raskaampi. Aika perusruokaa, kasvispainotteisesti (liharuokaa syön ehkä 2 kertaa viikossa, kalaa harvemmin koska perheen muut jäsenet ovat sille allergisia)

Usein juon teetä monta kuppia päivässä, kahvia pari kertaa viikossa, alkoholia 0-7 annosta viikossa (normaalisti varmaan 5?).

Vierailija
34/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:54"]

Ap. Toki tiedän, mutta mua milteipä kuvottaa, jos syön jotain pelkkää tuorekurkkua ja vihanneksia. Jos en laita niiden lisäksi jotain rasvaista/suolaista, niin sorrun suklaaseen ja vastaavaan. Monesti menee fetaa, ja sehän kanssa melkoinen kaloripommi, jos öljyssä lilluvat.

[/quote]

Fetasalaatti on taatusti parempi vaihtoehto kuin grillimakkarat. Vaikka uittaisit lautasesi oliiviöljyssä, niin parempia rasvoja siitä saat kuin makkarasta, ja kaloreitakin laskien saat taatusti syödä lautasellisen jos toisenkin päästäksesi 800 kcal. Tsemppiä ja yritä löytää jotain mieluisaa kevyttä kesäsyötävää!

Vierailija
35/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap muista että vatsa tottuu pienempiin annoksiin hissuksiin. Itse laihdutin 8 kg pelkästään annoskokoja pienentämällä ja vähentämällä kaloripommiherkkuja (pizzaa, alkoholia, makeita herkkuja). Joillekin toimii vähennyt kertarysäyksenä, minulle hidas. Hidas tyyli minulle oli esim. aluksi 1 herkuton päivä, joka aterialla yksi pala vähemmän leipää ja vähemmän riisiä/perunaa/pastaa (n. 1 pienen perunan verran). Tuloksien saaminen oli tietysti hitaampaa, mutta minulle tämä tyyli sopi paremmin ja paino on pysynyt samoissa lukemissa ruokaremontin jälkeen.

Vierailija
36/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olen laskeskellut, että 400-500 kcl ehkä pystyisin annoskoolla ja pienellä laatufiksausella vähentämään, mutta millekkään rasvattomalle kasvislinjalle en pysty, sillä silloin iskee hirvee makeanhimo ja pohjaton nälkä.

Vierailija
37/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala jogurttia ja mysliä, 300kcal

Lounas kanasalaatti ilman kastiketta 400 kcal

Latte 150 kcal

Palautusjuoma 200 kcal

Leipää ja juustoa 300 kcal

Siideri 150 kcal

Tuosta esim tulee 1500 kcal ja mukana on kahvilakäynti ja saunasiiderit. Nälkä ei missään välissä. Ruokajuomina vettä ja light-juomia.

Ap vetää kaks pitsaa tai mäkkäriateriaa ranskalaisilla päivässä ja ihmettelee kun menee kalorit yli..

Vierailija
38/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan ei tarvitse olla rasvatonta, jos vastaavasti vähentää hiilarien määrää. Kaikki kevyttuotteet hiivattiin keittiöstä, yhdessä sokerin, leivän, pullan yms. ja tärkkelyksen kanssa.

Vähä- tai hyvähiilarisella ruokavaliolla laihtuu kuka tahansa, eikä ruoka ole rasvatonta eikä mautonta. Kasviksista tarttee kyllä opetella tykkäämään ja sokerista täytyy luopua. Mutta lihassa ei sinänsä ole yhtään mitään sellaista miksei laihduttaja voisi lihaa syödä. Ja kun sokerikoukusta kerran pääsee eroon, niin ei sitä enää kaipaakaan. 

Vierailija
39/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:45"]

[/quote]

Äläs nyt hätäile. Makkarat joo pois, mutta lihojen grillaaminen on mitä mainioin tapa valmistaa ruoat, koska grilliin ei tarvitse rasvaa. Pointti on vain siinä että lihojen pitää olla marinoimattomia ja pintamaustaa. Omasta mielestäni esim. nahaton broileri on mitä parhainta grillattuna, pelkällä suolalla maustettuna.

Ja ap. Kasviksia vain mukaan. Paljon. muutenkin ihmisen tulisi syödä se puoli kiloa päivässä, vaikkei laihduttaisi. Hyviä rasvoja kehiin, esim. salaatin päälle oliiviöljyä, suolaa ja pippuria niin ei tarvitse mitään muuta kastiketta. Hiilarit minimiin, samoin rasva. Eli käytöstä pois kermat, juustot (oikeita rasvapommeja), sokeri, vehnä, sianliha (todella rasvaista) ja muut vastaavat. Aterioille proteiinia ja kasvista niin johan alkaa toimia. 
http://www.wisegeek.com/what-does-200-calories-look-like.htm Tää on mielestäni hauska.  Noista kuvista näkee sen että kuinka paljon 200 kaloria on konkreettisesti ruokana. Katsele noita ja mieti sitten mitä kannattaa syödä.

nro 15

Vierailija
40/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 21:22"]

Ap. Olen laskeskellut, että 400-500 kcl ehkä pystyisin annoskoolla ja pienellä laatufiksausella vähentämään, mutta millekkään rasvattomalle kasvislinjalle en pysty, sillä silloin iskee hirvee makeanhimo ja pohjaton nälkä.

[/quote]

Kukkurallinen lautasellinen sekasalaattia (vaikka 500g), purkki tonnikalaa vedessä, 1 keitetty kananmuna ja pieni loraus oliiviöljyä = 350 kaloria ja meillä ainakin isolla yli 100 kg miehellä on täysi työ jaksaa syödä. Tomaaattikeitto ja rkl raejuustoa tai kasvissosekeitto ja ruisleipä alle 300 kaloria annos. 1 peruna ja 4 normaalila lihapullaa tomaattikastikkeessa, salaattia ilman kastiketta niin paljon kuin maha vetää 400 kaloria. Wokattuja vihanneksia ja broiskunfile (kokonainen) = 300 kaloria.

Rasvatonta kasvislinjaa ei tarvitse syödä:) Ja noi annokset on mulle jo liian isoja, syön puolet ja salaattia loput, soppaa tosin koko annoksen 3dl.

30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme