Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut saa pidettyä syödyt kcl/pv. 1200-1500 ??

Vierailija
06.06.2013 |

En ymmärrä. Syön 2 lämmintä tai ylipäätään isompaa ateriaa päivässä, ja näistä kertyy keskimäärin jo 1400 kcl. Siihen välipalat ja maitokahvit, niin johan on jo tullut 2000-2200 kcl. Painoa pitäisi tiputtaa, mutta tuntuu että voisi syödä vain porkkanoita, koska nytkään en syö kastikkeita, perunaa enkä mitään pastaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuinen tarvitse välipaloja,jos ateriat ovat ravitsevia.

Vierailija
2/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. No just. Elämä on kyllä pirun tylsää jos klo.17 jälkeen ei syö yhtikäs mitään. Menen nukkumaankun vasta puoliltaöin. Niin no kidutusmeininkiähän noi alta 1500 kcl.syömiset onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa onnistuu ihan helposti. Aamulla elovena pussipuuroa ja kahvi. Lounaaksi useimmiten keitto tai esim reissumiestä, jonka välissä kurkkua, tomaattia ja kinkkua tmv. Illalliseksi mitä milloinkin, ihan normaalia kotiruokaa.

Mihin aikuinen tarvitsee välipaloja? Vai onko kyseessä tottumus? Kokeile välipalaksi kaloritonta mehukeittoa esimerkiksi.

Vierailija
4/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu jos on itsekuria.

Nimim. kuudes kuukausi menossa.

Vierailija
5/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normaalipäivänä kalorit on varmaan jotain 1500, syön aikalailla samalla tavoin joka päivä.

Aamu: rahkaa ja mustikoita

Lounas: Vihanneksia ja raejuustoa, oliiviöljyä

Välipala: hedelmä

Päivällinen;: Jotain kotiruokaa, paljon vihanneksia

Iltapala: En aina syö, joskus kaurapuuroa.

Ja näiden lisäksi mahtuu arkipäivään joku herkku, lounaan jälkeen töissä joko suklaakeksi tai pala suklaata tms.

Vierailija
6/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit ap itse kysymykseesi: syöt, kun ei ole parempaakaan tekemistä. Sen sijaan, että mätät pullaa suuhun, niin lähde kävelylle tai keksi muuta tekemistä kuin jääkaapin vahtaaminen.

Vierailija
7/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas vihannesten syönti auttanee.

Vierailija
8/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvaan noi ap:n kaksi ateriaa kuulostaa aika runsailta. Lounaan ja päivällisen saa ihan hyvin mahdutettua alle 700 kcal/ safka. Tuohon kalorimäärään menisi kyllä jo pastaa ja perunaa ja kastikettakin helposti.

Vierailija
9/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 17:04"]

En ymmärrä. Syön 2 lämmintä tai ylipäätään isompaa ateriaa päivässä, ja näistä kertyy keskimäärin jo 1400 kcl. Siihen välipalat ja maitokahvit, niin johan on jo tullut 2000-2200 kcl. Painoa pitäisi tiputtaa, mutta tuntuu että voisi syödä vain porkkanoita, koska nytkään en syö kastikkeita, perunaa enkä mitään pastaa.

[/quote]

Kalorimäärät tippuu myös annoskokoja tiputtamalla eli ei tarvi siirtyä pelkkiä porkkanoita popsimaan. Voit syödä samaa kuin ennenkin kun syöt sitä vain vähemmän.

Vierailija
10/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalorit kerro koko totuutta. Myös hiilihydraattien määrä ratkaisee. 

Itsekurista painonhallinnassa on kyse, kaikilla sitä ei näytä olevan. Liikunta auttaa, lisäksi kuituja kannattaa nauttia riittävästi.

Itse olen tiputtanut 42 kiloa viimeisen reilun 2 vuoden aikana, joten tiedän, että laihduttaminen ja painonhallinta on mahdollista, jos on riittävästi motivaatiota.

Vierailija
11/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä miten jotkut voi syödä jonku 1500 kcl päivässä.

Itse olen yksi iso pullukka(bmi +30), mutta silti syön 1000kcl päivässä. Liikun säännöllisesti(lenkkeilen 5km 2x päivässä vaunujen kanssa), en syö välipaloja/jälkiruokia/herkkuja tms.

Vierailija
12/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, laskin huvikseni eilisen päivän syömiseni ja pääsin vajaaseen 1000 kaloriin. Olen raskaana, joten pitäisiköhän mun yrittää panostaa syömiseen enemmän?

Syön kun on nälkä, en siis tosiaankaan yritä laihduttaa tai olla syömättä.

Eilen söin mm. aamupalaksi maustamattoman jogurtin ja mysliä, välipalaksi nektariinin, lounasta ei tehnyt mieli, joten söin töiden jälkeen kotona lautasellisen K Special -muroja, illalliseksi tein riisiä ja meksikolaista valmiskastiketta ja ennen nukkumaanmenoa söin paahtoleivän juustolla.

Tänäänkin on kunnon lounas jäänyt välistä (mutta söin äsken muroja, nektariinin ja pari paahtoleipää (oikealla voilla ja sulatejuustolla)), ajattelin tehdä meille kasviskeiton illalliseksi ja mies lupasi tuoda jäätelöä tullessaan kaupungilta.

Jotenkin aina hämmästyn, kun käytän noita kalorilaskureita, kun ei minusta mitenkään tunnu siltä, että söisin hirveän vähän.

Vierailija
13/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, päin vastoin kuin monet täällä, niin minä suosittelen kyllä (terveellisten) välipalojen syömistä. Pysyy verensokeri tasaisempana eikä tule kiljuva nälkä. Sinun ongelmasi on se, että vaikutat syövän aterioilla liikaa, jos kerran kahdesta ateriasta kertyy jo 1400 kcal. Esim. 500 kalorilla saa jo koottua aivan ravitsevan ja täyttävän aterian, ja vähemmälläkin, jos syö esim. jotain keittoa.

Vierailija
14/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä miten jotkut saavat sen 2000 kaloria päivän aikana täyteen. Siinähän pitää jo vetää rasvaa niin että suonet paukkuu.. 

Mulla tulee päivässä korkeintaan 1700kaloria täyteen ja tuolloinkin on pitänyt syödä jotain karkkia tms. 
Syön kuitenkin 5 kertaa päivässä..

Vierailija
15/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 13 jatkaa, vauva on ainakin kasvanut normaalisti ja viime ultrassa sitä jopa hämmästeltiin viikkoihin nähden isoksi. Painoa on viikolle 20 mennessä tullut 3 kg lisää, eikä siitäkään ole mitään sanottu.

Annapa sä mulle aloittaja vinkkejä, että mitä sitä söisi, että saisi 2000 kaloria päivässä täyteen!?

Vierailija
16/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi mitä ap syö ruokana jos ei ota esimerkiksi pastaa tai perunaa eikä kastikkeita. 700 kcal ruualla kuulostaa etenkin noin paljolta.

Vierailija
17/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 17:34"]

Itse olen yksi iso pullukka(bmi +30), mutta silti syön 1000kcl päivässä.

[/quote]

Miksi et ymmärrä? Olet kaiketi itsekin syönyt ennen todella paljon, jos BMI on +30.

Vierailija
18/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin 14. Vähennä muita annoskokoja, niin saat syödä välipaloja.

Vierailija
19/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 17:34"]

Itse olen yksi iso pullukka(bmi +30), mutta silti syön 1000kcl päivässä. Liikun säännöllisesti(lenkkeilen 5km 2x päivässä vaunujen kanssa), en syö välipaloja/jälkiruokia/herkkuja tms.

[/quote]

Nyt oli paskin valehtelu ikinä.

Vierailija
20/43 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, oletko miettinyt ikinä ruokavaliosi hiilihydraattien ja proteiinin välistä suhdetta? Paahtoleipä, murot ja mysli ovat kaikki aika moisia hiilihydraattipommeja, joten muista pitää huolta myös proteiinin saannista.

En ole ap, mutta voin silti antaa pari vinkkiä miten saat lisää kaloreita kehiin. Ihan ensimmäiseksi älä skippaa ruokailuja. Jos päivällä ei tee mieli raskasta lounasta niin syö salaattia ja siihen jos lisäät oliiviöljyä, kalaa, pähkinöitä, tms. saat myös hyviä rasvoja. Syö illalla yhden leivän sijasta kaksi ja valitse leiväksi joku kuitupitoinen. Syö välillä vaikka rahkaa ja marjoja tms. niiden murojen sijasta. No okei, kaloreita ei välttämättä tule kauheasti lisää, mutta vähemmän tyhjää höttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän