Onko 65kg painava nainen mielestäsi kevyt vai painava?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Mun korvaan kuulostaa painavalta tolla pituudella
Kuulostaa siltä, että et osaa yhtään hahmottaa asiaa siis. Kannattaa katsoa tästä linkistä, 165 cm ja 65 kg on bmi 23,9 eli kuva 2.
Kun kirjoitat, että "korvaasi kuulostaa painavalta", niin korvasi ehkä muodostaa mutu-tuntumalla mielikuvan esim kuvasta 4. Se korvasi kyky muodostaa mielikuva painosta on siis virheellinen.
https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/bmi-for-women-body-mass
Minä olen 165cm ja 65kg. Näytän tässä painossa jo hyvältä, ehkä 62kg voisi olla sellainen tavoitepaino. Vartaloni malli on tiimalasi ja tähän vartaloon ainakin passaa tämä paino hyvin ja olen normaalipainossa bmi mukaan. Ehkä esim.omenavartalossa paino näyttäisi erilaiselta.
Parikymppisenä painoin kymmenen kiloa vähemmän, mutta en haikaile sitä aikaa.
N39
Naiset usein valehtelevat painonsa ja tästä selkeästi johtuu harhainen yleiskäsitys, että normaalipainoinen nainen painaa 40-50kg. Vaikka suurinosa normaalipainoisista on 60+ tai jopa 70+ jos pitkä.
Itse olen 177cm pitkä nainen, eli tuo olisi mulle aika vähän, kun lihakset kuitenkin painaa. Nyt paino pyörii 79-75kg ja sen koen sopivaksi painoksi itselleni. Viihdyn siis kehossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun korvaan kuulostaa painavalta tolla pituudella
Kuulostaa siltä, että et osaa yhtään hahmottaa asiaa siis. Kannattaa katsoa tästä linkistä, 165 cm ja 65 kg on bmi 23,9 eli kuva 2.
Kun kirjoitat, että "korvaasi kuulostaa painavalta", niin korvasi ehkä muodostaa mutu-tuntumalla mielikuvan esim kuvasta 4. Se korvasi kyky muodostaa mielikuva painosta on siis virheellinen.
https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/bmi-for-women-body-mass
Sinänsä vähän hassu kuva että normaalipainon alue on niin valtava. Olen 170 pitkä ja mun normaalipainon skaala on 53,5-72 kiloa. Näyttäisin kyllä hyvin erilaiselta skaalan ääripäissä.
Olen 167cm pitkä. Painoin pitkään 49kg ja nyt painan 59kg. Minusta ei jostakin syystä juurikaan huomaa painon nousua. Toki vähän on löysää enemmän, mutta ei merkityävästi. Mahdun edelleen samoihin vaatteisiin. Voikohan luut olla jotenkin painavammat yhtäkkiä?
Zuzka light on nelikymppinen, 165 cm pitkä ja painaa 66-70 kg. Eli sopivan painoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 167cm pitkä. Painoin pitkään 49kg ja nyt painan 59kg. Minusta ei jostakin syystä juurikaan huomaa painon nousua. Toki vähän on löysää enemmän, mutta ei merkityävästi. Mahdun edelleen samoihin vaatteisiin. Voikohan luut olla jotenkin painavammat yhtäkkiä?
Olen ihmetellyt vastaavaa ilmiötä ja olen lähellä kokoasi. 171 cm ja paino noussut 52 kg:sta 62 kg:hen. Vatsaan ja rintoihin on kyllä tullut senttejä lisää mutta annan yhä hoikan vaikutelman. Se matalampi paino ehti olla vuosikymmeniä.
Lihaksikas ja muodokas (rintava ja pyöreäpyllyinen) 165cm ja 65kg voi olla hyvinkin mukiinmenevän näköinen. Oma vaimo on tätä tyyppiä. Toki muutama kilo on extraa mutta niin saa ollakin.
No ei sen nyt ainakaan KEVYT ole...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt vastaavaa ilmiötä ja olen lähellä kokoasi. 171 cm ja paino noussut 52 kg:sta 62 kg:hen. Vatsaan ja rintoihin on kyllä tullut senttejä lisää mutta annan yhä hoikan vaikutelman. Se matalampi paino ehti olla vuosikymmeniä.
Riippuu vähän kropan mallista mutta tiimalasikropalle jopa 10kg lisää voisi olla vielä hyvinkin sopiva
Kymmenen kilon rasvasäkin kanssa liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
165 cm ja 73kg ja kaikki kehuu että näytän hoikalle.
Sori, mutta puhuvat mitä luulevat sinun haluavan kuulla
Painoa tuijotetaan liikaa. Eikä tajuta että lihakset nostaa painoa. Ei kaikki naiset ole lihaksettomia lautoja.
Hyvin kevyt on. Toki jos on 140cm niin sitten ehkä ei
Vierailija kirjoitti:
Kevyt, ihanteellinen paino siihen että pariskunnassa kumpikin pystyy prinsessakantamaan toista, jos mieskin on about saman painoinen tai vähän kevyempi
Lollerilol
Haluaisin nähdä oman mamman prinsessakantavan minua :D
Vierailija kirjoitti:
Naiset usein valehtelevat painonsa ja tästä selkeästi johtuu harhainen yleiskäsitys, että normaalipainoinen nainen painaa 40-50kg. Vaikka suurinosa normaalipainoisista on 60+ tai jopa 70+ jos pitkä.
Vielä useampi valehtelee pituutensa, myös itselleen.
Olen koko elämäni väittänyt toivorikkaasti olevani 168 cm, mutta vihdoin nyt joutunut myöntämään, että olen oikeasti 165 cm. Jos on vähänkään missiharrastuksessa mukana, niin tuohon mielikuvituspituuteen tulee lisää vaikka kuinka paljon senttejä. Olisin helposti voinut väittää olevani 170 cm. Ja totuus on siis 165 cm. Nämä pituuden sentit vaikuttavat bmi:hin. Epäilenpä, että yli puolet ketjun 170+ pituisista ovat sitä vain unelmissaan.
Keskikokoinen. Mutta mekonkoko muuttuu todella paljon, riippuen siitä onko kaikki paino lihasta vai jotain muuta. Itse olen 160 cm ja 46 kg, riippuen siitä miten on salilla mennyt näytän todella timmiltä uimapukumallilta, tai venähtäneeltä tädiltä. Jos pystyy oman painonsa vetämään maasta, niin sitten tuo paino on aika vähän, lihasta tarvitaan. Varsinkin keski-ikää lähestyvän naisen ei kannata tähdätä hoikkuuteen vaan lihasmassaan, jos tarkoituksena olisi pysyä omilla jaloillaan myös toiset 40 vuotta.Entisaikaan ei ollut paino-ongelmia, mutta entisaikaan tehtiinkin fyysisiä töitä eikä istuttu koneella, luulen, että entisajan rautatädit painoivat hyvinkin paljon vaikka eivät siltä näyttäneet.