Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkera kun appivanhemmat mökkeilee miehen siskon lasten kanssa

Vierailija
20.07.2020 |

Sama vanha aihe, mutta kyllä vetää katkeraksi kun appivanhemmat mökkeilevät miehen siskon lasten kanssa mutta meidän lapsia eivät pyydä mukaan.

Pyydettiin heidät kaikki viikonloppuna meille grillailemaan (koska meitähän ei mökille pyydetä syömään). Tulivat, ja ilta siinä sitten kuunneltiin, kuinka ihana ja valoisa miehen siskon mökistä tulee. Rakentavat appivanhempien mökin lähelle. Ja ai kuinka kalastaminen tyttöjen kanssa on mukavaa. Niin ja vielä kun meidän lasten serkkutyttöä alkoi väsyttää, niin huokailtiin kuinka uiminen ja paljussa kylpeminen niin ottaa voimille.

On se niin ihanaa tuo mökkeily tuon miehen siskon perheen kanssa. Kun se vävykin niin tykkää tehdä ruokaa ja on kiva valmiiseen pöytään päästä. Hmmm... taisi jäädä huomaamatta että tämä miniäkin oli melkoisesti tehnyt ruokaa ja valmistellut, että pääsivät meille valmiiseen pöytään. No mutta, eihän sitä toki lasketa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella käytöksellä appivanhemmat aiheuttavat sen että kun tulee perinnönjako niin lasten kesken tulee riitaa kun toinen on saanut aikaisemmin kaikkea ja toinen ei ja toisia on huomioitu paremmin.  He varmaan haluavatkin että sisarukset ei tule keskenään toimeen...  Meillä onneksi vanhemmat pitää tarkan huolen että kun joku sisaruksista saa jotakin niin toisille annetaan vähintään saman verran. Ja lapsenlapset huomioidaan samalla lailla niin jouluna kuin syntymäpäivänäkin vaikka yksi omista lapsista on huomattavasti varakkaampi kuin toiset.

Vierailija
42/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tytär tulee mökille perheineen, miehensä kalastaa (ja perkaa, savustaa jne. kalat), korjailee laituria, pilkkoo puita, korjailee tienpohjaa jne. puuhastelee kaikenlaista mieheni kanssa samalla kun tytär katsoo lastensa perään, lämmittää saunaa ja vaikka tiskaa siinä samassa minun mentyäni mustikkaan vanhimman lapsenlapsen kanssa. Pojan perhe tulee täysihoitoon, miniä käskee pojan (siis miehensä) rantaan vahtimaan lapsia sillä aikaa kun hän makaa auringossa ja välillä huutaa, että lopettakaa saunanlämmitys, savu haisee. Tarjoiluissa on aina jotain moitetta, sauna on liian kuuma tai kylmä, lapset liian pitkään tai liian lyhyen aikaa uimassa, sää on kamala tai hirveä jne.

Tytär ja vävy ovat tekijöitä, miniä keskittyy enemmän olemiseen ja muiden komentamiseen.

Yllättäen vika on aina miniässä ja oma tytär on aina enkeli :D

Oma tytär ei oleta, että joku muu huolehtii kaikesta. Miniä olettaa, että hän on mökillä täysihoidossa ja on oikeutettu valittamaan, jos kakussa ei ole tarpeeksi mansikoita tai lapset on uimassa juuri silloin, kun hänkin haluaa mennä veteen.

Hankala sitä omaa tytärtä tai edes omaa poikaa on moittia, kun siinä on vertailukohteena ahkera vävy ja laiska miniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tytär tulee mökille perheineen, miehensä kalastaa (ja perkaa, savustaa jne. kalat), korjailee laituria, pilkkoo puita, korjailee tienpohjaa jne. puuhastelee kaikenlaista mieheni kanssa samalla kun tytär katsoo lastensa perään, lämmittää saunaa ja vaikka tiskaa siinä samassa minun mentyäni mustikkaan vanhimman lapsenlapsen kanssa. Pojan perhe tulee täysihoitoon, miniä käskee pojan (siis miehensä) rantaan vahtimaan lapsia sillä aikaa kun hän makaa auringossa ja välillä huutaa, että lopettakaa saunanlämmitys, savu haisee. Tarjoiluissa on aina jotain moitetta, sauna on liian kuuma tai kylmä, lapset liian pitkään tai liian lyhyen aikaa uimassa, sää on kamala tai hirveä jne.

Tytär ja vävy ovat tekijöitä, miniä keskittyy enemmän olemiseen ja muiden komentamiseen.[/

Ikävää. Meillä taas mieheni ja minä, siis miniä, rakennetaan itse, hoidetaan anoppilaa jos itse ovat matkoilla. Mieheni auttaa tietokonehommissa ja veropapereissa. Itse hoidetaan lapsemme ja laitetaan ruokamme. Vävy, suurkaupunkilainen, siellä mökkirannassa istuu ja vahtii lapsia uimassa, kun appi ja anoppi rakentavat heidän mökkiään. Mitä miehen sisko edes tekee... hoitaa itseään ja rentoutuu. Ja kun lähtevät kaupunkiasunnolleen käymään, jäävät lapset toki isovanhemmille hoitoon.

Ap

Nepä on ehtiväiset appivanhemmat, kun äsken hoitivat lapsenlapsia ja kävivät näiden kanssa kalassa, nut jo rakentavat kahdestaan mökkiä tyttärelle. Onko niillä vuorokaudessa 100 tuntia vai miten tuo onnistuu?

Vierailija
44/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kaikki vika on anopissa... Oletko miettinyt, että teillä voi olla kurittomia lapsia, joita kukaan ei kestä tai itse aikuiset hankalia nirppanokkia?

No, niin varmaan... miehen sisko sai mökkitontin häälahjaksi. Me saimme viinilaseja. Että melko tasapuolista, sanoisin näin nirppanokkaisena miniänä.

Ap

Se tontti katsotaan ennakkoperinnöksi. Miehellesi tipahtaa aikanaan vanhempiensa mökki siitä siskonsa naapurista.

No ei takuuvarmasti lahjaa ennakkoperinnöksi katsota, kun siitä on lahjakirja tehtynä, lahjaksi eikä ennakkoperinnöksi erikseen varmistettu  ja verot maksettu! Mistä ihmeestä kaltaisiasi oikein aina putkahtaa esille?

Vierailija
45/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä anoppi ei halua tuppaantua liikaa teidän elämään? Tältä palstalta ainakin minä olen oppinut, että anopin on parempi pysytellä mahdollisimman kaukana...

Anoppihan se tyttären äiti on tyttärensäkin perheessä, vai kävelläänkö vävyn yli helpommin?

No tyttären äiti saa useimmiten tuppautua miten haluaa eikä vävy sano mitään, mutta pojan äidin pitää osata pitää välimatkaa, mutta ei sitten kuitenkaan liikaa. On se varmasti helpompaa olla aikuisen tytön äiti kuin pojan.

Ei todellakaan saa tuppautua miten haluaa.

t. aikuinen tytär

Vierailija
46/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on melkein samankaltainen tilanne, paitsi että kyseessä on isäni ja hänen nykyisen avopuolisonsa lapsenlapset. Oma äitini on kuollut 4v sitten. On lasten kiva saada Puuhamaasta tuliaisia (syntymäpäivälahjaksi), kun ovat olleet "pojan" lasten kanssa kesälomamatkalla. Meille eivät osu edes ohikulkumatkalla. Muutenkin lapsenlapset ovat viikkoja mökillä heidän kanssaan. Onneksi lapseni oli pieni kun äitini kuoli, joten ei osaa edes kaivata aktiivista isovanhempaa.

Varmasti ikävää.

Meilläkin on melkein näin. Minun lapsenlapseni ovat meillä paljon enemmän kuin mieheni lapsenlapset. Miksi? No siksi, että mieheni ei juuri jaksa olla pienten lasten kanssa, eikä halua kuluttaa niihin aikaa eikä rahaa. Minä maksan omien lastenlasteni kanssa tehtävät reissut, ostelen heille vaatteita ja polkupyöriä, käytän heihin aikaani ja energiaani. Minulle sopisi hyvin, että myös miehen laopsenlapset olisivat osa elämäämme, mutta edellytän silloin mieheni osallistuvan sekä kustannuksiin että järjestelyyn, ja olevan lasten kanssa.

Ikävää, että sinulla on myös välinpitämätön isä.

Vierailija
47/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär ja vävy ovat tekijöitä, miniä keskittyy enemmän olemiseen ja muiden komentamiseen.[/

Ikävää. Meillä taas mieheni ja minä, siis miniä, rakennetaan itse, hoidetaan anoppilaa jos itse ovat matkoilla. Mieheni auttaa tietokonehommissa ja veropapereissa. Itse hoidetaan lapsemme ja laitetaan ruokamme. Vävy, suurkaupunkilainen, siellä mökkirannassa istuu ja vahtii lapsia uimassa, kun appi ja anoppi rakentavat heidän mökkiään. Mitä miehen sisko edes tekee... hoitaa itseään ja rentoutuu. Ja kun lähtevät kaupunkiasunnolleen käymään, jäävät lapset toki isovanhemmille hoitoon.

Ap

Nepä on ehtiväiset appivanhemmat, kun äsken hoitivat lapsenlapsia ja kävivät näiden kanssa kalassa, nut jo rakentavat kahdestaan mökkiä tyttärelle. Onko niillä vuorokaudessa 100 tuntia vai miten tuo onnistuu?[/

Ehtiihän tuota, päivällä rakennetaan mökkiä ja illat ja yöt hoidetaan lapsenlapsia että vanhemmat saa huilata. Verkot toki lasketaan illalla ja käydään lasten kanssa kokemassa aamulla että niiden omat vanhemmat saa nukkua pitkään. Kun nämä vanhemmat sitten herää, voi taas muutamiksi tunneiksi mennä rakentamaan ennen kuin vanhemmat tarvii taas illan/yön omaan palautumiseensa.

Ap

Vierailija
48/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin, siellä appivanhempien mökissä toki lasten serkut täydellä ylöspidolla aikaa viettävät ja yötä ovat, että sen puoleen olisin toivonut, että meidänkin lapset sinne joskus pyydettäisiin. Sukulaisuussuhde kun on sama kuin serkuillaan.

Ap

Kannattaisiko ihan kysyä anopilta/apelta joskus suoraan (unohda miehesi välikätenä, jos hän ei kerta saa suutansa auki asiasta) että voisikohan teidän lapsetkin joskus päästä isovanhempiensa mökille? Ovathan he kuitenkin heidän lapsenlapsiaan.

Vierailija
49/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on rappioalkoholisti ja isäni taas "uuden" vaimonsa vietävissä ollut jo kohta kaksi vuosikymmentä.

Nyt sitten katselen vierestä vähän samaa touhua kuin ap. Omat appivanhempani suosivat tyttäriään ja heidän lapsiaan, tai oikeastaan anoppi suosii. Appi auttaa meitä monesti ja mies sitten toisinpäin myös isäänsä. Miehen sisko perheineen istui viikon kylässä auttamatta kertaakaan maatöitä ja terassia tekevää appea 🙄

Minulle anoppi korlstaa silloin tällöin äiti-tytär-juttujaan tietäen tasan tarkkaan millainen oma äitini on. Itse yritän olla normaalin kohtelias, mutta joskus tekee tiukkaa...

Vierailija
50/51 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kaikki vika on anopissa... Oletko miettinyt, että teillä voi olla kurittomia lapsia, joita kukaan ei kestä tai itse aikuiset hankalia nirppanokkia?

No, niin varmaan... miehen sisko sai mökkitontin häälahjaksi. Me saimme viinilaseja. Että melko tasapuolista, sanoisin näin nirppanokkaisena miniänä.

Ap

Se tontti katsotaan ennakkoperinnöksi. Miehellesi tipahtaa aikanaan vanhempiensa mökki siitä siskonsa naapurista.

No ei takuuvarmasti lahjaa ennakkoperinnöksi katsota, kun siitä on lahjakirja tehtynä, lahjaksi eikä ennakkoperinnöksi erikseen varmistettu  ja verot maksettu! Mistä ihmeestä kaltaisiasi oikein aina putkahtaa esille?

Mitä pojalle lahjoitettiin saman arvon edestä? Tietenkin lahjavero maksetaan, kun lahja on kallis. Siitä huolimatta se katsotaan ennakkoperinnöksi ja pojalla on oikeus vaatia sen arvoista osuutta vanhempiensa jäämistöstä, ennen kuin aletaan pistää vanhempien muuta omaisuutta kahtia (ellei ole testamenttia).

Vierailija
51/51 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkut ovat kiltimpiä ja parempikäytöksisiä todennäköisesti. Vanhemman voi olla vaikea myöntää itselleen etteivät omat ole yhtä kultaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi