Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkera kun appivanhemmat mökkeilee miehen siskon lasten kanssa

Vierailija
20.07.2020 |

Sama vanha aihe, mutta kyllä vetää katkeraksi kun appivanhemmat mökkeilevät miehen siskon lasten kanssa mutta meidän lapsia eivät pyydä mukaan.

Pyydettiin heidät kaikki viikonloppuna meille grillailemaan (koska meitähän ei mökille pyydetä syömään). Tulivat, ja ilta siinä sitten kuunneltiin, kuinka ihana ja valoisa miehen siskon mökistä tulee. Rakentavat appivanhempien mökin lähelle. Ja ai kuinka kalastaminen tyttöjen kanssa on mukavaa. Niin ja vielä kun meidän lasten serkkutyttöä alkoi väsyttää, niin huokailtiin kuinka uiminen ja paljussa kylpeminen niin ottaa voimille.

On se niin ihanaa tuo mökkeily tuon miehen siskon perheen kanssa. Kun se vävykin niin tykkää tehdä ruokaa ja on kiva valmiiseen pöytään päästä. Hmmm... taisi jäädä huomaamatta että tämä miniäkin oli melkoisesti tehnyt ruokaa ja valmistellut, että pääsivät meille valmiiseen pöytään. No mutta, eihän sitä toki lasketa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa elää kiitoksilla.

Vierailija
2/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti on todella kurjaa tuollainen?

Onko miehesi kysynyt vanhemmiltaan, miksi siskoa ja perhettä kutsutaan mukaan ja teitä ei? Pyytävätkö he teitä muuten luokseen? onko sattunut joku asia miksi välit voisivat olla viileät ( jos ovat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse kysy, pääsisivätkö teidän lapset myös? Lapsista kai tässä on kyse eikä miniän ja appivanhempien väleistä.

Vierailija
4/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi harrastaa samanlaista ylistystä muista. Kerran hän latasi vielä lähtiessään minulle kahden kesken, että eikö kuulostakin ihanalta, miten äidillä ja tyttärellä on näin kivaa yhdessä. Hän kertoi, mihin seuraavaksi menevät viettämään yhdessä äiti-tytär laatuaikaa. Toisteli tuota äiti-tytär sanaparia ja ihanuutta niin monta kertaa, ettei se ollut vahinko vaan puukko.

Mun äiti oli juuri kuollut.

Vierailija
5/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi harrastaa samanlaista ylistystä muista. Kerran hän latasi vielä lähtiessään minulle kahden kesken, että eikö kuulostakin ihanalta, miten äidillä ja tyttärellä on näin kivaa yhdessä. Hän kertoi, mihin seuraavaksi menevät viettämään yhdessä äiti-tytär laatuaikaa. Toisteli tuota äiti-tytär sanaparia ja ihanuutta niin monta kertaa, ettei se ollut vahinko vaan puukko.

Tajusi oman kuolevaisuutensa. Tahditon toki oli.

Vierailija
6/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehesi kysynyt vanhemmiltaan, miksi siskoa ja perhettä kutsutaan mukaan ja teitä ei? Pyytävätkö he teitä muuten luokseen? onko sattunut joku asia miksi välit voisivat olla viileät ( jos ovat)

Mies haluaa vältellä tätä keskustelua. Eli kai kipeä kohta hänellekin, ei vain halua myöntää. Hänen perheensä kun ovat ”hieno” perhe, jossa ongelmia ei ole eikä ole koskaan ollutkaan.

Eli ottaessani tämän aiheen puheeksi, ainoa mihin se johtaa on riita minun ja miehen välillä. Appivanhempien kanssa olen pyrkinyt pitämään asialliset välit, joten vältän epämukavista asioista puhumista heidän kanssaan.

Eli pyrin nielemään katkeruuteni ja keksimään muuta tekemistä lasten kanssa. Uidaan esim yleisellä uimarannalla sen sijaan että tunkeuduttaisiin mökille serkkujen kanssa paljuilemaan. Surullista.

Ap

Vierailija
7/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusi oman kuolevaisuutensa. Tahditon toki oli.

Kiitos selityksestä, ei siis puhdasta ilkeyttä millaisena sen nopeasti koin. Silti mietin, eikö hän missään vaiheessa ymmärtänyt, miltä hänen sanansa minusta tuntuvat. Kuolinuutisen hän oli tiennyt jo useamman päivän, ei ollut mikään ensikäden reaktio tuo oman onnen korostaminen. Minun on vaikea kuvitella itseni sanomaan vaikka tuoreelle leskelle, että ihanaa kun minulla on vielä kumppani, aiomme tehdä romanttisia matkoja sinne sun tänne. Jos meinaa lipsahtaa, voi lauseen alun nielaista, eikä alkaa toistella.

Vierailija
8/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit tuppaa suosimaan tyttäriä, ja toisekseen niitä lapsista, jotka on käenpoikia, eli jotka äidin mielestä on jostain syystä  muita enemmän tuen tarpeessa. Meilläkin apekset on hoitaneet ja paaponeet aluksi tyttärensä perhettä ja sen jälkeen miehen veljen perhettä. Mistä perheen tytär on tykännyt kovin kyttyrää :D

Ovat naureskellen sanoneet miehestäni, että koska Reino ei ole koskaan tarvinnut apua, ei ole tullut mieleen sitä tarjota.

Ja kuitenkin Reino on lapsista se, joka aina vaan enenevässä määrin huolehtii vanhenevien vanhempiensa asioista, kun tulee vaikeuksia puhelimen/tietsikan/telkkarin/kodinkoneiden kanssa, puutarhanhoidossa, kulkupelien kunnostuksessa, asioinnissa vakuutusyhtiöiden, operaattorin jne. kanssa, koronaostosten hoidossa, matkojen järjestämisessä jne.  Tytär viettää sapattivapaata ja toinen poika köllöttelee ulkomailla.

Vierailija
9/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella kurjalta. Ei tuossa oikein auta muu kuin tehdä omasta elämästä mahdollisimman hyvää.

Kylään voisitte kutsua erikseen siskon perheen ja appivanhemmat, niin heidän "parempi" suhde ei dominoi kyläilyä...

Vierailija
10/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut. Anoppisi on idiootti.

Vierailija
11/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa vältellä tätä keskustelua. Eli kai kipeä kohta hänellekin, ei vain halua myöntää. Hänen perheensä kun ovat ”hieno” perhe, jossa ongelmia ei ole eikä ole koskaan ollutkaan.

Eli ottaessani tämän aiheen puheeksi, ainoa mihin se johtaa on riita minun ja miehen välillä. Appivanhempien kanssa olen pyrkinyt pitämään asialliset välit, joten vältän epämukavista asioista puhumista heidän kanssaan.

Eli pyrin nielemään katkeruuteni ja keksimään muuta tekemistä lasten kanssa. Uidaan esim yleisellä uimarannalla sen sijaan että tunkeuduttaisiin mökille serkkujen kanssa paljuilemaan. Surullista.

Ap

Kuulostan varmaan nyt ilkeältä, mutta, kun välit ovat tuollaiset ettei mistään oikeasti oikein voida keskustella niin luultavasti teidän on helpompikin mökkeillä muualla kuin heidän kanssaan,missä pitäisi koko ajan varoa ettei puhu muuta kuin diipadaapaa.

Toivottavasti sinun perheeseen on edes hyvät välit. Eräässä tuttavaperheessä on hyvin samankaltainen tilanne. SIellä nyt sitten isoiksi kasvaneet lapset eivät välitä osallistua enää esim. isovanhempien juhliinkaan, koska heitä on aina syrjitty noiden isovanhempien osalta

Vierailija
12/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tekin rakentaisi mökkiä? Ostakaa tontti jostain sieltä appivanhempien läheltä ja aloittakaa projekti, kyllä appivanhemmat samalla tavalla tulevat teille sinne syömään etenkin jos miehesi laittaa ruuat.

Vierailija
13/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt, voisitteko joku kerta tulla päiväksi mökille, niin serkukset saisivat viettää aikaa yhdessä?

Vierailija
14/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai sellainen "hieno" perhe, niissä tuppaa olemaan pinnan alla yleensä paljon ongelmia, anoppisi kuulostaa tyhmältä, voin oikein kuvitella miten esittää täydellistä kotirouvaa, ei kannata tupata jos ei tykätä..... Tämä kuvailemasi täydellinen perhe kuulostaa rasittavalta ja teennäiseltä, tulee myös narsismi mieleen nehän yleensä suosivat toista ja toista sorsivat.

Onpa

Ap

Vierailija
15/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette tekin rakentaisi mökkiä? Ostakaa tontti jostain sieltä appivanhempien läheltä ja aloittakaa projekti, kyllä appivanhemmat samalla tavalla tulevat teille sinne syömään etenkin jos miehesi laittaa ruuat.

Talo rakennettiin, eipä juuri apua herunut. Ei rakentamisen eikä lastenhoidon osalta, että olisimme siis itse voineet rakentaa.

Ap

Vierailija
16/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinusta on epäreilua kun kumpikaan ei ota omalle mökilleen teitä? Miehen sisko on perheineen rakentanut mökin appivanhempiesi lähelle ja sinä ajattelet, että teidän perheellä on oikeus lokkeilla heidän mökeillään? Logiikka se tämäkin. Tosin logiikka, jota ei insinööri ymmärrä.

Minä rakennutan itselleni myös mökkiä ja en rehellisyyden nimissä todellakaan ole edes ajatellut, että mun sukulaiset luulevat sen tulevan yhteiskäyttöön. Heillä on omat talot ja kodit ja tavat, mulla omat. Joskus ehkä saatan jonkun mökilleni kutsua, mut jumantsuikka jos joku kuvittelee olevansa etuoikeutettuna mun mökkiin. Ja kyllä puhun omasta, sillä tonttilainaa ei ole enää ja mökki on omilla rahoilla rakennutettu.

Vierailija
17/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinusta on epäreilua kun kumpikaan ei ota omalle mökilleen teitä? Miehen sisko on perheineen rakentanut mökin appivanhempiesi lähelle ja sinä ajattelet, että teidän perheellä on oikeus lokkeilla heidän mökeillään? Logiikka se tämäkin. Tosin logiikka, jota ei insinööri ymmärrä.

Minä rakennutan itselleni myös mökkiä ja en rehellisyyden nimissä todellakaan ole edes ajatellut, että mun sukulaiset luulevat sen tulevan yhteiskäyttöön. Heillä on omat talot ja kodit ja tavat, mulla omat. Joskus ehkä saatan jonkun mökilleni kutsua, mut jumantsuikka jos joku kuvittelee olevansa etuoikeutettuna mun mökkiin. Ja kyllä puhun omasta, sillä tonttilainaa ei ole enää ja mökki on omilla rahoilla rakennutettu.

Perintötontteja ja jaettua rantaviivaa... ei nyt tulis mieleenkään heidän mökkiään käyttää.

Tosin, siellä appivanhempien mökissä toki lasten serkut täydellä ylöspidolla aikaa viettävät ja yötä ovat, että sen puoleen olisin toivonut, että meidänkin lapset sinne joskus pyydettäisiin. Sukulaisuussuhde kun on sama kuin serkuillaan.

Mutta tosiaan, minä en voi heidän suosimiseensa vaikuttaa, pyrin pitämään omat lapset aktiivisina ja tyytyväisinä, etteivät tätä suosimista niin huomaisi/miettisi. Viattomia meidän lapset siihen ovat.

Ap

Vierailija
18/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit tuppaa suosimaan tyttäriä, ja toisekseen niitä lapsista, jotka on käenpoikia, eli jotka äidin mielestä on jostain syystä  muita enemmän tuen tarpeessa. Meilläkin apekset on hoitaneet ja paaponeet aluksi tyttärensä perhettä ja sen jälkeen miehen veljen perhettä. Mistä perheen tytär on tykännyt kovin kyttyrää :D

Ovat naureskellen sanoneet miehestäni, että koska Reino ei ole koskaan tarvinnut apua, ei ole tullut mieleen sitä tarjota.

Ja kuitenkin Reino on lapsista se, joka aina vaan enenevässä määrin huolehtii vanhenevien vanhempiensa asioista, kun tulee vaikeuksia puhelimen/tietsikan/telkkarin/kodinkoneiden kanssa, puutarhanhoidossa, kulkupelien kunnostuksessa, asioinnissa vakuutusyhtiöiden, operaattorin jne. kanssa, koronaostosten hoidossa, matkojen järjestämisessä jne.  Tytär viettää sapattivapaata ja toinen poika köllöttelee ulkomailla.

Reinon kannattaa vetäytyä takavasemmalle jaantaa toisten sisarustennauttia vanhempien asioiden hoidosta.

Vierailija
19/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kaikki vika on anopissa... Oletko miettinyt, että teillä voi olla kurittomia lapsia, joita kukaan ei kestä tai itse aikuiset hankalia nirppanokkia?

Vierailija
20/51 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kaikki vika on anopissa... Oletko miettinyt, että teillä voi olla kurittomia lapsia, joita kukaan ei kestä tai itse aikuiset hankalia nirppanokkia?

No, niin varmaan... miehen sisko sai mökkitontin häälahjaksi. Me saimme viinilaseja. Että melko tasapuolista, sanoisin näin nirppanokkaisena miniänä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi