Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on ulkomaalainen kumppani!

Vierailija
20.07.2020 |

Minkä maalainen hän on? Kauanko olette olleet yhdessä ja osaako hän suomea vai millä kielellä kommunikoitte yleensä? Oletko joutunut kohtaamaan näkyvää paheksuntaa valintasi johdosta? Ottiko perheesi hänet hyvin vastaan?

Kertokaa kokemuksianne!:)

Kommentit (227)

Vierailija
161/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt eräässä Aasian maassa, adoptoitu Suomeen hyvin pienenä. Puhutaan suomea miehen kanssa, sitä puhun itsekin äidinkielenäni. Mieheni vanhemmat ovat ovat ottaneet minut hyvin vastaan.

Vierailija
162/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa mies on vielä monessa paikassa perheen pää ja oletetaan, että nainen tekee ruokaa ja ne ns. kotityöt. Saksalaiset miehet eivät ala mitään olohuoneen nurkkaa imuroimaan vaan leikkaavat nurmikkoa tai hoitavat etupihaa ja autoa, että naapuri ei pääse huomauttamaan, että autoa ei ole pesty. Siinä missä suomalainen mies menee tossun alle niin saksalainen mies avaa olutpullon Öttingeriä ja sanoo, että ole hyvä ja imuroi itse. Ei sovi av-mammoille.

Kuulostaa noin muuten suomalaiselta perhearjelta, paitsi ettei suomalainen nainen saa mitään korvausta miehensä palvelemisesta.

Työni puolesta olen joutunut vierailemaan tuhansissa suomalaisissa kodeissa ja täytyy sanoa, ettei useimmissa imuria näytä käyttävän nainenkaan. Ja kun naisen kroppaa katsoo, niin vatsasta päätellen olut on suosikkijuoma.

Mistä oppi tulee? No kotoa. Kukaan ei opeta pojille/tytöille arjen taitoja ja seuraavan 20-30v. aikana täälläkin näkyy iso liuta nuoria vinkujia ketkä haluaa kotihengettären 0 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanilainen. Ollaan oltu päälle viisi vuotta naimisissa, meillä on tällä hetkellä yksi lapsi. Kielinä meillä on kotona japani ja englanti,

Lapselle puhun suomea ja mies japania. Useimmiten asutaan miehen kanssa Japanissa, välillä minä ja lapsi Suomessa.

Omat vanhemmat ja miehen vanhemmat suhtautuivat ihan positiivisesti.

Ei ollut mitään kyräilyjä tai hirveästi ennakkoluuloja toisesta maasta tulevia kohtaan.

Mies käynyt Suomessa 3 kertaa ja tulee toimeen perheeni kanssa.

Miten tapasitte?

Tavattiin Japanissa. Olin siellä aikoinaan kieltä opiskelemassa. Yhteisten tuttavien kautta tapasimme ekan kerran.

Vierailija
164/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksassa mies on vielä monessa paikassa perheen pää ja oletetaan, että nainen tekee ruokaa ja ne ns. kotityöt. Saksalaiset miehet eivät ala mitään olohuoneen nurkkaa imuroimaan vaan leikkaavat nurmikkoa tai hoitavat etupihaa ja autoa, että naapuri ei pääse huomauttamaan, että autoa ei ole pesty. Siinä missä suomalainen mies menee tossun alle niin saksalainen mies avaa olutpullon Öttingeriä ja sanoo, että ole hyvä ja imuroi itse. Ei sovi av-mammoille.

Kuulostaa noin muuten suomalaiselta perhearjelta, paitsi ettei suomalainen nainen saa mitään korvausta miehensä palvelemisesta.

Työni puolesta olen joutunut vierailemaan tuhansissa suomalaisissa kodeissa ja täytyy sanoa, ettei useimmissa imuria näytä käyttävän nainenkaan. Ja kun naisen kroppaa katsoo, niin vatsasta päätellen olut on suosikkijuoma.

Mistä oppi tulee? No kotoa. Kukaan ei opeta pojille/tytöille arjen taitoja ja seuraavan 20-30v. aikana täälläkin näkyy iso liuta nuoria vinkujia ketkä haluaa kotihengettären 0 eurolla.

Tuo on totta. Siellä heikommissa kodeissa luotetaan pelikoneiden kasvatusvoimaan, kun saadaan mukavasti aikuisille vapaata aikaa. pelikoneista vaan ei opi imurin käyttöä tai lattian luuttuamista puhumattakaan ihmissuhdetaidoista. 

Vierailija
165/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida kun olen lukenut ketjua nyt yli puolenvälin... Tiesin jo ihan pienestä pitäen, että haluan muuttaa tulevaisuudessa ulkomaille ja perustaa perheen sinne. Lukion jälkeen hain välivuoden aikana useita työpaikkoja ympäri maailmaa, mutta mikään ei tärpännyt ja olin siitä todella pettynyt. Ulkomaille pääsystä tuli siinä vaiheessa joku pakkomielle ja kun asiat eivät menneet ”suunnitelmieni” mukaan olin tosi pettynyt ja vähän masentunutkin. Vuoden päästä pääsinkin sisälle yliopistoon ja siitä vuoden päästä lähdin vaihtoon ja sitten asiat alkoivatkin mennä unelmieni kannalta hyvin. Eli tästä opittuna: asiat menevät niinkuin niiden on tarkoitus mennä. Joskus elämän suunta voi tuntua hyvinkin erilaiselta kun on itse aluksi ”suunnitellut”, mutta lopputulos voi olla silti parempi. Ystäviäni on asunut nuoren ulkomailla mm matkaoppaina ja lentoemäntinä, mutta suurin osa on tullut takaisin Suomeen. Eli jos ulkomaille haluaa keinot on monet, mutta jos siellä haluaa asua pysyvästi kouluttaudu ja hanki hyvä työ. Euroopan ulkopuolella eläminen on paljon kalliimpaa kuin Suomessa, koska mitään tukia ei ole, ja esim terveyden huolto on todella kallista puhumattakaan lasten koulutuksesta ym.

Vierailija
166/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on Saudi Arabiasta. Alussa kohtasimme paljon ennakkoluuloja molempien perheiden puolelta, mutta vuosien saatossa ne ovat hävinneet puolin ja toisin. Yhdessä ollaan oltu jo pitkään ja lapsiakin on jo muutama. Asumme mieheni kotimaassa, eikä meillä ole tarkoitus koskaan muuttaa Suomeen. Mieheni ei viihdy juuri Suomessa.

Vierailija
167/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol😂 onpas taas mammoilla helmimiehiä. just jotain gampiaa ja romaniaa olisin voinut kuvitellakin 💩

Samoin kuten miehillä thaikkulaa, filippiinejä, venäjää, kolumbiaa. :D Tasokkaimmat joutuu hakemaan kehitysmaista!

Tietämätöntä länkytystä. Tapasin aikoinaan töiden kautta paljon Suomeen avioituneita thai/filippiininaisia, ja ystävällisempiä ja ahkerampia saa kyllä hakea. Tekevät töitä paljon. Perhekeskeisiä ja uskollisia vaimoja, en ihmettele miksi jotkut miehet hakevat vaimonsa muista maista.

Ja kauniitakin ovat. on erittäin mukavaa, kun esim. vaimoni ja hänen ystävättärensä järjestävät pieniä illanistujaisia hyvän ruoan parissa.  Hienoa olla seurassa, jossa osataan iloita kunnolla.

Vierailija
168/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jaetaan kotityöt (joihin ei kuulu pihatyöt ja autonpesu, vaan ruuanlaitto, siivous ja pyykkäys) kutakuinkin fifty-fifty saksalaisen mieheni kanssa. Ja aikuiset poikamme ovat parempia ruuanlaittajia kuin tyttöystävänsä.

T. Saksassa 28 vuotta asunut

Vierailija
169/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol😂 onpas taas mammoilla helmimiehiä. just jotain gampiaa ja romaniaa olisin voinut kuvitellakin 💩

Samoin kuten miehillä thaikkulaa, filippiinejä, venäjää, kolumbiaa. :D Tasokkaimmat joutuu hakemaan kehitysmaista!

Tietämätöntä länkytystä. Tapasin aikoinaan töiden kautta paljon Suomeen avioituneita thai/filippiininaisia, ja ystävällisempiä ja ahkerampia saa kyllä hakea. Tekevät töitä paljon. Perhekeskeisiä ja uskollisia vaimoja, en ihmettele miksi jotkut miehet hakevat vaimonsa muista maista.

Ja kauniitakin ovat. on erittäin mukavaa, kun esim. vaimoni ja hänen ystävättärensä järjestävät pieniä illanistujaisia hyvän ruoan parissa.  Hienoa olla seurassa, jossa osataan iloita kunnolla.

Eikö tästä ollut puhetta? Pidetään ketju asiallisena! Aion häröttää ketjun alkupäästäkin olevat törkypuheet.

Vierailija
170/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moderaattori voisi poistaa henkisesti sairaiden suomalaisnaisten thainaisia koskevat vihakommentit.

Entäs jos samanlainen toimii tuossa tehtävässä ja lisäksi vihaa myös miehiä?

Vierailija
171/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on Singaporesta. Meillä on neljä lasta.

Vierailija
172/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen mies, puhumme englantia keskenämme ja asumme Ranskassa. 

Olen opiskellut italiaa, mutta mieluummin puhun kuitenkin englantia, kun mies puhuu tosi hyvää englantia opiskeltuaan Englannissa. 

Vierailija
173/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta yhdessä liberialaisen miehen kanssa. Asumme Keski-Euroopassa ja puhumme toisillemme englantia joka on myös kummankin työkielenä. Tapasimme silloin 10v sitten täällä asuinmaassamme tullessani tänne töihin. Mies ei ole koskaan asunut Suomessa joten ei myöskään puhu suomea muutamaa sanaa enempää. Onnellinen suhde on aina ollut eikä mitään ongelmia ole ollut muuta kuin ennakkoluuloja minun perheen puolelta miehen afrikkalaisuutta kohtaan. Eivät taida edelleenkään täysin hyväksyä suhdettamme vaikka eivät hänestä mitään muuta ”vikaa” ole löytäneet kuin syntyperän mikä on tosi surullista ja suoraan sanottuna en jaksa heitä yrittää enää valistaa. Miehen perhe taas on ottanut mut vastaan todella hyvin. Mies on aikalailla ”länsimaalaistunut” koska on asunut täällä asuinmaassamme jo yli 20 vuotta joten kulttuurierot eivät ole mitenkään suuria. Tasavertaisia olemme ja kotityöt tehdään yhdessä/vuorotellen jne. Asuinmaassamme ei meitä mitenkään ihmetellä mutta Suomessa kotiseudulla syrjäkylillä käydessä saadaan kyllä aina pitkiä katseita ja kuiskuttelua aikaan. Ei se mitään, me olemme onnellisia yhdessä ja se riittää.

Vierailija
174/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderaattori voisi poistaa henkisesti sairaiden suomalaisnaisten thainaisia koskevat vihakommentit.

Entäs jos samanlainen toimii tuossa tehtävässä ja lisäksi vihaa myös miehiä?

Ei sillä ole mitään väliä. Pistä Vauvan palautekaavakkeen kautta viestiä, jos näyttää siltä ettei viestejä lähde vaikka ovat asiattomia. Niin minäkin teen aivan joka kerta

Vierailija
175/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppi tulee tosiaan kotoa ja enemmistöhän taitaa olla jo yh-perheitä. Pitäisikö sinun mielestä naisilla palauttaa jokin talouskoulun tapainen, että oppisivat ja opettaisivat lapsilleenkin välttämättömimmät perusasiat taloudenpidossa? Toinen juttu mikä minua ihmetyttää, on se, että vaikka maailmalla on usieta tutkimuksia siitä, että rikkonaisen perheen lapsista tulee helposti syrjäytyneitä tai rikollisia, niin meillä täällä pää punaisena ajetaan kiihtyvällä vauhdilla sitä, että perinteinen perhemalli on niin yäk.

Vierailija
176/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppi tulee tosiaan kotoa ja enemmistöhän taitaa olla jo yh-perheitä. Pitäisikö sinun mielestä naisilla palauttaa jokin talouskoulun tapainen, että oppisivat ja opettaisivat lapsilleenkin välttämättömimmät perusasiat taloudenpidossa? Toinen juttu mikä minua ihmetyttää, on se, että vaikka maailmalla on usieta tutkimuksia siitä, että rikkonaisen perheen lapsista tulee helposti syrjäytyneitä tai rikollisia, niin meillä täällä pää punaisena ajetaan kiihtyvällä vauhdilla sitä, että perinteinen perhemalli on niin yäk.

Ukoista ei ole siihen. Johan Facessakin oli koronan aikaan keskustelua miten isukit lässähti lomautusten tai potkujen takia. Talouden kulut juoksee kaikesta huolimatta eikä mitään muuta olla valmiita tekemään paitsi avaamaan olutpullo.

Omillaan toimeentulevan naisen on helpompi kasvattaa yksinään lapsi kuin ottaa kontolleen toista lasta joka saattaa musertua tuon tuosta. Perinteisellä vaihteella oleva kotitalous EI kestä työttömyysjaksoja ja tämä pitäisi tietää jo ennen ensimmäistä raskautta. Työttömyyden iskiessä mennään vaikka siivoamaan rappuja ,jotta perhe saa ruokaa.

Vierailija
177/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä "brittimiehet" ja "amerikkalaiset" akateemisiä (M.Sc+} valkoihoisia?

Oma amerikkalaiseni on tohtori kolmannessa sukupolvessa ja valkoinen.

Usein kyllä amerikkalasilla "valkoisillakin" monirotuiset geenit, kun niin paljon erimaalaisia samassa maassa.

Vierailija
178/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukoista ei ole siihen. Johan Facessakin oli koronan aikaan keskustelua miten isukit lässähti lomautusten tai potkujen takia. Talouden kulut juoksee kaikesta huolimatta eikä mitään muuta olla valmiita tekemään paitsi avaamaan olutpullo.

Omillaan toimeentulevan naisen on helpompi kasvattaa yksinään lapsi kuin ottaa kontolleen toista lasta joka saattaa musertua tuon tuosta. Perinteisellä vaihteella oleva kotitalous EI kestä työttömyysjaksoja ja tämä pitäisi tietää jo ennen ensimmäistä raskautta. Työttömyyden iskiessä mennään vaikka siivoamaan rappuja ,jotta perhe saa ruokaa.

Onko tuo "omillaan toimeen tuleva nainen" sama kuin yhteiskunnan tuilla elävä yh? Jos on, niin ei ihmekään, jos lomautukset tai työttömyys ei elämää hetkauta.

Perinteinen suhde kestää varsinkin nykypäivänä varsin hyvin vaikka työttömyysjaksoja. Kuten muutenkin, varsinkin silloin pitää elää suu säkkiä myöten. Joskus 80 vuotta sitten on ollut toisenlainen tilanne, mutta silloin naiset olivatkin oikeasti vahvempia, eikä vttumaisia, joka nykyisin mielletään vahvuudeksi.

Ja mun mielestä kannattaisi edes harkita itsensä kehittämistä, kun aikaisemmat ovat olleet lapsen tasolla olevia kaljanlitkijöitä.

Vierailija
179/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teillä on korona?

Vierailija
180/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä "brittimiehet" ja "amerikkalaiset" akateemisiä (M.Sc+} valkoihoisia?

Oma amerikkalaiseni on tohtori kolmannessa sukupolvessa ja valkoinen.

Usein kyllä amerikkalasilla "valkoisillakin" monirotuiset geenit, kun niin paljon erimaalaisia samassa maassa.

Oman käsitykseni mukaan Yhdysvaltojen hyväosaiset eivät todellakaan sekoitu. Asuvat eri alueilla, käyvät eri koulut ja yliopistotkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi