Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on ulkomaalainen kumppani!

Vierailija
20.07.2020 |

Minkä maalainen hän on? Kauanko olette olleet yhdessä ja osaako hän suomea vai millä kielellä kommunikoitte yleensä? Oletko joutunut kohtaamaan näkyvää paheksuntaa valintasi johdosta? Ottiko perheesi hänet hyvin vastaan?

Kertokaa kokemuksianne!:)

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut slovenialaisen kumppanini kanssa reilu vuoden yhdessä, lähes koko ajan siitä etäsuhteessa. Puhumme englantia keskenämme, ja pikku hiljaa opetellaan toistemme kielten alkeita.

Ei ole kukaan paheksunut paitsi äitini joka jostain syystä parahti "no ei kai nyt semmosta!" kun kerroin puolisoni kotimaasta. En tiedä mistä johtui, ja hän ei ole muuten esittänyt mitään paheksuvia kommentteja. Tullaan molemmat toistemme perheiden kanssa hyvin toimeen kielimuurista huolimatta.

Puoliso? Aika kiire oli naimisiin.

Se on sellainen juttu, että, jos haluaa asua samassa maassa, pitää olla naimisissa.

Höpö höpö.

Slovenia on EU-maa, joten miehellä on oikeus oleskella Suomessa ihan vapaasti.

Vierailija
142/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen tyttöystävä, tavattiin kun hän oli vaihdossa Suomessa. Nyt tuli takaisin opiskelemaan maisterivaiheen tänne. Englantia puhutaan, välillä yritän harjoitella saksaa mutta kielitaitoni taita olla niin heikko ettei hän paljon innostu puhumaan saksaa kanssani :)

Ainoa paheksuntaa herättävä asia on se että hän on ns "instabeibe", blondi, sinisilmäinen, ruskettunut, hoikka, meikkaa upeasti, mallin näköinen ja tuhansia seuraajia. Miehet katellisia ja naiset katkeria, ei kaikki mutta jotkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää nämä thaikkukommentit, vaikka ymmärrän, etteivät ne tyhjästä tule. Itse olin viisi, kun muutin Suomeen. Äiti tapasi suomalaisen miehen (ei baarissa) ja meni hänen kanssaan naimisiin. Harmittaa äidin puolesta, kun tuntemattomat luulevat tietävänsä, millainen hän on eikä totuus voisi olla kauempana näistä ennakkoluuloista.

Itsekin saanut osani ennakkoluuloista. 😣 Ex-poikaystävä jopa tunnusti jälkeenpäin laittaneensa poikki, koska ei kestänyt "vitsailua” siitä, että mut on ostettu tänne. Samainen poikaystävä ei halunnut myöskään pitää mua kädestä julkisesti. Nytpä tiedän miksi.

Itse asiassa mun nykyisen aviomiehen kaukainen tuttava oli jopa luullut, että mies on käynyt mut hakemassa Thaimaasta. Onneksi nykyisellä miehellä on tarpeeksi munaa olla mun kanssa eikä välitä, mitä muut ajattelevat. Harmittaa silti hänen puolesta, jos muut luulee, ettei kelpaa kenellekään ja että olen hänen kanssaan rahan takia. 😞

Suututtaa puolestasi ihan helvetisti. Samat läpät Venäläisistä naisista ärsyttää myös suunnattomasti. 

Vierailija
144/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä 22 vuotta, mieheni on britti joten puhumme englantia kotona, asumme Englannissa ja kummankin perhe on ottanut meidät oikein hyvin vastaan. 

Vierailija
145/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 10 vuotta, mieheni on libanonista. Puhumme ranskaa ja monen USA:n vuoden jälkeen muutimme vuoden alussa Ranskaan jossa aikoinaan tapasimme yliopistossa. Mieheni ei puhu suomea enkä näe mitään syytä miksi hänen sitä kannattaisi opetella. 

Perheet suhtautuvat oikein kivasti. 

Vierailija
146/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on Perusta ja keskustelemme espanjaksi. Ikää on kertynyt sen verran että ihan sama mitä muut ajattelevat. Toistaiseksi vain positiivisia kommentteja. Vaimon oma suku ottanut suomivävyn oikein mukavasti vastaan. Arvostan tätä paikallista perhekeskeisyyttä. Avioliitossa mies saa paljon kunnioitusta osakseen, mutta miehen pitää muistaa olla sen kunnioituksen arvoinen.

Vierailija
147/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut P-italialaisen miehen kanssa 9 vuotta ja olemme asuneet sekä Suomessa että Italiassa. Missään ei ole ollut mitään paheksuntaa.

Vierailija
148/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti nuorempi ruotsalainen vaimo. 7v yhdessä. Molemmat perheet hyväksyivät heti. Puhumme suomea, ruotsia ja englantia. *kaikki molemmilla ok jäi vaan tavaksi. Hän iski minut, joka tuntuu edelleen vähän oudolta. Varakas, kaunis, mukava ja älykäs. Mutta en aio onnen potkua valittaa. Kiinnostui kuulemma siihen miten "iso ja miehinen" olen. Samoja kehuja saan vaimon suvulta joka on hyvin naispainotteinen. Availen ovet jne minusta peruskauraa, Ruotsissa kuulemma hyvin harvinaista. Toistaiseksi asumme Suomessa. Ainoat negat ovat miesten kateellisuus -ja naisten "ei sitten suomalainen kelvannut kommentit!" Itseä ei vaivaa, vaimoa joskus.

Vierailija
149/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol😂 onpas taas mammoilla helmimiehiä. just jotain gampiaa ja romaniaa olisin voinut kuvitellakin 💩

Samoin kuten miehillä thaikkulaa, filippiinejä, venäjää, kolumbiaa. :D Tasokkaimmat joutuu hakemaan kehitysmaista!

Ai nainen ei voi olla tasokas, jos on noista maista?

Ookoo.

Suomalaiset on sidukkavalaita, mutta ei saa hakea Kolumbiastakaan naista?

Köyhissä maissa on luokkayhteiskunta ja rikkaista perheistä ei kyllä lähde kukaan nainen Suomeen kouluttamattomalle köyhälle miehelle vaimoksi. Tasokas mies löytää vaimon helposti Suomesta.

Huomaa, että suomalaiset naiset pariutuvat länsimaalaisten miesten kanssa, mutta miehet kehitysmaiden naisten kanssa.

Miksi Thaimaa nostetaan tikun nokkaan? Ei sinne noin vaan nykyään mennä vaimoa hakemaan. Uudella polvella on standardit (mm. uskollisuusraha)

Toki ilman tuotakin voidaan lähteä MUTTA naisella on oikeus pettää/jättää niin halutessaan.

Hyvä vaan että pitävät tason korkealla.

Vierailija
150/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo Pohjois-Irlannista Belfastista. Puhuu yllättävän hyvin suomea ja kaikki ottanut vastaan hyvin. Lähes kaikki kaverit ja sukulaiset kyseli niistä levottomuuksista mitä siellä tapahtui aikanaan, kun oli IRA ja hän näki hyvin läheltä sitä toimintaa. Hän oli aluksi mielenkiintoinen ihminen kaikille sen takia, kun kaikkia kiinnosti se asia. On saanut ystäviä täältä. Puhutaan enkkua ja suomea.

Vierailija
151/227 |
20.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maalainen hän on? Kauanko olette olleet yhdessä ja osaako hän suomea vai millä kielellä kommunikoitte yleensä? Oletko joutunut kohtaamaan näkyvää paheksuntaa valintasi johdosta? Ottiko perheesi hänet hyvin vastaan?

Kertokaa kokemuksianne!:)

Jenkki

Yhdessä kuusi vuotta, joista naimissa neljä, yksi yht.lapsi

Osaa vähän suomea. mutta englannilla mennään 

Etenkin eksäni on paheksunut valintaani varsinkin kun vaihdoin hänet lennosta, mutta eipä kiinnosta. Perhe otti hyvin vastaan mieheni

Vierailija
152/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen mies, sattumalta netissä tavattu. Alunperin yhteinen kieli oli englanti koska olin ujo käyttämään kouluruotsiani. Nykyään mies ymmärtää ja puhuukin suomea ja minä ruotsia, lapset puhuu kaikkia kolmea kieltä. 

Naimisissa ollaan oltu jo 12 vuotta ja Suomessa asutaan. Ainoat ennakkoluulot alussa olivat molempien vanhempien taholta. Äitini luuli miehen olevan "uus-ruotsalainen" kun ei vastannut hänen käsitystä blondista, ruskettuneesta rantaruotsalaisesta (ihan viikinkiverta on vaikka hiukset ovatkin tummat) ja miehen isä epäili pojan palaavan kotiin muutamassa kuukaudessa, tämä kun tuppasi olemaan aika tuuliviiri nuorempana. Niin vain tänne jäi mun nurkkiin pyörimään. :)

Vierailija
153/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaukosuhteessa amerikkalaisen miehen kanssa. Osaan englantia. Emme ole VIELÄ tavanneet

Olethan kuitenkin jo lähettänyt hänelle rahaa, kun auto hajosi ja hänen miljoonaperintönsä on vielä käsittelyvaiheessa?

Vierailija
154/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol😂 onpas taas mammoilla helmimiehiä. just jotain gampiaa ja romaniaa olisin voinut kuvitellakin 💩

Mitä ihmeen vikaa nyt vaikka Romanialaisessa miehessä on? Tunnen yhden romanialaisen miehen, joka on erittäin älykäs ja kohtelias. Todella komea kaveri ja teki aikoinaan mallintöitä, nykyään omaa menestyneen yrityksen.

T. Palstan romaniatrolli romaniasta? :D

Ja miksi mielestäsi romanialaiset voi olla hyvännäköisiä, menestyneitä tai mukavia? Romaniassa on parikymmentä miljoonaa ihmistä, niin kyllä varmaan mahtuu mukaan kaikenlaista porukkaa ja todellakin löytyy paljon myös älykkäitä korkeakoulututkinnon suorittaneita ihmisiä. Kyllä on todella omituiset ennakkoluulot ja tiedot nykymaailmasta ihmisillä, kun eivät voi tällaistakaan asiaa ymmärtää.  Romanilaiset naiset ovat myös maailman kauneimpien joukossa ja keskivertosuomijamppakin kyllä jää usein komeudessa toiseksi romanialaismiehille, tätähän he eivät kehtaa myöntää, joten täytyy haukkua toinen kateudesta matalaksi.

Palstan älykkömiehet kuvittelee, että kaikki romanialaiset ovat romanikerjäläisiä. 

Vierailija
155/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä italialaisen miehen kanssa n. 5 vuotta, asutaan suomessa ja  ennakkoluuloja ihmisillä riittänyt. Kaikki muuten mennyt loistavasti 

Vierailija
156/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi hyväntuulisuus tästä topasta? Miksi piti tulla heittämään välikommentteja mm. tuontivaimoista, suomalaisista itsessään etc. Olisi vain voitu pysyä itse asiassa..

Vierailija
157/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuten miehillä thaikkulaa, filippiinejä, venäjää, kolumbiaa. :D Tasokkaimmat joutuu hakemaan kehitysmaista!

Ai nainen ei voi olla tasokas, jos on noista maista?

Ookoo.

Suomalaiset on sidukkavalaita, mutta ei saa hakea Kolumbiastakaan naista?

Näinhän se on. Ei suomalainen nainen salli sitä että suomalainen mies olisi onnellinen. Sen pitää olla onneton ja jos se on komee ja varakas niin sille pitää kelvata 30v+ lihava yksinhuoltaja eikä sille sallita 20v jostakin maasta missä naiset ovat kauniita.

Surullistahan tuollainen on, mutta vielä surullisempaa on se, että esim. nämä mammafoorumin "kaunottaret" näyttävät olevan tuohduksissa myös siitä, jos heidän tasoisensa lihava mies löytää kauniin ja paljon nuoremman naisen ulkomaalaisista. Omassa tuttavapiirissä on pariskuntia, joissa kaikilla miehillä on aasialainen vaimo. Osa miehistä on vähän tukevia, mutta silti naiset kauniita. Osa miehistä on antanut kenkää ensin suomalaiselle vaimolle ja kun olen muutamien kuvia nähnyt, niin en yhtään ihmettele.

Tuskin ketään sinällään tuohduksissaan on. Miksi pitää kuitenkin puolin sekä toisin alkaa haukkumaan muita? Okei, et pidä suomalaisista naisista/miehistä ja tää on fine. Sen sijaan pitää alkaa raamatullisen verran heittämään lokaa alkaa herättämään kysymyksiä, onko tällä ihmisellä aivan kaikki kotona..

Vierailija
158/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italialainen mies, asumme Italiassa ja puhumme italiaa. Aivan ihana mies, harmittaa että tuhlasin aikoinani aikaa suomalaisiin alkoon meneviin renttuihin.

Tasokkaampana naisena olisit suomalaisistakin voinut löytää normaalin miehen.

Ai, saako vain ja ainoastaan miehet etsiä ulkomailta naisen? Mistä tällainen lakipykälä löytyy?

Vierailija
159/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naimisissa Meksikolaisen miehen kanssa ja Meksikossa myös asumme. Yhdessä ollaan oltu jo useampi vuosi. Joskus mahdollisesti paluu Suomeen, mutta nyt en sitä vielä koe ajankohtaiseksi. Molempien perheet ovat olleet erittäin avoimia ja onnellisia meidän puolesta. Anoppini kohtelee minua kuin omaa tytärtään ja muutenkin perhe on läheinen. Ennakkoluuloja en ole pahemmin kohdannut. Toki vaaleana naisena itse herätän luonnollisesti enemmän huomiota, mutta muuten koen kyllä sopivan erinomaisesti maan kulttuuriin ja tapoihin.

Vierailija
160/227 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaisen kanssa yhdessä neljä vuotta. Hän puhuu suomea todella hyvin, minä opettelen viroa. Hän on niin suomalaistunut että välillä unohdan olevani ulkomaalaisen kanssa kimpassa. Perheemme ovat ottaneet meidät hyvin vastaan. Epäilyksiä miehestäni ja tiettyä ennakkoluuloa ja rasismia tulee vastaan aina silloin tällöin. Minä en niinkään välitä mitä muut ajattelevat mutta miestä näyttää välillä harmittavan. En vaihtaisi ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan