Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?
Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.
Kommentit (1537)
Nutella. Nutella.Nutella. ja jouluna pudding.
Vierailija kirjoitti:
Nutellaa syödään kyllä enemmän tuossa kanaalin toisella puolella. Ja pudding on yleisnimitys kaikille jälkkäreille, Christmas pudding on ihan oma juttunsa.
Kuivia mauttomia keksejä teen kanssa
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Futis, kello viiden tee, lämmin kalja. Kokolattiamatto kylppärissä.
Asuin Brysselissä vuokra-asunnossa, jossa oli myös kylppärissä kokolattiamatto. Vuokraisäntä ohjeisti, että suihkuverhoa pitää pitää kiinni, ettei kokolattiamatto mene pilalle.
Ainakaan Oxfordiin ei kannata muuttaa - murhia vähän väliä (jos Lewistä on uskominen).
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Oxfordiin ei kannata muuttaa - murhia vähän väliä (jos Lewistä on uskominen).
Onneksi myöskään Midsomerin aluetta ei ole oikeasti olemassa, siellähän pääsisi hetkessä hengestään :D
Kaffebulla kirjoitti:
Tästä tulikin mieleeni että itsellä tainnut käydä tuuri keksien kanssa. All butter shortbread, malted milks, digestives, hobnobs, custard creams, bourbons... ja kaikissa on ollut makua.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Tästä tulikin mieleeni että itsellä tainnut käydä tuuri keksien kanssa. All butter shortbread, malted milks, digestives, hobnobs, custard creams, bourbons... ja kaikissa on ollut makua.
Samoin, mutta olenkin asunut täällä vasta 30 vuotta.
Heinäseiväs kirjoitti:
:) :) :) ei helvetti....
Tarkoitit kai bloody hell?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako yhteiskuntaluokkaa luokkaa niillä on?
Periaatteessa kolme, työväenluokka, keskiluokka ja yläluokka, mutta nämä jakautuvat vielä pienempiin ryhmiin.
Työväenluokka kolmeen ryhmään, ns underclass joka elää sosiaalituilla eikä kukaan ei ole moneen sukupolveen käynyt töissä. Unskilled työväenluokka joka tekee hanttihommia ilman koulutusta eikä omista kotiaan, skilled working class eli putkimiehet, rakennusalan ihmiset yms. Usein omistavat kotinsa ja laittavat lapsensa yliopistoon.
Keskiluokka, lower middle class, middle class ja upper middle class ja sitten yläluokka jossa siinäkin alalajinsa riippuen oletko aatelinen, rikas ja aatelinen vai ihan vaan rikas.
Onnistuuko siellä luokkamatkailu?
Ei kovin hyvin, luokkien sisällä helpommin ja esim skilled working classistä keskiluokkaan hyppääminen ei ole kauhean vaikeaa.
Näin ulkomaalaisena luokkamatkailu on suht helppoa koska et kuulu mihinkään kategoriaan.
Itse olen kasvanut duunariperheessä Helsingissä mutta opiskelin brittiyliopistossa ja menin naimisiin brittiläiseen aatelissukuun kuuluvan miehen kanssa, tosin elämme aika keskiluokkaista elämää. Miehen yläluokkaisuus näkyy lähinnä sen aksentissa ja itsevarmuudessa ja toki tulee vesiselväksi joka kerta kun käydään anoppilassa.
Ensi vuonna hopeahääpäivä.
Ok, en halua olla ilkeä, mutta miten ihmeessä joku tavallinen suomijuntti on tavannut brittiaristokraatin? Ja miten ihmeessä miehen perhe on vieläpä hyväksynyt sen? Olen lukenut varmaan kaiken, mitä brittiaristokratiasta on koskaan ikinä kirjoitettu( tiedän kaikki tunnetut suvutkin) ja uskallan sanoa, että he menevät naimisiin melkein aina oman yhteiskuntaluokasta olevan kanssa. Jo keskiluokkaisuus saa heidät nyrpistämään nenänsä. Jos olet todella naimisissa aristokraatin kanssa, niin ei voi muuta sanoa kuin että joillakin käy kyllä todellinen tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kolme, työväenluokka, keskiluokka ja yläluokka, mutta nämä jakautuvat vielä pienempiin ryhmiin.
Työväenluokka kolmeen ryhmään, ns underclass joka elää sosiaalituilla eikä kukaan ei ole moneen sukupolveen käynyt töissä. Unskilled työväenluokka joka tekee hanttihommia ilman koulutusta eikä omista kotiaan, skilled working class eli putkimiehet, rakennusalan ihmiset yms. Usein omistavat kotinsa ja laittavat lapsensa yliopistoon.
Keskiluokka, lower middle class, middle class ja upper middle class ja sitten yläluokka jossa siinäkin alalajinsa riippuen oletko aatelinen, rikas ja aatelinen vai ihan vaan rikas.
Ei kovin hyvin, luokkien sisällä helpommin ja esim skilled working classistä keskiluokkaan hyppääminen ei ole kauhean vaikeaa.
Näin ulkomaalaisena luokkamatkailu on suht helppoa koska et kuulu mihinkään kategoriaan.
Itse olen kasvanut duunariperheessä Helsingissä mutta opiskelin brittiyliopistossa ja menin naimisiin brittiläiseen aatelissukuun kuuluvan miehen kanssa, tosin elämme aika keskiluokkaista elämää. Miehen yläluokkaisuus näkyy lähinnä sen aksentissa ja itsevarmuudessa ja toki tulee vesiselväksi joka kerta kun käydään anoppilassa.
Ok, en halua olla ilkeä, mutta miten ihmeessä joku tavallinen suomijuntti on tavannut brittiaristokraatin? Ja miten ihmeessä miehen perhe on vieläpä hyväksynyt sen? Olen lukenut varmaan kaiken, mitä brittiaristokratiasta on koskaan ikinä kirjoitettu( tiedän kaikki tunnetut suvutkin) ja uskallan sanoa, että he menevät naimisiin melkein aina oman yhteiskuntaluokasta olevan kanssa. Jo keskiluokkaisuus saa heidät nyrpistämään nenänsä. Jos olet todella naimisissa aristokraatin kanssa, niin ei voi muuta sanoa kuin että joillakin käy kyllä todellinen tuuri.
Voihan se olla että sillä Britti-aristokraatilla on käynyt tuuri kun on saanut vaalean ja sivistyneen suomalaisen.
Katso pokka pitää, Mennään bussilla, Brideshead revisited oliko se Mennyt maailma suomeksi, niin saat paljon vinkkejä.
Paahtoleipää, teetä, fanitat kuninkaallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla että sillä Britti-aristokraatilla on käynyt tuuri kun on saanut vaalean ja sivistyneen suomalaisen.
No en ole vaalea enkä juntti. Työpaikalla cityssä tapasimme ja kuten mainitsin niin ulkomaalaisen on Brittiä helpompi luokkamatkailla koska meitä on vaikeampi luokitella.
Kun kerrat olet brittiaristokraattiasiantuntija tiedät varmasti että aristokraattisten sukujen vesat käyvät suurimmaksi osaksi tänä päivänä töissä ja yliopistoissakin istuvat samoilla luennoilla tavisten kanssa, nyt puhutaan 1990-luvusta ei 1890-luvusta.
Perhe otti minut ihan hyvin vastaan ja etenkin miehen äidin kanssa olen aina tullut hyvin juttuun koska meillä on paljon yhteisiä intohimon kohteita.
Ja todellakin miehellä on käynyt tuuri että on saanut minut ja vähän tuoretta verta geenipooliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nutellaa syödään kyllä enemmän tuossa kanaalin toisella puolella. Ja pudding on yleisnimitys kaikille jälkkäreille, Christmas pudding on ihan oma juttunsa.
"We won't go until we get some"
Liikkumaton ylähuuli. Puhetavasta kuulee koulutuksen, asuinseudun ja vaurauden.
Kaffebulla kirjoitti:
Hello dear friend! How are you? I really do love Digestives. Olen oppinut rakastamaan Digestivejä, vaikka harvoin syön pikkuleipiä mutta teetä uppoa kuppi tolkulla. :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, en halua olla ilkeä, mutta miten ihmeessä joku tavallinen suomijuntti on tavannut brittiaristokraatin? Ja miten ihmeessä miehen perhe on vieläpä hyväksynyt sen? Olen lukenut varmaan kaiken, mitä brittiaristokratiasta on koskaan ikinä kirjoitettu( tiedän kaikki tunnetut suvutkin) ja uskallan sanoa, että he menevät naimisiin melkein aina oman yhteiskuntaluokasta olevan kanssa. Jo keskiluokkaisuus saa heidät nyrpistämään nenänsä. .
Hyvin esimerkkeinä esim Prinssi William, Prinssi Harry, Zara Tindale, Peter Phillips, Prinsessa Margaret, Prinssi Andrew, Bathin markiisi (edellinen ja nykyinen), Prinsessa Eugenie, Windsorin Herttua, Prinsessa Anne, Prinssi Edward ja sadoittain muita alempiarvoisia aristokraatteja....
Opettele käytöstavat ekaks.