Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?

Vierailija
20.07.2020 |

Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.

Kommentit (1537)

Vierailija
581/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen voi kommentoida "lovely" tai "beautiful". 

Britit on kyllä hyviä tyyppejä, kannatan!

Sulla lienee kokemusta vain kapeasta britti-porukasta. On nimittäin aika yleisestä myös tietty tylyys ja junttius.

Vierailija
582/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista tight upper lip jos tulee ongelmia.

Keep calm and carry on! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme varautuneet Brexit-riisillä (25kg pussi) ja 100 purkilla papuja tomaattikastikkeessa. Jos roskikset alkavat lähipäivinä palaa ja sirkkaparvet laskeutuvat, pärjäilemme nyt joka tapauksessa jonkin aikaa.

Keepin' our hair on!

Vierailija
584/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, minä, joka päivittelin meikkipakettieni jumittumista, huomasin juuri että Charlotte Tilbury on britti! 😍

Vierailija
585/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun keskustellaan myös luokkayhteiskunnasta, niin mielestäni yksi hauskimpia pätkiä on tämä Catherine Tate'n "Posh people" 😂 Nää lapset on aivan ihania "My day in Tottenham"

Tunnistan tästä myös jotain hyvin hyvin (quintessential) espoolaista :D 

Vierailija
586/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta lukeminen ja itsesi sivistäminen. Älä harjaa hampaita. Mölise.

Vierailija
587/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko aikoo aloittaa brittiläisyyden nyt vuoden vaihteessa? Itse aloitan huomenna.

Voitaisiinko täällä raportoida miten kullakin menee? Valitaan myös brittiläiset nimet!

Minä olen Tilly

Vierailija
588/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittiläisenä? Olisko kuitenkin brittinä?

589/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja vasemmalla puolen tietä.

Vierailija
590/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittiläisenä? Olisko kuitenkin brittinä?

Aivan sama.

Vierailija
591/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut puhelimeni mukaan kolme korona-altistusta, joten siltä osin autenttinen brittielämys. 😱 Tunnen voimakasta halua eristäytyä kotiini brittiläisen lockdownin hengessä. Mutta ei, täällä täytyy vaan töitä painaa.

Olen muuten tässä joululomalla (kun kaikki oikeat harrasteet on peruttu) innostunut hankkimaan kotiin kausitekstiilejä. Sopiiko tämä brittiläiseen elämäntyyliin? 🤔

T. Yksi ketjulaisista

Mitäs me muuten toivottelemme toisillemme? Onko se ihan vaan Happy New Year vai onko briteillä jotain erityisesti heille tyypillisiä joulu- ja uudenvuoden toivotuksia? Entäs muita tapoja? Jotain niitä crackereita vedetään kahden ihmisen välillä, vaan mitenkäs se nyt menikään? Ja Big Benin lyöntejä kuunnellaan vuoden vaihtuessa?

Kuningattaren puhettahan kuunnellaan, tuleeko se joulupäivänä? Jos ottaisi perinteeksi kuunnella kuningattaren puheen jouluna ja sitten meikäläisen presidentin puheen uutenavuotena? 🤔 Sitähän aina kehotetaan luomaan itse omat traditionsa, ja tässä olisi inspiraatiota meitsun omiin perinteisiin. Voisi oikeasti viettää kaksi joulua, aattona suomalaisen ja joulupäivänä brittiläisen. Vähän niin kuin tuplajoulu. 🤠

Brittiläisittäin kuuluisi kai päivitellä säätä, mutta minä kyllä päivittelen sitä, että molemmat CultBeautyn meikkitilaukseni ovat kai jumittuneet niihin telkkarissa nähtyihin uutiskuviin. Toivottavasti pikku palettini ja muut aarteeni löytävät pian luokseni kotiin, ehjinä ja lisämaksutta.

Voi näitä aikoja!

Melkein itkettää kun jattlee että britannia ei saanut neuvoteltua tullivapautta tämmöisinä aikoina jolloin tavara liikkuu ja kauppa on interwebissä. 

Vierailija
592/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt juutuubissa katsomaan Holly Gabrielle -nimistä kanavaa. Vastaavia parikymppisten opiskelijoiden pitämiä kanavia on lukuisia muitakin, ja osassa olen jo vieraillutkin. Ihan kaikki kaksikymppisten jutut eivät kyllä jaksa kiinnostaa, mutta on ollut todella hauskaa nähdä, millaista opiskelu Cambridgen ja Oxfordin yliopistoissa opiskelu on, minkälaisia rakennukset ja opiskelijoiden asunnot ovat. Cambridgessä opiskelijoilla on isot ihanat omat huoneet omalla kylpyhuoneella ja vuokraan sisältyy myös viikkosiivous. 😀 Lisäksi on ollut todella liikuttavaa nähdä, miten nämä yli kaksikymppisetkin ovat todella läheiset äitiensä kanssa ja asuvatkin yhä kotona lukukausien ulkopuolella.

Olen ihan varma, että ketjun muitakin anglofiilejä kiinnostaa vilkaisu Oxbridgeen. 😊

Vierailija
593/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä unohtaman kuumavesipulloa.

other people have sex lives but british people have hot water bottles.

taidan olla britti

Vierailija
594/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele ap youtubesta kuinka brittinäyttelijät haastatteluissa kehuvat koko ajan kolleegoitaan ja jopa haastattelijaa. Anna siis kehujen ja kannustusten lentää kotona ja noin yleensä. Muistatko kun Four Weddings and a Funeral -elokuvassa tyyppi oli ihastunut siihen amerikkalaiseen Carrieen, niin ensimmäinen asia, jonka se päästi suustaan Carrielle oli: "Nice hat!" 

Opettele Graham Norton showsta kuinka bileisiin mennään viihdyttämään toisia anekdooteilla ja vitseilla jotta tunnelma pysyisi katossa. Juhliin ei mennä murjottamaan eikä haastamaan riitaa. EIkä latistamaan tunnelmaa ikävillä kommenteilla vaan pitämään yllä festive moodia ja hyvää ilmapiiriä.

;)

Vierailija
595/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut puhelimeni mukaan kolme korona-altistusta, joten siltä osin autenttinen brittielämys. 😱 Tunnen voimakasta halua eristäytyä kotiini brittiläisen lockdownin hengessä. Mutta ei, täällä täytyy vaan töitä painaa.

Olen muuten tässä joululomalla (kun kaikki oikeat harrasteet on peruttu) innostunut hankkimaan kotiin kausitekstiilejä. Sopiiko tämä brittiläiseen elämäntyyliin? 🤔

T. Yksi ketjulaisista

Mitäs me muuten toivottelemme toisillemme? Onko se ihan vaan Happy New Year vai onko briteillä jotain erityisesti heille tyypillisiä joulu- ja uudenvuoden toivotuksia? Entäs muita tapoja? Jotain niitä crackereita vedetään kahden ihmisen välillä, vaan mitenkäs se nyt menikään? Ja Big Benin lyöntejä kuunnellaan vuoden vaihtuessa?

Kuningattaren puhettahan kuunnellaan, tuleeko se joulupäivänä? Jos ottaisi perinteeksi kuunnella kuningattaren puheen jouluna ja sitten meikäläisen presidentin puheen uutenavuotena? 🤔 Sitähän aina kehotetaan luomaan itse omat traditionsa, ja tässä olisi inspiraatiota meitsun omiin perinteisiin. Voisi oikeasti viettää kaksi joulua, aattona suomalaisen ja joulupäivänä brittiläisen. Vähän niin kuin tuplajoulu. 🤠

Brittiläisittäin kuuluisi kai päivitellä säätä, mutta minä kyllä päivittelen sitä, että molemmat CultBeautyn meikkitilaukseni ovat kai jumittuneet niihin telkkarissa nähtyihin uutiskuviin. Toivottavasti pikku palettini ja muut aarteeni löytävät pian luokseni kotiin, ehjinä ja lisämaksutta.

Voi näitä aikoja!

Melkein itkettää kun jattlee että britannia ei saanut neuvoteltua tullivapautta tämmöisinä aikoina jolloin tavara liikkuu ja kauppa on interwebissä. 

Interwebs on tosiaan nykyaikaa, mutta kunnon brittinä minä käytän sentimentaalisista syistä Netscape-selainta ja ilokseni huomasin, että nostalgiset tietoverkkotottumukseni oli huomioitu Brexit-sopimuksessa! Out with the new and in with the old, I say.

Vierailija
596/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele ap youtubesta kuinka brittinäyttelijät haastatteluissa kehuvat koko ajan kolleegoitaan ja jopa haastattelijaa. Anna siis kehujen ja kannustusten lentää kotona ja noin yleensä. Muistatko kun Four Weddings and a Funeral -elokuvassa tyyppi oli ihastunut siihen amerikkalaiseen Carrieen, niin ensimmäinen asia, jonka se päästi suustaan Carrielle oli: "Nice hat!" 

Opettele Graham Norton showsta kuinka bileisiin mennään viihdyttämään toisia anekdooteilla ja vitseilla jotta tunnelma pysyisi katossa. Juhliin ei mennä murjottamaan eikä haastamaan riitaa. EIkä latistamaan tunnelmaa ikävillä kommenteilla vaan pitämään yllä festive moodia ja hyvää ilmapiiriä.

;)

Hear hear! Kun kaveripiiriä kutsutaan koolle, mietitään erityisesti, kuka on "good laugh" eli hyväntuulista, viihdyttävää seuraa.

Vierailija
597/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäänyt juutuubissa katsomaan Holly Gabrielle -nimistä kanavaa. Vastaavia parikymppisten opiskelijoiden pitämiä kanavia on lukuisia muitakin, ja osassa olen jo vieraillutkin. Ihan kaikki kaksikymppisten jutut eivät kyllä jaksa kiinnostaa, mutta on ollut todella hauskaa nähdä, millaista opiskelu Cambridgen ja Oxfordin yliopistoissa opiskelu on, minkälaisia rakennukset ja opiskelijoiden asunnot ovat. Cambridgessä opiskelijoilla on isot ihanat omat huoneet omalla kylpyhuoneella ja vuokraan sisältyy myös viikkosiivous. 😀 Lisäksi on ollut todella liikuttavaa nähdä, miten nämä yli kaksikymppisetkin ovat todella läheiset äitiensä kanssa ja asuvatkin yhä kotona lukukausien ulkopuolella.

Olen ihan varma, että ketjun muitakin anglofiilejä kiinnostaa vilkaisu Oxbridgeen. 😊

Kiitti vinkistä! Vierailin itse King's Collegessa Cambridgessa viime joulun aikaan, ja onhan se upea paikka. Oxfordin ja Cambridgen museot ovat myös mieltäylentäviä in their splendour. The Ashmolean ja Fitzwilliam ovat aivan must-kohteita kaikille sivistyksen ystäville.

Vierailija
598/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

;)

Hear hear! Kun kaveripiiriä kutsutaan koolle, mietitään erityisesti, kuka on "good laugh" eli hyväntuulista, viihdyttävää seuraa.

Olennaista on olla myös 'good sport', eli kestää tappio seurapelissä kuin mies. Tai jos on nainen, 'good sport' ei ole liian nirso miesseuransa valikoinnissa. Tärkeintä on, että kaikilla on hauskaa.

Vierailija
599/1537 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OLEN MIEHILLE KELPAAMATON RUMA AV-JÄMÄNAINEN JA SIKSI NUSSINKOIRIA (VIDEO). KYSYTTÄVÄÄ?

Tässä nussinkoiraani:

https://ibb.co/StFdfrg

Oliko ihan pakko sitten laittaa toi... hae hoitoon. (Miten muuten liittyy brittiläisyyteen?)

Mutta asiaan: koitan matkia mr. Beania mahdollisimman monessa asiassa, ne ilmeet kun saisi edes muutaman harjoiteltua 😂

Ja on tullu jo tölkkipavut hyvin tutuksi. Huomenna aamulla seuraavaksi, munia 2 ja pari siivua pekonia ja jämät tän illan teeleivistä.

Joku täällä kysyikin brittiläistä nimeä? Mä oon Lizzy 😉

Vierailija
600/1537 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yksi ketjulaisista

Voi näitä aikoja!

Ensi vuonna ehdottomasti kannattaa kokeilla tuplajoulua. Kokkaamista riittää mutta lopputulos kyllä palkitsee.

Jouluaattona siis (joka tavallisille briteille ei ole vielä pyhäpäivä) suomalaiset ruoat ja itse joulupäivänä sitten kalkkuna kaikkine lisukkeineen - with all the trimmings.

Ennen kalkkuna-ateriaa sitten kuningattaren joulupuhe televisiosta ja christmas crakers auki, jotta jokainen pääsee aterioimaan tyylikäs silkkipaperihattu päässään :D

Oh ja lopuksi jaksimista paketin kanssa, kyllä se varmasti ennemmin tai myöhemmin saapuu perille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme