Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion kokeilla elämistä brittiläisenä. Mitä brittien elintapoihin kuuluu?

Vierailija
20.07.2020 |

Viiden tee. Englantilainen aamupala. Sydämen asialla. :D Olen tosissani. Aloitan elämään brittiläisenä huomenna.

Kommentit (1537)

Vierailija
521/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:lla menee? Minä haluaisin elää Poirotin maailmassa (ilman murhia), valtavassa vanhassa kartanossa tai linnassa, jossa on ainakin taloudenhoitaja ja puutarhuri. Aamuisin kääriydyn villatakkiini ja käveleskelen lammaskoirani kanssa sumuisilla nummilla, lounaalla luen sanomalehtiä, juon teetä ja syön kolmioleipiä puutarhassa puolisoni kanssa. Opettelen ratsastamaan ja aloitan savukkeiden polton. Omat kanat ja lampaat tuovat lisätunnelmaa ja puutarhassa kasvaa kasvikset omiin ja palvelusväen tarpeisiin. Varsinaisia töitä ei tarvitse tehdä, koska sukuni perintörahoja vielä on, ainakin, jos elää kohtuullisesti. Kirjoitan kuitenkin kirjaa verkkaiseen tahtiini ja talvisin matkustan Intiaan lämpimään.

Kultaseni, ennen kaukolentoja matka Intiaan olisi vienyt sen koko talven. Lisäksi talvella on metsästyskausi, ethän tahdo jäädä paitsi kettujahdista?

Siinä yhteiskuntaluokassa ja ajassa mistä haaveilet, ei herrasväki syönyt kolmioleipiä lounaaksi vaan ihan oikeaa ruokaa. Kuorettomia leipiä tarjottiin sitten kello viiden teellä.

Vierailija
522/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun moni täällä kommentoi brittien vanhanaikaisia ja rumia sisustuksia, niin "sisustaminen", missä uusitaan tasaisin väliajoin kalustus muodin mukaan on lähes täysin pohjoismainen ilmiö. Ehkä amerikkalainen myös, mutta sielläkin pyritään paljon ajattomampaan tyyliin ja se muuttuu hitaammin, vaikka kulutetaan paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ap:lla menee? Minä haluaisin elää Poirotin maailmassa (ilman murhia), valtavassa vanhassa kartanossa tai linnassa, jossa on ainakin taloudenhoitaja ja puutarhuri. Aamuisin kääriydyn villatakkiini ja käveleskelen lammaskoirani kanssa sumuisilla nummilla, lounaalla luen sanomalehtiä, juon teetä ja syön kolmioleipiä puutarhassa puolisoni kanssa. Opettelen ratsastamaan ja aloitan savukkeiden polton. Omat kanat ja lampaat tuovat lisätunnelmaa ja puutarhassa kasvaa kasvikset omiin ja palvelusväen tarpeisiin. Varsinaisia töitä ei tarvitse tehdä, koska sukuni perintörahoja vielä on, ainakin, jos elää kohtuullisesti. Kirjoitan kuitenkin kirjaa verkkaiseen tahtiini ja talvisin matkustan Intiaan lämpimään.

Dear friend, lovely! Täällähän minä olen edelleen ja hyvin menee. Alkuillasta poimin ruusuja puutarhasta ja nyt olen tutustunut brittiläisiin suklaa- ja teelaatuihin sekä suunnittelen vaatekaapin uusimista. Mikä estää sinua toteuttamasta unelmaasi? Don't give up dear! :) Ap

Vierailija
524/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dear friend, lovely! Täällähän minä olen edelleen ja hyvin menee. Alkuillasta poimin ruusuja puutarhasta ja nyt olen tutustunut brittiläisiin suklaa- ja teelaatuihin sekä suunnittelen vaatekaapin uusimista. Mikä estää sinua toteuttamasta unelmaasi? Don't give up dear! :) Ap

Hei Ap, onko suosikkeja jo löytynyt? Entä oletko päässyt keksien makuun, ne ovat ehdoton pari teekupposen kanssa.

Vierailija
525/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa tästä yhtä pitkäaikainen ja hauska ketju kuin ranskalaisen elämäntavan omaksumista suunnittelevan kirjoittajan aikoinaan. Mitäköhän hänelle kuuluu? Vieläköhän patonki ja Chanel kiinnostaa?

Löytyykö tätä ranskis ketjua vielä?

Olisikohan se tämä:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3351094/aloitan-ranskalaisen-naisen-ela…

Cheers. Really, very kind of you.

Ei se ollu toi

Vierailija
526/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukeneena ihmisenä voin sanoa, että kertomanne Brittiläisyys kuulostaa omiin korviini äärimmäisen ahdistavalle jamasentavalle.

Ei kyllä ole todellakaan oma juttuni.

Nyt jos tähän päälle katsot brittikomediaa, niin näet miten ne paikalliset itse pärjää. Huumorilla.

Suosittelen you tubelta sarjaa: Miranda full episodes.

Vierailija
527/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan käyttää Winsor talcenpowderia!,  Sorry I meant Woods of Windsor talcum powder, old rose maybe.

Vierailija
528/1537 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo käynyt Devonissa keräämässä fossiileja?

Vierailija
529/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lomille Mallorcalle tms. ja sitten möliset humalassa ja oksentelet pitkin pusikoita muovinen kaljatuoppi kädessä. Ota paahteisen sävyinen suihkurusketus ja kunnon lähiöripset. Asiaan kuuluu se, että et pukeudu kunnolla koko loman aikana, vaan esim. boobsit on tyrkyllä ja jaloissa on bling-bling -sandaalit. Muista vahva murre ja rantakassi union Jack-printillä.

Vierailija
530/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaile Ibitsalla. Poikaporukat ja puumat liikkuvat omissa porukoissa. Aivan älytön älämölö ja hölmöily kuuluvat asiaan.

Vierailija
531/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap, onko suosikkeja jo löytynyt? Entä oletko päässyt keksien makuun, ne ovat ehdoton pari teekupposen kanssa.

Dear friend, kekseihin en ole vielä perehtynyt mutta suklaista suosikkejani ovat Cadburyn Dairy milk, Curly wurly ja Flake. Siinä muutama mainitakseni. Teetä olen juonut jo paljon enkä edelleenkään kyllästy. Lovely! Nyt on kuuma Twinings kupponen edessä. :) Otan suosituksia vastaan. Ap

Vierailija
532/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dear friend, en ole vielä käynyt, mutta minut on kutsuttu kylään Devoniin. Lovely! :) Ap

Vierailija
533/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dear friend, kekseihin en ole vielä perehtynyt mutta suklaista suosikkejani ovat Cadburyn Dairy milk, Curly wurly ja Flake. Siinä muutama mainitakseni. Teetä olen juonut jo paljon enkä edelleenkään kyllästy. Lovely! Nyt on kuuma Twinings kupponen edessä. :) Otan suosituksia vastaan. Ap

Helpointa lienee aloittaa klassisilla Digestiveillä, niitä löytyy niin tavallisena kuin suklaaversiona myös Suomesta. Suosikkikeksejä on yhtä monta kuin teenjuojia, mutta itse pidän muun muassa Custard Creams, Hobnobs ja Malted Milk kekseistä. Aidolla voilla leivotut shortbreadit ovat myös erinomainen valinta ja pikakahvin kanssa sopivat hyvin Bourbon keksit.

Vierailija
534/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpointa lienee aloittaa klassisilla Digestiveillä, niitä löytyy niin tavallisena kuin suklaaversiona myös Suomesta. Suosikkikeksejä on yhtä monta kuin teenjuojia, mutta itse pidän muun muassa Custard Creams, Hobnobs ja Malted Milk kekseistä. Aidolla voilla leivotut shortbreadit ovat myös erinomainen valinta ja pikakahvin kanssa sopivat hyvin Bourbon keksit.

Caribaldeja unohtamatta!

Vierailija
535/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dear friend, en ole vielä käynyt, mutta minut on kutsuttu kylään Devoniin. Lovely! :) Ap

Tähän liittyen, olin lomilla siellä, ostettiin kaverin kanssa joku kuokan tapainen ja vasara paikalliselta carbootsalelta, (konttikirppikseltä, joita on englannissa kesäisin joka puolella), ja sinne vaan meren rantaan kallion juurelle kuokkimaan. Ohi kulki mies pienen poikansa kanssa, jolloin poika kysyi: mitä noi tekee? Ne etsii fossiileja, ja koska on työkalutkin mukana tietävät mistä niitä löytää:).Oli hiukan naurussa pitelemistä:). Fossiilit pakoili, emme löytäneet niitä, ostimme muutaman.

Vierailija
536/1537 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä aikooko olla yläluokkainen vai työväenluokkainen britti tai jotain siitä väliltä.

- työväenluokkaisille kaikkein tärkeintä ovat mauton vaatetus, jalkapallon seuraaminen ja viinaturismi mallorcalle tai thaimaahan

- yläluokalle kalliit autot ja muut kulkupelit, oma lentokone, jahti ja juna pitää olla, viimeisen pääälle huoliteltu vaatetus, tarkka ajankäyttö, yksityis-sisäoppilaitos-tausta, kartano skotlannissa, loma-asunnot  sveitsin zermattissa ja muutamassa maailman metropolissa

- siitä väliltä: Ppuutarhat  ja vanhanaikaiset vaatteet, (kukkamekot ja tweeed-puvut), vanhan krääsän keräily kuten royal-douton teeastiastot, kun ei ole oikeaa omaa junaa niin pienoisrautatie pitää olla, autona isoisältä peritty RR silver ghost joka ei lähde käyntiin, lomamatkat skandinaviaan (myös suomen lappiin), tai risteily QE2:lla

Vierailija
537/1537 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Futis, kello viiden tee, lämmin kalja. Kokolattiamatto kylppärissä.

Futis on työväenluokkainen juttu briteissä, jos ette tienneet. Tuntemani perheet katsovat krikettiä, ei futista.

Vierailija
538/1537 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä aikooko olla yläluokkainen vai työväenluokkainen britti tai jotain siitä väliltä.

- työväenluokkaisille kaikkein tärkeintä ovat mauton vaatetus, jalkapallon seuraaminen ja viinaturismi mallorcalle tai thaimaahan

- yläluokalle kalliit autot ja muut kulkupelit, oma lentokone, jahti ja juna pitää olla, viimeisen pääälle huoliteltu vaatetus, tarkka ajankäyttö, yksityis-sisäoppilaitos-tausta, kartano skotlannissa, loma-asunnot  sveitsin zermattissa ja muutamassa maailman metropolissa

- siitä väliltä: Ppuutarhat  ja vanhanaikaiset vaatteet, (kukkamekot ja tweeed-puvut), vanhan krääsän keräily kuten royal-douton teeastiastot, kun ei ole oikeaa omaa junaa niin pienoisrautatie pitää olla, autona isoisältä peritty RR silver ghost joka ei lähde käyntiin, lomamatkat skandinaviaan (myös suomen lappiin), tai risteily QE2:lla

Dear friend, that's a very good question mutta kuulun yläluokkaan. En kännää, huuda ja sekoile kaduilla, pubeissa enkä muuallakaan. Hevoset kiinnostaa ja siihen liittyvä urheilu, kisat ym. Olen opiskellut sisäoppilaitoksessa nuoruudessani. :) Ap

Vierailija
539/1537 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thank you my dear. Lovely! Pitää maistella. Kiitos suosituksista! :) Ap

Vierailija
540/1537 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dear friend, that's a very good question mutta kuulun yläluokkaan. En kännää, huuda ja sekoile kaduilla, pubeissa enkä muuallakaan. Hevoset kiinnostaa ja siihen liittyvä urheilu, kisat ym. Olen opiskellut sisäoppilaitoksessa nuoruudessani. :) Ap

Siinä tapauksessa sinulla on luultavasti useita salaisuuksia, jotka ehdottomasti eivät kestä päivänvaloa. Sukutilan kellarissa on todennäköisesti oikea 'salainen huone', jonka 1700-luvulta peräisin olevia kidutusvälineitä käytetään vieläkin. Huonetta koristavat nyttemmin jo sukupuuttoon kuolleiden villipetojen nahat, trophy heads, ja ehkäpä joku täytetty namibialainen alkuasukaskin. Olet myös käyttänyt kovia huumeita, tai ehkä käytät vieläkin.