Kehuuko teidän miehet teidän ulkonäköä?
Niin kuuletteko kohteliaisuuksia kotona? Entä muualla? Kehutteko miehet vaimojanne/puolisoitanne kauniiksi tms? Onko hölmöä edes toivoa sellaisia monen vuoden yhdessäolon jälkeen?
Me ollaan oltu yhdessä 6 vuotta, enkä muista alun jälkeen koskaan kuulleeni olevani kaunis tai juuri muitakaan kehuja. Ja vaikka ikää on jo 30v, niin kyllä sitä toivoisi että mies jotenkin huomaisi edes joskus kun on vaikka "laittautunut". Mieheni on kova puhumaan noin muuten ja saattaa kehasta välillä kyllä jotain muita kauniita naisia, ei häiritsevän usein, mutta kuitenkin. Eikä se minua haittaa, toki maailma on kauniita ihmisiä pullollaan, mutta toivoisihan sitä että oma mies pitäisi vaimoaankin kauniina ja sanoisi sen edes joskus ääneen (muualta saatan joskus kehuja vielä kuullakin). Kun valitin asiasta niin hänen kommenttinsa oli vaan "ethän sä aina voi olla kaikkein kaunein". Joo tiedän.... Mutta oma mieheni on silti minun silmissäni yhä se kaikkein komein.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:18"]
Mietin vain miten heikkoitsetuntoinen suomalainen nainen on, kun kaikki tuntuu olevan kiinni siitä, kehuuko mies vai ei....
[/quote]
Ei liity mitenkään huonoon itsetuntoon. Monissa kulttuureissa esim jenkeissä on tapana jo pikkulapsesta asti kehua paljon ja päivittäin, oppivat sitä kautta kehumiskulttuurin. Suomessa, jossa ollaan hyvin sulkeutuneita, tämä kaipuu kehuille näkyy ehkä sitten enemmän näissä netti keskusteluissa ja huonovointisuutenakin ym. On ihan luonnollista ihmiselle, että kaipaa kehuja ja rohkaisua niin naiset kuin miehetkin. Aina ei omissa silmissään ole kaunis, mutta helpottaa tietää, että miellyttää yhä kumppanin silmään.
Yleensäkin on kiva tuottaa toiselle ihmiselle mielihyvää ja mikäs sen helpompi tapa kuin silloin tällöin sanoa, että "oletpa nätti", "näytätpä hyvältä", "toi paita sopii sulle tosi hyvin" tms. Kehuminen ei vaadi paljoa energiaa tai aikaa, se on helppo tapa pitää suhteessa yllä pientä kipinää ;)
Mää ruukaan kehua akkaani kauniiks ja viähättäväks aina kun haluan saada siltä tussua. Toimii!
Kehuu, vaikkei mussa ole mitään kehuttavaa. Muutaman kerran olen kuullut kehuja muiltakin, mutta hyvin harvoin.
Yleensäkin on kiva tuottaa toiselle ihmiselle mielihyvää ja mikäs sen helpompi tapa kuin silloin tällöin sanoa, että "oletpa nätti", "näytätpä hyvältä", "toi paita sopii sulle tosi hyvin" tms. Kehuminen ei vaadi paljoa energiaa tai aikaa, se on helppo tapa pitää suhteessa yllä pientä kipinää ;)
[/quote]
Nimenomaan! Naiselle on tärkeä tuntea, että välitetään ja se kuuluisa rakkauden ilmaisukin haihtuu jo seuraavana päivänä mielestä. Mies taas tietää naisen välittävän eikä tarvitse joka päiväistä kehua ja tajuaa, että jos se rakasti mua viime juhannuksenakin, niin kyllä se edelleen.
Normaaliin parisuhteeseen kuuluu ajatus siitä, että on suht esteettisen ihmisen kanssa. Ei ehkä maailman kauneimman/komeimman, mutta on se nyt kumma jos on niin surkea tyyppi, ettei pidä puolisoaankaan kehumisen arvoisena.
Meillä mies kehuu minua lähes päivittäin ja hämmästyttävistä asioista. Paksut jalkanikin ovat kuulemma söpöt. Ja on minussa joitain ihan kivan näköisiäkin asioita omastakin mielestäni, mutta en ole mikään kaunotar vaan tavallinen tukeva keski-ikäinen nainen.
Mieheni on ylipainoinen ja ikäistään vanhemman näköinen (ne elämäntavat), mutta hemmetin karismaattinen. Kerronkin sen hänelle usein, vaikkei hän oikein tahdo sitä uskoa. Kaipa hän sen sitten huomaa illalla vällyjen välissä :-)
Oman puolison kehuminen on näyte omasta hyvästä itsetunnosta. Jos ei voi toista sen vertaa ilahduttaa, ja jos ei ole vakuuttunut siitä, että on saanut melko lailla parhaan, niin on se nyt aika omituinen ihminen sekin.
Kehut varmaan kuitenkin hyvännäköisiä naisia, vaikka eivät pyytäisikään kehuja? Kuinka pinnallista...
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 13:48"]
Miksi ihmeessä naiset aina keskittyvät ulkonäköön. Kuinka pinnallista. Itse en miehenä ole koskaan halunnut enkä tarvinnut kehuja ulkonäöstäni.
[/quote]
Harvemmin nykyään, mutta silloin tällöin sanoo, että olen ihanan hoikka ja urheilullinen. Olen jo yli viisikymppinen kuten hänkin. Useat ikäiseni ovat lihavia sohvaperunoita. Miehelläkin on vatsaa vähän, mutta minä kyllä kehun häntä usein tyyliin "näytit niin hyvältä, kun katselin sinua siellä kylässä".
Oma mies kehuu päivittäin ja nykyään myös muut miehet. Mm. mieheni tuttu (mies) sanoi jokin aika sitten, että "jumalauta sä olet kaunis" ja kehui minua sitten miehelleni.
Minä olen jo pienestä tytöstä asti tottunut siihen, että minua on aina kehuttu tekemisistäni eikä isovanhempia lukuun ottamatta koskaan ulkonäöstä. Eikä siihen mitään suurempaa aihetta olisi ollutkaan. Tällä hetkellä on sen tarkemmin tässä määrittelemittömistä syistä kertyneitä liikakilojakin viitisentoista, mutta kyllä silti saan kehuja edes jostain. Vaikka siitä, että päällä on kivat vaatteet vai hiukset hyvin tai että silmät on kauniit ja tietysti muutakin hyvää palautetta kuin ulkonäköön liittyvää.
Ei kehu. Ei ikinä, ja se vituttaa. En jaksa enää itsekään kehua miestä, kun ei se ole millään tasolla vastavuoroista (enkä nyt tarkoita, että pitäisi täysin tasan mennä). Aina tasaisin väliajoin olen alakuloinen tuon takia ja olen sanonut, että kaipaisin edes jotain positiivista palautetta. Mitään ei silti tapahdu.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 14:41"]
[/quote]
Nimenomaan! Naiselle on tärkeä tuntea, että välitetään ja se kuuluisa rakkauden ilmaisukin haihtuu jo seuraavana päivänä mielestä. Mies taas tietää naisen välittävän eikä tarvitse joka päiväistä kehua ja tajuaa, että jos se rakasti mua viime juhannuksenakin, niin kyllä se edelleen.
[/quote]
Ja minä kun luulin että miehillä on putkiaivot.
Nuorena en saanut kehuja, mutta yli 50-vuotiaana ovat alkaneet kehua niin miehet kuin naisetkin. Oman miehen mielestä olen aina ollut kaunis. Juhlien jälkeen hän sanoo melkein aina, että olin paikan kaunein tai tyylikkäin. Joskus tosin erittäin kauniisti vanhentunut äitini on ollut hänen mielestään illan kuningatar :)
Oikeasti en ole kaunotar. Esim. kasvojen iho minulla on tosi huono (punottaa ja on läikikäs, on näppylöitä, velttoutta ja ryppyjä), mutta miehen mielestä sekin on niin kaunis, etten tarvitsisi meikkiä ollenkaan.
Minusta on ihanaa olla sellaisen miehen kanssa, joka näkee minut näin kauniissa valossa, vaikka tiedänkin, ettei se ole totta.
Mikään elämässäni ei riipu siitä. Se antaa vain kultareunan.
Ihanaa kun teillä annetaan ja saadaan kehuja! Minä olen myös sanonut miehelleni useita kertoja että hän on komein mies mitä tiedän (olen aina oikeasti ajatellut niin) ja harva se päivä sanon jostain vaatteesta että se sopii hänelle tms. Toki kehun muistakin asioita, mutta nämä esimerkkinä ulkonäköön liittyen.
Mieheni saattaa kyllä joskus kehua tissejäni tai takapuoltani silloin kun haluaa seksiä, mutta kauniiksi en muista hänen minua sanoneen aikoihin.. Ehkä se on hänen tapansa sitten. Tai sitten hän ei pidä minua kovin kauniina, koska kauniit naiset hän kyllä muuten huomaa. AP
Mun mies kehuu kokoajan mua tosin vuosi vasta naimisissa....mun kasvonpiirteet on kuulemma just sellaset mistä hän on aina tykänny.olen kaunein mitä hän on koskaan nähny. Olen 37v. Ja sitten hän sanoo mua maailman kivoimmaksi ihmisesksi.tuntui ihan ihmeelliseltä miten voi olla näin.huvikseen sitten tokaisen joskus että no kato eikö tuokin oo kauniimpi:-) niin mieheni sanoo ettei todellakaan.@
Ihana mies sulla!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:59"]
Mun mies kehuu kokoajan mua tosin vuosi vasta naimisissa....mun kasvonpiirteet on kuulemma just sellaset mistä hän on aina tykänny.olen kaunein mitä hän on koskaan nähny. Olen 37v. Ja sitten hän sanoo mua maailman kivoimmaksi ihmisesksi.tuntui ihan ihmeelliseltä miten voi olla näin.huvikseen sitten tokaisen joskus että no kato eikö tuokin oo kauniimpi:-) niin mieheni sanoo ettei todellakaan.@
[/quote]
Miksi ihmeessä naiset aina keskittyvät ulkonäköön. Kuinka pinnallista. Itse en miehenä ole koskaan halunnut enkä tarvinnut kehuja ulkonäöstäni.