Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisiksi ajattelette lapsia, kun teille kerrotaan, että

Vierailija
04.06.2013 |

"on vielä pieniä lapsia".    ?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 9- ja 6-vuotiaat. Kyllä viimeksi viime viikolla taisin puhua heistä pieninä lapsina. sen verran peräänkatsottavia ja huolehdittavia vielä ovat. Voisin ajatella rajan kulkevan jossain 10-12 vuoden paikkeilla, vähän lapsesta riippuen.

Vierailija
2/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelisin, että alle 10-vuotiaita eli vahdittavia lapsia vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noi jo isoja lapsia, murrosiän kynnyksellä. Mulla on samanikäiset, lisäksi yksi aikuinen ja yksi pikkuinen parivuotias.

Vierailija
4/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä puhutaan. Kodin sisustukseen vaikuttaa, onko lapsi alle 3-v, alle kouluikäisellä pitää olla aina se lapsenvahti, ja alle 12-v jos on illalla poissa. Ja yötä voi olla yksin vasta lähempänä täysi- ikäisyyttä.

Vierailija
5/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapseton nainen ja mä käsitän pienillä lapsilla alle 10-vuotiaita. Erittäin hyvä tuo nro 12 kirjoitus perhedynamiikan määrityksestä. Ystäväperheideni aikuiset eivät "vielä voi tehdä sitä tai tätä", koska heillä on vielä pieniä lapsia. Yleensä se on tarkoittanut alle 10-vuotiaita.

Mikäli tarkoitus on puhua nuoremmista, silloin sanotaan usein "alle kouluikäisiä". Eka- ja tokaluokkalaiset ovat kuitenkin aika pieniä vielä.

Vierailija
6/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-8v.

Vierailija
7/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hieman eri näkökulma. Asutaan ulkomailla ja täällä lapsia viedään joka paikkaan ja pidetään kotona eri tavalla kuin Suomessa. Vasta joskus selvästi yli 10-vuotiaina lapset alkavat liikkua itsekseen. Koulustakin saa lähteä ilman aikuista saattajaa n. 11-12-vuotiaina.

Eli ei nuo nyt minun korvaani enää ihan pieniä ole, mutta kuitenkin vielä "sitovia".

Vierailija
8/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että tuossa on syynä se että on tottunut kertomaan ihmisille että kotona on vielä pieniä lapsia eikä vain tajua että pitäisi alkaa puhua isoista lapsista. Pitäisi vain opetella käyttää uutta termiä "esiteini".

Vierailija
9/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle pieni lapsi on ei vielä teini

musta olis hassua puhua 10-vuotiaasta kuopuksesta isona lapsena

Vierailija
10/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen alle kouluikäisiä.

Vierailija
11/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 vuotiaita. Mutta alle kouluikäiset menee vielä tohon jos esim. 3 lasta joista vanhin vaikka 6 vuotias. 

Vierailija
16/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä teini-ikäisiä

Vierailija
17/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tapain tänään tuttavani nuoruusvuosilta, ja hän kertoi olevansa kotona, "koska on vielä pieniä lapsia". Hahmotin nämä taaperoikäisiksi, mutta ilmenikin että vanhin täyttää vielä tänävuonna 12v. ja nuorin oli täyttänyt tovi sitten 10 vuotta.  Tietynlaista "sokeuttako" ....

Vierailija
18/21 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 22:57"]

Ap. Tapain tänään tuttavani nuoruusvuosilta, ja hän kertoi olevansa kotona, "koska on vielä pieniä lapsia". Hahmotin nämä taaperoikäisiksi, mutta ilmenikin että vanhin täyttää vielä tänävuonna 12v. ja nuorin oli täyttänyt tovi sitten 10 vuotta.  Tietynlaista "sokeuttako" ....

[/quote]

Nimenomaan. Jos ei ole vauvoja itsellä niin noita pitää aivan lapsina.

Vierailija
19/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 22:57"]

[/quote]

Toisaalta onhan tuon ikäiset vielä ihan pieniä lapsia. Ok, itsenäistymässä kovaa vauhtia, mutta pieniä...

Hatun nosto, jos on pystynyt olemaan vielä kotona lasten takia. Mä arvostan.

Vierailija
20/21 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen että perheessä on "pieniä lapsia" niin kauan kun lapset ovat vielä vahdittavassa iässä, eikä niitä voi jättää esim. illaksi yksin tai päästää omille teilleen pitkäksi ajaksi. Se on niin ratkaisevasti aikuisten ajankäyttöä ja koko perhedynamiikkaa määrittävä asia. Jos lapset jo pärjäävät hyvin itsekseenkin, aikuiset tuskin viljelevät elämäänsä liittyen sellaisia ilmaisuja kuin "pikkulapsiperheen arjessa" jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi