^^^^MAALISKUISET 2014^^^^
Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)
Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.
Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.
Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!
Tellu
Kommentit (343)
Minäkin ehkä uskaltaudun ilmoittautumaan joukkoon. Olen 22v. ja menin juuri viime viikolla naimisiin 26v. miehen kanssa. Ei varsinaisesti vielä yritämällä yritetä nyyttiä, mutta tämä kierto ollaan pantu menemään ilman ehkäisyä. Meillä on käytössä lady comp-ehkäisytietokone ja olemme tässä vuoden verran tutustuneet minun kiertooni sen avulla, joten oviksen ajankohta on hyvin tiedossa. Tulee kun on tullakseen.
Tervetuloa uusille :) ja onnea tuoreille avioliittoon menneille :)
Paljon ovat kaikki kirjoitelleet..Tsemppiä kaikille..!! Täälä menkkamaiset kivut on välillä pois ja eilen nukkumaan menessä alko taas niin menkkamainen kipu ja jatkuu nytkin,odotan joka vessa reissulla et millon paperiin tulee punasta...Ollu välil niin lyhyt kierto et saattais hyvin olla menkatki alkamassa..Mutta toivotaan nyt et johtuis ihan muusta :) Nyt kp17/22-28 Näillä mietteillä mennään viimeseen loma viikkoon..Nyyh..Kauhistuttaa jo heinäkuu..Oon ollu puolivuotta perhepäivähoitajana kotona ja tuntuu hirveeltä taas lähtee työelämään muualle ja jättää noi pienokaiset toisen hoiviin..,no ehkä kuukausi menee nopeesti :) ainaki se on työntäyteinen kuukausi..Mukavaa Maanantaita kaikille :)!!
Tervetuloa uusille!
Tepsuttelija kiitos ennakkovaroituksista, tänään alkoi antibioottikuuri ja jännityksellä odotan mitä kaikkea "ihanaa" sivuoiretta näistä seuraa ;) Huomenna on onneks vapaa, jos jotakin tulee niin kerkee hakee lääkkee sivuoireisiin. Ja yksi iso stressaaja olen minäkin, niin olen vaan kuullut ja lukenut, että stressi ei tätä projektia auta, päinvastoin. Mutta täytyy sanoa että olikohan se marraskuisissa vai joulukuisissa mukana yksi rouva joka (jos mitenkään mahdollista) stressasi yhtä paljon kuin minä ja yhdessä stressattiin sitten päämme puhki ja sitten hän sitten napsahtikin ja plussa tuli :) Joten toivoa ehkä meilläkin :D
Mitäs muuta, tänään tikuttelin ovista, no huvikseni, ei sen pitäis vielä ollakaan, eikä näkynytkään. Kiukkuinen ja epätoivoinen olo. Jospa lähtis pyörällä töihin, niin jos vaikka piristyisi.
Mussuttaja: kai sekin on taas tätä raskauden rakettitiedettä. Kenellä stressitaso nousee ja miten vaikuttaa. Hmpf. Joo tosiaan oli pakko varoittaa siitä lääkkeestä. Mulle ei sopinut ollenkaan, mutta kuuri piti syödä loppuun.
ON: Mulla alkoi tänään taas nippailut alamasussa. Oiskohan oikea ovis päivä tänään kp 16, niinhän se oli viimekin kuussa. Aika jännä kun tasan puolissavälin on jos kierto on 32 päivää. Kirkasta limaa edelleen. Voi kun eilisillan talletukset eivät olisi menneet hukkaan. Katsotaan saisiko miehen vielä illalla innostumaan. Ainii mä vaihdoin tänään epätoivosena rasvattoman maidon kevytmaitoon ja margariinin voihin. Kaikki keinot on kokeiltava! Illalla meen hakemaan sen luontaistuote paketin. Jospa niistä olisi ensi kiertoon apua... Melkein jo nauran itselleni näiden touhujen takia. :D
Nyt on juhannukset juhlittu! Tänään meikällä oli migreeni tooooooosi pitkästä aikaa ja olokaan ei ole ollut parhain mahollinen, johtuuko lie väsymyksestä vai jokohan alkaa plussaa tulemaan.. Nännitkin on hieman arat ja vähillä on vihlaisuja tullu alavatsalla ja alaselässä. Kaikista jännintä on, että ovistesti näyttää edellee plussaa O.o viime torstaina tein raskaustestin ja se oli ainaki vielä nega. Kauankohan sitä malttaisi odottaa seuraavan tekemistä, nyt on kp 23/30-32. Mulla tosin oli ovis nyt ihan alkukierrosta ja sen mukaan olisi 3+6 menossa, jos raskaana oisin eli pitäisi rueta testissä näkymään viikon sisällä... Nyt on pakko pitää kaikki sormet ja varpaat ristissä, että vihdoin ja viimein ois napannu!
Maaliskuiset
(25.6.2013)
Enni Alina kp 8/26 yk5
Johanna kp 5/29-31 yk 4
Metsätähti kp 8/31-38 yk 7
Roxymamma kp 9/(24)28
Eve kp 15 yk 4 vuotta
Marjana kp 16/30-33 yk 3v 3kk
Tepsuttelija kp 17/28-32 yk3
kaunisikävä kp 17/? yk yli 2 v
Fiina82 kp 18/26-28 yk1
Tellu kp 23/28-33
Kirsikkakarkki kp 25 yk13
Piikkitäti kp 24/30-32 yk7
Maizaana kp 24/28
Knyte kp 34/28-35
Mukana myös:
Piia20
Rebsu
Pikaiset huomenet jussin jälkeen=)
Tervetuloa Maizaana, oletkin ollut paljon mielessäni ajoittain. On se vaan kumma juttu, että käytännössä aivan ventovieraista ihmisistä tulee jollain tavalla todella mielen täyttäviä=)
Tervetuloa myös muille... Metsätähti, Rebsu ja oliko joku muukin?!?
Ja pahoittelut tipahtaneille... teen pian seuraa seuraavaan kuukauteen=(
).( Eli vuotoa tuli toissapäivänä yllättäen paperiin vessareissulla, sitten se loppui tyystin. Ei enää mitään, kunnes taas eilen tuli ihan vähän paperiin, eli taitaa kierrot olla lyhenemään päin, joka on tietysti ihan jees. Toivottavasti ne royal geleet auttaa myös noihin kiertoihin. Luin ainakin jostakin, että monet ovat saaneet tiputtelut pois kokonaan noiden avuilla. Hope so!
Nyt on aloitettava työt... palataan!
Piikkitäti: Hyvältä vaikuttaa. Kuinka herkkiä raskaustestejä olet tehnyt ja kuinka herkkä tuo ovis testisi on? ;)
ON: Ovis on tosiaan ohi ja masua jomottaa hyvin erilailla kuin oviksen aikoihin. Nyt alkaakin jännittäminen. :)))) Eilen ei kuitenkaan talletuksia enää tehty sillä rakas koirani onnistui pilaamaan kaikki peittojen heiluttelu haaveet. Neiti oli syönyt ittensä vessan oven läpi. Ihana eroahdistukseinen lemmikkini. Olin aivan sanaton kun näin koirani kokoisen reiän meidän kylppärin ovessa. Eipä ainakaan tule tylsää kun ruvetaan TAAS opettamaan koiraa kuinka ollaan kotona yksin. Nyt hain jo apua koiran kouluttajalta ja käyttäytymisterapeutilta. En enää tiedä mitä sen otuksen kanssa keksin.
Hei!
Täällähän on jo pitkä ketju! Olen 32v. yhden lapsen äiti (tytär 1v 9kk) ja tänä aamuna tein positiivisen raskaustestin. Tosin en vielä luota sen tulokseen monestakin syystä. Suurimpana ehkä se, että testi on mennyt vanhaksi puoli vuotta sitten... Ja kuukautistenkin alkamispäivä pitäisi olla vasta to tai pe. Eli pitänee ensi viikon alussa (ihan kuin jaksaisin sinne asti odottaa..) tehdä uusi testi, jos kuukautiset ei ala.
Jos nyt on tärpännyt, niin se onnistui ekalla kierrolla. Siksikin olen epäileväinen. Mutta kovasti toivoisimme tytölle kaveria. Ja todennäköisesti meidän lapsiluku jäisikin kahdeksi. (Miehellä on jo entuudestaan poika). Eli jos nyt olen raskaana, tästä pitää nauttia viimeistä kertaa.
Toivon kuumeilijoille ja erityisesti pitkänmatkalaisille paljon paljon onnea, tsemppiä ja tärppäämisiä. Ystävällä on yritystä takana yli 4 vuotta ja sen seuraaminen vierestä riipaisee... :( Kun ei oikein osaa/voi sanoa mitään..
Jatkoa edelliseen: Niin ja täytyy vielä muistaa ne kaikki muutkin mutkat matkassa, joita voi eteen tulla, vaikka olisikin plussannut..
Raskauden ja synnytyksen puolella ei näkynyt vielä tällaista ketjua, joten liityn joukkoon tänne. Ja ehkäpä niin on varmempaakin, KP 25 ja RV 3+4, eli epävarmoissa kantimissa tämä vielä.
Tänään sain aamulla hätähousujen testillä niin hailakanvaalean plussan aamulla että pohdittiin sitten onko se nyt plussa ensinkään ja varmaan joku kemiallinen tms... Ajattelin että teen sen joko-tai-digitaalinäytöllisen huomenaamulla. No, minä malttanut sinne asti odottaa vaan tein keskellä päivää tänään sen. Gravid. Raskaana. 1-2 (vkoa hedelmöityksestä).
En kuitenkaan todellakaan ala murehtia sitä nyt että mitä jos keskeytyy, mitä jos kyse on hipaisusta vain tms. En viitsi ahdistua asioista joille en mitään voi. Ja kun olokin on ihan euforinen.
Kiva että täällä on muitakin plussalaisia jo, toivottavasti pysyvät plusmerkkisinä.
Jatkoa: joo enpä kai yhtään stressaa. Aivastin äsken, ja sitten vaistomaisesti säikähdin. Ihan kuin kukaan nyt olisi aivastamalla keskenmenoa saanut :D Tulin vaan tunnustamaan että stressaan sittenkin ihan vähän.
Tellu: Ehkä se ois jotain kiinnittymisvuotoa ;)
Tepsuttelija: Noi ovis testit on ilmeisesti 25mIU/ml ja raskaustestit on 10mIU/ml, mutta noi on davidin testejä ja niistä löytyy aika paljon huonoja käyttökokemuksia... Edelleen tuli ovistestistä positiivinen, joskin haaleampi. Ajattelin käydä apteekista vanhan kunnon apteekin r-testin ja testailla sillä sitten vkoloppuna.
Edelleen on vähän jännä olo ja välillä tullee pistoksia sekä menkkamaisia jomotuksia, mutta sitähän kuvittelee kaikkea kun toivoo niin kovasti..
Uusi kuumeilija liittyy mukaan. Neljättä kuumeillaan. Mies 36 ja minä 35. Yksi keskenmeno takana (meille oli tulossa jouluvauva). Yritystä vähän hidastaa minun kolmivuorotyö ja miehen matkatyö. Jostakin syystä tuntuu, et mä oon aina yövuoroissa oviksen aikaan tai mies matkoilla. Kovasti nyt toivon, et tässä kierrossa tärppäis..
Täällähän on useampiakin raskautuneita. Onneksi olkoon kaikille! :)
Maizaana: Ei niistä Teroista kyllä ainakaan mitään haittaa olisi sen kierron normalisoimisessa. Toki jos vuodot alkaisi tulla säännöllisesti itsestäänkin, niin eihän niitä sitten tarvita. Mutta jos vuodon alkaminen alkaa venymään, niin tuskin kannattaa pitkään odotella sen alkamista, jos on mahdollisuus Terolutillakin vuoto käynnistää. Kovan tien sinäkin olet kyllä joutunut läpi jo tallustamaan tämän asian kanssa. Voimia teille ja ihanaa, kun saat taas luvan kannassa innostua kuumeilusta. :)
RM: Älä siskorakas luovuta. Kyllä se plussa teille vielä suodaan. Siihen on täydet mahdollisuudet.
Kaunisikävä: Jokos sinulla oli se siirto? Hurjasti tsemppiä, limakalvo on ainakin ollut hyvä. Ja totta turiset, nuo prosessit ei ole sieltä helpoimmasta päästä. Hoidot on rankkoja läpikäytäviä, mutta ne voimavarat vaan täytyy yrittää imeä siitä kaikesta hyvästä, mitä kullakin elämässään on juuri nyt.
Eve: Joko kovasti jännittää perjantai? Olen hengessä mukana, että kaikki menee hyvin! Ihmettelen kyllä tuota, etteivät suostu siirtämään kahta alkiota, jos sitä pyytää...
Tellu: No eikä, ei kai se täti siellä nyt tee vaan tuloaan sinun luokse. :/ Kerrohan sitten oliko gelee royalesta apua vuotoihin. Vaikka varmaanhan siinä useampi kuukausi menee ennen kuin tuloksia tulee.
Tepsuttelija: Ai kauhistus tuota koiran temppua! Minulta olisi päässyt itku tuossa vaiheessa.
ON: Tässä on tullut juhannuksen aikaan oltua reissussa ja paljon menoa muutenkin, etten ole ehtinyt täällä edes käymään. Lääkekuuri tuota Letrozolia on syöty. Hieman jännää, kun ei yhtään tiedä kasvattiko se useamman munarakkulan vai onko siellä vain yksi, kun ultraa ei otettu uudesta lääkkeestä huolimatta. Ovulaation ajankohta on päällä juuri tällä hetkellä. En ole varma joko se meni vai vieläkö on tulossa, mutta limoja on ollut parina päivänä enemmän ja alavatsalla on nippailuja. Jatketaan kuitenkin peittojen heiluttelua säännöllisesti vielä muutamana päivänä, ettei ainakaan ohi mene ovis. Tuo uusi lääke tuo hieman lisää toivoa siitä, että jospa se raskaus olisi mahdollinen... Samoin kuin nyt 2 kuukautta ahkerasti syöty vitamiinikuuri. Ehkä joku konsti toimisi...
Marjana kp 16/30-33 yk 3v 3kk
Maaliskuiset
(26.6.2013)
Johanna kp 6/29-31 yk 4
Enni Alina kp 9/26 yk5
Metsätähti kp 9/31-38 yk 7
Roxymamma kp 10/(24)28
Eve kp 16 yk 4 vuotta
Marjana kp 17/30-33 yk 3v 3kk
Tepsuttelija kp 18/28-32 yk3
kaunisikävä kp 18/? yk yli 2 v
Fiina82 kp 19/26-28 yk1
Tellu kp 24/28-33
Piikkitäti kp 25/30-32 yk7
Maizaana kp 25/28
Kirsikkakarkki kp 26 yk13
Wilhelmina kp 34/28
Knyte kp 35/28-35
Mukana myös:
Piia20
Rebsu
Jes Os
Tareneley
Marjana, kerron varmasti, jos on jotain hyötyä geleestä=)
En ole niitä vielä hakenut, vaikka tulivat jo ennen jussia... sain tekstiviestin kapseleiden saapumisesta juuri kun oli lähtenyt töistä kotiin. Tilasin ne työpaikkani viereen smart postiin, ja nyt tietysti olen ollut muualla töissä alkuviikon. Huomenna menen ne hakemaan kun olen taas pakettiautomaatin vieressä töissä.
En tosin tiedä aloitanko ne vasta kun uusi kierto alkaa, vaikka periaatteessa ei kai sillä mitään merkitystä ole, kun kyse on kuitenkin luontaistuotteesta, jolla on vaikutusta mahdollisesti paljon muuhunkin kuin kiertoon.
RM, tsempit sinne. Kyllä se plussa vielä sieltä tulee, yleensä silloin kun sitä vähiten odottaa ja on jo luovuttanut... eli jospa se on lähempänä kuin osaat edes arvatakaan?!?
).( Huh hellettä! Kyllä on jaksamista täällä töissä=( Ja lomaa saa odottaa vielä vaikka kuinka! No, onneksi ensiviikolla mies jää lomalle, niin ei tarvitse kuopusta enää herätellä tarhaan... saan lähteä aamuisin ihan yksin töihin=) Pienestä on iloa revittävä!
Pienoisia menkkajuilimisia on jo havaittavissa. Toisaalta iloitsen niistä välillä miettien, että tämä kiertoa saattaisi olla taas hieman lyhyempi. Mutta sitten olen kasannut lastillisen jäitä hattuuni ja muistutellut itselleni, että aina kun olen kuvitellut kierron olevan edellistä lyhyempi on se venynyt entistäkin pidemmäksi.
Joten nyt koitankin unohtaa koko saamarin kierron ja vauvahaaveet ja kaiken siihen liittyvän.
Onneksi on kotona remontteja alkamassa oikein urakalla niin on muutakin ajateltavaa ihan stressiksi asti!
Nyt sorvin ääreen=)
Tepsuttelija, minkä ikäisestä koirasta on kyse? Meidän monsteri nimittäin pentuna söi seinän, mutta sen koommin ei ole kotona yksinollessaan pahoja tehnyt. Mihinkään muualle sitä tosin ei voi yksin jättää, no vanhemmilleni tosin voi kun siellä pennusta asti kyläillyt paljon, mutta: auto: turvavyöt syöty poikki vaikka kävisit vaan abc:lla vessassa, kaupanpiha: hihna syöty poikki ja koira tulee liukuovilla vastaan...) Eli toivoa on kyllä, mitään tämä ei kotona ole maistellut sen ihanan hintaisen seinävälipalansa jälkeen.
Voinko muuten vedota raskauden aiheuttamiin mielihaluihin vaikkei kuukautiset ole vielä edes myöhässä? :D Tekee mieli ihme juttuja, jotain keskinkertaisen hampurilaisketjun pullamössöhampurilaista, vaikken ole lapsuuden jälkeen niitä syönyt kun totesin että kyllä on köyhää ja ylihinnoiteltua ruokaa. Ja nyt himoilen niitä kuola valuen :D Tai subi... Tai jotain. Tuskin tämä raskaudesta johtuu sentäs. Ainahan minulle välillä tulee sellaisia ruokahimoja, jotka kohdistuvat poikkeuksetta johonkin mitä kotona ei ole. Harvoin jaksan lähteä hakemaan kaupasta.
Alamaha on aika turvoksissa, voiko kohtu kerätä jotain nestettä jo? Jos on siitä kyse, niin ainakin se on selvää että meikäläisellä kohtu on aikalailla etukenossa. Kerään ilmeisesti nestettä kyllä ihan joka paikkaan: eilinen aamupaino 49,6 kg ja tämän aamun paino 51 kg.
Tellu: Nyt mennyt kp:t sekaisin. Mulla nyt menossa kp 9, ei kp 6 :)
Olo on outo. Oviksen pitäisi olla viikonvaihteessa (juuri kun meillä muuttorumba pahimmillaan). Limoja on tullut, joten eiköhän se ole tuloillaan. Oudon tästä tilanteesta tekee se, että rinnoissa on havaittavissa pientä arkuutta. Eivät varsinaisesti ole kipeät, mutta oudot. Yleensä menevät kipeiksi vasta oviksen jälkeen (jos menevät). Väsymyskin on ollut kauhea, mutta siinä nyt ei ole mitään uutta kun ollut elämä niin hektistä viimeviikot ja lomakin alkaa parin päivän päästä.
Johanna, mietin itsekin listaa päivittäessä, että olen hypännyt varmasti sinun yli. En vaan ehtinyt tarkistaa, joten linttasin sinne vanhat kp:t ja ajattelin seuraavaan katsoa ne tuolta edlliseltä sivulta.
Korjaan seuraavaan.
Anteeksi, nyt tulee vain omaa napaa, sen verran on ketutusta ilmassa.
soittivat juuri klinikalta, että seitsemästä munasolusta vain kaksi oli kypsiä ja niistä vain toinen hedelmöittyi. Jos jatkaa jakautumista niin mulla on vain yksi alkio!!!! Eli ei mitään pakkaseen, vain yksi mahdollisuus. Tiedän että se yksikin riittää, mut nyt on sellainen tunne että tää oli tässä. itkettää ja ahdistaa! Joudun maksamaan koko helahoidon jos kerran siirtoon päästään. Mutta enää ei löydy rahaa uuteen koitokseen eli näyttää hyvinkin siltä että jään lapsettomaksi. miksi helvetissä anteeksi, ei voitu odottaa vielä yhtä päivää että isompi määrä olisi ehtinyt kypsäksi. Seitsemästä vain yksi. tämä ei ole todellista! meen peiton alle itkemään.
Wilhelmina, tervetuloa mukaan tähän loistavaan porukkaan. Toivottavasti kääntyy vielä plussaksi ja saataisiin tämä plussajuna käyntiin.
Onnea oviksen bonganneille ja eikun talletuksia tekemään.
Kaunisikävä, wau hyvä limis sullakin. Tää on SE kierto. joo mullekin siirretään vain yksi vaikka vähän vihjailin, että en panis pahitteeksi jos varuilta kaksi laitettais. Mutta ei kun monikkoraskaus on kuulemma niin mahdollinen. mun lääkäri soitti tänään klinikalta ja siirto on perjantaina. Huh jännää. Aloitan luget jo tiistaina ja pitää jatkaa rinnalla zumenoneja. En kyl oikein tajuu miks niitä pitää vieläkin syödä kun lugetkin tulee mukaan. Ja syödään kuulemma vielä rv 9 asti jos tulee plussa. Kyselin myös tuosta alkiokuoren avauksesta ja siitä voisi olla hyötyä kiinnittymisessä vain silloin jos alkion kuori on normaalia kovempi. biologi sen kuulemma kyllä näkee ja silloin se voidaan tehdä, mutta ei muuten ettei suutu turhasta ronkkimisesta.
anteeksi kun en aina muista kommentoida kaikkien juttuja. Pitänee avata kaksi sivua vierekkäin niin näkee samalla mitä muut ovat kirjoittaneet.
Toivottavasti kaikilla oli mukava juhannus ja aletaanhan nyt väkäämään niitä plussia, kuka ryhtyy veturiksi?