Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^MAALISKUISET 2014^^^^

04.06.2013 |

Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)

Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.

Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.

Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!

Tellu

Kommentit (343)

41/343 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille :) Oltiin vkonloppu mökkeilemässä kaveri porukalla ja voi että mä niin oisin halunnu kertoa että alettiin yrittään vielä "iltatähteä" :),mutta sitten kautta rantain selittelin että kuin on vauvakuume ja haluaisin vielä sen "iltatähden",mutta ei sitä varmaan vielä...ja tulihan sieltä heti vaikken ollu tuota vauvakuume asiaa edes vielä sanonu niin mieheni sinkku/parillisilta lapsettomilta kavereilta "vittuilua" meidän lapsilukumäärästä että mihin ootte saanu hoitoon ja et unohtuuko sit joku hakea yms.Tuli sitte sellanen tunne että pitäskö tämä asia haudata ja ku mieskään ei niin hypi onnesta tästä asiasta,mutta haluaa tehdä minut onnelliseksi..:) Mutta eipä se muille kuulu montako lasta meillä on ja minä niiiin tykkään nuista lapsista ja haluan olla kotiäitinä..ja vielä kerran tuntea testi jännitykset,pahoinvoinnit,potkut ja itse synnytyksen   ...:) <3 En oikein tiedä mihin oviksen ajan kohta sijoittuu kun kierto on ollu vähä sekava,mutta aktiivisena on oltu ja täytyy nyt tulevinakin päivinä olla :D Tsemppiä meille kaikille :) <3 

Vierailija
42/343 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateinen sunnuntai...

Fiina: Se teitin lapsilukuhan on ihan teidän oma asia, ja itse te sen päätöksen teette, että vieläkö lisää yritätte saada. Sehän se minutkin tähän projektiin vielä lämmitti, että haluisin niin saada koeka vielä ne potkut ja odotuksen... Voi, että. Ymmärrän sinua. Tuulta päin vaan!

Tellu: Ovikselta vaikuttaa, hienoa. Talletuksia sit vaan huolella... =).

Tepsuttelija: kiitti tsempistä. Ei toki kiva kuulla, että tällainen masistelu on sielläkin tuttua, mutta lohduttaa itseä, että sellaista on joku muukin kokenut... Turhautuminen on toki melko tuttua tässä projektissa, valitettavasti. Toivottavasti saat pian tietoa endo-tilanteestasi ja siitä, miten jatkossa edetään.

Masc: tsemppiä piinaan, aika samoissa mennään. Toivotaan pikaista plussaa ja siirtoa odottajien leiriin =).

Marjana: kiitos kysymästä, kyllä mieli on vähän tasoittunut. Lisää omas navas... Kiva lukea, että ei kuumia aaltoja kummempaa ole riesana. Ovulaation ajankohta voi tosiaan päivän kaks heittää jonnekin päin, joten tarkkana. Peukkua annan, jotta olis lääkkeestä se paras hyöty ja pääsisit hittoon täältä kuumeilijoista =).

).( Täällä kestitty miehen ja mun lähisukua ja saatu vihdoin jaettua hääkutsut eteenpäin. Kuten jo Marjanalle vähän avasin, niin mieli on hieman seestynyt. Olen kyllä aikas räjähdysherkässä tilassa, mutta en sentään kynnä kovin syvällä. Jotain hormonaalista tämä taatusti on mutta tiedä sitten mitä. Joku taso jossain laskee/nousee...?

Noh, kroppa vinoilee kuitenkin. Kurkku on kolmatta päivää kipeä, on ollut viluinen olo. Viime yönä sitten palelin ensin ja sitten hikoilin peiton märäksi =/. Yyh... Rinnat ovat edelleen kipeät mutta vatsanseutu on ihan (turhan) rauhallinen. Eli eipä tässä oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. Ootellaan...

Sunnuntain jatkoja,

RM 24/28, dpo10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/343 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuiset

(17.6.2013)

Eve kp 7 yk 4 vuotta

Marjana kp 8/30-33 yk 3v 3kk

Tepsuttelija kp 9/28-32 yk3

kaunisikävä kp 9/? yk yli 2 v

Fiina82 kp 10/26-28 yk1

Tellu kp 15/28-33

Kirsikkakarkki kp 17 yk13

Piikkitäti kp 16/30-32 yk7

Masc kp 22/28-32 yk5

Roxymamma kp 25/28

Knyte kp 26/28-35

Mukana myös:

Piia20

RM, olit jostain kumman syystä jäänyt listalta pois... en ymmärrä! Nyt sinut kuitenkin lisäsin listaan mukaan=) Eipä sitä tiedä, jos vaikka kurkkukivut ja palelut yms. olisi vaikka oire jostain ihanasta... HMMM=)

).( Talletuksia saatiin illalla jätettyä... tosin en tiedä oliko kuitenkin vielä vähän turhan aikaista tärppiä ajatellen. Mutta nyt on ikään kuin peli avattu ;)

Ovisoireet vaan vahvistuu... Nyt on tissitkin hieman pinkeänä ja kamala jano koko ajan. Minulle on viimeisen synnytyksen jälkeen ovisoireet muuttuneet tosi paljon samanlaisiksi kuin raskausoireet ovat olleet. Ja kaikkein ärsyttävintä on se, että nämä oireet kestävät oikeastaan menkkoihin asti ja jopa muutaman päivä vuodon alettua vielä.

Vierailija
44/343 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkamaanantai =/

Joo kiitti, Tellu, kun lisäsit listalle. Mutta voit samantien ehtiessäs siirtää mut sinne alkupäähän, menkat nääs alkoi aamulla kuin taikaiskusta. JO TÄNÄÄN!!! Jäi kierto ensimmäistä kertaa ikinä näin lyhyeksi clomi+pregnyl-hoidon aikana. Ja kyllähän se kyrsii ihan armotta.

Parempaa onnea muille, minä jään taustalle lataileen akkuja ja paranteleen tätä alkavaa kesäflunssaa. Aktivoidun taas kun tässä saa hännän pystyyn.

RM kp1/(24)28

45/343 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Lääkkeellisessä PAS:ssa siirron ajankohta sijoittuu tietääkseni 17-18 kiertopäivän tienoille, mutta voi olla jotain muutakin. Olen ainakin netistä lueskellut että jollain saattaa siirto olla jo kp12:kin? Minulle ei tosiaan vielä ole kertaakaan tehty pakastealkiosiirtoa joten en ole mikään asiantuntija :) Eve osaisi ehkä valottaa asiaan vielä paremmin? Mutta näin olen ymmärtänyt että kp10 tienoilla tehdään ultra ja suunnilleen viikko siitä olisi siirto. Riippuu tietysti siitä miltä ultrassa näyttää. Eli enpä tiedä onko tuo lääkkeellinen siinä mielessä sen helpompi suunnitella että osaisi töiden kannalta järjestää. Joillakin lääkkeellinen tehdään ihan huonon limakalvon takia mutta minulla tosiaan lähinnä kierron epäsäännöllisyyden vuoksi. En varmaan pääsisi ikinä siirtoon asti jos alettaisiin ovulaatioita bongailla.

Eve: Onko sulla muita oireita tullut noista zumeista? Tuo väsymys ja öllötyksenkin tunnistan, aina välillä tulee kunnolla etova olo, ei oksentamiseen asti mutta kuitenkin. Ja tämä lienee öllöttävää jo itsessään mutta tuntuu kuin valkovuotoa olisi aika runsaasti? Varsinkin nyt. Liittyneekö tämäkin noihin? Mulla kun ei normisti ihan näin "märkä" olo ole koko ajan.. :P

ON: Väsymys jatkuu, en uskalla edes ajatella mitä se on sitten kun luget tulee mukaan. Nekin kun väsyttivät jonkin verran. Toisaalta hyvä kun minulla on työstressin takia ollut univaikeuksia yms. niin nyt ei ole kyllä ongelmia nukkumisessa! :) Todella voimakkaan väsymyksen saavat kyllä aikaan nuo zumet. Jännittää jännittää onko kaikki ok ultrassa..päästäänkö eteenpäin...

46/343 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM, No voi hitsit et alko menkat :/ :( Ensi kierrosta sitte plussa :)!! Ja oikeassa olet että meidänpä päätös se lapsiluku on eikä muiden :) Kyllä tuntuu ihan oikealta ratkasulta :) Saavat muut sitte kauhistella..;) 

Täällä taitaa nyt ovis olla meneillään ku tuntuu jomotusta ja nippailua mahassa.,ei ole näitä tuntemuksia ollu piiiitkään aikaan... Täytynee illalla heilutella peittoa :) Tympeä ilma ulkona,joten tämä päivä saa olla laiskottelu päivä ku ei kyl huvita tääl sisälläkään mitään tehdä..Pitää alkaa keksimään muksuille askartelu hommia yms. että viihtyvät :) Mukavaa Maanantaita kaikille :)

Fiina kp 10/26-28 yk1

47/343 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan otot Roxymamma, että menkat alko :(  Meikällä mahtaa hormonit heittää häränpyllyä, kun eilisestä ollu välillä kauhee masis ja itkettää tai sitten pienetkin asiat saa ihan raivonpartaalle.. Kohta onneks jumppaan purkaa näitä ylimääräsiä vitutuksia. Eilen alko taas terolut-kuuri ja tänään on ollut jonkin verran nippailuja vasemmalla alavatsalla, pitää iltasesta testailla onko taas ovis. (voi kun kyse olisi jostain paremmasta <3 )  kp 16/ 30-32

48/343 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas ovis testi näytti heikkoa positiivista.. Voiko oikeesti tulla kaks eriaikasta ovulaatiota samalla kierrolla o.0 mut oon kyllä kuullu juttua, että ovistestissäki saattaa näkyä alkanu raskaus... nyt alkaa mennä aikas jänskäksi tämä touhu :D

49/343 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

RM:lle tsemppiä! :(

Marjana: Joo toi ukko saa mut helposti nauramaan. Niin ihmeellinen toi sen ajattelutapa. No jos hera peittoja haluaa heilutella ni mikäs siinä. :DD

Piikkitäti: Mulla ainakin viime kierrossa näytti ovis haalean viivan loppukierrosta. Tän takia päätin etten testaa ollenkaan tässä kuussa. Oli iso pettymys lueskella netistä että ovistikulla näkyy myös raskaus ja sit ne menkat alkoki. :(

Tellu: En tajua miten KUKAAN voi odottaa 5 päivää! 

ON: Oon ihan ylitunteellinen ja ylistressaantunut. Ei muuten varmana onnistu raskautuminen tässä kuussa. Hajoaa pää ku sieltä polilta ei kuulu mitään, häästressi on ruvennut iskemään ja töissäkin on hirveä härdelli. Nyt on kyllä ajatukset ainakin muualla kuin lapsenteossa. Mieheni jaksaa joka päivä muistuttaa että nyt pitäis peittoja heilutella, jotta saadaan mun vatsa kasvamaan. (Edelleenkään en tajua mitä järkeä siinä on näin aikaisin kierrossa, vaikka onhan se kivaa puuhaa heh heh.) Ehkä tässä stressissä omaa asenteen, että se tulee jos on tullakseen. Yksi stressi kerrallaan ja vauvahaaveet siinä sivussa. 

50/343 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuiset

(18.6.2013)

Roxymamma kp 2/(24)28

Eve kp 8 yk 4 vuotta

Marjana kp 9/30-33 yk 3v 3kk

Tepsuttelija kp 10/28-32 yk3

kaunisikävä kp 10/? yk yli 2 v

Fiina82 kp 11/26-28 yk1

Tellu kp 16/28-33

Kirsikkakarkki kp 18 yk13

Piikkitäti kp 17/30-32 yk7

Masc kp 23/28-32 yk5

Knyte kp 27/28-35

Mukana myös:

Piia20

RM, no voihan! Parempaa onnea uuteen kiertoon!!!

).( Pikaisesti ennen ekan potilaan tuloa...

Eilen oli järkyt ovistuntemukset. Olo oli niin hirveä, ettei edes käynyt mielessä mikään peittojen heiluttelu. Maha oli niin turvoksissa, että näytin samalta kuin viimeksi kuudennella kuulla ollessani raskaana... eipä paljon innostanut oma peilikuva. No, josko tänään jaksaisi, tai sitten täytyy luottaa toissailtaisten talletusten riittävyyteen. Taas alkaa se kisaväsymys vaivata!

Nyt töiden pariin! Aurinkoista juhannusviikkoa=)

51/343 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia :) Pakko purkaa tänne..Täälä kans eilen ollu alamaha niin kipeä ja nipistelly yms. jopa kävellessä..Ja minähän niin ootiin että niitä peittoja heilutetaan..Mutta mieheni oli niin väsyny vkonlopun rilluttelusta että nukkui heti kun töistä pääsi aamun asti..Yritin kyllä siinä ku sain lapset nukkumaan..,mutta tämä vaan sanoi ettei pysty..No en viitsinyt sitten väkistenkään..Olin niiin raivona,että ärsytti itseäkin..Ku ajattelin että lähtisin sillä mielin tähän projektiin että tulen raskaaksi jos tulen,mutta eihän se onnistu..:) Totista puuhaa..:) No Lauantainahan peitot heilu,joten toivotaan että oisivat olleet sitkeitä veijareita..:) ja täytynee tänään yrittää paremmalla onnella..:) 

Plussatuulia :)!!

52/343 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiina, kuulostaa NIIN tutulta!

Meillä on mennyt tooosi monta kiertoa juuri tommoiseen väsymykseen... Välillä mies on väsynyt ja välillä se osauu omalle kohdalle.

Toisaalta esim. juuri tänään naurattaa omakin kiukkuamiseni silloin kun mies on ollut väsynyt. Mutta juuri sillä hetkellä se ei paljon naurata kun tulee torjutuksi semmoisessa hommassa, jossa mies on yleensä aina se aktiivisempi osapuoli;)

Taisi olla juuri edellinen kierto kun jonakin iltana lasten kadotessa unten maille, yritin hieman lämmitellä miestä, mutta sain vastaukseksi vain, että "Nyt nukutaan" AAARGGH!!!

Ja sitten taas toisinaan mieheni on yrittänyt lähestyä sillä rintamalla, niin itse olen melkein potkaissut ja vaatinut saada nukkua rauhassa ;D

Ja jospa tekin Fiina vielä tänään vaikka ehtisitte talletella. Ja eihän sitä tiedä, vaikka viikonlopulla matkaan lähetetyt uimarit olisivat jo hoitelemassa hommia=)

Tsemppiä meille kaikille väsyneiden miesten ja (ennen kaikkea) itsemme kanssa xD

53/343 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille. Niinhän sitä taas kävi että tiputtiin tuolta helmikuisista. Tämä ei tosin ollut mikään yllätys, sillä tiesin jo "oviksen aikoihin" ettei sitä ovista oikeesti ees tapahtunut. Lienee johtunut kaikesta tästä stressistä. Muutto lähenee ja pakkailtu ollaan hullun lailla. Kolmivuorotyö ei ole tätä riumua helpottanut ja ollaan yritetty siivoilla tätä kämppää sitä mukaa ku ollaan saatu tavaroita pakattua. Ainiin, jotain positiivistakin, mie sain vakipaikan tässä kaiken hullunmyllyn keskellä :D 

Jos sitä jotain kertois itestään uusillekki: Mie oon 32v. ja mies 30v. Molemmilla kaksi lasta edellisestä suhteesta, miehellä 4v. identtiset kaksoset ja itsellä 12v. poika ja nyt ylä-asteen aloittava esikoistytsy. Kolmatta siis yritetään ja ekaa yhteistä. 

Tänään siis alkoi kp 1/29-31 ja yk 4 Ja tämä on nyt se the kierto josta tärppää :)

- Johanna -

54/343 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna: Ainakin sulla on asenne kohdallaan. Toivottavasti tärppää meillä kaikilla! (:

ON: Pakko kyllä sanoa että mä oon "hieman" kateellinen teille iltatähteä yrittäville. Voi kun sen esikoisen edes saisin. Hirveä epätoivo. En edes halua kuvitella millainen fiilis teille kauemmin yrittäneillä on. Jotenkin en osaa olla ottamatta tätä epäonnistumista kauhean raskaasti. Varsinkin kun kaikki tutut jaksaa muistutelle heidän "lastenteko taidoistaan"... Hmpf... Epätoivoinen päivä kp10.

Vierailija
55/343 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä esittäytyy uusi omasta vauvasta haaveilija! Olen itse 23 v. ja mieheni on 28 v. Ensi kuussa meille tulee yhteistä taivalta kuusi vuotta täyteen ja naimisissa olemme olleet pian vuoden.

Jätimme ehkäisyn pois joulukuussa 2012, mutta "virallisen yrittämisen" aloitimme maaliskuun loppupuolella. Viimeisimpänä ehkäisynä mulla oli Cerazette-pillerit, ja niiden syönnin lopetettuani meni noin kolme kuukautta kierron normalisoitumiseen, pahimmillaan verta tuli kuukauden putkeen.. :( Kokemusta on myös Nuvaring-ehkäisyrenkaasta, mutta sen jouduin lopettamaan korkean verenpaineen takia. 

Oon yrittänyt olla ajattelematta tätä koko raskautumista, mutta väkisin hakeudun kaiken maailman raskaus-sivustoille, blogeihin jne., mittailen lämpöjä ja tarkkailen ovulaatio limoja.. Nyt oli pakko monen kuukauden sivusta seuraamisen jälkeen tehdä tänne tunnukset että pääsee joillekkin avautumaan ;)

Vauvakuume on siis todella kova ja tänään pettymys oli jälleen suuri kun vuoto alkoi, vaikka eiliset mahakivut jo aika selväksi sen teki että menkat alkaa. Pitäis kai olla tyytyväinen, että kierrot on olleet nyt tasaisia..

Kaikille paljon tsemppiä yritykseen ja toivotaan paljon plussia!! ++++ :)

Tänään kp1/26 yk5

56/343 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepsuttelija: hurjasti tsemppiä tähän kiertoon!! Minun ajatukseni viime kierrossa olivat täysin samanlaisia, kunhan saisi edes sen esikoisen...

En tiedä, oliko meille mitään apua niistä, mutta raskauduin heti siitä kierrosta kun aloitin macan ja gelee royalen syömisen. Ainakaan niistä ei ole haittaa.

Plussatuulia tänne kaikille!

57/343 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuiset

(19.6.2013)

Enni Alina kp  2/26 yk5

Johanna kp 2/29-31 yk 4

Roxymamma kp 3/(24)28

Eve kp 9 yk 4 vuotta

Marjana kp 10/30-33 yk 3v 3kk

Tepsuttelija kp 11/28-32 yk3

kaunisikävä kp 11/? yk yli 2 v

Fiina82 kp 12/26-28 yk1

Tellu kp 17/28-33

Kirsikkakarkki kp 19 yk13

Piikkitäti kp 18/30-32 yk7

Masc kp 24/28-32 yk5

Knyte kp 28/28-35

Mukana myös:

Piia20

Enni Alinalle tervetuloa!

Johanna harmi kun tipuit, mutta kiva saada tännekin porukkaa lisää=) Ollaan oltu toistaiseksi aika pienellä poppoolla liikenteessä. Tosi hyvä asenne sinulla. Olkoon tämä sinun kiertosi!

Rouva Puolukka kiva kun käyt meitä moikkailemassa=) Jaa-a pitäisiköhän sitä ottaa ensikiertoon gelee royalet kehiin... mistäs sitä ostetaan? Macaa en taida kokeilla. Olen kuullut, että se on tautisen pahan makuista ;D Hyvää odotusta!

).( Totta puhuen, meille ei taitaisi olla mistään macoista ja gelee royaleista apua. Pitäisi ensin saada nuo ässäilyt kohdilleen. Ei kai sitä nyt sentään pelkillä jauheilla ja kapseleilla voi raskautua ;D

Taas illalla minuun iski se valtava väsymys. En vain pysynyt hereillä enää kun kuopus vaipui uneen. Ja nyt sitten on jo myöhäistäkin. Kivuista päätellen ovis oli toissapäivänä, joten eilen olisi vielä jonninmoiset saumat ollut.

Noh, jospa seuraavassa kierrossa koittaisi olla aktiivisempi tai sitten sitä seuraavassa tai sitä seuraavassa....

58/343 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka: Laitoin heti tilaukseen. Stressin lievitys ja unenlaadun paraneminen onkin juurikin sitä mitä nyt tarvitsen. Kiitos vinkistä ja onnea odotukseen! Oon kyllä samaa mieltä, että kaikkea on hyvä kokeilla. En meinaa haluaisi noita unilääkkeitä napsia kun vauvaa yritetään. 

59/343 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Meillä taas seksiä melkein joka päivä parhaina aikoina, mutta silti ne menkat aina tulee. :( 

60/343 |
19.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepsuttelija, mistäs tilasit ja mitä? Minua alkoi kiinnostamaan nämä superfoodit jo ihan muutenkin kuin raskauden kannalta=)

Raskautuminen on Marjanan sanoin "ihmeellistä rakettitiedettä". Kaiken pitää osua kohdilleen. Malttia, malttia. Kyllä se sieltä vielä tulee... nimittäin se plussa:)