^^^^MAALISKUISET 2014^^^^
Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)
Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.
Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.
Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!
Tellu
Kommentit (343)
Pitää käydä täällä välillä lueskelemassa :) Ihanaa ku täällä on paljon plussanneita :) <3 Onnea Tepsuttelija ja kaikki muutkin :) <3 ja toivottavasti Marjana ja Metsätähtikin pääsevät muitten kanssa odottajien puolelle :) Tarrasukkiakin matkaan <3
Täällä vaan oviksen odottelua joka on varmaan joskus ens viikolla..Rintoja vaan aristaa edelleen,ku ensin luulin senki takia olevani jo raskaana,no sit menkat alko niin ajattelin et johtuu siitä,mut nyt ne on vieläki kipeät.. En tiedä johtuuko pillereiden lopetuksesta ku ovat koko ajan arat... No näillä mennään.. Tänään vapaapäivän viettoa,joka taitaa suurimmaksi osaksi mennä kodin siiouksen parissa :) ja plussatuulia tänne vielä kaikille :)!!!
Teidän juttuja lukeneena..Menin sitten itsekkin äsken tilaamaan tätä gelee royalia :) No eipä siitä varmasti haittaakaan ole :)
Hei!
Kirjoittelen tuolla Talvi 2013 - kevät 2014 vauva - palstalla ja kiinnostuin itsekin tuosta gelee royalista ja macasta ja taidanpa myös laittaa tilaukseen kun vauvaa on yritetty jo 1v2kk. Siksipä kysyisinkin tuosta macasta, että kuinka paljon olette sitä syöneet päivässä? Ohjeissa lukee, että voi ottaa 3-6 kapselia päivässä.
Kiitos jo etukäteen :)
Moikka! Olen lueskellu juttujanne jonkin aikaa, ja pakko päästä itekkin avautuu =) 32v, neljättä kuumeilen =) Mulla on toinen kierros menossa lapsissa, eli mieheni kanssa toista yhteistä yritetään. Aloitettiin jo puolisentoista vuotta sitten, mutta laitettiin kumminkin jäihin, ja nyt uusi yrittäminen alkanu =) Mikäli nyt olis tärpänny, laskureiden mukaan la maaliskuun viimeinen päivä, eli täällä maaliskuisissa olen hengessä ollu mukana! Taidan olla niin häntäpäässä, että porukkaa täältä putoilee ennen mua (ja tietty toivotaan että sinne odottajiin =))
Harmikseni huomasin, että Marjana täällä vieläkin kuumeilee, muistan sut jo sieltä reilun vuoden takaa. Jos nyt saataisiin sulta plussaa lukea ;)
Nyt menossa kp 18/29, ja piiitkältä aika tuntuu =D
Huoh... ihan hirveä kiire töissä!
Tulin nyt kuitenkin katsomaan, mitä tänne kuuluu... onneksi hyvää=)
Tepsuttelija, olet jo näköjään ehtinyt panikoimaan;)
Kyllä se plussa on, ota nyt vain rauhassa!
Taisi olla muuten Rouva Puolukka, joka suositteli geleetä kun itse sai sillä ja macalla heti plussan!
Eve, mitenkäs hcg:n laita, joko sait tulokset??? Vaikka mitäpä noilla tuloksilla tekee, raskaana kun olet ja vahvasti...Tällä kertaa myös tuskastuttavan pitkään ;D
Fiina, ei varmasti ole haittaa=)
Marjana, olisi tosiaan ihana ottaa sinut mukaan täältä odotuspuolelle!
Myöskään minulla ei mitään tissituntemuksia tällä kertaa, aiemmissa raskauksissa on ollut ainakin tissit heti alusta asti isommat.... nyt ei mitään. Toivottavasti ei kuitenkaan ole huono merkki. Koitan pitää lipun korkealla=)
Eikös sulla ole luteaalivaihe aika täsmällinen?
).( Minulla on edelleen yksi halpistesti tekemättä, mutta ei tuon testin tekeminen ole oikein houkutellut. Luulen meneväni ihan tolkuttomaan paniikkiin, jos viiva on haaleampi tai edes samanlainen kuin viimeksi=(
Eilen muuten tuntui kovia menkkakipuja... oli jo ihan varma, että kohta lurahtaa, mutta ei onneksi! Välillä tuntuu, että näinköhän tästä mitään tulee!
Nyt taidan jatkaa töitä=)
Tellu: Joo panikoin ja aamusen testailun jälkeen soitin jopa neuvolaan. :DDDD Olivat sitä mieltä että kyllä mä raskaana olen ja sain ajan jo elokuun alkuun. Tätä en kuitenkaa tajua miten muka mulla ois rv 4 + 5 meneillää? Jos menkat alko viimeks 9.6. ja kierto on 32 päivää vai onko eka menkkapäivä 0+1??
Tepsuttelija =)
Sulla on noilla äsken antamillasi tiedoilla menossa rv 4+0. Jos kiertosi pituus olisi 27 vrk, niin silloin olisi rv 4+5.
Olet varmaan löytänyt jo miljoona raskauslaskuria netistä.
Ja vau.fi-sivustoilla on muistaakseni ihan kalenteri, josta voit seurata raskauden etenemistä viikko viikolta. Minä seurasin sitä viimeksi kun edellisestä raskaudesta oli jo 7 vuotta aikaa. Nyt en ole käynyt, koska kaikki on aika hyvin muistissa;)
Tellu: Tätä mäki ihmettelin mutta neuvolassa ne sanoivat että juu juu rv 4 + 5?!?!!?
Kyllä nyt on terkkari pidellyt kiekkoa jotenkin vinksallaan kädessään;)
Tai olisiko sitten kuullut väärin esim. vikojen menkkojen alkamispäivän tai jotain?
Ja toisaalta rv 4+5 tulee kyllä jo aika vahvat viivat testiin ja silloin on menkatkin jo melkein viikon myöhässä! Sun terveydenhoitaja on vain loman tarpeessa.
Täällä sen kun plussataan, mahtavaa! Ja todella hauskaa jos geleestä on oikeasti ollut hyötyä. Kannattaahan sitä napsia kun ei siitä mitään haittaakaan ole :)
Lisään vielä oireisiin, että ei minullakaan ole mitään kummempaa ollut. Ensimmäinen oire oli jomotus kohdussa ja rv 5 tissit turposi ihan todella ja oli koko ajan kuumat ja pinkeät. Paha olo oli viikolla 7. Sitten sekin loppui. Nyt on vähän kuin ei mitään.
Puolukka rv 8+4
Puolukka, hyvä jos et ole joutunut ihmeemmin sinäkään kärsimään... ainakaan tuosta pahasta olosta!
Sitä on tehty katsos juhannustaikoja oikein porukalla ;D
Juttelin juuri kaverin kanssa joka on puolessa välissä. Hän kertoi että hänelle oli käynyt samanlailla. Neuvola laskee 28 päivän kierron mukaan ja ilmeisesti hoitsu oli siis perjantai fiiliksissä. Joten rv 4 + 4 menossa kunnes ultra tai keskenmeno toisin toteaa. :D
Heippa.jospa tänään saisin mun viestit kokonaan tänne, eilen näköjään hävinny melkein koko teksti ja sitten ei antanut lähettää uuttakaan.
paljon onnea Evelle ja muille plussanneille! <3
tilasin kanssa eilen noita gelee royaleja, viikonpäästä pitäis menkat tulla taas. ensi kiertoon aattelin ottaa myös greippimehun kokeiluun, ihan mielenkiinnosta :D kannattaakohan sekin aloittaa jo heti kun kuukautiset alkaa vai vasta kun ne on loppunut? Tänään kp 21/27-28 mulla on eilen ja tänään vihlonu menkkakipumaisesti alavatsaa, tosi hentoisesti siis vain. Tänään myös tissejä vihlonut, mut jos yhtään muistan oikein niin kuukausi takaperin oli just vastaavanlaisia n. Viikko ennen kun täti yllätti. kyllä mä aika varma oon et ne menkat sieltä tulee, nyt jopa varasin kuukupin laukkuun jo valmiiksi, ettei käy yhtä ikävästi kun viimeks, et kesken työpäivän alkaa ja ei tietty mitään suojia mukana. Lämpöjä oon taas mittaillu malttamattomana, vaikka ei varmaan pitäis. Aamulla yleensä siinä 35,8 . Ja illasta/iltapäivästä sitten 36,7-36,8 normaalilämpö mulla on tuossa 35,5 yleensä. Viime kierrossa aika samankaltaiset just ennen menkkoja, en nyt muista romahtivatko sit kun menkat tuli? Hyvin kyl oon unohtanu kaiken :D nytkin kyllä vähän semmonen vilunen olo... liekkö vaan kuvittelen.
esikoista odottaessa mulla oli ennen plussaa ihan super kylmä ja lämmöt yli 37, luulin et oon kipeenä ja olin varma et kuumetta ihan, mut ei kuiteskaan. olis sillo kyl jotai rv5-6 jo menossa, enkä kyllä sillonkaan viel tajunnu et raskaana voisin olla, mies kyllä jo epäili. No viikon päästä nähdään tuleeko menkat, nyt en ees tilaa tai osta testejä valmiiks, käyn ostaa vasta sitten kun ovat myöhässä. Menee vaa rahat hukkaan.
Plussatuulia ja tarrasukkia kaikille <3
Tintti
Hyvää torstaita! Tässä vähän listaa up to date ;)
Maaliskuiset
(11.7.2013)
-Namihiiri- kp 18/29
Masc kp 21/27-28
Johanna kp 24/29-31 yk 4
Enni Alina kp 24/26 yk5
Metsätähti kp 24/31-38 yk 7
Roxymamma kp 25/(24)28
Marjana kp 31/30-33 yk 3v 3kk
Mukana myös:
Rebsu
Jes Os
Safia
Plussanneet:
Kaunisikävä
Tellu1980
Piia20
kirsikkakarkki
Evelina
Tepsuttelija
Nyt on ekat gelet napattu naamaan, toivottavasti tämä toimii meikäläiselläki yhtä positiivisesti! ;)
Tepsukka, no niin, arvasin, että tukevasti raskaana olet, hih. Onneksi olkoon nyt ihan virallisesti.
Marjaana, salakuljeta se testi nyt aamulla veskiin. Ja kun tulee se plussa niin mahtaa vieraat ihmetellä kun muikeena hymyilet vaan koko ajan...saatan sieluni silmin nähdä tilanteen.
no voi hyvää päivää. Eihän se hcg ollut valmistunut vielä. Soitti labraan että mikä maksaa ja nykyisin niitä tehdään vain kaksi kertaa viikossa. MITÄ! Siis ei voi olla tärkeämpää verikoetta naisille olemassa kuin hcg ja se on saatava heti, tai muuten on kohta jonoa parantoloissa ja se se vasta kalliiksi tulee yhteiskunnalle. Eli en siis saanut arvoja vielä. huomenna pitäisi kuulemma olla valmiit. mua vaan niin huolestuttaa, edelleen, kun kaiken hyvän lisäks tuntuu että tänään kaikkki oireet on hävinnut paitsi väsymys. Melkein toivoisin järkyttäviä oireita niin ainakin tietäisi että jotain siellä tapahtuu. jos mulla nyt olis menoillaan kesken niin en edes tiedä tulisko vielä vuotonakaan ulos kun on zumet ja luget käytössä. Voihan hermoheikko. Mites muut plussanneet, onko teillä ollut päiviä, ettei ole juuri oireita ollenkaan?
Terkuin hermoheikko Evis rv 4+2 kai
Muutaman päivän ketjua seuranneena tahtoo liittyä joukkoon mukaan :-)
Esikoinen ilmoitellut tulostaan, LA pienokaisella ilmeisesti 17.3.
Pelonsekaisin ja jännittynein tuntein kuitenkin vielä. Keväällä oli keskenmeno heti alussa, joten ei osaa jotenkin vielä täysillä iloita. Saisi kuitenkin salamatkustaja tarrata niin lujasti kiinni, että pysyisi nyt mukana sen 9 kk!
Onnea plussanneille ja muille onnea plussausyrityksiin! :-)
Ootko evelina mistä päin? Kun ainakin meillä hcg on päivystys-tutkimus eli päivittäin tehdään :0
piikkis, Espoosta olen ja nyt selvis mikä kestää. Lääkäri just soitti itse mulle ja pahoitteli, että oli laittanut lähetteeseen vahingossa normaalin hcg:n eikä pikatestiä. Pikatestit tulee saman päivän aikana, mutta toisia tehdään harvemmin. Mutta lupasi, että tulisi huomenna. Todellakin toivon niin.
ON TÄÄ TOTTA!!! En kerinnyt eilen tänne kirjoitella. Se herkempi testi muuttui haaleaksi ohueksi viivaksi... plussa sekin kuitenkin. Tänään tuli aamulla 20iu ja 10iu testistä haaleat viivat herkempi tietty vähän tummempi. Kai nuo tuosta vahvistuvat. Siirryn odottajiin sunnuntaina jos clearblue digi kertoo minun olevan raskaana. Oon aika onnesta sekasin. Nään vanhempani illalla enkä osaa olla kertomatta. Mieheni käski odottaa maanantaihin että nähdään onko kemiallinen vai ei.
Kuka niitä gelejä alunperin suositteli? Tälle naiselle valtava virtuaalihali ja kiitos! <3
Kääk! Mitenköhän mä pystyn tekemään tänää tai huomenna töitä. Eilinenkin meni niin sekavissa merkeissä. Ja tää hemmetin närästys ja pahoinvointi. Tekee mieli kokoajan mutustaa jotain jotta ei olisi niin kuvottava olo. Nännit on aivan turvoksissa. Alavatsaa jomottaa. Voi kun nyt kaikki menis hyvin.