Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^^MAALISKUISET 2014^^^^

04.06.2013 |

Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)

Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.

Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.

Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!

Tellu

Kommentit (343)

221/343 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuiset

(8.7.2013)

Johanna kp 21/29-31 yk 4

Enni Alina kp  21/26 yk5

Metsätähti kp 21/31-38 yk 7 

Roxymamma kp 22/(24)28

Marjana kp 29/30-33 yk 3v 3kk

Tepsuttelija kp 30/28-32 yk3

Piikkitäti kp 4/30-32 yk7 tai kp 37/30-32

Chispa kp 38/?

Wilhelmina kp 46/28

Knyte kp 47/28-35

Mukana myös:

Rebsu

Jes Os

Tareneley

Safia

Plussanneet:

kaunisikävä

Tellu80

Piia20

kirsikkakarkki

eveliina

Tässä taas listaa, ei tämä listan päivittäminen käy yhtä kätevästi kun Tellulla ;)

ON: Ystävän polttarit tulossa ei tänä vaan seuraavana viikonloppuna ja silloin olisi kp 31, uskaisikohan jo silloin testata ennen polttareita että kuinka voi naatiskella tuota alkomahoolia..

Tänä aamuna olin laittautumassa ja yhtäkkiä iski kauhea oksetus :/ ei sentään tarvinnut vessaan asti mennä, mutta ei ollut kaukanakaan. Olisikohan se siitä kun en ollut vielä ehtinyt syödä mitään (?). Alavatsan nippailua ja alaselkäsärkyä on ollut jo kierron puolivälistä asti, joka on minulle epätyypillistä kun en menkkojenkaan aikana kärsi selkäkivuista.  Ehkäpä nyt tässä kierrossa ;)

Voi Marjana, suuret pahoittelut pienestä eläinystävästäsi, kyllä tuo on aina niin sydäntä särkevää menettää perheenjäsen :/

222/343 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihanaa, lisää plussia! :)

).( Nyt on kp28/31 enkä usko, että mitenkään voisin olla raskaana. Lämmöt on laskenu normaaleiksi (36.3C°). Kurkku on ollut kipeä ja nenä vuotanut jo monta viikkoa, joten se tuskin on raskausoire. Tänään jäin vaihteeksi sairauslomalle, kun aamulla meinasi lentää laatta bussissa ja töissä juoksin suoraan vessaan ripulille. Lisäksi on ihan törkeä päänsärky. Kiukuttaa ja itkettää jatkuvasti. Kovasti kyllä turvottelee sekä mahaa että rintoja, mutta niinhän se tekee joka kierto. Olen ihan hulluna testaillut monena päivänä erittäin herkällä testillä, mutta negaa näyttää. Onkohan mulla päässä vikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/343 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tareneley ei sulla oo päässä vikaa,tai sit on meillä muillaki :) Oon ihan pöhkö noiden testailujen kanssa..Nyt ku malttais tässä kuussa odottaa ihan rauhassa,mutta en usko et niin käy :) 

Plussatuulia tänne :)

224/343 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Hitsit tässä mun masiinassa on jotain vikaa kun en pääse aina koko vauva-sivustolle. Herjaa et internet blokkaa tämän webbisivun turvallisuussyistä tai jotain sinne päin.

Marjaana, voi olen niin pahoillani pikkuisen menetyksestä. Tiedän niin tunteen, lemmikki on kuin perheenjäsen, kokoon katsomatta. Voimia sulle!

Tintti, mäkin muistan sut. Miten ihanaa, että sulla on nyt lykästänyt. onnea hurjasti.

oon joo testannut joka päivä ja kyllä se viiva vähän vahvistuu, mutta niin kuin kaunisikävälläkin, ei viivat ole läheskään tasavahvat. Tänään tuli postissa uudet testit ja mukana yksi cb:n digitaalinen viikkonäytöllä ja mietinkin et milloinkahan sillä uskaltaisi testata. jos tällä viikolla sillä testaan niin pitäisikö näyttää raskaana 1-2 viikkoa jos nyt olen rv 3+6? Kovasti myös mietin et käynkö verikokeessa ollenkaan. jos tulos onkin viitearvojen rajalla niin mullahan menee hermo kun ei tiedä onko sissillä joku vialla. toisaalta voi myös mennä hermo kun ei tiedä mikä tilanne on. huoh, no pitää miettiä. Etova olo jatkuu, tänään erittäinkin voimakkaana, mut ei oo onneks tarvinnut halata pönttöää. Eilen taas oli parempi päivä. tänään myös väsyttänyt armottomasti joten aattelinkin tästä jo mennä pötkölleen jos vaikka tulisi uni simmukkaan. Mut ihmettelen kun lämmöt ei ole yhtään koholla verrattuna viime kiertoon. Kummallista, eikä tisseissäkään mitään. ei kyllä ollut viimeksikään.

Sorry taas omanapaisuus mutta väsy on niin kova etten näe lukea mitään. palaan teihin muihin huomenna toivottavasti vähän pirteämpänä.

evis uskaltaako jo laittaa et rv 3+6 eli huomenna rv 4 kai?

225/343 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tareneley: Ihan samanlailla munki päässä on vikaa. Toivon niin kovasti että iskee epätoivo. Otin ne geleet täs kuussa käyttöön. Jos ne ens kuussa sitten auttaisivat... :D

ON: Ei merkkiäkään alkavista menkoista, mutta negaa näytti viimeksi eilen. Joo mun piti olla testaamatta, mutta en osannut vastustaa... Kävin lauantaina apteekissa ja siinä jotenkin vaan lipsahti ostoskoriin testi... Ja tänään olikin saapunut kotitesti.fi:n paketti. En kyllä tee yhtäkään testiä ennen torstaita. Jos ei torstaina tuu menkat niin testaan. Eiköhän ne tuu. 

226/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Evis, juu viikkonäytöllinen näyttäisi mielestäni juurikin tuon 1-2, korjatkoon muut siihen paremmin tutustuneet, jos olen väärässä=) Eikä tuossa vaiheessa varmaankaan tulekaan vielä kovin vahvoja viivoja, vaikka toki on yksilöllistä sekin. Minä en nyt oikein omia viikkojani tiedä, kun nuo menkat alkavat aina niin inhottavalla tiputtelulla, etten tiedä mikä se alkamispäivä on, mutta siis kuitenkin kun viimeisen testin tein oli minulla viikkoja n. 4 eikä viiva ollut todellakaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Nyt kun on täysin kuiva, niin on lähes yhtä vahva...

Olipas sekavaa, mutta ymmärsit varmaan=)

Ja kuopuksesta en saanut koskaan tasavahvoja viivoja ja poika on ihan elävä 1,5 v.!

Mikä on sinun ns. virallinen testipäiväsi?

Tepsuttelija,  millon sulla oli ovis? Se vaikuttaa aika paljon siihen, milloin plussa mahdollisesti testiin tulee! Itse taisin testata dpo 16 tai 17 eikä viiva ollut yhtään vahva. Kyllä se siinä selkeästi erottui, mutta hieman kyllä testitikkua kääntelin ja eri valoissa tutkailin.

Metsätähti, jos sinulla on ovis ollut myöhään ja kiertosi tulee olemaan lähempänä tuota 38 kuin 31, niin ei kyllä näy testissä vielä hyvällä tahdollakaan mitään! Jos taasen kiertosi tulee oviksen perusteella olemaan lähellä tuota sinun lyhintä kiertoa, niin hyvinkin voi näkyä oikea tulos jo tuolloin testissä=) Ja hyvinhän tuo listan päivittäminen sinulta sujuu;)

Lämpöjä täällä on monet mittailleet! Itse en osaa omakohtaista kokemusta antaa, koska en ole ikinä niitä mittaillut, mutta muistan edellistä lasta kuumeillessani, että monet heittivät toivonsa juurikin lämpöjen laskiessa ja sitten kuitenkin saivat jonkun päivän päästä plussan. Eli ei kai ihan pettämätön raskaustesti ole tuo lämpöjen mittailu=)

).( Minulla ei ole oikeastaan väsymystä lukuunottamatta mitään oireita. Tai no, herään todella aikaisin, n. klo 4-5 välillä. Se kai sen väsymyksen sitten aiheuttaakin=(

Olen toisaalta ihan tyytyväinen tähän oireettomuuteen, sillä omakohtaista kokemusta on siitä, että vähäiset oireet eivät tarkoita mitään huonoa=) Eniten pelkään pahoinvointia, siitäkin on kokemusta;) Noh, aika näyttää, mitä raskaus tuo tullessaan... vai tuoko mitään! Toivottavasti ainakin sen vauvan toisi=)

227/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkitäti: Onko täti pysynyt poissa vai iskikö se paikalle? Ei pidä luovuttaa ennen kuin punaista on näköpiirissä, eikä aina silloinkaan! :)

Kaunisikävä: Kiitos puhinoistasi tänne päin. :D Suorastaan tunsin ilmavirran ihollani! ;) Ja kiitos osanotosta.

Fiina: Nuo juhlat on aina hankalia... Voihan sitä testata, mutta jos näyttääkin vielä negaa, niin hankalapa sitä on alkoholia silloinkaan käyttää. Tosin eihän se mikään pakollinen juttu olekaan. Minä ainakin olen normaalistikin usein autolla ja saatan juoda vaikka vain yhden juoman, niin ei kukaan mitään sen takia enää tutussa porukassa kysele. :)

Tareneley: Ehei, ei ole päässä vikaa. Se on vain tämä vauvakuume. ;)

Eve: Kiitos, joillakin tuntuu olevan ajatus, että jyrsijä ei edes ole eläin, mutta kyllä se vaan on tärkeä, kun se on samassa taloudessa useita vuosia asunut... Käy ihmeessä niissä verikokeisa kuitenkin! uskon, että enemmän rassaa epätietoisuus kuin tietoisuus.

Tepsuttelija: Toisilla ne hcg-arvot nousee hitaasti ja kenties erittyvät virtsaan vieläkin hitaammin, joten toivoa on! :) Torstain testiä odotellessa!

Tellu: Nauti sinä siitä oireettomuudesta. :) Parempihan se niin olisi. Vaikka varmasti ensimmäistä vauvaansa odottavat säikähtävätkin suorastaan, jos oireita ei ole tai tule lainkaan, että onko kaikki kunnossa. Kohtuullisen oireetonta raskautta minäkin toivoisin, kun olen sivusta seurannut paria hyvin hankalaa raskautta, mutta otan kyllä kaiken vastaan, mitä tulee, jos vaan se raskaus ylipäätään alkaisi ja vauvan saisi syliin.

ON: Minulla ei tällä hetkellä ole juuri lainkaan omaa aikaa, kun on vieraita ja mies koko ajan kotona (lomalla), enkä halua näitä vauvapalstoja näyttää muille. Voi olla, että jäi jonkun uutisiin ja kuulumisiin kommentoimatta sen takia, mutta tasaisesti hyvää tuulta kaikille teille. :)

Ja kiitos osanotoista tämän pienen eläinystäväni menetyksen takia. Olo sen suhteen on jo parempi. Joskus miettii, että miten sitä onkin näin herkkä! Tai sitten mietin, miten toisia ei liikuta eläinten kuolemat pätkän vertaa. Kai tämä on jokin sisäsyntyinen asia. En tiedä kuinka sitä selviää, kun joskus koirasta jättää aika, mutta toivottavasti sillä on vielä paljon elinvuosia edessä.

Oma napa elää tätä pitkää kiertoa ilman mitään oireita! Menossa siis kp 30 ja dpo 10. Jotain positiivista noiden luteaalivuotojen suhteen. Harrastettiin sunnuntaina seksiä, eikä seksin jälkeen/aikana tullut mitään vuotoja, jes! Minullahan oli se letrozol-lääke tässä kierrossa alkupäivinä käytössä, jonka piti parantaa munarakkulan laatua ja sitä kautta myös loppukierron limakalvoa. Ehkä se tosiaan teki niin. :) Tottakai se parantaa silloin myös raskauden mahdollisuutta. Vaikka niitä oireita ei kyllä ole mitään...

Muutama päivä vielä tätä kiertoa elettävänä siis. En pääse edes rauhassa testaamaankaan, kun on tätä porukkaa meillä. :D Mikä on oikeastaan ihan hyvä vain! Viikonloppuna testailen, jos ei täti kurvaa sitä ennen paikalle.

Marjana kp 30/34-35 dpo 10 yk 3v 3kk

228/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kannustuksesta. Ihana huomata, ettei ole yksin asian kanssa! :)

).( Mutta kuten uumoilinkinkin, niin täti tuli kyläilemään, joten nyt olis kp1/30-31 ja taidan siirtyä tuonne huhtikuisiin kuumeilemaan..

Tsemppiä kaikille plussanneille ja plussaa vielä odottaville! :)

229/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!! täällä olisi juuri 20min sitten plussannut 24-vuotias nainen! vieläkin tärinä vapina päällä :D miehelle pitäisi kertoa, mutta tämä nukkuu vielä.

En osaa vielä oikein reagoida tähän, vauvaa ollaan yritetty ja mielettömän tervetullut. 

ja nytten kaksi viivaa pärähti testiin! :)

230/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan viimeiset menkat alkoivat toukokuunlopulla, joten olivat nyt aika myöhässä, about pari viikkoa :)

231/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, itsekään en halua näitä vauva-palstoja muille näyttää... tämä on ihan mun oma juttu!

Voisitkos kuvitella edes kokeilevasi noita gelee royaleita lisäapuna? Nehän ei heikennä minkään lääkkeen tehoa, eikä ristiin vaikuta minkään ainesosien kanssa muutenkaan.

Olen lukenut niistä tämän parin-kolmen viikon aikana niin paljon kuin vain ikinä olen kyennyt tietoa löytämään ja siksi uskallan sinullekin suositella niitä.

PLEASE, mieti edes!

Niitä suositellaan muuten myöskin raskauden aikana... sitähän minä täällä itse ihmettelin... löysin siis vastauksen siihenkin=)

232/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Vuodot alko silloin perjantaina, mutta aikas niukat on ollu nämä "menkat". Pahimmat vuotopäivät (pe ja la) verta tuli eniten kun kävi pissillä. Sunnuntai, eilinen ja tänään on tullu tippa silloin ja tällöin sekä pyyhkiessä jää paperiin veriviirut.. Testejä en oo tehnyt nyt, mutta ajattelin huomen aamuna tehän yhen. En kyllä usko että ois tärpänny, mutta pitää vielä tarkistaa asia.

233/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Emmä oo varma milloin oli ovis ku emmä tyhmä testaillut tässä kuussa. Oletan että kp 16-19 välillä. Silloin jomotti ja oli kirkasta limaa... :D 

Marjana: Mutta kun sitä niin toivoisi että näkyisi heti tai edes täti tulisi heti käymään niin ei tarvitsisi enää miettiä. Ja joo tajuan tuon sinun vauvapalstan piilottelun. Mieheni huomasi sivuhistoriasta että olen täällä kirjoitellut. Olen saanut muutamaan otteeseen asiasta kuulla kettuiluna... Ei hän ihan ymmärtänyt. :/ Mä aloitin tässä kuussa ne geleet, mutta tuskin auttoi kun vasta oviksen aikoihin aloitin ne. Tellu on oikeassa: kaikkea kannattaa kokeilla. (:

234/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepsuttelija, tiedätkös miten pitkä sun luteaalivaihe yleensä on? Sen perusteella itse ymmärsin testata, että oviksesta oli kulunut jo niin pitkä aika, vaikka muuten kierto olikin vielä ihan normaalin mittainen testatessakin. Kuule hyvin saattaa se plussa vielä pärähtää! Voi näitä meidän juttuja... ;D

Ja äläs nyt manaa vielä niitä gelejä. Niinhän minäkin aloitin tosi myöhään... itseasiassa vasta oviksen jälkeen. Uskon silti vakaasti, että oli apua kiinnittymiseen. Sanokoot kuka mitä tahansa!

235/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: En mä kyllä tiedä luteaalivaiheesta mitään. :D 

236/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis ole ikinä kiinnittänyt asiaan huomiota... 

237/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaa napaa..APUA! en malttanut olla tekemästä viikkonäytöllistä testiä ja tein sen tunnin vanhasta laihasta pissasta ja pelkäsin ettei tuu mitään. Mutta mitä ihmettä, siihen tuli raskaana 2-3 viikkoa. eihän se voi olla mahdollista! tai siis onkohan siellä kaksoset jos noin paljon erittyy hormonia näillä päivillä. kääk ja apua nyt meni konseptit sekaisin. Kaunisikävä, et viittis tesstata sun viikkonäytöllisellä kun ollaan about samoissa päivissä et mitä se sulle näyttää. Kääk.

238/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Viime kierto oli sen 31pv, sitä edellinen 36pv ja kaksi sitä edeltävää 38pv. Toivon todella ettei tarvitsisi odottaa taas tuonne kp 38! Tässä odottelussa meinaa kyllä järki välillä lähteä :D oviksen ajankohdasta ei ole tietoa, kun en sitä ole tikuttanut hetkeen, mutta veikkaisin sen olleen kp 10-14. Voinhan toki olla väärässäkin :) 

Metsätähti kp 22

239/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVIIISSS!!!!! APUAAA! 

Kaksiko sulle siirrettiin? Minä en enää muista näköjään mitään!!! 

Mutta voihan se olla kai 2-3, vaikka olisi vain yksikin siellä mahassa. Eikös siirrosta ole jo kohta se pari viikkoa ja hedelmöityksestä kai tuo viikkonäytöllinen niinsanotusti laskee... eli, että hedelmöityksestä olisi kulunut aikaa 2-3 viikkoa, eikö?!?

Mutta jokos alat ähäkutti uskoa, että sinä lähdet minun kanssani käsikynkässä täältä odotuspuolelle! Millon mennään????

Tepsuttelija, no voihan kökkö. Nyt sitten vain odotellaan, josko se plussa sieltä tulisi=) Hermothan tässä muiden testausten kanssa menee ;D

Metsätähti, jos ovis on ollut kp 10, plussa saattaisi näkyä jo loppuviikosta... ainakin herkällä testillä. Jos kp 14 niin sitten saattaisi näkyä viikonloppuna tai ainakin alkuviikosta ensi viikolla. Ja toisaalta jos ovis on ollut kp 10-14 ei kiertosi kai voi venyä 38 vrk:een. Toivotaan parasta=)

240/343 |
09.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: jos mun ovis on siinä kp 16-19 paikkeilla ja kierto on ollu nyt sen tasasen 32 päivää ni kylhän sen pitäisi näkyä jo, eikö?