^^^^MAALISKUISET 2014^^^^
Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)
Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.
Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.
Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!
Tellu
Kommentit (343)
Stressaa. Nyt vielä enempi kun tulin tänne lukemaan juttuja.
Siis hienoa, ihanaa, oikeasti upeaa Eve että sulla näyttää noin hienosti CB digitaalinen! Onnea! <3
Mutta mua alkoi nyt ahdistaa kun mulla tänä aamuna samainen digi näytti Raskaana 1-2 viikkoa. En sitten jaksanut odottaa huomiseen. Vaikka kuin mietin että voihan se vielä olla ihan ok mutta nyt pelottaa kamalasti että nouseeko se niin kuin pitää. Samasta aamupissasta tein myös Apteekin oman ja siinä kaunis selkeä viiva, ei kyllä saman vahvuinen kuin kontrolliviiva mutta siis ihan selkeä ja koko viiva täynnä väriä.
Varasin varhaisultran tänään heinäkuun lopulle. Mä en kyllä uskalla ajatella olevani raskaana ennen kuin omin silmin näen jotain. Nyt mietin et pitäisikö huomenna ostaa uusi digitesti vai ei. Tuleeko sitä vaan ihan pöpiksi jos jatkaa näitä testailuja.. :-/
Mulla oireilut kyllä jatkuu, lämmöt on koholla (nyt olen jopa tajunnut mittailla) kun mulla normaalisti lähemmäs 36, nyt hiukan päälle 37 koko ajan. Ja on kuuma, lämmin, koko ajan. Väsyttää. Pistelee, nipistelee, tuikkii. Ilmavaivoja, yyh. Etoo aamusta iltaan. Tissit alkaneet aristaa. Mutta, mutta. Silti. Apua.
kaunisikävä pp13 tai 4+3 (noinko nuo viikot passissa laskettiin?)
kaunisikävä, elä suotta stressaa. tuo raskaana 1-2 on ihan oikea määrä sulle. Ja sitäpaitsi se se raja seuraavaan voi olla niin minimaalinen että olis vaikka tunnin kuluttua voinut näyttää 2-3. apteekin oma testi ei petä, jos sillä saa viivaa aikaiseksi niin tukevasti raskaaana olet. Sitä paitsi onhan sulla noita oireitakin vaikka ja kuinka. Jos sua arveluttaa hcg:n määrä niin etkö saisi terveysasemalta lähetettä verikokeeseen? Mä nyt sitten meinasin mennä niin tietää että ollaanko yhtään viitearvojen sisällä. Varasin ekan neuvola-ajan elokuun alkuun heti varhaisultran jälkeen. Mua niin pelottaa että kohta irtoaa jostain syystä ja tulee hirvee vuoto. Välillä nipsasee ihan kivasti mahasta ja sitten kun lorahtaa jjotain housuun niin voi sitä paniikin määrää. Vaikka toistaiseksi ne luget sieltä vaan valuu. Kovasti ihmettelen kun mun lämmöt on ihan samat koko ajan. onkohan toi digimittari rikki...eikä tisseissäkään vieläkään mitään. tänään ei ole oikeastaan etonutkaan, väsyttää kyllä, mutta en saanut viime yönäkään nukuttua joten tottakai väsyttää. niin että kun oireet vähenee niin arvaatte varmaan mitä pelkään. Eli pakko varmaan digitestillä testata ensi viikolla uudestaan jos näyttäis sitten isompaa viikkoa. Noi mammaksin herkät david testit on muuten aika huonoja. Tai siis näyttää kyllä haaleaa plussaa tosi varhain mutta ei oikein tule millään vahvempaa viivaa. Eli en voi suositella vaikka halpoja ovatkin.
Huomenta!
Tepsuttelija, Evis sulle jo vastasikin... eli ei tosiaan vielä näy testissä. Koita malttaa vielä hetki ;)
Kaunisikävä rauhoittuu siellä nyt heti! Vahvasti raskaana olet, kun apteekin omaankin viivaa pukkaa... se kun ei tuppaa edes mitään kemiallisisa näyttämään! Ja kuten sanottu raskaana 1-2 on juuri niin kuin pitääkin=) Lähdetkös meitin kanssa loppuviikosta odottajiin???
Evis, no niin minä muistelinkin, että vain yksi siirrettiin. Kun etkös sinä jopa hienovaraisesti koittanut ehdottaa, että kaksikin saisi laittaa ?;) Voihan toki jakautua, mutta silloinhan kyseessä olisi identtiset monikkolapset ja sehän nyt ei tunnetusti ihan hirveä tavallista ole. Eli uskoisin, että siellä massussa vain yksi köllöttelee ja sinun hormoonitasosi on vain nyt noussut hienosti. IHANAA, et usko kuinka onnellinen olen puolestasi :´) Ja loppuviikosta mennään odottajiin eikä sieltä poistuta ennen kevättä=)
).( tosi nopeasti omaa napaa! Mulla mahaa turvottaa ihan sutena=( Yksi pojista kysyi eilen, että "äiti, paljon sä oikein painat?" Eipä kuulkaa paljon naurattanut. Jos 11 v. poika rekisteröi äitin pömpön, niin entäs työkaverit. Olen melko hoikka, joten minulla nämä pömpötykset kyllä huomaa =(
Tänään aamulla jouduin nieleskelemään muutamaan otteeseen kun semmoinen hentoinen ellotus tuli. Toivon hartaasti, että jää ällöoloksi, en halua halata posliiniruukkua!!!!
Taas heräsin ennen kellon soittoa, mutta eipä se haittaa... parempi niin.
Nyt lähden ajelemaan työpaikalle=)
ON: No jotain kyllä testissä näky. Todella haalea haamu ilmestyi puikkoon... APUA! Voihan se olla kemiallinen, mutta jotain todella tapahtuuuuuu!
Minut voi ottaa pois tuosta maaliskuunlistauksesta.. tämän aamuinen nega vahvisti, että tästä kierrosta ei napannu niukoista vuodoista huolimatta.. :/
No niin Tepsuttelija.... mitäpäs sanot gelee royaleiden vaikutuksista???? Minä ainakin liputan niiden puolesta ihan kympillä ;D
Eikä se mikään kemiallinen ole... Sinulla on vielä kuitenkin suhteellisen aikaiset kp:t menossa. Ylihuomenna on jo paaaljon vahvempi viiva =)
Piikkitäti, onnea seuraavaan kiertoon!
Tellu: Mulla hajoo pää! Ei pysty yhtään keskittymään töihin. Meinaa keskenmenoja on takana pari... molemmat TOSI aikaisessa vaiheessa. Joten olen hyvin epäileväinen tuosta plussasta. Tissit on kyllä kipeät, kyllä mua on tässä jo pitkään kuvottanu (perjantaian jopa oksensin duunissa) ja naama täynnä finnejä. Pitää hakea testejä mooonta erilaista ennen kuin uskon tämän todeksi. Hui kamala. Jänniittää niin paljon.
Jopas täällä on aktiivista ja noin paljon plussia! Onnea! :) Helmipinossa oli niin hiljaista, että... Onko siis niin, että Gelee Royaleita saa syödä myös raskausaikana? Minäkin kyllä liputan niiden puolesta. Heti tärppäsi kun ne aloitin. (ja varman päälle mukana oli myös macat ja terot :D)
Oi Tepsuttelija, sulla saattaa olla mukava raskausaika edessä, jos jo nyt olet pönttöä halinut!!!
Älä sinä epäile, kyllä se vaan plussa on=) ONNEA!!!
Lähdetkös sinäkin meidän muiden matkaan jo loppuviikosta odottajiin??? Vai vieläkö yrität vastaan pyristellä epäilyksinesi ;D
Rouva Puolukka, kyllä vaan geleejä saa ja on myöskin suositeltavaa popsia raskauden aikana! Minä jo eilen kyselin (vaikka olin jo pari artikkelia aiheesta lukenutkin) asiaa neuvolastakin kun varasin kuopukselle 1,5 v. aikaa. Terkkari tiesi heti tuotteen ja sanoi, että kyllä saa syödä, mutta sitten ei kannata enää päälle ottaa kuulemma muita esim. raskausvitamiineja... vaan valita vain toinen.
Samaa tuotetta on jopa kokeiltu keskosvauvoillekin ja saatu hyviä tuloksia myös heidän hoidossaan... on nopeuttanut kasvua ja kehitystä. Ihme tuote!!! No se siitä, kohta joku luulee, että saan provikoita kun mainostan tuotetta ;DDD
Tellu: Jos maanantaina näyttää vielä plussaa niin siirryn odottajiin. Mieskin käski laittaa jäitä hattuun. Katsotaan mitä loppuviikko tuo tullessaan. On noi geleet kyllä uskomatonta tavaraa jos tää nyt on pysyäkseen. (:
Tepsuttelija, oooooh, mahtavaa, miljoonasti onnea plussasta! Nyt epäilykset kaakkoon ja usko että kaikki menee hyvin loppuun asti. Vaikkakin ymmärrän hyvin fiiiksesi, täällä panikoidaan kanssa.
Tästähän näyttäisi tulevan aika hyvä raskautumiskuukausi. Vielä kun otetaan loputkin mukaan niin vot vot. Erityisesti Marjaana pitäisi saada pois täältä roikkumasta ja meidän mukaan ilahduttamaan jutuillaan tuonne odotuspuolelle. Olet niin ihana!
Kävin tänään neuvolalääkärillä kun piti vaihtaa vähän lääkkeitä varmuuden vuoksi. Sain samalla lähetteen hcg-verikokeeseen missä jo kävinkin. Tulos tulee huomenna ja niin jänskättää. Kovasti menkkamaista kipua vatsassa ja pelkäänkin koko ajan että mitä sieltä valuu pöksyyn, lugeja vai sissi. Ei kai tästä pelkäämisestä pääse eroon ennen kuin vauva on syntynyt. Ja sitten alkaa toisenlaiset pelot. huoh. miksi immeinen ei osaa ottaa rennosti ja antaa mennä omalla painollaan. Ei osaa ei. höh, mulla ei ole vieläkään tissiosastolla mitään tuntemuksia. Eikä tänään ole paljoo öllöttänytkään.
Nyt vaan kaikki loputkin pissimään tikkuun ja plussat kehiin kaikille! Tehdään rynnäkkö yhdessä odotuspuolelle!
No me odotellaan sua sitten heti alkuviikosta Tepsuttelija. Äläkä liikaa laita jäitä hattuun, ettei pää palellu;)
Nyt vain jokainen meistä koittaa uskoa, että kaikki menee hyvin!
Ihanaa miten paljon plussia tässä kuussa! Onnea! Tulee kyllä oikein ryntäys odottajien puolelle =)
Voih, kumpa pian pääsisi itsekin mukaan! Tänne kuumeilijoiden joukkoon tulee niin hiljaista kun te kaikki ihanat lähdette =)
ON: Eipä paljon uutta auringon alla, hidasta tämä odottelu, tuntemuksia kyllä on alavatsalla ja rinnat ovat alkaneet kipeytyä, mutta enpä nyt odota liikoja.
Ai niin ja vielä noista gelee royaleista. Se ei ollut Terkkarin sanomaa tuo, ettei pitäisi käyttää muiden vitamiinivalmisteiden kanssa yhtäaikaa vaan joltain keskustelupalstalta bongattua "tietoa". Eli en tiedä, onko oikeaa perää tuossa?
Ja Evis, tulehan sitten heti kertomaan hcg-arvot kun tiedät=)
tunnin pidättelin ja tein 10iu testin sekä samanlaisen 20iu testin mitä aamulla... molemmat negoja... Taitaa olla kemiallinen. :(
tepsuttelija, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Tunnin pidättely antaa varmasti vielä niin laihaa pisua, ettei riitä näyttämään plussaa. Tee vaan rauhassa aamulla uudelleen. Kaikki mahkut vielä, peukutan kovasti. mitä se kemiallinen itseasiassa tarkoittaa?
Minä ainakin oon ymmärtäny sen semmoisena että se solurypäs, josta alkio kehittyy, "hipaisee" kohdun limakalvoja, mutta ei kiinnity kunnolla vaan irtoaa. Eli periaatteessa varhainen keskenmeno, kun voi antaa plussan kiinnittymisen aikaan, mutta ei jatku raskaudeksi. huh, olipas taas kunno sekamelska selitys :D
kaunisikävä: Minä myös täällä kannustan vain rentoutumaan. Ne viikot voi näyttää hieman väärinkin. Ei niistä kannata niin huolissaan olla. Tosiaan apteekin testi on luotettava ja jos siinä näkyy viiva, niin no panic. :)
Tepsuttelija: Oi kauhistus tuota sinun oloasi! :D Yritä nyt kuitenkin nauttia siitä, että raskaana olet.
Tellu: Olen tuota gelee royalia ennenkin miettinyt. Tällä hetkellä minulla on käytössä kyllä sellainen liuta vitamiineja, kun otin oppia brittäläisen lapsettomuusgurun opeista ja tempaisin hänen mukaansa vitamiinikoktailin kehiin. Sitä olen nyt 2 kuukautta syönyt (ja mies myös), joten en tiedä uskallanko geleetä enää ottaa siihen lisäksi. Tosin voisinhan käydä jossain palvelevassa luontaistuotekaupassa kyselemässä asiasta. Jos siinä suurin tekijä on ne aminohapot, niin silloinhan sen uskaltaisi edelleen ottaa vitamiinien kanssa yhtä aikaakin. Aion ottaa kyllä selvää, kun ennätän johonkin liikkeeseen tai edes googlettelemaan aiheesta enemmän.
Eve: Hei, minä olen tässä juuri noiden tissioireiden puuttumisen takia ollut hyvin epäuskoinen, että olisi tärpännyt! Mutta jos sinullakaan, todistetusti raskaana olevalla, ei niitä ole, niin minullahan on vielä toivoa tämän kierron suhteen! Et kuule uskokaan kuinka mielelläni plussaisin juuri nyt, kun niin iso osa vanhoja palstalaisia on plussannut nyt. Ihanaa olisi jakaa kokemuksia sitten teidän kanssa. TUlehan heti kertomaan mikä oli hcg-arvo. :)
Metsätähti: Meidän täytyy yrittää nyt päästä myös tähän plussajunaan mukaan! Tsemppiä sinne!
Piikkitätin selvitys kemiallisesta oli ihan ymmärrettävä. Eli hedelmöittyminen tapahtuu, mutta alkio ei kiinnitykään vaan hipaisee vain kohdun limakalvoa/on kiinni pienen hetken, jolloin plussa ehtii näkyä herkässä testissä.
ON: Jes, ainakaan mitään tiputteluvuotoja ei ole vielä ollut. Ei kyllä minkäänsortin oireitakaan! En kyllä muista milloin olisin malttanut tänne asti olla testaamatta! Nyt on tosiaan ollut tämä pakkotilannekin, kun ei täällä kotona pysty rauhassa testaamaan. :D Dpo 12 jo, eikä edes rinnoissa tunnu mitään oireilua. Mietin jo sitäkin, että toivottavasti ovulaatio sujui normaalisti, eikä käynyt siten, että nyt kierto vaan sitten venyy ja venyy. Tämä oireettomuus ihmetyttää ylipäätään. Noh, muutamassa päivässähän se selviää alkaako vuoto vaiko ei.
Marjana kp 31/34-35 dpo 12 yk 3v 3kk
tellu, yksi vaan siirrettiin mutta se voi kuulemma jakautua kahdeksi tai vaikka kolmeksi jos sille päälle sattuu. Pe tulee siirrosta kaksi viikkoa vasta. tänään tai huomenna olis kaksi viikkoa hedelmöittymisestä. no mut oon tyytyväinen ettei ainakaan liian alhaiset arvot kai ole eli toivoa normaaliraskaudesta olisi. mennäänkö odotuspuolelle vaik loppuviikosta? jotenkin ei pää tajua että ihanko oikeesti tästä nyt voisi tulla jotain.
Tepsuttelija, jos ovis olisi ollut 18-19 niin ei välttämättä vielä näy. erittyminen on niin yksilöllistä tietysti, mutta ihan täydet mahkut sulla vielä saada se plussa. Tsemppiä testailuun ja samoin metsätähdelle.
koita sinäkin marjaana jossain kohtaa salaa päästä vierailtasi veskiin testiä tekemään. olishan se huikeeta että sullekin saatais se plussa ja vielä luomusti. Nyt kaikki rynnäköllä raskautumaan.