^^^^MAALISKUISET 2014^^^^
Ja tässä uusi pino maaliskuun vauvasta haaveileville=)
Taustaa uusille kuumeilijoille itsestäni:
Olen 32-vuotias neljän ihana pojan äiti. Kolme vanhinta on jo isoja, esikoinen lähtee yläasteelle ja nuorin koululainenkin menee 2. luokalle... yksi on siinä välissä 5. luokkaa aloittamassa kunhan kesästä selvitään.
Sitten on meidän pikkuinen "leppäkerttumme", joka täytti helmikuun alussa vuoden ja hänelle kaveria toivotaan kovasti (minä ehkä miestä enemmän). Sitten on lapsilukumme 100%-varmasti täynnä.
Nyt menossa kp 2 (laskettuna runsaammasta vuodosta) Kierron pituus näyttää olevan keskimäärin 29, mutta voi olla kaikkea väliltä 28-33.
Tervetuloa vaan kaikki kuumeilemaan!
Tellu
Kommentit (343)
On tää sitten piiiinaavaa tää odottaminen. Enkä siis tarkota raskautta :) Vaan nää päivät, että vois alkaa testailee... Mulla on vielä viikon verran siihen, että menkat alkais. Mää en kestä! Ja nyt jo jotenki niin muka oireita. Koko päivän päätä särkeny ja öllötysolo. Mitä lienee, ukkosta kai ilmassa :) Mutta niin sitä mielellään ajattelee, jos kuitenkin ;)
Onko ketjussa vielä porukkaa mukana? Tuntuu että plussanneita on jo kivasti, ja osa huhtikuisiin siirtyny. Sinne kai itekkin vois mennä, kun niin kuun vaihteessa mahdollinen la oiski.
-namihiiri- kp 21, huoh :(
Evis: miten menee? Teitkö vielä sen liuskan? Mitä oireiluihin, entä oloon muuten?
Nanna: monestihan ne oireilut voi johtua ihan siitä että se raskautumishalu ja -stressi on vaan niin kova. Siis vaikkei raskaana sit oisikaan. Samasta syystä voi kiertokin venyä. Mulla ainakin omasta kokemuksista silloin kun yritettiin olin havaitsevinani kaikenlaisia oireita monessa kierrossa ja mullahan kierrotkin vähän heitteli ihan sen stressin takia (mikä on ihan tyhmää, stressi siis, mutta kun sitä lasta tahtoo niin kovasti..). Tosin mullahan on lievä pco:kin riesana. Toivotaan tietysti että sulla ne oireet kertovat siitä itsestään eli raskaudesta joka sitten vaan plussaa ehkä hiukan myöhemmin :-D Voi tietysti olla että sulla ois ovis jäänyt väliin? Tai vähän myöhässä tässä kierrossa. Onko sulla jotain ovisongelmia tiedossa? Mut toivon tosiaan että se plussa sieltä vaan on tulollaan. Noo, meillähän ei tosiaan se raskautuminen luomusti ole nyt sitten mahdollistakaan eli ne mun oireilut oli silloin ihan mielikuvituksen tuotetta. Mitä tuohon tutkimusasiaan tulee niin sitä ei kannata arkailla mutta kuten joku sanoikin niin useimmat tulevat raskaaksi vuoden sisällä eli teillä ei ole vielä mikään kiirus tutkimuksiin ellei jommalla kummalla ole aiempaa historiaa tuloksettomassa yrittämisessä tai tiedossa jotain muuta mahdollisesti raskautumista hankaloittavaa tekijää. Me hakeuduttiin silloin tutkimuksiin aika nopeasti koska miehellä oli aiempaa yrityshistoriaa. Ja hyvä kun hakeuduttiin, ei oltais tässä tilanteessa nyt muutoin.
ON: Tänään iski aika ikäviä alavatsakipuiluja hiukan reippaamaan siivousurakan yhteydessä. Hikosin tosi nopeasti ja tuli tosi huono olo. Piti stopata ja alkaa levätä. Kyllä se siitä sitten onneksi helpotti. Eikä mitään vuotoja ole tullut. Mut ärsyttävää kun heti vähän hermostuu että tuliko rehkittyä liikaa ja sössittyä koko raskaus jonkun siivouksen takia. No joo, tiedän oon vähän herkkis :-). Kaikki ok nyt. Ei muuten uusia oireiluja mutta samat jatkuu. Hakeuduin tuonne odottajien ryhmäänkin jo mutta en tiedä uskallanko sinne siirtyä.. se varhaisultra kun sitten ehkä vasta rauhoittaa paremmin mun mieltä. Ja siihen on vielä aikaa..
kaunisikävä 5+1
Varoitus: ONONON
oon niin varma et menkat alkaa tässä loppu viikkoon mennessä, mulla meinaan pinna kiristyy aina iltaa kohden ihan kiitettävästi ja lämmötkin romahtaneet. Meinaa masetaa jo valmiiks :( eikä kyl yhtään kiinnostais huomenna töihin mennä, haluis vaan esikoisen kanssa touhuta kotona <3 noh, reilu kuukausi viel ja sit alkaa taas kotimammailu ja kh-tuella kituuttaminen.. <3 ärsyttää niin älyttämästi et taitaa olla parempi vaan käydä nukkumaan nyt! Kp 24/27-28
Tintti
).( Eilen oli lievää juilintaa alaselässä, tänään ei vielä mitään. Aamulämpö 36,6, eilen testi nega.
Nyt on sellanen pikkuriikkisen toiveikas olo. Haukotuttaa kokoajan ja tuossa oviksen jälkeen tuli aivan mahottomasti finnejä kasvoihin. Tosin olen pistänyt nämä oireet täysin muuttostressin syyksi. Oon myös miettinyt noita kahta päivää jolloin tullut hieman kirkasta verta paperiin. Onko syynä limakalvojen kuivuus vai josko sittenkin... Menkkojen pitäisi alkaa ti tai ke, joten jännittäviä aikoja elellään. Huomenna teen uuden r-testin.
Moi vaan kaikki, tässä tulee taas päivitettyä listaa meistä jäljellä olevista :)
Maaliskuiset
(15.7.2013)
-Namihiiri- kp 22/29
Masc kp 26/27-28
Johanna kp 28/29-31 yk 4
Enni Alina kp 28/26 yk5
Metsätähti kp 28/31-38 yk 7
Marjana kp 34/30-33 yk 3v 3kk
Nanna24 kp 39/35 yk 7
Mukana myös:
Roxymamma
Rebsu
Jes Os
Safia
Plussanneet:
Kaunisikävä
Tellu1980
Piia20
kirsikkakarkki
Evelina
Tepsuttelija
Hei vaan kaikille ja uusille tervetuloa :)
Niin kuin moni on täällä jo tokaissutkin, tylsää tämä odottelu! Nyt menossa kp 28 ja pahimmillaan pitäisi vielä odottaa 10 päivää jos menee pisimmän kierron mukaan! Ovis oli kuitenkin aika aikaisin tässä kierrossa, joten testaan ehkä kp 35 jos täti ei ennen sitä saavu :)
Nanna: Meillä on näköjään saman verran yritystä takana kuin teillä ja voin niin hyvin kompata noita sun tunteita :) toiset ne saa vahinkoja ja itse pitää kyllä töitä sen eteen tehdä :D itsekin alussa vakuuttelin itselleni että kyllä tässä varmaan vuosi menee koska hormonaalista ehkäisyä olen sen verran kauan käyttänyt, mutta mitä pidemmälle aika menee eikä mitään tapahdu, niin kyllä siitä ahdistuu. Täytyy vain uskoa että oma vuoro kyllä tulee :)
ON: Perjantaista asti ollut menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla melkein jatkuvalla syötöllä ja valkkaria tulee sen verran että pitää välillä käydä oikeen katsomassa että mitä on pikkuhousuihin tullut. Väsymystä on ilmassa, mutta voi myös johtua säistä. Käväisin eilen terassilla ystävien kanssa ja jotenkin tuli niin huono omatunto kun sen yhden siiderin otin, vaikka eipä tässä vielä olla todistetusti raskaana, mutta silti. Rinnoissa ei ole ollut tässä kierrossa tuntemuksia, vaikka yleensä rinnat kipeytyy aina ennen menkkoja. Noh katsotaan mitä tuleman pitää. Yksi herkkä r-testi minulla on tuolla odottamassa, mutta en uskalla sitä vielä käyttää.
Heippa kaikille! :) Olen tovin lueskellut keskusteluanne, mutta nyt oli pakko liittyä itsekin :) Eletään jännittäviä aikoja, kp 28/30-32. Kourallinen oireita ilmassa mm. herkistynyt hajuaisti, väsymys ja nipistely alavatsassa. Rinnat ei ole kipeät vaikkakin ovat yleensä ennen menkkoja. Vasta viimeiset pari kk ollaan yritetty ahkerammin raskautta. Pari viikkoa olen syönyt Disperin 50mg kun se kuulemma on auttanut eräällä ystävälläni, saas nähdä auttaako itselläni... On ollut kiva lukea, että moni on plussannut ja maaliskuussa olisi l.a, esikoiseni ja minä olemme syntyneet juuri tässä kuussa ja olisi ihanaa jos mahdollinen seuraavakin saisi saman kuukauden :)
Kaapissa odottaa Clearblue digi käyttöä, viime torstaina testasin apteekin testillä, mutta negaa tietty näytti.
Tarrasukkia plussanneille ja tsemppiä muille kuumeilijoille! <3
Ovis testejä en oo vielä käyttänyt ollenkaan ovulaation testaukseen,ostin ne valmiiksi seuraavaa kiertoa varten. Mutta sitte ku luin netistä että niillä voi testata raskautta nii tuli käytettyä siihen:D Tänään kp40/35 tätiä ei näy eikä kuulu. Huonoa oloa,väsymystä ja nälkää kyllä löytyy. Ja mieheni huomasi eilen että nännipihan "näppylät" ois isompina ja rintoja kuumottaa/polttelee välillä oudosti. Jotenki ei haluta tehä enää testiä ja toisaalta haluttaa tehä koko ajan:) No toissapäivänä oli vielä negatiivinen niin oottelen ainaki huomiseen tai torstaihin. Plussaonnea ja jaksamista yritykseen kaikille!:)
Villivadelma: Muistathan, että jos käytät Disperiniä raskauden aikaan saamiseksi, sitä täytyy jatkaa yleensä johonkin tiettyyn hetkeen asti myös plussauksen jälkeen keskenmenon ehkäisemiseksi. Tuo asia kannattaa lääkäriltä varmistaa etukäteen, ettei sitten tule yllätyksiä. :)
ON: Tipuin. :( Menkat alkoivat eilen, joten taas nokka kohti uutta kiertoa. Tylsää, olisin niin halunnut plussata tässä pinossa, kun niin moni vanha kuumeilijakin plussasi. :/
Marjana
Täällä yksi 'hermoheikko', joka on jo pian kahden viikon ajan ollut vakuuttunut raskaudesta, mutta vielä ei testissä näy plussaa!! ;) kp 26/27-28 menossa. Tämä olisi mun toinen lapsi, esikoistyttöni täyttää juuri 12 v...
Voi Marjana, olen niin pahoillani puolestasi :/ paljon voimia ja jaksamista uuteen kiertoon =) Ehkä sitä tullaan perässä, mutta toivon todella ettei tarvitsisi :)
Kp 29 ja tuntuu että aika on pysähtynyt kun menee niin hitaasti. Noita ovistestejä minulla ei ole enää jäljellä, että voisi mielenkiinnosta kollata. Menkkamaisia tuntemuksia on tullut jo pitkän aikaa, palelua on aika ajoin. Voi kunpa se plussa sieltä tulisi!
Tervetuloa uusille ja jännätään yhdessä miten käy! :)
En kestääääääää.. Miks ei voi malttaa olla testaamatta? tänään siis kp 27/27-28, kävin sit töiden jälkeen apteekista apteekin testin ja pakko oli Tehdä. Pidätin koko työpäivän pissaaki sen takia. erittäin selkee negatiivinen.. piti ihan purkaa koko tikku et saa kunnolla tiirata. Noh. en usko et muuttuu positiiviseksi, että eiköhä ne menkat sieltä tuu. Toivottavasti ei nyt sentään ihan hirveesti kierto heitä taas. mä kuvittelin esikoisen jälkeen et osais ottaa rennommin tän toisen yrityksessä, mut tuntuu et oo pahempi kun viimeksi. Ootan kun kuuta nousevaa sitä päivää kun menkat pitäis alkaa ja sit tipun korkeelta ja kovaa. Pientä alavatsan tuikkimista havaittavissa, mutta enteilee varmaan niitä mekkoja toivon mukaan sitten. Ärsyttää , vaikka kyllähän mä nyt jo arvasin mitä se tikku näyttää. mitenköhä sitä osais ottaa rennommin nyt ensi kierrossa..? Jonka odotus ei toivottavasti hirmu kauaksi veny. Ensi kierto onki sit yk 6 vai liekkö jo 7..
Tintti
Terveeks!
En ymmärrä miksi mun selain ei päästä vauvasivustolle. Pari päivää taas herjannut jotain blokkausta. Pöh.
Noh, kävin tänään uudessa verikokeessa ja arvo nyt 2826 mut eihän mulla tietenkään ole tämän päivän viitearvoja tiedossa. Eiliset olis ollut 520-2000 eli kai tuo mun arvo on about normaali. Soitin vielä neuvolaankin, mutta ne ei tiedä noista viitearvoista mitään, aika erikoista. Mutta kai se uskottava on että raskaana ollaan. Tänään alkoi palelu ja tolkuton väsymys. Tissiosastolla ehkä nännin päät ajoittain vähän arat. Alamahaa juilii niin kuin menkat olis meneillään. Mittasin huvikseni verensokrut aamulla. meillä kun on suvussa kakkostyypin diabetesta ja seurailen omiani aina silloin tällöin. meinasin tippua tuolilta kun paastoarvo oli niinkin korkea kuin 6,8 kääk. kysyin tuohonkin neuvoa neuvolasta ja vastaus oli että sitä seurataan yleensä vasta rv 13 eteenpäin mutta voinhan katsoa netistä ruokaohjeita. SIIS MITÄ!!! kyllä on Espoossa taas tietämys kohdillaan. Noh, ei kun välttelemään huonoja hiilareita jne. kivat vaan kun olen niitä vältellyt jo muutenkin. Niin mitä tässä nyt sitten voi oikein syödä. Arvo kun pitäisi olla mieluiten alle 5 ja en todellakaan halua allkaa pistämään mitään insuliinia vaan koittaa parantaa tilannetta ruokavaliolla jos mahdollista.
Mut jospa minäkin uskaltautuisin pikkuhiljaa tuonne odotuspuolelle. Pahoittelut tippuneille ja kovasti plussapuhureita vielä jäljellä oleville. Tulkaahan perässä. Marjaanan olisin mielelläni ottanut kyytiin. Voimahalit!
evis rv 5+0
Marjana: voi kurjuus :-( Tosiaan niiiin mielellään ois otettu sut kyytiin mukaan. Mutta toivon sulle kaikkea hyvää ja mahdollisimman pian sitä plussaa teille. Varmasti tulen seurailemaan sun kuulumisia jatkossakin ja eihän sitä tiedä jos itsekin tässä vaikka vielä tipahtaa..
Evis: just tänään mietinkin tässä että mitähän sulle kuuluu ja miten se hcg ja kaikki. Alkoi tulla vieroitusoireita kun ei kuullu sun kuulumisia :-) Tyhmät blokkaamiset. Tuolla suljetussa odottajien ryhmässä on muuten myös joku outo härö kun se heittää vähän väliä että sivua ei voi löytää.. Baah. Tule sä sinne kanssa joohan. Mulla kyllä ristiriitaiset tunnelmat vieläkin että uskallanko alkaa uskoa ja toivoa ja muuta, meillä oikeastaan miehen kanssa molemmilla sellainen fiilis ettei oikein tiedä miten tässä suhtautuisi kun viimeksi iloittiin niin aikaisin ja kerrottiinkin raskaudesta aika vapaasti ja se menikin sit miten meni.. Nyt aiotaan olla aika hissuksiin ainakin sinne ultraan saakka. Mut en oikein tiedä miten itsekään siis nyt suhtautuisin, jos alan kirjoitella ja miettiä kaikkia odotusjuttuja ja vauvajuttuja niin tuntuu että päästän liikaa itseni haaveksimaan. Äh, en osaa selittää.
Paljon minultakin plussatuulia teille vielä piinaileville. Toivotaan että nähdään teidät kaikki siellä odottajissa pian!
kaunisikävä 5+3
Hei kaikille pitkästä aikaa!
Paljon onnea raskautuneille!
Evis: Ihanaa että olet tukevasti raskaana! Itse olen kahdessa raskaudessa saanut raskausdiabeteksen. En muista arvoja, mutta sen muistan että raskaana olevan sokeriavot on eri kuin ei raskaana olevan.
Marjana: Olis se sun vuoro jo ollut.
On: Olen lukenut juttujanne koko kesän, itse en ole jaksanut kirjoitella. Kuukautiset on edelleen kateissa imetyksen lopetamisesta huolimatta. Kaksi viikkoa sitten ehdin jo hetken iloita että nyt mutta vain hetkellinen tuhru. Torstaina neuvolaan pohtimaan jatkoa ja se raskaustestikin varmaan tehdään. Mahdollistahan se on ettö on raskaana mutten usko. Oudosta olosta huolimatta.
Olis kysymys viisaammille, onko RFSU:n r-testi miten luotettava tai herkkä? Mainostavat kyllä, et 99,9%. Mutta en oo noihin herkkyyksiin perehtyny. On niin edullinen ja noista marketeista kun saa, niin jotenki epäilyttää.
Kiinnostaisi kuulla, onko kukaan teistä minun laillani ryhtymässä vauva-projektiin yksin, ilman isän aktiivista osallistumista? Täytyy varmaan perustaa uusi ryhmä tuota varten, jos vaikka sattuu löytymään 'kohtalontovereita'.. :)
Niin sitä vaan taas tipahdettiin. Siirryn huhtikuisiin. Tsemppiä teille muille ja plussatuulia!
Tammikuusta asti ollaan yritetty. Pillerit jätin pois marraskuussa. Tammikuusta tähän asti kierto ollut kahta viimeistä lukuun ottamatta 35,viimekierto 33 ja sitä edellinen 33. Ja tänään tein aamulla nega testin:( en ymmärrä mistä nämä oireet sitten tupsahtaa!