Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

naapurin nainen pitää 2-vuotiasta hoidossa vaikka on itse kotona

Vierailija
04.06.2013 |

On itse kotona vauvan kanssa ja vie silti joka päivä 2-vuotiaan päiväkotiin klo 8-16. Kesälomaa pieni saa 4 viikkoa heinäkuussa...

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua siitäkin ettei joissakin kunnissa saa työttömyystukea ellei lapsi ole hoidossa. Onko lainmukaista sellaista vaatia, en tiedä.

Vierailija
2/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu? Oletko itse parempi ihminen, jos et tee samoin? Vai oletko peräti lapseton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä kehtaisi näin kesällä viedä lasta hoitoon, jos olisin kotona. Oma lapsikin oli aikoinaan virikehoidossa(3-4 vuotiaana), mutta lomaili koko koululaisten loma-ajan. Ja hoitopäivätkin olivat 4h.

Vierailija
4/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin aloituksiin ei kannata ottaa kantaa puoleen tai toiseen, kun ei tiedä taustoja.
Oletko AP joku kerrostalokyttääjä?

Vierailija
5/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vien lapseni kohta hoitoon ja tulen takaisin kotiin. Haluatko tietää miksi?

Vierailija
6/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:01"]Voi johtua siitäkin ettei joissakin kunnissa saa työttömyystukea ellei lapsi ole hoidossa. Onko lainmukaista sellaista vaatia, en tiedä.[/quote]

Työttömyystukea kun kotona vauvan kanssa? Tuskin.

Kyseessä on tämän palstan mammojen mukainen lusmuäiti, joka tekee lapsia mut ei jaksa hoitaa niitä. Ja kaikilla näin toimivilla äideillä on palstamammojen mukaan mielenterveysongelmia, joten tuo virikepaikka sille 2-vuotiaalle on tarpeeseen.

Taas yksi äitinsä hylkäämä lapsi...

Vierailija
7/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mitä sitten?

Vierailija
8/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, oli se joka on vauvan kanssa kotona. Ja naapurilla oli vain se yksi lapsi!

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:01"]Voi johtua siitäkin ettei joissakin kunnissa saa työttömyystukea ellei lapsi ole hoidossa. Onko lainmukaista sellaista vaatia, en tiedä.[/quote]

Työttömyystukea kun kotona vauvan kanssa? Tuskin.

Kyseessä on tämän palstan mammojen mukainen lusmuäiti, joka tekee lapsia mut ei jaksa hoitaa niitä. Ja kaikilla näin toimivilla äideillä on palstamammojen mukaan mielenterveysongelmia, joten tuo virikepaikka sille 2-vuotiaalle on tarpeeseen.

Taas yksi äitinsä hylkäämä lapsi...[/quote]

Vierailija
9/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, mutta valitettsti taitaa olla parempi näin kuin kotona äidin ja vauvan kanssa. Syitähän emme voi tietää.

Vierailija
10/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on 3v kuntouttavassa hoidossa päiväkodissa, itse olen kotona kaksosten kanssa. Että olen itse saatana ja pahis. Ai niin, ps. 3 veellä on tänään puheterapiakin päiväkodissa... Hitto oon paska äiti.

Jospa vaan huolehtisit omista asioistas. Et voi tietää miksi se muksu on siellä päiväkodissa.

Vierailija
11/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa ymmärtämään lukemanne! Ei sillä naapurilla ole vauvaa!!!! Ja mitäpä jos se naapuri pyörittää yritystä kotoaan päin..

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:16"]Surullista, mutta valitettsti taitaa olla parempi näin kuin kotona äidin ja vauvan kanssa. Syitähän emme voi tietää.[/quote]

Vierailija
12/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien myös 2v lapseni hoitoon päivisin, kun itse olen kotona vauvan kanssa. Syynä lähinnä se, että saisin pitää hyvän päivähoitopaikan, se kun oli todella vaikea löytää. Ja lapseni nauttii hoidossa muiden lasten seurasta, samalla saan itsekin välillä levätä. Siinä on syitä ihan riittämiin.

Vierailija
13/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä ihmettele yhtään, jos joka toisen av-mamman lapsi on päiväkodissa kuntoutuksessa. Varsinkin hakemassa puheterapiaa. Eihän se lapsi opi kotona puhumaan, jos mamma surffaa netissä koko päivän. Ja illan. Kannattaisko keskittyä niihin kaksosiin, #11? Surffailun sijasta? Ettei niitäkin tarvitse viedä puheterapiaan? Vai oletkohan itse mykkä?

Vierailija
14/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin melkein 3-vuotiaani on hoidossa vaikka olen itse kotona päivät. Syy? Olen yrittäjä. Ennen lapsen syntymää haaveilin tekeväni töitä vähemmän, niin että työskentelisin lapsen päiväuniaikaan ja illalla, mutta käytännössä siitä ei tule yhtään mitään. Tarvitsen edes jonkinlaisen työrauhan. Nyt lapseni on kuutisen tuntia päivässä hoidossa ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
15/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on siis vauvan kanssa kotona eikä tee töitä eikä opiskele. Joskus ehdotin että hakisi lapsen vähän aikaisemmin esim kolmelta niin olisi "vain" 7 tunnin päivä, mutta kuulemma jäisi liian vähän aikaa olla vauvan kanssa. lomaa ei myöskään hqlunnut 2-vuotiaalleen enempää kuin miehensä loma.

Ap

Vierailija
16/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n oma sädekehä loistaa kirkkaammin kun naapurissa asuu paska mani ;)
Antakaa ihmisten elää omaa elämäänsä rauhassa ilman turhaa kyttäämistä, arvostelua ja tuomitsemista.

Vierailija
17/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 09:38"]Minunkin melkein 3-vuotiaani on hoidossa vaikka olen itse kotona päivät. Syy? Olen yrittäjä. Ennen lapsen syntymää haaveilin tekeväni töitä vähemmän, niin että työskentelisin lapsen päiväuniaikaan ja illalla, mutta käytännössä siitä ei tule yhtään mitään. Tarvitsen edes jonkinlaisen työrauhan. Nyt lapseni on kuutisen tuntia päivässä hoidossa ja kaikki ovat tyytyväisiä.[/quote]

No ethän sä sitten "kotona" ole vaan "kotona töissä". Kaksi eri asiaa. Ja noita subjektiivisen päivähoito-oikeuden käyttäjiä virikesyistä on enemmän kuin kuntien talous kestää. Onneksi tuo loppuu ensi, tai viimeistään sitä seuraavana vuonna.

Vierailija
18/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tapaus tietenkin niinkin että on parempi että on päivähoidossa kuin kotona jossa asiat ei mahdollisesti ihan hyvin. Tuskin kukaan äiti huvikseen vie kotona ollessaan toista lasta hoitoon. Ei sitä voi puolustella kavereilla tms. onhan kerhoja joihin voi mennä muutaman kerran viikossa. Kuvastaa kyllä jotain jos noin toimii, vie mieluummin lapsen pois jaloista häiritsemästä kuin pitää rakastavassa kodissa oman äidin hellässä huomassa. Näitähän riittää ja ihmettelee miten jotkut hankkii lapsia toisten hoidettavaksi, kun ei vaan jaksa edes muutamaa lasta.

Vierailija
19/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.06.2013 klo 10:11"]Voi olla tapaus tietenkin niinkin että on parempi että on päivähoidossa kuin kotona jossa asiat ei mahdollisesti ihan hyvin. Tuskin kukaan äiti huvikseen vie kotona ollessaan toista lasta hoitoon. Ei sitä voi puolustella kavereilla tms. onhan kerhoja joihin voi mennä muutaman kerran viikossa. Kuvastaa kyllä jotain jos noin toimii, vie mieluummin lapsen pois jaloista häiritsemästä kuin pitää rakastavassa kodissa oman äidin hellässä huomassa. Näitähän riittää ja ihmettelee miten jotkut hankkii lapsia toisten hoidettavaksi, kun ei vaan jaksa edes muutamaa lasta.[/quote]

Niinpä, tän palstan mammojen mukaan kaikilla noin toimivilla ei ole mahdollisuutta hoitaa lastaan kotona juurikin mielenterveydellisistä syistä. Näin he omaa toimintaansa puolustavat. Toivottavasti eivät sitten enää hanki lisää lapsia yhteiskunnan elätettäviksi, vaikka siellä kotona olisikin kiva laiskotella sen vauvan kanssa.

Vierailija
20/86 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekki oon miettiny miksi pitää laittaa lapsi päivähoitoon jos on ite kotona jouten. Miksi sitten hankki lapsia jos ei halua olla niiden kanssa ? Minä ainakaan en veis lastani päivähoitoon jos olisin kotona päivät. Ei tee hyvää perhesuhteille. Sitte ko vielä joku tuttu valittaa facebookissa tommosessa tilanteessa vielä siitä kuinka päivähoitomaksut on kalliita. Katoin netistä että maksimi päivähoitomaksu yhdestä lapsesta kokopäivä hoidossa maksaa 12€ päivä. eli 1,50€ tunti. Aika paskat tienestit pitää olla että tuosta kehtaa valittaa.